Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Motorul tremura la turații mici
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane III
LKY
Salutare!

Dețin un Megan 3 grandtour 1.6dci 130cp iar de 2 - 3 săptămâni am întâmpinat niște probleme.

Una ar fi faptul ca, la turații mici sub 2000 la rece, motorul tremura foarte urat iar când accelerez treptat, tot tremura pana în 2000 de turații și se aude un (tac) apoi o ia normal. Schimb, treapta a 2a în 2500-2800 și începe iar tremuratul, accelerez treptat și aceasi chestie. După 10 min, când motorul se încălzește nu mai face asa.

Ma gândesc ca poate fi de la lanț, întinzătorul sa nu și mai facă treaba. Revizia o fac mereu la 10.000km.

O alta problema este uleiul pe sistemul de admisie. Furtunul care duce aerul răcit din intercooler spre camera de ardere avea rupt acea prindere de motor pt a nu avea jocuri și nu mai etanșa cum trebuie. Și tot uleiul acela, din cauza presiunii îl arunca pe galeria de evacuare și alternator. Asta ar fi cea mai mica problema ca se schimba, dar nu înțeleg pe unde ar putea întra ulei în sistemul de admisie.. Turbina m am uitat la ea și nu are pic de ulei, nici pe dedesubt nici deasupra.


lupukel
Pune diagnoza pe ea, eu zic ca ai un injector cu bobina interna pe duca. Daca e asa o sa vezi erori pe calculatorul de injectie.

Treaba cu lantul nu prea face sens, daca ar fi probleme cu el le-ai avea tot timpul, nu numai la rece si intr-o anume plaja de turatii.

Uleiul ajunge in admisie pe traseul de recirculare a gazelor de carter sau pe la axul turbinei, vezi ca mai sunt discutii despre asta. Nu e neaparat sa ai ulei pe exteriorul turbinei cand se intampla asta.

Da jos conducta de retur ulei de la turbina inapoi in baie. Daca e infundata uleiul face presiune in turbina si trece mai usor pe la ax. Cu carterul e normal sa mai treaca si cantitati mici de vapori de ulei, daca n-ai sandero.

P.S. Daca dai jos conducta de retur ulei, eu zic sa iti schimbi si garniturile. E una metalica la iesirea din turbina, si una de cauciuc la intrarea in baie, cel putin asa sunt la 1.5 dci. Returul uleiului din turbina e prin cadere libera, deci sunt sanse foarte mari ca in timp sa apara depuneri si sa se infunde.
Gil26
Pe Sandero 1.5 dCi se afla tot un motor Renault K9K, iar cand se ofera astfel de explicatii "inginereste" orice alte detalii cred ca sunt.... inutile. Totusi:
QUOTE
Una ar fi faptul ca, la turații mici sub 2000 la rece, motorul tremura foarte urat iar când accelerez treptat, tot tremura pana în 2000 de turații și se aude un (tac) apoi o ia normal. Schimb, treapta a 2a în 2500-2800 și începe iar tremuratul, accelerez treptat și aceasi chestie. După 10 min, când motorul se încălzește nu mai face asa.


PS: iar din cele scrise initiatorul detine o masina cu motor 1.6 dCi...
clau166
Daca 1.6 dci n-are principiu de functionare ca al unui avion cu reactie se aseamana destul de mult cu 1.5 dci. Dupa simptomele descrise cred si eu ca ori un injector face figuri ori celebrul EGR functioneaza prost. Ma gandesc la EGR pentru ca se aude acel "tac". Pe incalzire motor EGR-ul e actionat pentru incalzirea mai rapida a motorului.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.