Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Distributia spatiala a accidentelor rutiere din RO
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4
DFA
În cadrul Uniunii Europene, România înregistrează recorduri triste atât în ceea ce privește numărul de accidente rutiere cât și al numărului de decese rezultate. Anual, țara pierde pe drumuri, în urma accidentelor rutiere, echivalentul populației unei comune medii (în jur de 2000 de decese).
Ca temă de interes științific, accidentele de circulație au avut o evoluție timidă, începută în anii ’70 și accentuată abia în ultimele două decenii. Cauza acestei evoluții lente a fost dificultatea accesului la informații, eterogenitatea înregistrărilor acestui tip de eveniment și lipsa instrumentelor cartografice adecvate.
În prezent există două tabere ce dezbat cauzele accidentele rutiere din România. O tabără dă vina pe infrastructura rutieră și deficitară, iar cealaltă tabără acuză comportamentul cetățenilor în trafic.
Cele mai multe accidente rutiere din România au drept victime pietoni, care traversează (regulamentar sau nu) strada. Cauza acestor incidente nu se poate atribui faptului cum că toți pietonii implicați în incidente de natură rutieră au un comportament imprudent, de cele mai multe ori acest comportament apare din necesitatea indivizilor de a traversa strada și o infrastructură pentru acest demers nu există. Concluzia este că dezvoltarea infrastructurii rutiere o să contribuie la responsabilizarea cetățenilor sau cel puțin o să ducă la o scădere a accidentelor rutiere.
Accidentele rutiere au un caracter social, multe dintre acestea se petrec în funcție de comportamentul indivizilor în societate, cele mai multe accidente rutiere se petrec după ora 17:00, atunci când salariații se întorc acasă de la muncă, fie ca șoferi, fie ca pietoni.
În week-end se petrec cele mai multe accidente rutiere cu decese, explicațiile pot fi variate în funcție de perspectiva de analiză a fenomenul. Indivizii sunt fie mai imprudenți în această perioadă, fie densitatea indivizilor în spațiul public crește exponențial la sfârșit de săptămână (pot fi și ambele împreună).
Accidentele rutiere sunt puternic corelate de intensitatea cu care este utilizat autovehiculul în perioada anului, cele mai puține accidente rutiere sunt înregistrate în luna februarie, atunci când autovehiculul nu este folosit din cauza condițiilor meteorologice, iar în luna august când și fluxurile rutiere cresc în interes turistic, accidentele rutiere ating un maxim anual.
Cele mai multe accidente în România se petrec în ariile dens populate (spațiile urbane) și arterele de circulație intens utilizate în circulația rutieră. Cele mai multe decese se înregistrează pe arterele ce conectează marile centre urbane din România și au drept cauză viteza excesiv de mare.

Sursa: Vicențiu Robert Gabor - Expert Statistician și GIS la Directia Judeteana de Statistica Iasi

[attachmentid=1628130582]

[attachmentid=1628130583]

[attachmentid=1628130584]

[attachmentid=1628130585]
einstein1984
Vad ca aglomeratia de pe DN1 spre brasov impiedica accidentele. alte idei?
Bicicleta galbena
Ar fi fost interesant de vazut topul judetelor.
Posibil in top: CT, SV, BH, VL, B.

Ar mai fi fost interesant de vazut cate treceri cu cale ferata au primit bariere, in ultimii 10 ani.

Si ce masuri au luat ministerele de resort pentru reducerea accidentelor mortale.*





* - gluma


einstein1984
eu zic ca cluj si timisoara au si ele partea lor Harghita pare f safe totusi, o fi de la camioanele cu lemne?
DFA
QUOTE(einstein1984 @ 6 Aug 2021, 14:51)
Harghita pare f safe totusi, o fi de la camioanele cu lemne?
*


1. relief care nu permite viteze mari - vezi harta 3
2. drumuri neimportante
3. activitate economică slabă - sărăcie
4. tranzit mic
YRX
Lasand orasele la o parte se vad pe harta europenele, DN1, DN2, E70 etc.
Normal ca e lipsa de infrasturctura, e trafic de interstate american pe o banda, o banda jumate, maxim 2 pe anumite portiuni.
Toate europenele de rahat de la noi trec prin milioane de sate, pentru oamenii aia e o aventura sa se duca la magazin vis-a-vis. Evident ca nici traficul nu se misca cu 50, ca ai face 3 zile pana la Timisoara. Degeaba le tot "modernizeaza", vor fi niste drumuri de rahat forever. Cine a fost la bulgari a vazut ce inseamna un simplu DN care sa nu treaca prin sate. Nu-s autostrazi, dar si un 90 constant inseamna mult, atat la viteza de deplasare cat si la siguranta.
Mai vine cate un idiot si face pe DN2 benzi "2+1" alternativ. Ala ar trebui batut cu prosopul ud la cur.

Pe DN-urile noastre asa proaste cum sunt circula si tot felul de specimene care nu stiu sa depaseasca, nu stiu sa ia viraje, nu stiu sa pastreze distanta, nu stiu sa mearga in coloana si franeaza ca boii fara motiv, doar asa, sa aprinda stopurile, producand busculada in toata coloana. Si culmea, nu sunt aia cu masini puternice, sunt cei cu tot felul de rable de firma cu motorizari penibile, cu carnetul luat cu 5 ore de condus.
MihaiF3
Greșești, pe segmentul E85 unde s-a făcut 2+1 nu a mai avut loc vreun accident mortal. Ăsta ar trebui să fie scopul, fiecare să ajungă cu bine la destinație, nu ca vreunul să aibă o viteză deplasare mai mare... Părerea mea desigur
IRONICK
QUOTE(YRX @ 6 Aug 2021, 17:41)
Mai vine cate un idiot si face pe DN2 benzi "2+1" alternativ. Ala ar trebui batut cu prosopul ud la cur.
*


Eu sper ca da. Foarte fain tipul asta de drum intr-o tara normala.
wolfin
In suedia functioneaza de mult timp 2+1
tatabobu
Daca are cineva acces la date mai amanuntite, ar fi interesanta modificarea numarului si a gravitatii accidentelor rutiere intre Jilava si Giurgiu, ce medie exista inainte de anul trecut si ce medie va fi de acum incolo, ca au pus separator de sens.
YRX
Merg pe DN2 pana la Urziceni de ani de zile. Este unul dintre cele mai grele drumuri, de condus pe el, dupa parerea mea datorita valorilor mari de trafic si constructiei deficitare a drumului. De fapt, cred ca e singurul european care pleaca din Bucuresti cu mai putin de 2 benzi pe sens.

Pana la instalarea 2+1 nu am prins in viata mea blocaj total, chiar si la ore de maxim trafic se mergea. Acum, la orele de varf (vineri seara, duminica) se formeaza ambuteiaje in care stai pur si simplu pe loc, o singura banda nu poate prelua tot traficul. Ca n-au mai fost accidente mortale e coincidenta, eu zic ca e o problema de timp sa vedem un carambol serios, gen A2. Solutia la DN2 e clar largirea la 2 benzi, eventual cu separatoare si nu inteleg de ce nu se poate, e drum de campie, chiar si prin sate se poate fara mari probleme.
Solutiile de genul asta sunt carpeli, praf in ochi, care vor sa mascheze adevarata problema - lipsa drumurilor corespunzatoare. Nu exista solutii minune care sa implice doar vopsea si gard, trebuie asfalt.
bgdrenault
Tu l jignesti pe Dl Drula? Ii arunci prosopul? biggrin.gif

Ce am vazut pe la altii pe unde am fost, 2+1 merge foarte bine pentru separarea traficului cu viteze diferite. ex, pante mari, etc
Se poarta pe afara cu succes.
Doar ca la noi , nu i ca la ei.Tirul merge pe banda 2, cocalarul merge cu nasul in telefon, etc.
Tot mai des vad oameni care nu vorbesc la telefon, ei tasteaza pe telefon sau isi citesc mesajele. Daca vorbitul la telefon era un pericol, acum cititul mesajelor e crima

Pana nu faci ceva sa temperezi viteza de deplasare, pana nu vei pune la punct soferii mari ai caror patroni trebuie sa inteleaga ca de la Iasi la Timisoara trebuie sa faca 2 zile cu odihna si nu una, nu vom face nimic.

A, si statia sa devina ilegala. Cred ca e la orifginea multor accidentete.
Rolul ei ar trebui sa fie altul, nu la "colegutu, liber, liber"
YRX
Una e banda suplimentara la urcare, alta e sa faci zig-zag pe E.
Dam vina pe tir-uri, dar sa-mi fie cu iertare, oamenii aia platesc o gramada de bani pe utilizarea drumurilor, drumuri care nu au nimic in legatura cu camionul de 40 de tone, sunt facute pentru Bucegi. Dar se chinuie sa mearga pe DN1A, sa nu perturbe traficul de we pe Valea Prahovei, stau cu zilele pe CB si rup masinile prin toate gropile Romaniei.
Drula a imbratisat ideea (nu e a lui), ca autostrazi nu poate face, largire nu poate face, macar sa ramana si el in istorie cu ceva, alaturi ranga de la metrou.

Mi-am mai adus aminte de o aberatie - insula de calmare. Parca a fost experimentata la Dragnea in judet, mergeai pe un drum drept si iti iesea in cale ditamai movila de pamant cu borduri. O placere, daca nu stiai drumul si era si noapte.
cj98czh
Cj-Oradea este plin de insule din alea facute cu dosul ... un tir o ocoleste greu pt. ca banda ramasa pe langa insula este ingusta ... drumul ala este plin de accidente ... dar a fost facut pe bani europeni si inca cativa ani nu pot sa faca nimic ..
MuciX
QUOTE(YRX @ 7 Aug 2021, 05:54)
Solutia la DN2 e clar largirea la 2 benzi, eventual cu separatoare si nu inteleg de ce nu se poate, e drum de campie, chiar si prin sate se poate fara mari probleme.
*


Varianta pe care o știu eu e că e făcut pe nu știu ce fonduri și a fost aprobat doar pentru o banda pe sens. Așa că au făcut acostamentul foarte lat gandindu-se că lumea îl va folosi ca pe drum cu 2 benzi pe sens. Mare greșeală au făcut.

QUOTE(YRX @ 7 Aug 2021, 06:38)
Mi-am mai adus aminte de o aberatie - insula de calmare. Parca a fost experimentata la Dragnea in judet, mergeai pe un drum drept si iti iesea in cale ditamai movila de pamant cu borduri. O placere, daca nu stiai drumul si era si noapte.
*


Movila aia nu era și semnalizata cu indicatoare? Atât timp cât nu te duci ca taunele cu mult peste viteze sigure, ești ok.

A, că noi vrem sa conducem pe DN ca pe șina de tramvai, pilotul la 150 și toată lumea trebuie sa se dea la o parte astfel încât nici să nu mișc volanul e altceva. Sunt destule exemple care au pretenția asta.
xmisterx
Eu as pune pe primul loc comportamentul agresiv al conducatorilor auto, suntem tot timpul grabiti, cu un deget pregatit pe claxon, nu respectam limitele de viteza la noi in tara, cand iesim in afara ne schimbam comportamentul in trafic. De ce?
cj98czh
pentru ca poti ajunge din A in B intr-un timp foarte ok .. mergand legal? pt. ca te sui frumos pe autostrada ai mergi relax ... pt. ca drumurile ocolesc localitatile, etc ,etc ...
bgd2018
Din cauza lipsei infrastructurii adecvate se produc ambuteiaje, dar cauza pentru care suntem campioni la accidente grave este nerespectarea regulilor de circulatie. Viteza excesiva, inclusiv in localitati, neacordare de prioritate, soferi sub diverse influente bahice sau drogati, starea precara aunor vehicule, etc.

E adevarat ca, in ultimii ani, infrastructura a fost depasita cu mult de numarul vehiculelor care circula in Romania, iar ambuteiajele provoaca anxietate nervosilor, insa a da vina pe infrastructura pentru accidente este o scuza falsa.
Bizonii sunt cei care produc accidente prin incalcarea tuturor regulilor de circulatie !
xmisterx
QUOTE(cj98czh @ 7 Aug 2021, 09:30)
pentru ca poti ajunge din A in B intr-un timp foarte ok .. mergand legal? pt. ca te sui frumos pe autostrada ai mergi relax ... pt. ca drumurile ocolesc localitatile, etc ,etc ...
*



Daca situatia ar sta asa cum ai enumerat tu aici comportamentul ar ramane neschimbat, depasirile in curbe cu vizibilitate redusa, pe poduri, viteza excesiva acolo unde nu permite drumul, sicanatul cu ala din fata, claxonatul etc... nu sunt din cauza infrastruturii proaste, este din cauza inconstientei/prostiei de care unii dau dovada.
bgdrenault
Oare pe DN urile din Serbia de ce se respecta viteza?
Ma refer la romani......

7 Aug 2021, 14:56:
QUOTE(YRX @ 7 Aug 2021, 06:38)
Dam vina pe tir-uri, dar sa-mi fie cu iertare, oamenii aia platesc o gramada de bani pe utilizarea drumurilor,

Nu doar pe ei.
Astea sunt conditiile, ar trebui sa le respecte.
Nu mai spun ca daca vrei sa mergi cu 65 in localitate, se urca pe tine, efectiv.
cj98czh
se respecta pe dracu ... ca era limita de 80, eu mergeam cu 90 si ma depaseau .. pe austrada la fel .. pe limita de 120 .. bagau cu 140 de numa ..
bgdrenault
Si n au furat o?
Eu am prins cand se respecta. De la Moravita la Belgrad, si de la Belgrad la Dubrovnik. O fi fost sarbatoare.
Si un prieten a patit-o cu acte luate si platit la posta din sat. Altul cu cazare in week end ca n a avut unde sa plateasca, acum vreo cativa ani
IRONICK
QUOTE(YRX @ 7 Aug 2021, 07:38)
Una e banda suplimentara la urcare, alta e sa faci zig-zag pe E.
*


Daca se ajunge la zig-zag, inseamna ca sunt masini pe b2 care nu au ce sa caute acolo.
In orice alta tara, toate solutiile sunt functionale. Pentru ca educatie si pentru ca politia isi face treaba. Ajung sa urasc sa mai conduc in Romania ca este plina de ghertoi.

7 Aug 2021, 19:57:
QUOTE(bgd2018 @ 7 Aug 2021, 10:57)
E adevarat ca, in ultimii ani, infrastructura a fost depasita cu mult de numarul vehiculelor care circula in Romania, iar ambuteiajele provoaca anxietate nervosilor, insa a da vina pe infrastructura pentru accidente este o scuza falsa.
Bizonii sunt cei care produc accidente prin incalcarea tuturor regulilor de circulatie !
*


Da!

7 Aug 2021, 20:02:
Cum s-a simțit pe șoselele din Moldova un român întors în țară: Vestul Sălbatic / Nimeni nu respectă nimic, nu exista poliție, am fost depășit prin stânga, dreapta, am primit înjurături
Daca a fost depasit prin dreapta, inseamna ca nici el nu mergea corect.
bgdrenault
adica a fost depasit pe acostamentul de 2,5 m, ce sa faca?

https://ro.wikipedia.org/wiki/DN2
Lord Hades
Soluții exista, dar nu exista voința de a le implementa.

1. Autostrăzi, cu camere radar pe viteza medie. Pui la fiecare km o camera. Amenda direct acasă, iar la depășiri cu mult a limitei suspendare permis pe minim 1 an.
2. DNuri la fel, pui camera video la întrare și ieșire din sate. Dar asta inconsitia în care ai autostrada care sa îți permită trafic decent.
3. Zero toleranta la alcool. Era la un moment dat o discuție sa se pună senzor de alcool în mașină. Prins băut, suspendare pe 1 an, la următoarea abatere pe 5. Peste o anumita limita anulare cu interdicție pe.viata.
4. Conduci fără permis? Închisoare mi im 1 an cu executare și confiscarea mașinii.
5. Ești agresiv în trafic? Depășești aiurea? Acceptarea ca dovada a filmaror private *gen camera de bord) și amenzi usturătoare plus suspendare permis minim 1 an
6. Politie în civil în trafic. Nu boschetareala.
7. Ești polițist și ești corupt? Închisoare pe viata.

Recunosc ca încalc frecvent codul rutier pe viteza și pe opriri aiurea. La prima o fac deseori din instinct de turma (sa fiu depășit de zeci de mașini înclusiv tiruri nu e distractiv) și a 2a din necesitate (dar aici ma asigur ca încurc cât mai puțin și nu generez pericole potențiale).

Deci unde este problema?
MuciX
Teoretic există deja reguli de genul, nu așa aspre, dar există. Numai că având un avocat bun, poți inclusiv sa fentezi crima, vezi motociclistul educator.

'geaba ai reguli daca nu le aplica nimeni.
MoneyTalks
QUOTE(IRONICK @ 7 Aug 2021, 17:56)

Exact asa m-am simtit si eu conducind pe drumurile din judetele Sibiu, Cluj, Bihor, Mures, Vilcea. Ma rog, nu m-au injurat (eu cel putin nu am auzit), dar claxonau ca idiotii cind ma depaseau, in special in Vilcea.

Cei mai idioti soferi pe care i-am intilnit pe sosele:

- cei cu numere de Moldova (asta din Romania, nu aia ruseasca): TOTI, fara exceptie, indiferent de tipul si marca masinii
- cei cu SUV: TOTI, cu o singura exceptie, un x6 nou (am ramas impresionat, chiar mergea legal in fata mea). Cei mai agresivi soferi de SUV au fost cei cu mercedes si cei cu duster
- TOTI conducatorii de vw si audi (la audi o singura exceptie, s-a tinut in spatele meu peste 50 km, pina cind el a mers pe alt drum)
- TOTI conducatorii de logan
- TOTI soferii de taxi, dar in special cei cu logan

Pe drumul Cluj Oradea s-a circulat bezmetic, triplare pe drum cu 3 benzi, una la coborire de pe care puteai depasi si doua la urcare, depasire pe linie continua, mers cu peste 100 in localitati, depasire exact acolo unde nu ai vizibilitate etc.

Am sa pun pe YouTube ce a filmat camera de bord despre drumul Cluj Oradea

Sincer, daca Romania nu ar fi in EU permisele romanesti nu ar fi recunoscute, la fel cum nici cele din India nu sint recunoscute. Sint convins ca esti mai in siguranta in India, unde se circula haotic, decit in Romania, unde doar prostii respecta legea.
wolfin
Azi am avut ceva treaba undercover si am mers extrem de regumamentar...chiar ma gandeam ca o sa fiu oprit ca sunt singurul pecsplai cu 60 ( wink.gif ).

In 3 ore 3..4 incidente..gen taiat calea ..schimbat banda cu 3 m in fata.

Cel mai tare o fost un scuterist care in intersectie la sincai a facut stanga prin fata mea, eu mergan inainte spre splai..si imi arata semnalizatorul. Exista prioritate de food panda....

A fost peste un pasat cu lamaie in geam care m a depasit in viteza prin b2 eu fiind pe b1..ca apoi sa imi franeze in fata ca facea dreapta ..asta in 20 m....eu avand 50km/h.

Dupa ce am ajuns la destinatie...i am spus celui din dreapta..vezi de ce merg cu 80 prin oras (exagerez)
Victorine
Money Talks, bine că ai scăpat cu bine după Cluj-Oradea...
rue
Mămică din familia ce ne a ținut companie pe drum pana în Albania mi a tot zis că aici sa am grija că e prioritate albaneză, că în giratoriu intra in tine. Ajung in Durres și întorc Intr un giratoriu. Din dreapta doreau să intre au oprit să mă lase să ies (eu oprisem cu gândul la sfaturile primite). Așa e din auzite. Totuși am un grad de atenție mărit.
Doamna nu știa că am trăit ceva prin state arabe sau alte state cu alta religie a condusului.
In satul in care îmi duc traiul am cerut IPJ să impună administratorului de drum zone cu limita la 30 (centrul satului cu școala și magazine etc) iar răspunsul a fost departe de realitate.
In Albania au limite de nebuni: 60 drumuri fara localități pe care am ținut tempomat ul activ. Am întâlnit 2-3 echipaje radar.
In Serbia până în Vrsec merg 80 pe tempomat și apoi mai merg și cu 90 spre Bela crkva și Smederovo.
Cândva am mers și cu 150 printre o pădure din acel sector, fiind drept.
Cândva la fel prin campia sârbească, după un drum de Italia am prins și 150 pe la 5-6 dimineața în camp deschis. Acum nu mai fac așa ceva. Cred că e o limită care trebuie sa ne o impunem noi, sa le o zicem și prietenilor, rudelor, colegilor de ieșiri etc.
Vedeam pe grup moto că se anunță tura de 500 km Intr o zi cu viteza de croaziera 120.
Le am pus un comentariu cu privire la moralitate dar au sărit "avocații" in loc sa recunoască greșeală provocării la viteza ilegală de tura, unde sunt și începători prinși în mreaja vitezei.
Fiecare face cum vrea cu viața lui.
Eu când urc pe motor mă consider începător și mă limitez.
Daca unul vrea sa și de-a la tura, îmi mențin ritmul în zona mea sigura și îl prindem din urmă la următorul popas.
Am văzut faze in care după ce a cazut un tip învinovățea pe cel din fata că ăla a mers prea tare, fiind vorba de moto de viteza și moto sport touring.
Varul meu era un șofer foarte experimentat dar a murit la 30 de ani in accident și fiica lui a făcut 18 ani știindu-și tatăl doar din poze.
Căutați siguranță și căutați să convingeți și pe alții să facă la fel.
IRONICK
QUOTE(MoneyTalks @ 8 Aug 2021, 18:54)
Exact asa m-am simtit si eu conducind pe drumurile din judetele Sibiu, Cluj, Bihor, Mures, Vilcea. Ma rog, nu m-au injurat (eu cel putin nu am auzit), dar claxonau ca idiotii cind ma depaseau, in special in Vilcea.

Cei mai idioti soferi pe care i-am intilnit pe sosele:

- cei cu numere de Moldova (asta din Romania, nu aia ruseasca): TOTI, fara exceptie, indiferent de tipul si marca masinii
- cei cu SUV: TOTI, cu o singura exceptie, un x6 nou (am ramas impresionat, chiar mergea legal in fata mea). Cei mai agresivi soferi de SUV au fost cei cu mercedes si cei cu duster
- TOTI conducatorii de vw si audi (la audi o singura exceptie, s-a tinut in spatele meu peste 50 km, pina cind el a mers pe alt drum)
- TOTI conducatorii de logan
- TOTI soferii de taxi, dar in special cei cu logan

Pe drumul Cluj Oradea s-a circulat bezmetic, triplare pe drum cu 3 benzi, una la coborire de pe care puteai depasi si doua la urcare, depasire pe linie continua, mers cu peste 100 in localitati, depasire exact acolo unde nu ai vizibilitate etc.

Am sa pun pe YouTube ce a filmat camera de bord despre drumul Cluj Oradea

Sincer, daca Romania nu ar fi in EU permisele romanesti nu ar fi recunoscute, la fel cum nici cele din India nu sint recunoscute. Sint convins ca esti mai in siguranta in India, unde se circula haotic, decit in Romania, unde doar prostii respecta legea.
*



Tu de fapt ce ai vrut sa faci, sa te deplasezi sau sa bagi in seama traficul asa de detaliat? Ca mai era unu pe aici care stia el inainte ca soferii de Logan au ceva cu el.
rue
Nu a specificat daca se pun doar Logan 1-2 sau și 3 wink.gif
Agrig
Dupa cum povesteste colegul, pare a fi incepator in arta condusului...
MoneyTalks
QUOTE(IRONICK @ 8 Aug 2021, 18:20)
Tu de fapt ce ai vrut sa faci, sa te deplasezi sau sa bagi in seama traficul asa de detaliat? Ca mai era unu pe aici care stia el inainte ca soferii de Logan au ceva cu el.
*


Eu am vrut sa circul legal, dar am dat numai peste soferi anormali. Si anume cei descrisi de mine, pe care i-am intilnit pe drum. Nu spun ca toti soferii din Romania sint la fel, eu ii descriu doar pe cei “cu care am avut de a face”. Ai o problema cu asta? Te deranjeaza cei ce merg legal?
QUOTE(Agrig @ 8 Aug 2021, 19:00)
Dupa cum povesteste colegul, pare a fi incepator in arta condusului...
*


Vorbesti de mine? Intr-adevar, daca la mine te referi, sint un sofer incepator, care in vreo 2 ani fac milionul de km la volan. Dar circulind legal, nu ca un salbatic.

PS. Eu consider ok sa circuli mai tare in afara localitatii, atita timp cit nu pui pe nimeni in pericol. De ani buni nu circul cu mai mult de 5% peste limita in afara localitatii. In localitati intotdeauna am circulat legal
xmisterx
Azi am fost pana Tg Mures, la intoarcere in localitatea Fiser, aglomeratie mers in coloana intra in depasire un Q7 ultimul model, a depasit vre-o 5 masini, pe linie continua, pe trecerea de pietoni, in curba fara vizibilitate daca venea unul din fata ne facea terci pe toti, idiotul a incalcat vre-o 4 articole dintr-un foc. Asemenea specimene nu au ce cauta la volan.
Agrig
QUOTE(MoneyTalks @ 8 Aug 2021, 20:23)


Vorbesti de mine? Intr-adevar, daca la mine te referi, sint un sofer incepator, care in vreo 2 ani fac milionul de km la volan. Dar circulind legal, nu ca un salbatic.



Da, despre dumneavoastra vorbesc, am spus doar ca sinteti incepator in "arta" condusului, nu ca nu ati conduce mult, asta doar dumneavoastra o puteti sti.
V-o spune asta unu care a depasit milionul de Km condusi in Romania acum citiva ani si a condus in aceleasi conditii ca dumneavoastra insa a stiut sa se adapteze si sa nu faca o criza de isterie din cauza asta, clar nu-s idilice insa trebuie sa te adaptezi.
wolfin
Pai asta e rau...not ok...daca ne obisnuim astfel.....nu?!
ursamajor
Apropo de aia cu "toti soferii de Logan sunt prosti"...
Am avut Logan 1, acum Logan 3. Nu pot sa inteleg de ce proprietarii de masini "straine" nu suporta sa-i depaseasca un Logan. Altfel nu-mi pot explica comportamentul de a accelera cand semnalizezi si te angajezi in depasirea lui... Si am observat acest tip de comportament la MAJORITATEA celor cu masini "straine".
Sau cum sa-l califici pe ala care merge cu 90 kmph, incerci sa-l depasesti, el accelereaza (si pana la 120 kmph), fortezi depasirea, vede ca l-ai "luat", apoi reduce la 90? Wtf? E plina Romania de de-astia.
Iar de la o vreme, vad o multime de idioti care, desi te vad ca vii relativ tare pe drumul cu prioritate, iti ies de pe drumul secundar in cale si te silesc sa franezi puternic. Apoi iti da "fumul". Daca s-ar lua in considerare filmarile de pe camerele auto, as avea o multime de clipuri cu zevzeci de-astia.
wolfin
Generalizezi.

ursamajor
"Majoritatea" nu e generalizare. wink.gif
sorin1983
asta cu prioriatea chiar se intampla in ultima vreme....la tupeu.
MoneyTalks
Agrig >> stai linistit, ca nu face nimeni nici o criza de isterie, cu exceptia soferilor “fortati” sa mearga legal. In Huedin se facuse o coada de vreun km in spatele meu, pentru ca eu am mers cu 50-52 pe gps si nu a indraznit nimeni sa ma depaseasca. Eu m-am amuzat. Soferii “obligati” sa mearga legal au facut crize de isterie. S-a vazut dupa cum mergeau ca disperatii dupa ce am iesit din Huedin.

Dupa cum am mai spus, in ziua de azi numai prostii circula legal in Romania. Ei bine, eu sint unul din acei prosti. Desteptii vor gasi intotdeauna o scuza sa incalce legea
wolfin
up.gif

Desi sunt un ipocrit.
Agrig
QUOTE(wolfin @ 8 Aug 2021, 20:46)
Pai asta e rau...not ok...daca ne obisnuim astfel.....nu?!
*



Una este sa te obisnuiesti, alta este sa te adaptezi rapid traficului, nu te adaptezi, suferi.
Pe multi ii deranjeaza modul in care multi care au SUV-uri conduc, ce trebuie inteles este ca fiind masinile mai inalte au alta perspectiva a soselei, vad mult mai bine decit unu cu o masina joasa.
Pina la urma este loc pentru toti sub soare.
P.S. mai conduc si eu Loganul si in multe cazuri ce spune colegul @ursamajor se vede, mai alea la TDI-uri... radmasa.gif

Totusi este o problema peste care unii soferi care circula legal sau cit mai legal o resimt nervos si la un moment unii cedeaza, genul vrea unu sa deaseasca si cel care merge legal vede ca cel ce depaseste nu are unde sa mearga decit in fata lui si atunci se face ca nu intelege ce se intimpla si desi vine masina din fata nu-l lasa pe grabit sa intre in fata lui, cind se ingroase gluma frineaza insa frineaza si grabitul blocindu-se unu pe altul.
Este rezultatul frustrarii de la volan cind conduci corect si altul te streseaza sau ai macar impresia asta.
wolfin
Nu chiar..peste tot...de ex dn85

Dar repet..daca nu s ar folosi danda de urgenta..ar fi macel.

Dasta zic..chiar daca nu obs ....nu ne adaptam...ci ne schimbam adn ul.

Mergem la fel peste tot

QUOTE(Agrig @ 8 Aug 2021, 21:08)
Pina la urma este loc pentru toti sub soare.

*




Acum..3..4..5 ani...nu mai tin mine..ne grabeam la urziceni...si pe la jumatea drumului noi ii dadeam cox...ne trezim cu premergator in oglinzi...ne dam pe dreapta...si ne depaseste un hyundai cupe verde....

radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif

Wtf... radmasa.gif radmasa.gif
IRONICK
QUOTE(MoneyTalks @ 8 Aug 2021, 21:23)
Eu am vrut sa circul legal, dar am dat numai peste soferi anormali. Si anume cei descrisi de mine, pe care i-am intilnit pe drum. Nu spun ca toti soferii din Romania sint la fel, eu ii descriu doar pe cei “cu care am avut de a face”. Ai o problema cu asta? Te deranjeaza cei ce merg legal?
*


Stiu, mii de nebuni pe contrasens.
wolfin
Nu sint multi pe forum care au condus in uk sau irl dau cipru ..etc.

E o senzatie aparte. Eu am continuat si in Ro cu un espace de irl.

Am fost fericit cand l am (l a) casat pt tiket si am luat suzi

Asa ca la sa omu in pace..ca nu e usor.
miki

QUOTE(Agrig @ 8 Aug 2021, 22:08)

Una este sa te obisnuiesti, alta este sa te adaptezi rapid traficului, nu te adaptezi, suferi.
Pe multi ii deranjeaza modul in care multi care au SUV-uri conduc, ce trebuie inteles este ca fiind masinile mai inalte au alta perspectiva a soselei, vad mult mai bine decit unu cu o masina joasa.


*


Aista-i prilej de incalcat legea?
Legea aia de reglementeaza circulatia pe drumurile publice prevede scutiri pentru SUv-uri?
Ce facem cu tirurile, ca aia sint si mai sus decit soferii de SUV le dam si lor scutire?
wolfin
Ca si la soferii de b

..
.multi nu au ce cauta la volanulu unui TIR.

Dar....zic ca ar trebui putin mai multa sa zic ...intelegere..

..nu e usor cu elefantul prin magazin


Eu unu mi am schimbat viziunea si atitudinea fata de plus 7.5 t...dupa 2 lectii primite de la un 336 (l am depasit prin dreapta pe pod la cotroceni si dupa ce m am prins ca datorita soferului nu am ajuns in dambovita..si cand l am salutat..reactia lui a fost de milioanem) si un tir..cand l am lasat sa plece din rampa dupa ce nu a fost lasat de o coloana intreaga la colonesti...ce a transmis omul ala m a uns la suflet.

Ps. Recunosc...mai calc pe bec. icon_mrgreen.gif
bgdrenault
QUOTE(Agrig @ 8 Aug 2021, 21:08)
alta este sa te adaptezi rapid traficului, nu te adaptezi, suferi.


Pai asta i conceptia generala
Se adapteaza si cocalarul, si incepatorul, si etc, etc
In ultima vreme tot aud "sunt dibaci".
Ce ar fi sa ne adaptam legii?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.