Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Citroen C-Eysee Exclusive 1.6 VTI 115 CP Euro 6
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
sorin69
Deschid tarziu acest topic la aproape 5 ani de la achizitionarea autoturismului, sunt foarte multumit de masina sunt fan auto Citroen ( sper sa nu supar pe cineva ).

30 Jul 2021, 22:52:
Salut, am observat in ultimele saptamani atunci cand aerul conditionat este pornit pe presul din dreapta soferului se strange un pic de apa, probabil condens.
Care ar putea fi cauza ?

Victorine
Probabil traseul de scurgere de sub mașină înfundat?
offspring
Mai are rost vorba "km fara probleme"? avand in vedere ca o ai de 5 ani?! smile.gif

Am patit ceva asemanator la Honda, gurile de scurgere sunt infundate, sigur gasesti pe youtube tutoriale. La mine am demontat grila de la stergatoare:
[attachmentid=1628130407] [attachmentid=1628130408]

Nu stiu cum o fi la tine.
sorin69
Ok multumesc mult, la jumatatea lui septembrie voi merge la revizia periodica si daca nu se rezolva de la sine o sa le spun sa se uite.
Sper sa n-am probleme pana atunci, vreun scurt circuit ceva...
Laurentziu83
Ar fi bine sa te uiti cat mai curand, daca iti curge pe picioare sigur ai o piscina de condens pe undeva si e posibil ca anumite componente sa fie scaldate in apa.
Insa in multe cazuri trebuie sa te uiti pe sub masina pe unde ai scurgerea de condens si sa o desfunzi. Daca o desfunzi cu succes, sa te astepti sa curga 1-2 litri de condens.
bgdrenault
Da, e bine cat mai repede
Am patit la toyota, ca are un furtunas sub bord care iese afara.
Revizie, mecanici frumosi si liberi, la inlocuirea filtrului de polen au reusit sa mi scoata acel furtunas de sub bord(are si o pozitie ciudata, cred ca si unul cu picioare mai lungi il poate scoate.
M am dumirit cand baltea apa in dreapta spate, ca pe presuri nu era nimic. 3 saptamani am mers cu mocheta ridicata cu fel de fel de distantiere sub ea.
sorin69
Sambata voi face un drum de vreo 200 km cu aerul condionat pornit si voi observa daca mai sunt probleme, daca apare din nou condensul voi merge saptamana viitoare la service.
Penultimul drum cu aer conditionat pornit presul era uscat , la ultimul drum facut a aparut din nou o dara mica de condens pe acelasi pres ( fata dreapta ), restul este perfect uscat ( celelalte presuri si dedesubtul lor )
Pe presul din dreapta fata unde apare condensul este uscat dedesubt.
einstein1984
poti pune niste poze cu interiorul? sunt curios cum imbatraneste.
sorin69
QUOTE(einstein1984 @ 3 Aug 2021, 14:12)
poti pune niste poze cu interiorul? sunt curios cum imbatraneste.
*


Momentan n-am poze cu interiorul masinii dar ma straduiesc cat mai repede sa le fac.
sorin69
QUOTE(einstein1984 @ 3 Aug 2021, 14:12)
poti pune niste poze cu interiorul? sunt curios cum imbatraneste.
*


este inca tinerica
einstein1984
pare ok, multumesc!
Apreciez comenzile electrice pe consola centrala, Logan style.
Laurentziu83
Pai chiar este Logan-ul celor de la Citroen.
cj98czh
doar mai antifonata si cu materiale mai placute in interior, dar da este lowcost-ul celor de la PSA .. un pic mai sigura in caz de crash ... dar nu cu mult ..
einstein1984
71% protectie ocupanti adulti fata de 80% la sandero 2 (3 stele fata de 4 la Dacia ) mai slaba si la celallte capitole de evaluate deci un pic mai putin sigura in caz de accident.
ca de obicei, vorbim fara argumente.
sorin69
Int-adevar este varianta mai ieftina a celor de la PSA alaturi de Peugeot 301.
Se vinde foarte bine in Turcia, Iran si China, in China se fabrica din anul 2002.
Este segmentul mai ieftin intalnit si la Skoda ( Rapid ), Fiat ( Tipo ) etc.
Ieftina, scumpa eu sunt multumit de alegerea facuta.
cj98czh
QUOTE(einstein1984 @ 10 Aug 2021, 08:23)
71% protectie ocupanti adulti fata de 80% la sandero 2 (3 stele fata de 4 la Dacia  ) mai slaba si la celallte capitole de evaluate  deci un pic mai putin sigura in caz de accident.
  ca de obicei, vorbim fara argumente.
*




fa si tu comparatie cu logan 2, teste in 2014 cand au aparut si s-au facut ..

https://www.euroncap.com/en/results/citro%C...lys%C3%A9e/7864



https://www.euroncap.com/en/results/dacia/logan-mcv/7865
einstein1984
comparam small mpv de 1200+ kile cu small family car de 1000 kg?
https://www.euroncap.com/en/results/dacia/sandero/8866
IRONICK
Sandero ala cu 4* nu este standard.

DACIA SANDERO'S EURONCAP RATING : 3 STARS, AND 4 STAR EQUIVALENT WITH THE SAFETY PACK
rue
In decembrie 2016 a fost oferta cu rabla cam 7500 euro cu motorul de 1.2.
Am făcut și drive test dar mi am menținut intenția de a căuta un outlander 2007 concretizată în martie 2017.
Avea dotările necesare, spațiul mega la interior și un design interior mai plăcut mie decât Loganul 2.
Ulterior au crescut preturile sau a dispărut oferta asta specială.
sorin69
Fiind varianta de top a modelului daca nu gresec am dat in jur de 12.800 euro in 2016.
rue
După preferințe...
Doar că au avut atunci o oferta f buna iar motorul de 1.2 e pe curea garantata 10 ani sau 160 kkm daca nu greșesc.
marksman
În semnătura inițiatorului apare un motor de 1.6. Motorul de 1.2 are într-adevăr distribuția pe curea, dar a avut unele probleme, așa că s-au operat niște schimbări de anul trecut:

QUOTE
since December 2020, the manufacturer has changed the replacement frequency from 180,000 km or 10 years to 100,000 km or 6 years
einstein1984
e cureaua aia in ulei, misto in teorie;
sorin69
Si la motorul 1,6 tot 10 ani este garantata cureaua.
La masina anterioara Citroen C3 la fel cureaua era garantata 10 ani sau 150.000 km.
einstein1984
n-as zice neaparat garantata cat durata de viata prevazuta.
Agrig
Vad ca este o practica curenta la curelele noi, la Patrol era 5 ani sau 60KKm, asta noua are garantia de 10 ani si cred ca 120Kkm, venitade la mama ei din Japonia, am asteptat 2 luni dupa ea.
Tin minte ca si la Oltcit erau curele de la Pirelli cu 120Kkm garantie insa costau de citeva ori mai mult decit cele de 60KKm si nu era nici o sfiriiala ca se schimbau extrem de usor, cheie de 41 si ranga trebuia, in rest totul era uzual, cred ca 1h dura maxim inlocuirea.
cj98czh
nu neaparat noi .. C5-ul are interval de schimb 10 ani sau 240.000 km sau se msi specifica 10 ani sau 180.000 daca este folosit in conditii grele ( ca exemplu este dat tractari) .... eu am schimbat kit de distributie si accesorii la 1i80.000 km ... pt. linistea mea ...
sorin69
Problema umezirii covorasului dreapta sofer sper sa fie rezolvata.
Cu ocazia reviziei periodice si schimbarii filtrelor de aer, la schimbarea filtrului de polen cel aflat undeva sub bord (dreapta) tot locasul unde este amplasat filtrul era plin de pleava ( resturi de spice ).
Am in schimb din nou nevoie de un sfat, ieri dimineata dupa cele cateva nopti mai racoroase la pornirea motorului am observat un zgomot mai ciudat (tacanit sacadat) care a disparut dupa o perioada scurta de timp (probabil la incalzirea motorului).
Care poate fi cauza ?
Daca memoria inca ma mai ajuta (sper) cred ca, si anii trecuti pe timp de iarna au existat cateva episoade cu acest zgomot.
Laurentziu83
Incearca alt tip de ulei.

Ma rog, daca de-abia l-ai schimbat, incearca la anul, e pacat sa arunci ulei proaspat.
sorin69
QUOTE(Laurentziu83 @ 12 Nov 2021, 19:14)
Incearca alt tip de ulei.

Ma rog, daca de-abia l-ai schimbat, incearca la anul, e pacat sa arunci ulei proaspat.
*


Daca uleiul este cauza n-ar fi o problema grava, parerea mea.
Uleiul este cel agreat de Citroen respectiv Total, intr-adevar este proaspat schimbat.
O sa observ si zilele urmatoare daca mai apare acel zgomot ciudat, multumesc.
Agrig
Pina se amorseaza rampa de ulei la alea clasice mai tacane, daca are tacheti hidraulici...e mai aiurea, unu scapa ulei si pina se reamorseaza face zgomot.
Astea sint problemele tipice la manifestarea dumneavoastra.
sorin69
QUOTE(Agrig @ 12 Nov 2021, 20:20)
Pina se amorseaza rampa de ulei la alea clasice mai tacane, daca are tacheti hidraulici...e mai aiurea, unu scapa ulei si pina se reamorseaza face zgomot.
Astea sint problemele tipice la manifestarea dumneavoastra.
*


Am înțeles și nu prea, scuze dar sunt complet pe lângă când vine vorba de mecanica . Eu atât pot să întreb.
Este o defecțiune ce poate fi remediata ?
Pot merge in continuare așa ?
Mulțumesc.
Agrig
Clar poate fi remediata, poate fi si mai simpla decit atit daca motorul are tacheti clasici si este necesar doar reglajul culbutorilor.
Bun, n-are nimic clasic, e VTI, tacheti hidraulici si idei de a uza camele, e de vazut in atelier.
Da, se poate merge cu cu unele zgomote de acest fel cu cu altele nu, trebuie investigata masina si apoi hotarit.
Daca a aparut brusc dupa schimbarea uleiului poate fi si de la ulei.
sorin69
Ok, dacă zgomotul nu dispare la următoarele porniri voi merge la service. Mulțumesc pentru răspuns.
sorin69
Revizie periodica, 54000km, cost total 800lei.
O singura problema gasita, unul din colierele cu care este prinsa toba era rupt, momentan a fost prinsa dar nu mi-au garantat ca, va tine.
Singura modalitate de a rezolva problema mi-au spus ca, este inlocuirea tobei.
Sunt nedumerit de ce pentru un amarat de colier care probabil costa cateva zeci de lei trebuie sa cumpar toba noua undeva la vreo 900 lei.
Una peste alta sunt multumit de masina totul este conform asteptarilor.
MyKe89
Colier? Adică piesa 4 de aici?

user posted image
sorin69
Sincer nu stiu ce sa zic, este practic ca o brida care vine peste toba pentru a o fixa, in total sunt trei si una dintre ele era rupta.
Una este in partea din fata a tobei, a doua cea care este rupta undeva sub portbagaj si ultima in partea finala a tobei.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.