Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Siguranțe baterie
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Mihai_8230
Salutare, de 2 săptămâni stau cu mașina stricata și nu știe nimeni ce are.. Într o seara am vrut sa plec cu mașina, a pornit și după 3 secunde a rămas bordul aprins și motorul sa oprit. Am verificat siguranțele și am observat ca mi s a ars siguranța de pe borna plus a bateriei, ce a mica din stânga de 30 amperi, am înlocuit o și a ars o din nou, aveți idee ce alimentează acea siguranță?megane 2 1. 6 16 v 2004
Gil26
Atasat un fisier pdf cu toate sigurantele pentru MeganeII, poate este de folos si altor colegi.

LE: atasez si o captura, daca este cea din stanga F3 atunci merge in UPC cu BP1=+ Baterie protejat siguranță injectoare > pompă de benzină
xmisterx
Salut, alimenteaza releul incalzitor de combustibil si multifunction control module 1 ( adica UPC-ul) care este situat in dreapta bateriei langa aripa.

Raspunsul actual este valabil pt diessel.
Mihai_8230
UPC ul l am schimbat, asa mi a spus un electrician, dar siguranță tot o arde

18 Jul 2021, 20:59:
Totuși undeva este un scurt f mare, când pun contactul durează 1-3 secunde și se arde, chiar nu știu la ce sa ma mai uit
xmisterx
Presupun ca se arde siguranta F1 de 30A pt ca F3 nu are nimic legat de ea, nu are cum sa se arda, daca vorbim despre F1 atunci se schimba datele problemei, Din F1 pleca un fir de culoare rosie care este legat direct la siguranta F16 de 20A situata in panoul de sigurante de sub volan si alimenteaza inchiderea centralizata. Urmareste firul rosu de la siguranta F1 de 30A de la baterie pana la panoul de sub volan, firul poate avea isolatia slaba pe undeva si atinge la masa( pe tabla pe undeva).
Gil26
Ambele sigurante F1 si F3 sunt de 30A, in primul rand colegul trebuie sa defineasca clar ”ce a mica din stânga” dar a scris ca ”UPC ul l am schimbat, asa mi a spus un electrician, dar siguranță tot o arde” siguranta F1 duce in habitaclu (260) si in UCH (645), F3 merge in UPC (1337).
Apoi electricianul de meserie cu ”pacientul” in fata nu a gasit cauza, nu sunt electrician (doar un simplu ”surubar”) si nici nu am globul de cristal sau alte date despre masina (pentru K4M pot sa fie vreo 5 motorizari din 2004) si nu pot sa ”prezic” cauza daca informatiile nu sunt corecte\suficiente.
Insa ”F3 nu are nimic legat de ea” nu este chiar corect, functie de motorizare duce in UPC 1337 si apoi la releul pompa de carburant 236 (si daca este asa atunci se poate verifica si acesta), atasez cateva capturi spre exemplificare pentru o motorizare aleasa la intamplare (dar pot sa fie asemanatoare si pentru celelalte) iar schemele electrice VISU sunt mai detaliate (chiar daca unele mai contin si mici erori) decat cele VESA.
Daca este F1 atunci avem alta situatie, dar nu mai atasez capturi si pentru asta, nu doresc sa ”abuzez” cu ele, colegul trebuie sa ofere informatii mai exacte.
Numai de bine!
xmisterx
Din pacate in autodata in ani 2003-2004 megane 2 are doar 3 motoare 1.6 16v K4m760/761/764 si toate au aceeasi schema.
Mihai_8230
Se arde f3, cea care întra în UPC, UPC ul l am schimbat cu unul identic, același cod

19 Jul 2021, 03:19:
Motorul este cel de 113 cp
Gil26
Oricum si pentru cel de 113CP 2004 mie doua programe imi dau patru motorizari, dar nu are importanta F3 prin BP31 tot in UPC (1337) duce la toate (vezi un alt exemplu atasat).
Iar ”pt ca F3 nu are nimic legat de ea, nu are cum sa se arda” nu voi mai verifica si in Autodata (il am si pe acesta dar nu prea il folosesc), este si putin ilogic (chiar daca la Renault intalnim destule ”ciudatenii”) ca siguranta asta sa nu aibe nimic legat de ea (deci nu are cum sa se arda), cele ce am scris\atasat anterior raman valabile, iar electricianul acela trebuia sa gaseasca cauza daca era ”de meserie” (dar desigur ca se poate verifica mai atent\corect tinand cont de noile informatii oferite, insa eu nu mai am timp "sa sap")
Toate cele bune!
Mihai_8230
În concluzie nu știe nimeni ce dr face siguranță aia?
xmisterx
QUOTE(Mihai_8230 @ 20 Jul 2021, 14:04)
În concluzie nu știe nimeni ce dr face siguranță aia?
*


Pai din datele oferite mai sus siguranta F3 alimenteaza UPC-ul si cum zici ca a fost inlocuit iar rezultatul este acelasi, mai ramane o singura varianta, trebuie verificat tot cablajul(toate mufele) ce intra si iese din UPC.
Gil26
Corect, si asa cum am scris cred ca ar trebui verificate mai ales conexiunile cu releul pompa de carburant 236 (inclusiv acesta), plus tot ce este pe acolo.
xmisterx
Foarte buna ideea colegului Gil26, am intalnit cazuri la megane 2 1.6 16v cu izolatia topita la cablaj chiar langa mufa de la pompa de benzina.
Mihai_8230
Sâmbăta mi a promis un electrician care lucrează la reprezentanta Mercedes ca vine sa se uite la mașină, o sa revin cu rezolvarea /nerezolvarea problemei..
Mihai_8230
Salutare, am rezolvat problema, o banalitate care m a făcut sa stau 3 sapt cu mașina pe bara.. Lângă capacul de distribuție am o supapa de vacuum în care întra o mufa cu doua fire. Supapa respectiva a atins de capac și firele din cauza frecari s au dezizolat și făcea masa cu motorul, ce sa mai zic, am rezolvat cu o banda izolatoare și merge mașina.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.