Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Baterie descarcata
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane III
asorin
Salut

Masina nu a mai circulat aproape 2 luni . Bateria s-a descarcat si acum porneste destul de greu (dar porneste). Sa iau o baterie noua sau sa incerc sa o pun pe asta pe redresor o zi ?

Masina are 6 ani, bateria este cea originala Renault.

Multumesc
xmisterx
Poate ca nu e de inlocuit chiar acum insa eu zic sa fi pregatit pt surprize.
asorin
O sa iau un redresor , nu e o avere si oricum e bun in casa.
Ce am observat insa, sunt niste erori in bord la pornire (cutie de viteze, frana electrica, ESP, etc), care dupa un timp dispar. Probabil ca sunt de la pornirea greoaie.
r_vlad
In functie de tipul unitatii de control electronice daca tensiunea la pornire scade sub 6-7 V apar disfunctionalitati care sunt raportate prin acele mesaje de eroare. Eu as incarca bateria si as urmari daca mai apare fenomenul. Daca dupa ce o incarci se repeta fenomenul la una, doua zile distanta va trebui sa o inlocuiesti. Cel mai bine, insa, este sa mergi la un service sau magazin serios care comercializeaza baterii si sa ii rogi sa verifice bateria cu un aparat specific. Asta dupa ce o incarci.
einstein1984
erori apar deja la 10V. Cum a zis si colegul, o verificare cu un tester midtronics DUPA reincarcare iti zice ce ai de facut. Dar intre varsta bateriei care e un EFB probabil, tratamentul asta eu as fii atent rau la iarna.
r_vlad
Or fi unele ECU non-esentiale care fac figuri la 10 V dar cele esentiale deja de multi ani trebuie sa functioneze 100% in intervalul 9-16 V si cu functionalitati reduse pana spre 6V. Acum, ce-i drept, Megane 3 a fost lansat in 2008. O mai fi avand si ECU-uri active la pornire care sa nu poata cobora la 9 V tensiune alimentare.
IonutGligan
Pentru acest caz bujiile sunt la 4.4v pentru a putea porni si la tensiune mai mica adica baterie slabita...

Megane 3 din 2010 de 1.9 are bujiile la 4.4v cel mai probabil asa e si la altele gen Laguna, sau la cele cu ani diferiti de fabricatie.
asorin
Am intrebat la un service si m-au cam speriat cu bateria. Ei sustin ca daca mergi cu ea descarcata si daca porneste greu, e posibil sa se arda unele calculatoare (de la EDC de ex)
cj98czh
acumulatorul are 6 ani, asa spui tu ... eu zic ca asta si-a facut treaba si trait viata .. pune unul nou si aia este ..
einstein1984
de ars nu vad cum, dar sa ai mereu erori la fiecare pornire nu mi se pare amuzant.
mai ales daca nu mergi des cu ea pune o baterie noua.
m3st_tce2
asorin, bateria e sigur descarcata, si cam pe duca, daca imediat dupa pornire ai mesaj in bord ca iti incarca bateria. Eu am inlocuit-o pe cea originala dupa 7 ani. In principiu, orice acumulator ce tine 6+ ani a fost unul bun.
i_am_sleek
pe mine m-a tinut 10 ani acumulatorul original. as merge pe varianta redresorului initial insa daca ai drumuri mai mari iarna as schimba inainte acumulatorul. este 300 ron unul bun. Erorile in bord dupa descarcare sunt normale. se poate masura cu multimetru daca alternatorul incarca suficient (parca peste 13.5 V tre sa indice... sau ceva in genul asta)

Laurentziu83
De 300 ron ia alta baterie si nu se mai chinuie cu incarcatul.

Eu prefer sa schimb bateria la primele semne de pornire greoaie, indiferent de cati ani are (sau sa o duc la garantie daca are sub 2 ani); daca ma lasa cand sunt prin salbaticie nu prea am la ce priza sa cuplez redresorul. Cel mult zic mersi daca poate altcineva sa-mi dea curent.
azaghorth
QUOTE(IonutGligan @ 13 Jul 2021, 07:07)
Pentru acest caz bujiile sunt la 4.4v pentru a putea porni si la tensiune mai mica adica baterie slabita...

Megane 3 din 2010 de 1.9 are bujiile la 4.4v

Bujiile se alimenteaza din releu bujii, care e alimentat la 12V.Si apropo, trag mult curent, daca tu crezi ca bateria slabita va tine curentul ala, mai gandeste-te...

QUOTE(cj98czh @ 13 Jul 2021, 09:50)
acumulatorul are 6 ani

Atata m-o tinut si pe mine biggrin.gif

QUOTE(einstein1984 @ 13 Jul 2021, 10:50)
de ars nu vad cum,

Corect.E o aberatie ce zic "mesterii" aia.
Logic ar fi sa se arda de la tensiune mare nu mica. La tensiune mica , in cel mai rau caz modulul nu porneste dar in nici un caz nu se arde! biggrin.gif

QUOTE(Laurentziu83 @ 31 Aug 2021, 09:28)
De 300 ron ia alta baterie si nu se mai chinuie cu incarcatul.

Corect, mai ales ca imediat vine frigul.
O sa fie mai mult cu bateria pe redresor.
Agrig
QUOTE(asorin @ 13 Jul 2021, 08:47)
Am intrebat la un service si m-au cam speriat cu bateria. Ei sustin ca daca mergi cu ea descarcata si daca porneste greu, e posibil sa se arda unele calculatoare (de la EDC de ex)
*



Putin probabil, totusi o urma de adevar poate exista daca tineti cont ca tot ce este alimnetare/stabilizare in ECU este facuta in comutatie si nu sursa lineara lineara.
O sursa in comutatie consuma cu atit mai mult curent cu cit mai mica este tensiunea, la jumatate de tensiune de 2 ori mai mult curent.
Totusi nu cred sa fie atit de prost proiectate incit a apara acest fenomen, mai periculos este sa se intrerupa bateria in mers sau sa sara o borna, atunci risca sa apara virfuri de tensiune de la alternator si in cazuri grave sa intre in scurt protectiile de pe alimentare din ECU.
Laurentziu83
Inclusiv pe vremea Oltcit-ului exista riscul arderii releului electronic de incarcare daca decuplai bateria din mers.
La Daciile cu releul mecanic, schimbai bateria fara nici o greata cu motorul pornit, nu se intampla nimic.
Riscul de a se desprinde o borna in mers e minim, dar e probabil ca producatorul sa fi prevazut acest risc si sa fi pus protectii pe calculatoare. Insa nu cred ca vrea nimeni sa se ofere sa testam acest lucru.

Referitor la baterie, daca a ratat pornirea odata, clar e de schimbat. Nu vad sensul la a sta cu ea toata ziua pe redresor decat daca ai prea mult timp liber.
hspinache

Vreau sa incarc bateria ; incarcatorul are 2 variante : incarcare normala sau "reparare"
intrebare : in ce conditii ale bateriei , se ia decizia de folosire a variantei "reparare baterie" ?
IonutGligan
QUOTE(azaghorth @ 2 Sep 2021, 19:03)
Bujiile se alimenteaza din releu bujii, care e alimentat la 12V.Si apropo, trag mult curent, daca tu crezi ca bateria slabita va tine curentul ala, mai gandeste-te...

*



Oricum nu ar putea duce electromotorul... dar in fine apropo de asta... mie imi arata pe fisa de la bujie 2 - 2.3 volti cu celelalte fise conectate pe bujii in momentul in care incalzeste bujiile.
Releul este alimentat cu 12v intradevar ca am masurat dar pe bujii atata vine cel putin la mine. Am si o filmare poate dezlegam misterul...

Am probat si o bujie la o sursa de laborator reglabila si daca i-as fi dat 12 volti o ardeam cu siguranta...
einstein1984
sunt alimentate in rms si au rezistenta mica.
ProfiBv
Da nu-s alimentate prin releu on/off si pot fi alimentate si dupa pornirea motorului . De exemplu mai sunt folosite si pentru ridicarea temperaturii motorului in vederea regenerarii FAP in paralel cu termoplonjoanele de pe antigel .Acestea sunt la 11,5 V si sunt alimentate 2 sau 4 bucati simultan funxtie de ce doreste calculatorul de motor .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.