Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Apă în Megane
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane III
Eddyie1978
Acum doi ani , într-o zi ploioasă de toamnă , m-am trezit că în timp ce conduceam , la accelerare, îmi curgea apă pe încălțăminte. Mi-a spus cineva că e din cauza faptului că s-au înfundat orificiile de evacuare din grilajul de la baza parbrizului. Cum se poate așa ceva ?!
IonutGligan
Pai foarte simplu... apa nu are pe unde sa se scurga si intra in habitaclu. Da jos stergatoarele scoate grila de plastic si desfunda scurgerile din stanga si dreapta. Scurgerile de obicei (daca nu s-a umblat la ele) au din fabrica un fel de capacel la capatul lor care ar trebui eliminat deoarece din cauza prafului a mizeriilor se infunda si obtureaza gaura facand un dop iar apa nu se mai poate scurge.

Am desfundat la un megane cu furtunul introdus pe scurgere si dat jet de apa... te miri ce iese de acolo si ce miros poate fi... imi pare rau ca nu mai am pozele sa fi vazut...
costas78
Le-am verificat si eu pe ale mele anul asta la cate ploi au fost, cu toate ca nu am avut apa niciodata de acolo, dar ce nu inteleg eu este, pe unde intra in habitaclu cand gaurile sunt infundate???
lupukel
Chiar sub parbriz, undeva putin in dreapta si ceva mai in spate, esta fanta pe unde trage aer AC-ul, care e cativa cm mai sus decat scurgerile si e mascata din fata de o bucata de tabla. Dar poate sa fie si de la furtunul de evacuare condens care se poate infunda si ala. Dar in ambele situatii de obicei curge mai intai la picioarele pasagerului. Este un topic intreg pe tema asta.

Problemele pot sa apara insa si de la mecanici retardati. Sunt 2 masti de plastic sub stergatoare care se dau jos de obicei cand se umbla la turbina/egr. Cea de deasupra se clipseaza de parbriz, dar cealalta e prinsa cu 8 piulite care daca se blocheaza si sunt fortate desfac surubul de dedesubt din suportu lui si incepe sa se invarta in gol. Si exista idioti de mecanici care pur si simplu trag de masca si prefera sa rupa plasticul decat sa isi bata capul cu surubul respectiv, lucru descoperit la mine. Iar cand pun totul la loc nu se mai aseaza mastile cum trebuie. Gaurelele alea de sus prin care se scurge apa sunt gandite sa aiba un spatiu sub ele care sa asigure un debit de scurgere care sa fie acomodat de capacitatea scurgerilor, care daca e mai mic se simte similar cu scurgerea infundata. Daca e mai mare, probabil ca se duce prea multa apa dintr-o data si poate sa ajunga in fanta de la ac.
Laurentziu83
QUOTE(IonutGligan @ 6 Jul 2021, 06:54)
Da jos stergatoarele scoate grila de plastic si desfunda scurgerile din stanga si dreapta. Scurgerile de obicei (daca nu s-a umblat la ele) au din fabrica un fel de capacel la capatul lor care ar trebui eliminat deoarece din cauza prafului a mizeriilor se infunda si  obtureaza gaura facand un dop iar apa nu se mai poate scurge.
*


Idem si la mine. Am scos capacelele acum 5 ani si n-am mai avut probleme cu apa in habitaclu, desi am prins ploi de as fi facut masina acvariu.

Chiar nu inteleg ce minte luminata a pus capacelele alea la scurgeri (ca si cei care au pus table antizgomot la placutele spate), ca eu nu le simt lipsa dupa atatia ani.
IonutGligan
QUOTE(Laurentziu83 @ 6 Jul 2021, 21:50)
Idem si la mine. Am scos capacelele acum 5 ani si n-am mai avut probleme cu apa in habitaclu, desi am prins ploi de as fi facut masina acvariu.

Chiar nu inteleg ce minte luminata a pus capacelele alea la scurgeri (ca si cei care au pus table antizgomot la placutele spate), ca eu nu le simt lipsa dupa atatia ani.
*




Apropo de asta... am dat si eu jos tablitele atat pe fata cat si pe spate ca tot frecau placutele pe disc, acum altfel e fara ele placutele culiseaza mai usor.

Pe spate la etrieri am montat si arcuri ca nu avea... se pare ca din fabrica nu mai pun dar sunt foarte utile mai ales la temperaturi scazute.
clamba
idem si eu: scos capacele de la scurgeri in 2016, scos tablele de la placutele spate acum 2 ani/26k km, arcurile le am dar mereu uit sa le iau cu mine cand ajung la un elevator.
ciudat e ca, desi teoretic scurgerile de la stergatoare nu mai pot fi blocate de acele capace, tot am gasit in primavara urme de apa in compartimentul de la picioare pe stanga. aveam o rola de banda adeziva si cotorul de carton fusese umed cam vreo 2cm in partea de jos.
Eddyie1978
QUOTE(IonutGligan @ 6 Jul 2021, 05:54)
Pai foarte simplu... apa nu are pe unde sa se scurga si intra in habitaclu. Da jos stergatoarele scoate grila de plastic si desfunda scurgerile din stanga si dreapta. Scurgerile de obicei (daca nu s-a umblat la ele) au din fabrica un fel de capacel la capatul lor care ar trebui eliminat deoarece din cauza prafului a mizeriilor se infunda si  obtureaza gaura facand un dop iar apa nu se mai poate scurge.

Am desfundat la un megane cu furtunul introdus pe scurgere si dat jet de apa... te miri ce iese de acolo si ce miros poate fi... imi pare rau ca nu mai am pozele sa fi vazut...
*



Aș face tot ce mi-a fost sugerat, dar neexperimentat cum sunt și cu două mâini stângi ... nu mă descurc fără măcar o schemă ceva ...Poate vreunul dintre Dumneavoastră să mă ajute în acest sens ?
Mulțumesc tuturor pentru bunăvoință!
lupukel
Salut.

Ai nevoie de presa de stergatoare, ca trebe date jos primele, si niste masking tape, ca sa marchezi pozitia lor pentru cand o sa le pui inapoi. Eu am pus masking tape pe parbriz prima data, dar a doua oara pe masca care se fixeaza pe parbriz, mi s-a parut mai precis.

Eu recomand sa folosesti presa de stergatoare/borne baterie ca sa scoti bratul stergatoarelor afara. E destul de intepenit. Unii colegi fac parghie pe prinderea stergatorului cu surubelnita, dar stiu cel putin un caz cand a scapat cineva surubelnita in parbriz si a avut o mare bucurie.

Dupa, ai 2 piese de plastic, pe stanga si pe dreapta, care sunt prinse cu cate un clips dublu. tre sa bagi ori o surubelinta plata ori ceva de plastic intre partea exterioara si capul clipsului si sa distantezi usor (partea exterioara tre sa iasa cam 5 mm ca sa poti scoate clips-ul), dupa care plasticile in sine mai sunt prinse cu cate 2 stuturi in tabla. Daca distantezi plasticul cu grija o sa iasa si stuturile fara sa se rupa.

Dupa, scoti protectiile de cauciuc de pe capete, cu grija, si cel lung de pe mijloc (o sa vezi ca au niste ghidaje pentru cand o sa le pui inapoi), si din momentul asta poti scoate masca de plastic care se aseaza pe parbriz. Se prinde sub parbriz cu niste carlige de plastic, deci daca ridici de ea putin din partea din fata si tragi usor, iese fara probleme.

Sub masca o sa vezi gurile de scurgere, una pe stanga, una pe dreapta, si mult noroi si jeg in zona lor.

Eu unul nu am rupt clapetele de la scurgeri, dar nici nu aveam extraordinar de mult jeg acolo, problemele mele cu scurgerea erau din alte cauze.
cj98czh
nu este sigur ca are nevoie de presa ... de curand l-am ajutat pe un amic cu M3 sa isi curete gurile de scurgere .. stergatoarele au iesit relativ usor doar desfacute piulitele si miscate ..
lupukel
de siguranta smile.gif ale mele au fost destul de intepenite, m-am si speriat cand s-au desprins.
Eddyie1978
Mulțumesc tuturor celor care au răspuns acestui topic!
Am reușit să demontez elementul de plastic ( grila ) ce stă la baza parbrizului și nu am găsit niciun fel de căpăcel, dar am găsit găurile de scurgere care erau complet înfundate. Am curățat suprafețele și găurile de scurgere . Sper să nu mai am astfel de probleme de-acum.
Încă o dată mulțumiri!

<span class='edit'>25 Aug 2021, 12:42:</span>
Shout-out to lupukel!
Mulțumesc pentru indicațiile detaliate!
La mine părțile laterale din plastic au ieșit ușor. În schimb la demontarea grilajului am tras cam tare și mi s-a rupt o clamă. Nu cred să fie vreo problemă , dar dacă știam nu aș fi tras atât de tare .
Încă o dată: Mulțumesc!
IonutGligan
Pai capacelele sunt la celalalt capat al scurgerilor sub masina nu sub stergatoare... acolo jos se face dopul nu la stergatoare...
silviumc
QUOTE(IonutGligan @ 25 Aug 2021, 15:49)
Pai capacelele sunt la celalalt capat al scurgerilor sub masina nu sub stergatoare... acolo jos se face dopul nu la stergatoare...
*


Unde sunt capacele sub masina? Ca am curatat scurgerile de sub grila de la stergatoare si am turnat apa sa vad pe unde se scurge dedesubt. Pare ca e pe la marginea oalei de la roata, cum se vede aici.
marius140872
gurile acelea de scurgere sunt ca niste furtune smile.gif trage de ele si ai sa vezi ca ies afara din gaura aia a caroseriei unde sunt montate...la capatul de jos ai sa vezi si capacele acelea...altfel nu sunt vizibile
George98
Vă salut, sunt nou pe acest forum și am o nelămurire. Am achiziționat recent un Megane 3, 1.5 dCi 110, fostul proprietar nu le prea avea cu mașinile, având in vedere ca anul trecut a făcut distribuția/ pompa de apa/ role, curea.. și nu a mai verificat dupa schimb nivelul antigelului. Problema este ca habar nu avea ca are nivelul la antigel sub minim, am completat cam cu 700 ml de antigel/ apa distilată(amestec 60/40), a mai scăzut cam 5 mm dupa completare, aștept sa vad dacă mai pierde. Alta problema e ca am observat apa in sertarul din podeaua șoferului(acolo m a luat panica). Acum detaliile și ce am verificat: din câte am mai citit pana acum pe forum existau variantele in care erau înfundate gurile de scurgere de sub parbriz, menționez ca am desfăcut și m am uitat, ambele sunt uscate și curate, când spăl parbrizul se vad urme jos pe ambele părți. Ma gândeam la gura de scurgere de la Ac, tind sa cred ca nu e de acolo pentru ca in partea pasagerului e uscat și in spate la fel . Ma gândeam la radiatorul de caldura (sper sa nu fie asta), dar tind sa cred ca nu pentru ca masina bagă caldura de nu poți sta… scurgerile din praguri erau înfundate, le am curățat, dar nu cred ca era de acolo. Parbrizul nu a fost schimbat, am verificat la an… chiar nu știu de unde, masina nu are trapa. Iar la partea cu antigelul…totuși cred ca pe undeva “se evapora”, sub masina nu se vad pete, bule in vas nu sunt, vasul e curat, lichidul la fel, fum alb nu scoate…nu scoate fum deloc, nici alb nici albastru nici negru, doar aburi când e rece afara un minut, doua, pornește perfect, apa in ulei nu este. Nu știu… ma gândesc la radiator la o mica, mica fisura și sa nu ajungă jos.. chiar nu știu.
Îmi cer scuze dacă am deranjat și dacă s a mai vorbit de scurgerile de apa și de antigel.. dar nu am mai găsit.
La scurgerile de apa am găsit doar cu acele scurgeri de sub parbriz înfundate sau la Megane 2 cu scurgerea de la Ac..sau parbriz schimbat, dar din câte am citit la problema cu scurgerea de la Ac, in toate cazurile era ud si in partea pasagerului.
Dacă ma poate ajuta cineva cu o informație, ceva .. chiar nu știu ce sa zic. Multumesc si o zi frumoasa!
Laurentziu83
La scurgerile de la parbriz nu e suficient sa te uiti la ele, ci sa probezi cu o sticla de apa ca apa se scurge binemersi prin ele si, daca tot umbli acolo, sa arunci si capacelele de cauciuc de pe fundul scurgerilor. Am pus poze pe alt topic, nu gasesc acum.

Eu personal la scurgerea de AC n-am umblat niciodata, dupa ce am scos capacelele de cauciuc n-am mai avut treaba, oricat de puternica a fost ploaia pe care am prins-o.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.