Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Scenic II 2007 Clima Diesel 1.5
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Scenic, Scenic RX4, Scenic II, Grand Scenic, Koleos
dozzzer
salutare la toti...
am o mica mare problema si sper sa ma indreptati in directia buna...

AC ul nu mai porneste...Scenic II 2007 Clima Diesel 1.5

am facut urmatoarele:
- fost la centru de reincarcat freon ... aveam in instalatie 520g ... au facut oamenii ce fac ei acolo acum am maximul 550g...rezultat tot NU porneste AC

- au pus diagnoza pe el...si surpriza le apare ca aerul suflat parca ceva de genul asta scria acolo...atentie: -19 C ... concluzia lor ironica...cum sa mai plece AC ul daca deja un senzor le indica temperatura asta asa de scazuta...

DAR nu se pricep oamenii sa mi zica care senzor unde e acel senzor deci nu imi pot rezolva problema ...

am mai citit pe forum...maine o sa verific rezistentele din ambele locuri interior si exterior ... o sa ma uit asa cat ma pricep si la acele releuri de comutare despre care am citit...

tot ce imi aduc aminte e ca undeva prin iarna am dus masina la spalat si imediat dupa ce am plecat de la spalatorie afisajul din bord de temperatura a luat o complet razna imi arata iarna +30C... +40 C ... s a jucat el asa timp de 1 zi apoi si a revenit acum imi indica corect " zic eu " sad.gif

apoi acum cu ploile astea m am trezit in masina intr o dimineata cu apa ... DOAR in zona sofer in trapa de sub picioarele sofer era plina cu apa...nu stiam ce se intampla ca sa descoper ca acele gauri de scurgere de sub grila sub stergatoare sub parbriz erau infundate si apa s a scurs si in masina... sad.gif

ce sa mai fac ... va intreb pe voi ... aveti ceva sfaturi ?

ok merci in avans
myhay1208
Adica ai apa in compartimentul de sub picioarele soferului?
einstein1984
pai mergi intai pentru o diagnoza ca lumea la prerezentanta, nu la orice narod cu un laptop. Masina ata a avut 236 de reprogramari injectie pentru clima+ un compresor de kko care ar trebui sau nu schimbat. Dar din ce pare, problema e din controlul climatizarii.
dozzzer
QUOTE(myhay1208 @ 25 Jun 2021, 08:18)
Adica ai apa in compartimentul de sub picioarele soferului?
*



DA am avut...am scos ce s a putut si acum o tin insoare sa se usuce bine...dar cauza e dupa cum am zis...s au infundat cele 2 gauri de scurgere de sub grila stergatoare...si apa intra mai ales in mers imi curgea pe picioare...era supra plin de apa zona de sub grila stergatoare...cum am bagat un cablu le am desfundat a curs apa... sad.gif

25 Jun 2021, 15:44:
QUOTE(einstein1984 @ 25 Jun 2021, 08:48)
pai mergi intai pentru o diagnoza ca lumea la prerezentanta, nu la orice narod cu un laptop. Masina ata a avut 236 de reprogramari injectie pentru clima+ un compresor de kko care ar trebui sau nu schimbat. Dar din ce pare, problema e din controlul climatizarii.
*



cand spui controlul climatizarii la ce anume te referi ?
te referi la butonul / butoanele de unde comand clima / auto / manual ?
sa fie toate toate defecte ... ?
Andrei2727
excl.gif va salut. As dori și eu o părere la o problema .
Am un GrandSecnic din 2011 1.9 e cumpărat in iarna ,
Iar de cum a venit vara am.dat drumul la clima insa am observat că baga rece ca gheata până se încălzește motorul /conduc în aglomeratie. Dacă ies cu ea in afara , la peste 90kmh , baga din nou rece rece !

Au verificat daca are freon suficient și are , compresorul pornește , ventilatorul pornește și el la prima apăsare de buton A/C ...


Mecanicul a spus ca masina are .2 ventilatoare cu 2 radiatoare și poate unul dintre ele nu merge pe viteza corecta sau ceva senzor e dus ...și de aceea când stau în aglomeratie și motorul emana căldură iar ventilatoarele au viteza mica apare aceasta problema.

*Temperatura la apa e la 90 constant

Multumesc anticipat
Gil26
In primul rand bun venit pe forum!
Legat de AC si probleme cu acesta (deh, este de "sezon") puteti sa gasiti informatii interesante si utile in multe sectiuni ale forumului, cu putin timp in urma am postat chiar si aici (un topic mai jos): Link post#8 AC Scenic3 , unele scheme sunt valabile si pentru motorul F9Q(870).

Din detaliile oferite la dumneavoastra cred (doar o simpla parere) ca tine mai mult de controlul climatizarii si destul de probabil gestionarea aceasta ”inteligenta” a energiei masinii, de aceea as recomanda o diagnoza bine si corect facuta atat a AC-ului cat si a injectiei (sau chiar UCH), functie de rezultat se pot face sau nu urmatorii pasi (restul pot sa fie doar presupuneri sau ”propuneri” de schimbari piese).
Agrig
La treaba asta, mai ales ca masina a fost veche, luati-o batrineste, spalati exteriorul condensorului bine de tot cu spuma dedicata, adica radiatorul de clima, se aduna acolo muste si grasime in ani de zile de exploarare.
dozzzer
inca data salutare...

am scos senzorul din oglinda...cel de temp exterioara...imi arata in bord 21C si pe tel imi zicea 27C...nu mi se par asa de mari diferentele...se vede atasat poza cu el

problema acum e cu senzorul de interior...m am tot uitat pe forumuri si din ce am vazut / inteles acest senzor este localizat undeva sus in tavan in zona oglinda retrovizoare...DAR din ce am vazut la toti e un fel de senzor cu motoras alea alea care trebuie curatat...la mine...am demontat sper ce trebuie in zona respectiva dar NU am nici un motoras nimic am doar o piesa un senzor simplu fara motoras fara nimic ... vezi poza atasata ... am demontat ce trebuie ? acest e senzorul de INTERIOR ?

ok...continuare

<span class='edit'>26 Jun 2021, 13:07:</span>
am gasit pe youtube un filmcare descrie exact problema mea...daca unul din senzori ext / int este defect compresorul nu cupleaza decinu porneste AC ul ... si omul desi pe alt tip de masina el prezinta cum testeaza / verifica senzorii ext / int sa vada daca sunt functionali ...

iata filmul: https://www.youtube.com/watch?v=X7x_TwoRYRQ

atasat si masuratorile mele...

PS: inca nu stiu sigur daca acela este senzorul de aer INTERIOR dar e clar senzor... biggrin.gif
Gil26
Da, acela este senzorul de temperatura habitaclu (vezi atasat pentru ScenicII), cel ”cu motoras” (blower) este altceva (ultima captura), iar exemplu cu functionarea AC am oferit pe celalalt topic, se poate vedea in grafic variatia\influenta temperaturii interioare.
dozzzer
QUOTE(Gil26 @ 26 Jun 2021, 13:26)
Da, acela este senzorul de temperatura habitaclu (vezi atasat pentru ScenicII), cel ”cu motoras” (blower) este altceva (ultima captura), iar exemplu cu functionarea AC am oferit pe celalalt topic, se poate vedea in grafic variatia\influenta temperaturii interioare.
*



merci de info...
chiar ma intrebam de senzorul de la punctul 5 sau V
acum 2-3 ani am schimbat aeroterma de habitaclu cel de sub bord
a fost un adevarat calvar blink.gif
dar imi aduc aminte de acel senzor de sus de langa parbriz mi a iesit din gaura lui si statea undeva atarnat pe sub bord...dar fara sa mi faca probleme la AC...acesta mergea in continuare...apoi asta vara cand am schimbat si rezistenta trepte aeroterma am zis sa pun si acel senzor la locul lui care saracul cum am zis statea atarnat pe undeva pe sub bord...zis si facut l am pus la loc si la fel AC ul mergea fara probleme...o sa l scot si pe ala sa l testez / masor

PS: rugamite / intrebare...oferi servicii de service ? ma poti ajuta sau indrepta catre cineva si pe mine te rog ? sunt disperat sad.gif trebuie sa rezolv problema asta curg apele pe mine nici nu mai stiu ce sa fac...daca da ma poti ajuta contracost da mi un semn 0765.510.755 Vlad

PPS: chiar si la reprezentata daca ma duc...am avut niste experiente negative in trecut...ma duceam plateam sa mi faca constatare si imi ziceau la final citez: " mai bine vinde o ia ceva nou " huh.gif
Gil26
Imi pare rau dar nu ofer servicii contracost, incerc si eu doar sa ajut atat cat pot si cat stiu.
Mai ales vara problemele cu AC-ul sunt destul de neplacute, voi reciti posturile dumeavoastra mai cu atentie si poate editez acest post cu un raspuns mai detaliat (sunt cateva cauze potentiale) sau eventual pe PM.




dozzzer
QUOTE(Gil26 @ 26 Jun 2021, 16:44)
Imi pare rau dar nu ofer servicii contracost, incerc si eu doar sa ajut atat cat pot si cat stiu.
Mai ales vara problemele cu AC-ul sunt destul de neplacute, voi reciti posturile dumeavoastra mai cu atentie si poate editez acest post cu un raspuns mai detaliat (sunt cateva cauze potentiale) sau eventual pe PM.
*



multumesc frumos...astept un semn...ok
Gil26
@ dozzzer, cei care au reincarcat cu freon au avut ” concluzia lor ironica” de ce nu ”pleaca” AC dar nu au stiut care\unde este acel senzor si nu implica ca ce au ”citit” cu diagnoza este si corect.
Asa cum am scris faptul ca nu porneste AC-ul poate sa fie generat de mai multe cauze iar problema poate sa fie atat in AC cat si in UCH sau injectie, si este greu de precizat ”buba” exacta. Cateva teste ai putea sa faci si tu dar as recomanda asa cum au sugerat si colegii sa apelezi la cineva cu o diagnoza corespunzatoare si care stie ce sa faca cu ea, poate gasesti si niste colegi binevoitori prin zona ta, acesta cred ca ar fi primul pas, altfel este mai greu (sau poate ai noroc sa fie ceva simplu ex senzorul, o conexiune, etc., dar...).
Atasez doua fisiere pdf cu defecte climatizare (merita citit, din pacate este in engleza) si AC pentru Scenic2 plus cateva capturi din programele de diagnoza pentru exemplificare (valorile\starile nu sunt de pe masina) poate iti vor fi de folos (sau altor colegi).
Toate cele bune!
dozzzer
QUOTE(Gil26 @ 26 Jun 2021, 18:26)
@ dozzzer, cei care au reincarcat cu freon au avut ” concluzia lor ironica” de ce nu ”pleaca” AC dar nu au stiut care\unde este acel senzor si nu implica ca ce au ”citit” cu diagnoza este si corect.
Asa cum am scris faptul ca nu porneste AC-ul poate sa fie generat de mai multe cauze iar problema poate sa fie atat in AC cat si in UCH sau injectie, si este greu de precizat ”buba” exacta. Cateva teste ai putea sa faci si tu dar as recomanda asa cum au sugerat si colegii sa apelezi la cineva cu o diagnoza corespunzatoare si care stie ce sa faca cu ea, poate gasesti si niste colegi binevoitori prin zona ta, acesta cred ca ar fi primul pas, altfel este mai greu (sau poate ai noroc sa fie ceva simplu ex senzorul, o conexiune, etc., dar...).
Atasez doua fisiere pdf cu defecte climatizare (merita citit, din pacate este in engleza) si AC pentru Scenic2 plus cateva capturi din programele de diagnoza pentru exemplificare (valorile\starile nu sunt de pe masina) poate iti vor fi de folos (sau altor colegi).
Toate cele bune!
*



super multumesc...
e clar ca de unul singur nu o sa i dau de cap
de luni o iau la cautat sa gasesc un service ceva specializat pe reparatii AC nu numai unplere cu freon sad.gif

acum SPER sa dau de cineva care stie ce face oriunde ar fi el biggrin.gif . . .

inca o data mii de multumiri pentru tot ajutorul acordat...
Gil26
Cu placere, dar nu ai pentru ce, nu am ”rezolvat” mare lucru .
Atasez si schema electrica cu explicatiile compenentelor (plus cea cu AC manual poate pentru ceilalti colegi), conexiunile, cateva locatii pe masina, sigurantele habitaclu si un fisier pdf cu toate sigurantele pentru Scenic2 (poate iti sunt de folos chiar daca iti doresc sa nu ai nevoie), restul le ai in documentele precedente.
Tinand cont si de ce ai scris legat de apa din zona soferului cred ca nu ar ”strica” sa verifici conexiunile, mufele, sigurantele (2C, 1R sau chiar 1G din habitaclu, ori F2 din UPC) plus cele doua mase (deh, si masina are o varsta), etc... Poate scapi mai ieftin si usor, altfel poti apela la cineva care are uneltele si cunostintele necesare (dar tinand cont cum ai verificat senzorul acela cred ca poti sa faci si singur anumite teste, plus ca acum ai informatii iar in documentul Defecte Climatizare Scenic2.pdf ai si ce\cum trebuie testat\verificat\masurat, etc.).

PS: Iar daca doresti poti sa citesti si postul #37 Link post probleme AC Megane2 ,la colegul megan2 a fost motorul electric al ventilatorului (si tot de la apa infiltrata), cu multumirile de rigoare pentru toate detaliile oferite cheers.gif

Sper sa rezolvi cat mai simplu problema. Numai de bine!
(si nu este nevoie sa citezi ultimul post in totalitate, regulamentul forumului plus ca se intelege cui si de ce raspunzi)
myhay1208
Despre AC, nu stiu sa-ti zic dar iti zic despre apa de la sofer ca am patit-o si eu acum 2 ani.
Desi scoti apa si o lasi in soare, e posibil sa fie mult mai rau. Sfatul meu e sa scoti buretele de pe podea.
Cand intra apa la picioare la sofer, ea se prelinge, de fapt din spatele bordului prin / pe sub burete (care incepe de la pedale). Dupa ce se imbiba buretele, ai sanse mari ca apa sa ajunga in podea (are gauri deasupra, fix pe unde trece buretele) Gaurile de sub masina sunt sigilate bine).

Mie mi-a luat 3 zile sa desfac toata podeaua ( scaunele fata, mocheta, buretele, tuburile de ventilatie) si sa usuc buretele + scos apa din podeaua metalica + refacere conexiuni R2 (mufa de sub scaunul soferului). Am facut-o in curte la tara pe vreme cu soare.
Daca poti, vezi care e starea mufei. In timp, din cauza umezelii contactele oxideaza si se taie pur si simplu.
dozzzer
QUOTE(Gil26 @ ,27 Jun 2021, 13:37)


un update...cred eu...legat de AC
nu stiu cat de reala sau adaptabila e si la mine...
dar am zis sa intreb poate tu stii mai bine
am sa scriu mai jos povestea...

am vbit cu cineva din Braila care are un Scenic 3...abia cumparat SH si dintr o data si el aceeasi problema subit adio AC...s a dus la un service si aia l au convins ca e COMPRESORul de vina...a dat banul a cumparat compresor l au montat si surpriza mare tot nu mergea...apoi a ajuns la alt service care in cateva minute s au dus direct la ...citez cum mi a zis tipul din Braila...un SENZOR de la calorifer sau radiator care a costat cu tot cu montaj 200 lei...si de atunci ii merge AC ul fara probleme...

ACUM...ce imi da si mie de gandit...nu stiu exact unde sau ce senzor e ala...dar ce am uitat sa va spun ca din vina mea n am mai verificat de ceva mult timp vasul care tine lichidul de racire acolo unde se pune si antigelul...si surpriza...la mine era uscat uscat nimic in el...dar nu mi a dat niciodata in bord semn de supraincalzire nici acum pe zilele de caldura excesiva ca sa nu iau in calcul iarna si primavara ... acum ma intreb undeva pe acest circuit e si acel senzor de care vorbea tipul din Braila ? daca nu care unde e asazisul senzor de care vorbeste el ?

PS: am sunat la reprezentanta apropiata de mine Renault...mi au luat datele si mi au zis ca ma contacteaza ei ca acum sunt foarte aglomerati  blink.gif

ok


QUOTE(myhay1208 @ 27 Jun 2021, 13:37)


merci de info...
o sa fac si asta in una din zile...
momentan la mine cand apas tare tare pe burete nu mai musteste apa deloc...
dar intradevar imi inchipui ca nu asta e rezolvarea ... lasatul in soare sa se usuce sad.gif

merci
Gil26
Nu sunt sigur dar destul de probabil ca in acel caz a fost senzorul presiune gaz de racire 1202 (vezi capturile atasate).
Dar ceea ce am scris anterior ramane valabil, efectul ”AC ul nu mai porneste...” poate sa fie generat de mai multe cauze si de componente diferite din AC, injectie, UCH (vezi si doar cele doua exemple cu motorul ventilatorului si senzorul acela) fara o diagnoza si\sau ”pacientul” in fata este foarte greu de precizat cauza exacta si nu doresc sa ma ”lansez” in presupuneri fara fond, este bine ca ai contactat reprezentanta (chiar daca si aici ar mai fi de scris, sunt reprezentante si reprezentante...) si sper sa gaseasca ”buba”.
Insa asa cum am scris unele verificari simple cred ca le poti face si singur, mai ales ca acum ai si destula ”documentatie”.

PS: conexiunea R2 este "celebra" la multe modele Dacia\Renault si cauza unor probleme (mai ales cu "matele" din spatele masinii) dar nu este "vinovata" acum cu AC-ul.
dozzzer
QUOTE(Gil26 @ 28 Jun 2021, 19:40)


GATA a pornit...
nu e o rezolvare de lunga durata asa mi s a zis sad.gif
am fost la baietii de la " Reno Garage " in Darasti / Ilfov si pe loc intr un minut mi au pornit AC ul...
cica e de la o eroare si ca sa citez aproximativ ... eroarea de la : ceva de genul cu racirea in bucla
habar nu am ce e asta dar totul e la noroc poate sa ma tina mult sau putin pana reapare acea eroare...
si cand reapare trebuie sa merg la cineva care sa intre in diagnoza sa mi stearga iar eroarea...de anulat complet cica nu poate...
si cica va trebui sa schimb candva si compresorul...dar nu mi recomanda sa l schimb pana nu fac update de soft la ultima varianta...
cica au fost cazuri la unii care si au schimbat compresorul si din cauza variante de soft veche dadea acea eroare din nou...
ceea ce am zis pana acum e ce mi au zis baietii de acolo...

???

cam asta e ... totul de la o eroare in sistem ...
de la ce ? de ce ? apare nu prea am inteles exact...
cine da aceasta eroare ? de ce o da ?
imi inchipui secrete ale meseriei biggrin.gif
compresorul nu functioneaza in parametri astfel incat calculatorul ia decizia sa l opreasca ?
zic eu ceva trebuie sa l deranjeze ca sa ia aceasta decizie ?
si de ce o ia aleatoriu nu constant ?

cauza vs. efect

oricum ... serviciile au fost super la baietii de la " Reno Garage " rapid politicosi deschisi comunicativi preturi super si mai ales bun simt ...
ce e cel mai important mi am rezolvat problema chiar si temporar cum zic ei ... ca ma topeam...

ok
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.