Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Pornire la rece 0.9 TCE
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio IV
dragostudor66
Salut! Am un Renault Clio 4 2020, motor 0.9 tce 90 cp, cu aproape 3000 km la bord. De cateva zile am o pornire la rece cam ciudata, in sensul ca motorul da sa moara, dupa care se tureaza singur. Procesul dureaza cateva secunde. Fenomenul se intampla doar la prima pornire de dimineata. Pana acum cateva zile pornea normal.

Am atasat o filmare cu pornirea de dimineata. E cazul sa ma ingrijorez? Niste sfaturi va rog? Multumesc.
alexandru.vladescu
Nu prea pare normal dar dacă te încălzește cu ceva, și al meu mai pornește ciudat uneori (nu dă să moară ca la tine dar stă mai mult decât normal turat chiar și când e cald afară sau se turează mai mult când pornește).

Am observat indirect o posibilă legătură cu benzina și cu mersul mai turat. Eu aș alimenta de probă cu altă benzină decât cea pe care o folosești acum (după ce se termină, nu combinată cu ce ai acum) și aș vedea dacă mai apare problema. Ce este prost la mașina asta este că nu ai un filtru de benzină pe care să îl poți schimba la revizie sau după ce crezi că ai nimerit benzină nasoală. Am înțeles că are doar o sită pe la pompa de benzină și atât.
dragostudor66
QUOTE(alexandru.vladescu @ 10 Jun 2021, 20:13)
Nu prea pare normal dar dacă te încălzește cu ceva, și al meu mai pornește ciudat uneori (nu dă să moară ca la tine dar stă mai mult decât normal turat chiar și când e cald afară sau se turează mai mult când pornește).

Am observat indirect o posibilă legătură cu benzina și cu mersul mai turat. Eu aș alimenta de probă cu altă benzină decât cea pe care o folosești acum (după ce se termină, nu combinată cu ce ai acum) și aș vedea dacă mai apare problema. Ce este prost la mașina asta este că nu ai un filtru de benzină pe care să îl poți schimba la revizie sau după ce crezi că ai nimerit benzină nasoală. Am înțeles că are doar o sită pe la pompa de benzină și atât.
*



O sa incerc sa merg mai turat putin, de obicei schimbam treptele intre 2500-3000 rpm. Ca benzina folosesc de 95 de la Petrom, Rompetrol, OMV.
vvede
@alexandru.vladescu cam la majoritatea masinilor pe benzina nu se mai schimba filtrul de benzina la revizii ci doar daca ai probleme grave. wink.gif

@dragostudor66 am aceeasi problema de prin... 2016. S-a facut update de soft s-a remediat pt vreo 6 luni, apoi a revenit.
Vei observa ca atunci cand motorul da sa se opreasca (mie mi s-a si oprit o data sau de 2 ori) daca incerci sa accelerezi nu va accelera. Cand eram la Serus prin 2017/18 si au reincercat un update motorul nu mai pornea intrucat clapeta de acceleratie nu mai deschidea.
Ce am observat e ca daca dupa ce pornesc dimineata dau 2-3-4 pedale a.i motorul sa se duca spre 3k rpm parca sa zic ca e (mai) bine.
Benzina nu are nici o legatura. Am incercat si OMV si Rompetrol si Petrom
alexandru.vladescu
Da, pot să confirm și eu că își "revine" după ce îl turez mai mult la rece dar mie mi se pare ușor barbar și contraindicat.
nicuval
Incercati sa nu turati foarte tare motoarele noi si mai ales nu le chinuiti la rece. Lasati-le sa se rodeze usor in timp si dupa aceea puteti cere mai mult de la ele. Cat despre problema ta Dragos nu cred ca trebuie sa te ingrijorezi tare. Mai urmareste in timp si daca nu se regleaza singura arat-o celor de la service. Drumuri bune!
wud
Eu as folosi doar benzina superioara la aceste motoare turbo (99 Petrom, 100 OMV si restul).
Daca prin absurd problema persista, poate au cei de la reprezentanta un update de soft pentru tine.
cj98czh
am folosit ... nici o diferenta la cum merge/trage .. bani aruncati .. Petrom de 95 vede si a mea 99% din timp... eu am pe capacul rezervorului un sticker care zice ca benzina de 95 si 98 sa bag .. only .. oricum a vazut si de 100 .... tot un drac ...
nicuval
Nu am idee cum ai facut comparatia. Ideal este daca vrei sa vezi ceva sa alimentezi dupa ce ai golit rezervorul, nu sa pui 98, 99 sau 100 peste benzina de 95.Si schimbarea nu se produce instantaneu,ci dupa o vreme. Si pastrand aceeasi linie pot spune ca am observat la turbodrujba un comportament mai bun cu benzina 98 OMV decat cu cea de 100 de la MOL. La masina mea, nu la alta. Asta include si comportamentul la pornirea la rece.
cj98czh
hai sa te lamuresc ... eu alimntez cand se aprinde becul ... si fac plinul .. la urmatoarea tura tot asa ... este mai clar acum?

Mol si Lukoil nu bag nici benzina, nici motorina ...

cum pornirea la rece nu am avut treaba pana acum .. a avut ea alte bube descrise prin topice ..
xmisterx
Comportamentul ala nu are treaba cu benzina, eu am bagat numai benzina de 95 de la rompetrol/petrom/omv nu a facut niciodata probleme in vre-un fel, masina are 14k km. Eu balbaiala aia as pune-o pe seama debitmetrului de aer. Am mai intalnit motoare (nu 0.9 tce) cu astfel de comportament din cauza debitmetrului.
dragostudor66
Nu stiu daca cei de la reprezentanta ar rezolva ceva. Am mai vazut un topic pe forum in care cei de la reprezentanta au spus ca problem nu persista la fata locului (normal ca nu persista daca se intampla la prima pornire, doar nu imping masina pana la reprezentanta) sau ca asa face motorul. Chiar si cu un update de soft, operatorul respectiv a spus ca dupa 6 luni a aparut iar problema.

Chestia e ca masina se comporta normal dupa cateva secunde de la pornire sau la pornirile ulterioare din ziua respectiva.
Culmea e ca iarna nu am avut probleme, a stat nepornita si cate 3-4 zile in frig.
sNaKey
Am problema aceasta pe un Clio 0.9 TCE (2014) de prin 2016, atunci am observat-o prima oara. Fix cum spun colegii de mai sus, daca dai sa accelerezi atunci cand da sa moara nu se intampla nimic. Am bagat omv 100 5-10 plinuri consecutive, am mers turat, am mers mult extraurban... am mers la reprezentanta de 3 ori, mi-au dat foi care atesta ca motorul merge conform si nu exista update de soft... si nu au ce sa-i faca pentru ca este normal (serios? smile.gif) m-am saturat sa caut solutii si am descoperit-o usor de vreo 2 ani si merge:

Dupa ce pornesc, astept 1-2 minute [depinde cat dureaza pana ralanti-ul coboara fix unde trebuie]. Apoi plec si nu am aceasta problema.

Succes.
vvede
QUOTE(sNaKey @ 23 Dec 2021, 01:32)
Dupa ce pornesc, astept 1-2 minute [depinde cat dureaza pana ralanti-ul coboara fix unde trebuie]. Apoi plec si nu am aceasta problema.

Succes.
*


Din timp in timp o sa vezi ca nu e 100% infailibila rezolvarea.
Eu, dupa ce scade relantiul - se duce spre 1000 rpm dau 2-3-4 sprituri.
Problema - parerea mea - este la clapeta de acceleratie care e drive by wire - a.f.a.i.k. - sau (mai degraba) la actuatorul clapetei
cj98czh
cu exceptia zilelor cand masina este inghetata si atunci o pornesc si o las sa mearga pana termin cu greamurile, eu nu stau deloc sa o las la relanti, buton si am plecat, incalzirea si-o face in mers .. dar nu am avut problema de care ziceti voi ... km are aproape 49k ..
xmisterx
Nici la a mea nu se manifesta indiferent cum plec cu ea, la fel ca si colegul cj cand e mai caldut afara plec cu ea direct si n-are nimic
realmcsar
Cand am ridicat masina din reprezentanta primul lucru pe care mi l-au spus ca fost ca dupa ce pornesc motorul sa astepta ca relantiul sa se stabilizeze si sa fie sub 1000.
Daca plec mai devreme motorul are momente cand da in nas.

Marius Miroiu
Salutare! La fel a facut si a mea, aceeasi motorizare. Devenisem exasperat de problema asta. De noua facea asa si doar vara.
Am fost la reprezentanta si mesterii lui peste cica mi-au curatat clapeta de aceleratie domne...la masina noua ei au curatat clapeta de acceleratie=))) in fine, ei nu au reusit sa rezolve. Insa eu tot cred ca are legatura cu benzina. De cand am pus DOAR Efix 98 de la Rompetrol nu am mai patit asa. Au trecut 2 ani de atunci. ...PS: vara sunt diferente de temperaturi ce produc umezeala in componentele de la injectie. Asa mai poate fi un factor.
Mihai.olaru86
Buna ziua, detin un clio 4 0.9 tce 75cp; am aceeasi problema cu prima pornire...porneste subturat; am vazut ca s a discutat aici aceasta problema; s a gasit vreo solutie?
einstein1984
ce intelegi prin subturat? vreo 30 de secunde de la demaraj la rece are loc o imbogatire de amestec ca sa inacalzeasca catalizatorul (fac si alte marci), ceea ce duce turatia ceva mai sus. Dupa ce termina, turatia scade spre normal (functie de temperatura apei, daca e bocna nu va fi 900 rpm din prima). Daca pleci de pe loc pana sa termine asta, masina se misca, doar sa nu o tii in mers in viteza la 1000 de ture ca nu-i place (si calda sa fie si tot nu e ok).
Mihai.olaru86
subturat in sensul ca da sa se opreasca motorul, la fel cum au povestit colegii mai sus; dardaie toata masina si dupa vreo 4-5 secunde se tureaza singura la 1300-1500 rpm; daca vreau sa o accelerez nu ma lasa, apesi in gol
einstein1984
ca nu raspude la acceleratie e alta, nu ca turatia e prea mica. Da o intrebare la reprezentanta cu VINul tau sa vezi daca nu ai vreo reprogramare de injectie disponibila, sau vezi la revizie.
Mihai.olaru86
Am fost la service cat timp masina a fost in garantie, i au schimbat bujiile, update de soft, curatat clapeta de acceratie; masina nu da nicio eroare pe tester; dupa ce am fost in service, masina a pornit ok o vreme dupa care problema a reaparut; intre timp a iesit din garantie
vvede
QUOTE(einstein1984 @ 16 Nov 2022, 14:11)
ca nu raspude la acceleratie e alta, nu ca turatia e prea mica.
*


Permite-mi te rog sa te contrazic putin.
- dimineata cand e frig primele 30-60-90 de secunde are momente cand nu se hotaraste la ce turatie sa tina motorul. Cand e la 1200-1500 cand scade spre 500-600 si se scutura motorul
- cand motorul incepe sa se scuture nici acceleratia nu mai raspunde.
- dpmdv ori clapeta de acceleratie e zgribulita de la frig si nu stie ce sa faca, ori ECU
p.s.
am acest comportament de ~6 ani (fara erori)
am toate update-urile la ecu
am observat ca daca la 10-15 secunde dupa ce pornesc dau 2-3 "sprituri" pare ca nu mai face
dragostudor66
QUOTE(Mihai.olaru86 @ 16 Nov 2022, 12:05)
Buna ziua, detin un clio 4 0.9 tce 75cp; am aceeasi problema cu prima pornire...porneste subturat; am vazut ca s a discutat aici aceasta problema; s a gasit vreo solutie?
*



S-a umblat in softul ei in iulie 2021 in reprezentanta. Pana in prezent nu a mai aparut problema.
Mi s-a zis sa bag benzina Rompetrol OEM, nu de la afiliati. In mare majoritate a timpul bag de la Rompetrol OEM si vad ca se comporta bine.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.