Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ulei cutie de viteze EDC Megane 4
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane IV
Megan22

Salutare tuturor,

Imi cer scuze daca s-a mai discutat subiectul, dar ma intereseaza daca a schimbat cineva ulei din cutiile de viteze EDC ( Megane 3 sau 4).

Am un Renault Megane 4 Grandtoure 2016 1,5dci 110CP cutie de viteze EDC, la care vreau sa faca schimbul de ulei pentru cutia de viteze si nu stiu ce tip de ulei se foloseste avand in vedere ca nu este o cutie de viteze automata 100%, ci mai degraba o cutie manuala robotizata cu dublu ambreiaj.

Sunt persoane care sustin ca nu exista un ulei special pentru acesta cutie, se poate folosii un ulei de cutie manuala ???!!

Care sunt parerile voastre?
Ce tip de ulei de cutie ati folosit ( pentru EDC) ?


Multumesc de raspuns
tuneam
Exista ulei si pt edc. Eu am cumparat de la Ravenol, nu fac reclama
https://www.ravenol.de/en/product-range/atf...getriebe-fluid/
ProfiBv
Tot fara intentia de reclama , pana la urma eu asta am folosit :

https://www.autokarma.ro/piese-auto-univers...u=a3%3A61566%3B

scrie clar in descriere Renault EDC , DC4 .Mi-a intrat 1,8 pana a inceput sa curga pe busonul de umplele, dar m-am riscat si-am bagat pana am terminat si bidonul 2 . Oricum nu mai aveam ce face cu 200ml . Nu am observat schimbari deosebite dupa , dar stau linistit ca-i schimbat si cand .

17 May 2021, 18:36:
Acum nu stiu daca pe M4 este DC4 sau DC6 !!! Stiu ca la EDC pe M3 si Scenic 3, 2010-2012 e DC4.
Dadi_T
ProfiBv, și cum era cel schimbat: culoare, textură? Măcar senzitiv, asa, pe degete, părea uzat semnificativ?
ProfiBv

rosu inchis dar nu murdar sau cu urme de pilitura , mai facea pelicula intre degete dar nu stiu ce ulei era .
Dadi_T
Am înțeles. Mulțumesc!
skorpio_bog
Exista ulei pt EDC chiar de la Renault, depinde insa ce cutie ai DW5,DW6, ambreiaje umede/uscate. Nu se pune ulei de cutie manuala in DCT.
r_vlad
Aici, fiind vorba de Megane 4, 2016, 1.5 dCi, vorbim despre cutia DC4. Recomandarile facute de ProfiBV si tuneam sunt corecte.
tuneam
Am schimbat eu azi la un edc dc4 uleiul la cv dupa 7 ani si 50000 km. Cel vechi parea destul de negru. Nu stiu daca mai era sau nu ok. Totuși nu am gasit pilitura pe busonul de ulei. Am scos 1650ml de ulei, am bagat cam 1700ml. Masina merge bine, mergea si inainte smile.gif.
Ulei pus
https://www.ravenol.de/en/product-range/atf...getriebe-fluid/
Megan22
Mașina are deja 250k și am să-i fac acest schimb de ulei CV.
Nu sunt probleme la schimbarea treptelor, doar ca la acest număr de kilometri, vreau sa fac schimbul de ulei.

tuneam
Daca e DC4, schimbu e f usor, doar ca tb sa dai roata stanga jos si sa tii cumva masina la o pozitie cat de cat orizontala pentru a avea un nivel corect le reumplere.
ProfiBv
Eu am scos filtrul aerisitor , care vine deasupra motorului cu un furtun negru si am turnat pe acolo cu o palnie mai mica la varf . Nu am dat roata jos , era masina pe canal .Am cautat mult busonul de nivel , care e in spatele planetarei din stanga .
georgeleus
Spuneti-mi va rog:
Pentru EDC exista in cartea masinii specificat un anumit interval de ani / Km in care trebuie schimbat acest ulei ?

Eu nu am gasit la mine... ori n-am stiut unde sa ma uit.

Masina are 4 ani si 117.000Km.
E nevoie sa ma agit ?

Ca si functionalitate merge ceas.
einstein1984
QUOTE(ProfiBv @ 24 May 2021, 14:29)
Eu am scos filtrul aerisitor , care vine deasupra motorului cu un furtun negru  si am turnat pe acolo cu o palnie mai mica la varf . Nu am dat roata jos , era masina pe canal .Am cautat mult busonul de nivel , care e in spatele planetarei din stanga .
*


foarte buna metoda pentru a pune prea mult ulei.
ProfiBv
QUOTE(einstein1984 @ 7 Jul 2021, 11:54)
foarte buna metoda pentru a pune prea mult ulei.
*


Cine a zis ca am pus busonul la loc pana nu sa scurs ce era in plus , ba chiar am suflat pe furtunul aerisitorului ,sa fiu sigur ca nu ramane ulei pe el .
einstein1984
singura metoda de a stii ca nivelul e ok e scurgerea pe la busonul de umplere. Altfel daca era putin inclinata masina, poti sa suflii pana te faci albastru si tot ramane ulei in cutie.
Nu e ca si cum nu am vazut cutii ramase fara simeringuri de la metoda lenesa de umplere.
gerula2006
Dar dacă nu se recomanda un termen ( kilometri sau ani), de ce schimbați uleiul? Cum este de exemplu la distribuție. Nu puneau ei la fel și la cutie? La alea cu ambreiaje umede e prevazut....
georgeleus
Pai de unde stii ca producatorul "nu judeca" precum majoritatea ?
Si declara End Of Life la masina dupa 150.000Km ? biggrin.gif
E normal sa declare "fara intretinere" daca se gandeste ca trend-ul actual e de a rula masinile ca pe pulovere, la 5 ani sa-ti iei alta.

La BMW spre exemplu, stiu de la un bun prieten care lucreaza in service ca sunt proiectate sa tina fix valoarea asta de rulaj. Dupa care totul poate crapa.
Ma refer strict la masinile noi (2018+).

Asa si la Peugeot 508 GT, cel cu 220CP 2.2HDi - are cutie japoneza declarata "fara intretinere".
Dra daca omul si-a asumat riscul si-a cumparat-o la 220.000 Km... automat ca s-a dus la reprezentanta si a decartat 700 ron... ca e totusi "cutie de GT, necesita ulei special".

Acuma nush cat de special o fost, ca din moment ce mecanicul l-a intrebat "Bo$$, nu vrei tu sa vii la garaj la mine acasa si ti-l fac la juma de pret ?"
...iti dai seama ca n-a mai dormit asta luni de zile gandindu-se ca dac-o face la reprezentanta s-ar putea sa nici nu-i puna tot uleiul sau cel putin cel "scump" care ii trebuie.

ProfiBv
Apropo de alti producatori de masini ce folosesc exact aceasta cutie GETRAG 6DCT250 (dc4 la Renault , la Ford e DPS6 Powershift :
La minutul 8:30 de aici aveti un posibil raspuns
https://www.youtube.com/watch?v=zS121dp91YQ...ordTechMakuloco
si daca va uitati la nr de abonati si la nr de like-uri ....faceti cum vreti . Personal multumesc si pe aceasta cale meseriasului !

Din ce am mai citit , mai ales postul #7 de mai jos
https://www.focusfanatics.com/threads/6dct2...-change.784681/

Pana la urma un ulei garantat "pe viata" inca nu am gasit , fie el ulei de motor , cutie , frigorific (@einstein1984 etc...etc...etc) , hidraulic sau cel mai uzual ulei de facut cartofi pai .


gerula2006
Acest EDC este o cutie manuala cu ambreiaje automate. La cutiile manuale la cât se schimbă uleiul? Părerea mea este ca după 150 000 km trebuie sa ne întrebam dacă este necesar sa schimbam uleiul. Și sa nu uitam ca acest ulei nu ajunge la temperaturile celui din motor. La cutiile cu convertizor este posibil ca uleiul sa se uzeze mai repede.
Dreamer
La manuala l-am schimbat dupa 4 ani si 90 000km. S-a simtit diferenta cu uleiul schimbat. Cutia schimba mai fin si este mai silentioasa.
georgeleus
Long story short, inteleg ca la 60.000 necesita schimbare uleiul din cutia de viteze automata EDC.
De asemenea inteleg ca posesorii variantei DC4 sunt oleaca mai castigati, costul e mai mic si interventia mai simpluta.

Eu m-am programat la un service autorizat si mi s-a pretins un pic peste 300 ron.
Uleiul folosit de ei este Motul, n-am prea auzit despre marca asta, dar avand in vedere ca eu merg batraneste si au reputatie foarte buna in Ploiesti, imi pun toata increderea.
1.7L mi s-a confirmat ca intra.
Se curata ceva aerisitoare, se verifica niste valve, n-am prea inteles exact procedura, ma las la mana lor.

Trebuie sa recunosc ca inca ma simt interzis si asta in sensul placut... dubios de placut chiar.

Cumnate-miu la Octavia 3 2.0 TDi 180CP 4x4 DSG6 a schimbat in reprezentanta PEX uleiul la cutie si haldex cu 1.800 ron.
Var-miu cu PAssat B8 2.0 TDi DSG6 a schimbat in reprezentanta DArius uleiul la cutie doar cu 1.600.
Nu stiu sa aiba ambreiaje in mediu umed aceste DSG 6 la VW. DSG7 mi s-a spus ca le-ar avea.

Oare chiar asa avantajati sa fim cu Renourile ? Pretu e obscen de redus.
MyKe89
Și la VW există o glumă de cutie DSG cu ambreiaje uscate (DQ200) în care intră tot sub 2 litri de ulei de cutie manuală, plus 1 litru de ulei hidraulic în mecatronic.
r_vlad
Daca DQ200 e o gluma 6DCT250 (DC4) este ca un show intreg al lui Seinfeld biggrin.gif

La subiect. 2L ulei Motul DCTF costa 140 lei. Restul, pana la 300 lei e manopera. Nu o sa faca nimic altceva la masina decat sa goleasca uleiul vechi iar apoi, cu o palnie, sa bage uleiul nou pana da pe-afara. Nu verifica nimic altceva pentru ca nu au ce sa verifice. In concluzie, da, 300 lei e un pret la limita rezonabilului tinand cont conditiile economice actuale.

solidconvert
QUOTE(georgeleus @ 8 Apr 2022, 08:54)
Cumnate-miu la Octavia 3 2.0 TDi 180CP 4x4 DSG6 a schimbat in reprezentanta PEX uleiul la cutie si haldex cu 1.800 ron.
Var-miu cu PAssat B8 2.0 TDi DSG6 a schimbat in reprezentanta DArius uleiul la cutie doar cu 1.600.
Nu stiu sa aiba ambreiaje in mediu umed aceste DSG 6 la VW. DSG7 mi s-a spus ca le-ar avea.

Oare chiar asa avantajati sa fim cu Renourile ? Pretu e obscen de redus.
*


La vaginul ala b8 ca si la skoda octavia, cutia are ambreiaje umede si intra vreo 6 litri de ulei + filtru care se schimba... de acolo pretul asta ridicat... wink.gif
Cutia DQ200 are ambreiaje uscate si au fost probleme la primele modele dar care au fost remediate ulterior... wink.gif
einstein1984
VW nu aveau un ulei de DSG la 200 lei litrul? Sau ma insel?
solidconvert
Tot asa stiu si eu ca este pretul la reprezentanta...
dainese1100
QUOTE(einstein1984 @ 8 Apr 2022, 14:49)
VW nu aveau un ulei de DSG la 200 lei litrul? Sau ma insel?
*


asa e.Dar vezi ca lumea pune Febi mai ieftin,(costa 49 ron cam asa litrul biggrin.gif )decat OE VW GROUP G052182A2 DSG tongue.gif
georgeleus
300 ron fix.
1.700 mL fix.
Totul in regula pe sub masina, doar ca uleiul care a iesit din cutie arata destul de bine conform spuselor mecanicului.

Acuma ori a fost schimbat si nu stiu eu sa descifrez italiana in manualu de service, ori s-a mers prea fin cu masina, ori cutia asta e heavy duty... desi la ce comparatii faceti voi cu filmele de comedie pe-aicea nu stiu ce sa zic.

Pot doar recunoaste ca dorm oleaca mai linistit noaptea.

O singura chestie mai am sa caut sa-mi cumpar / comand: un kit de retush vopsea, care se compune din doua tuburi (vopsea + lac).
La Opel si Skoda le-am gasit prin combinatiile mele , dupa codul de caroserie au venit in culoarea masinii & all.

Pentru Renault oare exista posibilitatea sa imi pot achizitiona asa ceva ?
Va rog raspuns in privat daca stiti, ca sa nu poluam topicul de cutii de viteza cu vopseluri sa ne luam warn.
skorpio_bog
Exista si DSG 6 cu ambreiaje umede (vezi GTI 7) insa asta e mai putin relevant. S-a omis faptul ca la DSG uleiul se schimba ceva mai greu decat la EDC de aici si diferenta de pret practicata prin service-uri. Uleiul se umple pe jos si necesita o pompa pentru a-l impinge in cutie pe cand la Getrag-urile de pe Renault se umple uleiul pe sus ca la orice cutie manuala.
goguspan
Salutare in cutia edc cati litrii de ulei intra? Cu aproximatie?
gabi12you

Depinde de care cutie EDC.
Fara a se considera reclama.

Cutie EDC DW5
Gil26
Din cate stiu (colegii cu mai multa experienta pot corecta daca este cazul) pe MeganeIV se gasesc cutiile EDC (functie de motor k9K, M5M, H5H, R9M):
- DC4 capacitate totala 1.7L, capacitate dupa golire aprox 1.4L, umplerea se face pana la preaplin cu ulei cod OE 7711428122 (1L)
- DW5 capacitate totala 4.0L, capacitate dupa golire aprox 3.3L, umplerea se face pana la preaplin cu ulei cod OE 7711579594 (1L)
- DW6 in cazul demontarii și remontarii cutiei de viteze sau a distribuitorului hidraulic 7.0L, fara inlocuirea filtrului de ulei 5.5L, cu inlocuirea filtrului 5.6L, procedura de golire \umplere este mai complexa, ulei cod OE 7711 579456 (1L)
gabi12you
Si pana la urma megane 4 motor 1.33 tce, ce EDC are?
DW5? Cu ambreiaje umede? Nu am gasit pe nicaieri negru pe alb scris.
Gil26
DW5 (Getrag 7DCT300) cu ambreiaje umede, vezi si aici (postul #249 si #185, etc.) : https://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=311426&st=240#
goguspan
cea cu 7 viteze edc
Sergiu1989
Salut,

Tot in tema schimbarii uleiului pentru cutia EDC.
Am un megane 4, 2017, 1.5 dci 110 cp, cutie DC4, cel putin asta mi s-a returnat la verificarea seriei de sasiu.
Vreau sa ii fac schimbul de ulei la cutie(multumesc colegilor pentru sugestiile de ulei), dar pe langa ulei nu trebuie si un filtru? Are cutia asta asa ceva?
Gil26
Nu are filtru.
goguspan
Deci megane 4 1.2tce cutie edc cu 7 rapoarte, cat ulei trebuie, daca are filtru si ce ulei recomandati?
Agrig
N-am automata pe masina insa m-am lovit de utilaje care au cutii de viteze cu ambreiaj umed, la strunguri spre exemplu cind il schimbi la citeva sute de ore de functionare la unu cu ambreiaj umed uleiul este spre negru, la cele fara uleiul la acelasi numar de ore de functionare este limpede frumos.
Prin functionarea ambreiajului efectiv se arde ulei in cantitati extrem de mici dar in timp se aduna.
La fel e si la CV de tractoare, cele cu Powershift au intervale definite strict in cartea tehnica pentru inlocuirea uleiului, de la 250h la cele mici si peste la cele mari care au o cantitate serioasa de ulei insa este clar specificata.
Daca la cutiile cu ambreiaje uscate nu-i asa mare problema la astea cu ambreiaje umede e neaparat nevoie de schimb de ulei, atit cit iasa dar tot ajuta, asta cel putin dupa mintea mea.
Gil26
QUOTE(goguspan @ 21 Jun 2023, 20:21)
Deci megane 4 1.2tce cutie edc cu 7 rapoarte, cat ulei trebuie, daca are filtru si ce ulei recomandati?
*


In postul #33 ai toate detaliile, iar pe MeganeIV 1.2 TCe motor H5F(408) se afla o cutia DW5 cu 7 trepte si ambreiaje umede EDC Getrag 7DCT300, deci capacitatea totala este de 4.0L, capacitate dupa golire aprox 3.3L, umplerea se face pana la revarsare \preaplin cu ulei cod OE 7711782057 (FFL-7) bidon de 1L, nu are filtru (doar DW6 are filtru).
Atasat procedura de golire\umplere si vederea explodata a cutiei.
wud
Nici aceasta cu ambreiaje umede si 7 trepte, nu are filtru?
Mi se pare foarte simpla procedura de schimb ulei smile.gif .
solidconvert
Pai este mai bine ca este simpla procedura... la dsg/stronic procedura este mult mai complica... filtru cred ca are sigur dar este in interior si nu se schimba decat la demontarea cutiei.
goguspan
ms frumos GIL smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.