Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Nu porneste compresorul A/C Scenic 3 1.6 dci 2015
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Scenic, Scenic RX4, Scenic II, Grand Scenic, Koleos
defrag
Buna dimineata. Ieri am completat in service agentul de racire( mai aveam 130 g.La pornirea A/C automat am constatat ca nu porneste compresorul . Ventilatorul functioneaza , nu exista erori de soft(verificat cu clip), presiunea in sistemul de racire este 6 bari si senzorii de temperatura indica bine. Se poate defecta ( bloca) pur si simplu compresorul? Exista posibilitatea de a fi deblocat cumva? E posibil sa fie siguranta arsa? Anul trecut a functionat foarte bine. Multumesc.
xmisterx
Da poate fi siguranta arsa, ambreiajul defect, releu, compresorul nu are cum sa fie blocat daca ar fi , ar patina/scartai cureaua pe fulie.
dozzzer
QUOTE(xmisterx @ 12 May 2021, 08:13)
Da poate fi siguranta arsa, ambreiajul defect, releu, compresorul nu are cum sa fie blocat daca ar fi , ar patina/scartai cureaua pe fulie.
*



ambreajul defect ... sunt a tot nestiutor biggrin.gif dar cand spui asta e vorba de ambreiajul cel de schimbare viteze al masinii ? au legatura intre ele ? AC ul si ambreiajul ?
clau166
Este alt ambreiaj montat pe fulia compresorului AC. Vorbeste de alta componenta.

Zilele trecute am trecut printr-o experienta asemanatoare. Aparent nu mai aveam freon ( 5 bari presiune). Imi baga freon si dupa umplere am 8 bari. Pornesc masina si nu porneste compresorul. N-am presiune ! Vin acasa, pun diagnoza si gasesc o eroare pe un senzor presiune si sterg eroarea porneste compresorul baga rece. Minunea a durat pana a doua zi cand a mers ac-ul dimineata bine dar pe caldura merge doar primele minute apoi se opreste. Daca am drum lung si-l las in repaus 10 minute oprind din buton ac-ul reporneste iar compresorul. Daca il las pornit nu mai reporneste in veci. Deci vrea sa se raceasca ceva ca apoi sa poata reporni.

Ma gandesc ca ori nu are suficient debit de aer ori e vreun senzor temperatura defect. Presiunea in instalatie ajunge la vreo 17-18 bari cand porneste compresorul.
ProfiBv
QUOTE(clau166 @ 25 Jun 2021, 16:50)
... Deci vrea sa se raceasca ceva ca apoi sa poata reporni.

Ma gandesc ca ori nu are suficient debit de aer ori e vreun senzor temperatura defect. Presiunea in instalatie ajunge la vreo 17-18 bari cand porneste compresorul.
*


Debit de aer poate fi redus doar de filtru de polen ?!
Vezi senzorul din vaporizator ce-ti arata . La valori negative va opri compresorul .
Verifica furtunul de condens ( care iese sub masina in spatele motorului pe mijloc ) daca scoate ceva apa si mai ales dupa ce se opreste A/C -ul si merge doar ventilatia .
clau166
Ultima data nu am inlocuit eu filtrul de polen. Stiu ca e pe undeva pe sub torpedou. Va trebui sa incerc sa gasesc cum se desface sa vad in ce stare se afla si sa-l inlocui. Multumesc pentru pont.

Pe diagnoza am erori doar pe UPC. Celelalte calculatoare ( inclusiv clima ) sunt fara erori.
Imi atrage atentia :
- Incartemp ( as crede temperatura interioara ) : 2200 grade
- compresor pornit ( consum 1400w ) , ambreiaj AC actionat de o bobina care consuma 1 amper.

Am 2 erori importante pe UPC care ar putea avea legatura cu AC-ul :
1) df081 stabilized voltage regulator - e veche de la un alternator care nu-i dau de cap ce vrea desi incarca . Nu cred ca ar trebui sa influenteze AC-ul.
2) df101 fan unit control circuit 1 - posibil de aici sa vina o problema pt AC

ProfiBv
"Imi atrage atentia :
- Incartemp ( as crede temperatura interioara ) : 2200 grade"

Dar -39.8 nu-ti atrage atentia...tot in prima poza atasata ?!
Vezi in valori actuale ce temperatura vede senzorul de pe vaporizator , mai ales la momentul in care se opreste A/c-ul.
Gil26
@ defrag, in opinia mea cantiatea de agent racire era foarte mica, la fel ca si presiunea in sistem. Daca tot ai posibilitatea as sugera sa faci o diagnosticare mai atenta a sistemului AC, atasez spre exemplificare (cam ce se poate urmari, desigur insa ca depinde de la caz la caz) o captura cum functioneaza acesta la mine (in care m-am jucat putin si cu motorul de recirculare), presiunea in ar trebui sa fie 10-15 bar pe automat (functie si de setari), deasemenea importanta este si diferenta intre temperatura interna si cea a evaporatorului.
Faptul ca nu porneste compresorul poate avea mai multe cauze, rezolvarea problemelor AC-ului implica uneori si o analiza mai atenta, o diagnoza bine si corect facuta poate sa fie primul pas, functie de rezultat se pot face si ceilalti (ex verificarea sigurantei F40 de 40A, releu, ambreiaj, sonda vaporizator, senzor temperatura, etc.). Atasez schema electrica cu AC-ul automat de pe Scenic3 plus locatiile, poate iti sunt de folos.

PS (offtopic): referitor la problemele de pe Megane3 fiecaruia poate sa ii atraga ”atentia” cate ceva, problemele cu UPC-ul pe care le are colegul s-au tot discutat (si ”disecat”) pe pagini intregi in multe sectiuni ale forumului. Acum avem DF097 si DF101 pe langa DF081, iar despre ceea ce ii ”atrage atentia” cred (doar o umila parere atat si nimic mai mult) ca trebuie tinut cont ca unele din cele ”1000 de comenzi” din modul DDT nu se regasesc pe masinile de serie, altele trebuie citite si interpretate corespunzator, plus ca in AC (normal in cazul colegului) avem si comenzi pe LIN. Dar despre toate acestea am mai tot scris si nu mai detaliez, colegul stie mai bine ce si cum, nu doresc sa intru in vreo ”polemica” asa ca ma opresc aici (ajutorul este benevol si nu o obligatie, atasez totusi cateva capturi, ar mai fi si diagnosticarea acelor erori dar nu mai ”abuzez” cu atasamentele ori sa ”lungesc” offtopicul) si nici nu voi raspunde eventualelor ”comentarii”.

LE: @ defrag, poti sa urmaresti (si cu CanClip) si parametri (inclusiv PR030) dar si starile (vezi ET003, 136, 140, 141 din ultima captura atasata pentru exemplificare).
clau166
Multumesc de ajutor.
Ac-ul meu a pornit modificand in UPC o configuratie legata de AC. De test am pus inapoi o zi setarile initiale si se comporta la fel : se opreste dupa un timp de functionare. Cu noile setari nu se mai opreste dar nu stiu ce am modificat mai exact. Presupun ca nu va sti nimeni sa-mi zica asa ca ma multumesc ca a pornit.
ProfiBv
O să postez eu modificarea cu pricina.Tine de tipul compresorului ,cu ambreiaj sau cu platou variabil ( controlat PWM ) și se găsește în UPC. Revin cu print de pe mașină.
Gil26
Atasat cateva capturi, fara alte comentarii (in ambele cazuri insa atentie la problemele din\cu UPC)) salut.gif
Sa auzim numai de bine! big_wheel.gif

LE: asa se "procedeaza" cu unele "modificari":
QUOTE
Ac-ul meu a pornit modificand in UPC o configuratie legata de AC. De test am pus inapoi o zi setarile initiale si se comporta la fel : se opreste dupa un timp de functionare. Cu noile setari nu se mai opreste dar nu stiu ce am modificat mai exact. Presupun ca nu va sti nimeni sa-mi zica asa ca ma multumesc ca a pornit
clau166
Nu am inteles postarea daca se refera la problema mea. N-am modificat tipul AC din diagnoza. Am modificat ce am scris mai sus si ce apare in poza. Eu ma refer ca nu stiu exact ce implica acei parametri in sensul ca de la 0,009 am pus 0,11 de ex. Ce am modificat ? Parametrii modificati aia sunt de am pus poza. Nu altceva. Dar ce reprezinta acei parametri nu stiu. Am marit ceva. Dar ce ? Sunt 3 parametri pe care i-am modificat. Intre timp ac-ul a mers bine fara vreo intrerupere. Am avut racoare permanenta. Multumesc pentru idei si sfaturi.


Azi am umblat din nou pe la motor din cauza zgomotului de la un rulment de la alternator ( iar alternator ! ). Am inlocuit rulmentul de la alternator si am observat in cazul meu o problema pe care eu am provocat-o compresorului de clima cu mai mult timp in urma : am inlocuit un rulment de la fulia compresor cu un tip gresit care are 1mm mai mica latimea. Rotind cu mana observ ca exista o situatie cand agata ambreiajul cand n-ar trebui sa agate ( daca bobina nu e cuplata). De aici probabil am un zgomot metalic uneori. Trebuie probabil ajustata distanta dintre fulie si bobina + inlocuit cu rulmentul corespunzator.
Gil26
Cine doreste poate sa reciteasca posturile #9 si #10, iar despre restul nu comentez, cred ca se confirma cele scrise (si raman valabile).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.