Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: 8-8.5 l/100 km consum 1.5 dci
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
mihaitaa
Seara bună.
Mașina (renault symbol 1.5.dci, 2007) a stat iarna pe loc, am mai pornit-o din când în când. În aprilie a luat-o la plimbare. I-am facut revizia, schimbat ulei, filtre. Am facut și ITP-ul "pe bune", totul OK.
La revizie am observat la un injector curgea pe lângă el... A fost schimbată supapa de retur cu mult timp în urmă.
Am fost la mecanic și a rezolvat problema.
Folosesc o aplicație pentru alimentări și după ultima alimentare a ieșit un consum mediu de 8-8.5 l/100 km... foarte mult.
Am alimentat, am verificat cât era în rezervor, am mers 60 de km și am verificat după cât mai era în rezervor. Am consumat 6 l la 75 km! Consum instant arăta ok cât am testat, 5.5-6 la 130-140 km/h
Am făcut test la injectoare și de la stânga la dreapta pe retur arata: 20 cm, 8 cm, 7 cm si cel cu problema de curgere 1 cm.
Poate fi consumul așa mare de la injectoarele cu curgere mare pe retur, a mai pațit cineva așa ceva?
Mulțumesc anticipat.
mihaitaa
Hristos a înviat!
clau166
Adevarat a inviat !

Testul de retur se face in anumite conditii. Incearca cel putin sa incalzesti motorul peste 60 grade ( stiu ca se recomanda 80 grade temperatura apa ) si apoi tii motorul 5 minute fix la ralanti. Cronometrezi 300 secunde. Verifici apoi ce cantitate de motorina ai pe fiecare injector. In functie de codul motor ( implicit de codul injector ) cantitatea acceptata pe retur difera.

Ca raspuns la intrebarea initiala : da , daca injectoarele merg prost poti avea consum mai mare pentru ca arderea are loc cu eficienta scazuta si e injectata mai multa motorina pentru a obtine puterea necesara deplasarii.

Daca ai masurat corect si arata 6% la 130km/h mie imi pare consum bun bun. Nu vad vreo problema. Poate iti consuma mult la rece sau la mers de oras.
mihaitaa
Am schimbat filtru motorina, aer, ulei si uleiul și am fost la mecanic sa-mi rezolve curgerea de la un injector. Am schimbat eu mai demult supapa de retur și garnitura pe care stă injectorul si dupa mult timp a început să curgă. După cele 2 etape a apărut consumul mare...
Sunt prea multe variabile... Aș schimba supapele la cele 3 cu probleme întâi.
Am facut un calcul cu ce îmi arată în rezervor si am consumat 10 l la 116 km, adică 8.6 l consum mediu!

M-am decis, voi face consumul cu rezervorul plin, mers o perioadă, iar rezervorul plin și după fac media.
alexgeogabriel
Vezi ca tu uitai ceva, primele grile de la indicatorul de carburant scade foarte repede la masinile mai vechi. Spre ex, mie cand imi consuma 15L, imi arata rezervorul pe jumatate gol, unde ar trebui sa fie la 25L...
mircea_aq
Vesnica problema cu lipsa CB. Se poate monta ulterior, eu am apelat la sectiunea anunturi a forumului la vremea respectiva. Piese necesare: ceasuri de bord de la phase 3 incoace si maneta stergatoare de logan mcv, vreo 300-400 lei, poate chiar mai putin.

Alta vesnica problema, indicatorul de carburant, care scade incredibil de greu la inceput, apoi se prabuseste rapid. Confirm, dupa cateva sute de alimentari ca atunci cand acul indica jumatate, ai consumat de fapt in jur de 15 litri.

Consumul colegului de 8-8.5 la suta pentru 1.5 dci de 70 cai, consum mediu, e enorm. Masina asta are 5-6% mediu real.

Macar martorul de atentie nivel carburant scazut se aprinde la momentul oportun, faci peste 100km extra-urban cu el aprins. La megane 3 cand se aprinde acel martor, daca mai faci 50km. La megane 4 parca e ceva mai bine.
mihaitaa
Salut colegilor.
Revin cu feedback. smile.gif Problema mai mult ca sigur a fost de la litrometru... blink.gif
Mașina a stat toată iarna cu rezervorul aproape gol și cred ca nealimentând s-a defectat acel potențiometru cu grafit care induca nivelul în rezervor.
La rezervor plin a stat mult pe maxim și după ceva timp a scăzut brusc la 43 l. Urmează sa-i fac plinul "până în buză" și sa fac o medie. cool.gif
Cum spunea un coleg mai sus, are un comportament ciudat indicatorul, indică ciudat uneori...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.