Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Sfat achizitie Symbol 2
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
claudiuc
Salutare,
Poate cineva sa-mi dea sfaturi in legatura cu achizitia unui Symbol 2 sh?
Momentan folosesc o Solenza 1,4 pentru naveta la servici(merg 70% extraurban) la care, in afara de problema cu rugina si disponibilitatea pieselor, nu am ce sa-i reprosez, a fost fiabila si consuma putin.

Am decis sa ma orientez catre o masina Renault findca tehnologia si motorul sunt similare si in plus nu prea au probleme cu rugina.
Ca motorizare, prefer benzinarele si ma orientasem catre un motor de 1.4 dar sunt destul de rare si as vrea sa stiu daca motorul 1.2 16V este mai slab ca performante, (ma intereseaza la depasiri cam cate secunde are nevoie sa ajunga de la 100 la 140).

Si in rest, la ce ar trebui sa ma uit, care sunt problemele frecvente la Symbol 2? Am facut cateva cautari si oamenii se plangeau ca ambreiajul, cand se incalzea la mersul in oras, mergea foarte greu la modelele Clio mai vechi, apare problema in continuare?
myhay1208
Da, 1.2 16V e mai slab la performante decat 1.4 16V de ex. Uita de depasirile intre 100-140km/h. Eu am avut 1.4 16V (GPL) Clio 2 Hatch si nu prea ma incumentam la viteza aia pentru depasire. Si era fasneata rau.

Cu ambreiajul au probleme in continuare. Acum depinde ce intelegi tu din asta. Pe mine nu m-a deranjat ambreiajul. Da, era tare spre foarte tare dar odata ce m-am obisnuit am fost foarte multumit. In rest n-am avut ce sa ii reprosez cu exceptia spatiului din interior / portbagaj. Eu fiind mai mic de statura, n-am avut probleme.
alexgeogabriel
Teoretic, 1.2 16V de 75CP e la fel ca 1.4 8V 75 CP datorita rapoartelor din cutie, vitezele 1 si 2 fiind mai scurte.
E uite ca eu ma bag in depasiri intre 100-140 si nu am 16v de 100cp...trebuie doar sa stii cum sa o accelerezi si la ce sa te astepti.
Dar daca tot vrei ceva mai nou, orienteaza-te catre modelele sh mai noi, motoarele de 1.0 daca tot vrei benzina de ex, au 90CP. Am condus Loganul(2013-2018) pe autostrada si dn-uri, chiar urca repede in viteza si era pe gpl aftermarket....Plus ca nu e mai stabila decat vechile CLIO, nici nu o simti in curbe sau in acceleratie, platforma mai noua, mai stabila, treci peste gropi, nu simti...
Bicicleta galbena
De la Solenza la Symbol nu e distanta prea mare, din pacate. 1.2 16v e un motor de oras, in afara e mai potrivit 1.4. Eu as mai strange niste banuti si as face un upgrade mai consistent.

eugen261
De la supernova la symbol același motor,1.4 8v. Mai silențioasă, mai puturoasa vitezele 1-2, nevoia de a schimba stilul de schimbare a vitezelelor funcție de turație. După un timp te înveți,viteza 3 la 3500 ture, 💯 km/h și te duci destul de sprințar până la 130 km/h, 185 km/h viteza maximă atinsă de mine, nu vorbim de timpul în care. E o mașină de care vei fi mulțumit, mulțumit de Solenza fiind. Motorul de 1,4-8v e curat, in sensul că nu are artificii pentru mărirea puterii.
alexgeogabriel
Na ca se se vand si loganuri sh de 1.0 cu 100 cp, combinat, gpl+benzina, accelereaza chiar foarte bine pe gaz. Se duce clion 2 in 185...in bord, eu stiu ca am pus gps-ul pe ea si ma dusesem linistit in 175 fara a mai incerca mai sus, posibil sa poata si 185 dar la cat de stabila e...
Chiar acum ma uit pe un alt forum, vindea unul cu 8200E, mie mi se pare cam scumputa, mai bine comanda noua la noul model. biggrin.gif
ghost_dogg
sper sa nu gresesc, dar Symbol 2 cred ca e ala care nu mai seamana a Clio si s-a facut cam intre 2008 - 2013. Chiar si daca ar avea motor mai slab decat Solenza, e "mai masina".

Are cutia mai scurta, deci merge putin mai turat la drum lung, insa nu neaparat si mai incet. Daca ti se pare ca Solenza merge decent, te-ai intelege bine si cu Symbol 1.2 16v (motorul se numeste D4F).

D4F condus bland, consuma mai putin decat orice 1.4 pt ca e mai mic si foarte probabil are si consum specific mai mic, fiind mai nou. (dar comparatia n-o poti face direct cu Solenza fiindca evident conteaza masa, forma masinii, cauciucurile, o geometrie corecta, insa orice diferenta de consum intre ele e minima)

Conform cu intrebarea ta, de la 100 la 140 nu cred ca a masurat nimeni, dar estimez ca ajunge cam la fel de incet precum Solenza, iar la 140 deja se invarte pe la 4000-4500 rpm.
Insa daca ajungi des la 140 km/h, nici Solenza, nici Symbol/Clio nu sunt masini foarte potrivite.

S-ar conduce usor diferit, dar eu la o masina de genul asta nu m-as uita la diferenta dintre motoare ca sunt oricum "tot pe-acolo". M-as uita intai la starea generala.

Pe de alta parte, daca vrei sa ramai la Reno/Clio/in zona si nu-i batut in cuie Symbol 2, in functie de stare si pret, merita si un Symbol 1 (eventual cel mai nou, care seamana cu Campus) cu km putintei, indiferent de motor.
Symbol 1 e aceeasi masina cu Symbol 2 in principiu, dar o gasesti mult mai ieftin si exista mult mai multe, ai de unde alege. Si destule in stare buna, unele la preturi derizorii.

Problemele principale la masinile astea sunt cutia de viteze care pierde ulei la toate (dar merge mult si bine) si trebuie sa ai grija sa nu ramai fara (adica il schimbi cu totul la 2 ani) si caseta de directie care bate dupa o vreme destul de scurta (ca la multe alte masini, dealtfel) si nu prea ai ce-i face. Ambele intra la "asa face toate". Mai sunt destule maruntisuri enervante, le gasesti pe toate pe forum, nu-i vreun Mercedes.

In stare decenta si la pretul corect, merita Symbol in orice versiune. Parerea mea. E ieftin de tinut (unele piese pe la trenul de rulare sunt comune cu ale Solenzei), e o masina simpla, implicit destul de fiabila si cu siguranta un pas inainte fata de Solenza.

Nu lua cu jante de 15. Cauciucurile legale pentru jantele de 15 la Clio2/orice Symbol sunt de o dimensiune atipica, implicit scumpe. Ia cu 14. Cred ca exista si cu 13.
mircea_aq
La buget mic, iti recomand megane I facelift, costurile de intretinere sunt similare si e net superior la toate capitolele.
De fapt, daca ma gandesc bine intretinerea la symbol m-a costat semnificativ mai mult decat la megane III, ambele luate de noi.
vallixx
Symbolul facut intre 2008-2013 este Symbol LU sau Symbol 2
Celalalt este Symbol LB sau Symbol 1, care a avut 4 faze (de la PH1 la PH4). Deci a nu se confunda Symbol 1 PH2 cu Symbol 2.

Referitor la motoare, dupa cum se vede la semnatura le-am avut pe ambele.

Ca fiabilitate, 1.4 8V e tanc. Cel mai fiabil.
Ca performante, intre 1.4 8V si 16V diferenta e considerabila chiar daca vorbim de 23-25 CP in plus.
Ajuta la depasirii, ajuta mult la panta, ajuta la mers cu bagaje sau cu masina plina, ajuta la mersul cu AC.....deci intre 1.4 16V si 1.4 8V (sau 1.2 16V), diferenta e sezizabila. In niciun caz nu e "cam p'acolo".

Nici la consum nu este insa cam p'acolo, , 1.4 16V-ul mananca minim 1-1.5l in plus la 10 km, daca te dai la el chiar si 2. Dupa mine....merita.

Probleme mari n-are.
-Cutiile de viteza nu sunt extrem de etanse si trebuie verificat uleiul frecvent (gen la fiecare revizie)
-Se mai rupe firul de la yala electrica de la portbagaj (dar merge lungit si eu ok)
-La 16V pot fi probleme cu bobinele de inductie (la mine a cazut prima la 90 de mii dar pot cadea si mai devreme)
-La unele poate intra apa pe la chedere (nu la toate, la mine nu au fost probleme)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.