Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Autonomie Zoe cu baterie de 52 kwh
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > ZOE
speedman
Salut, ca și posesor de mașină electrică, poate mai sunt persoane interesate de asa ceva, motiv pt care vreau sa va împărtășesc ce consumuri e pot obține cu aceasta mașină. Zilele trecute am făcut o plimbare pana la Constanța, pe A2, deși vroiam sa merg prin localități... La dus, mers cu 90 km/h pe pilot automat, încărcată acasă la 100%... Am ajuns la destinație - zona cazinoului, cu 25% și 84 km autonomie ramasa. Ulterior, am încărcat la Penny Agigea pana la 90%, inițial pe type 2 cu 22 kwh și ulterior pe ccs cu 50 kwh (stația de 50 era ocupata de o tesla model 3 și am schimbat mufa ulterior, când deja aveam 66%). La întoarcere, am mărit viteza la 100, ulterior am mers porțiuni bune cu 110 și 120. De la km 50 s a mers infect, în coloană, dar nu tot drumul. La un moment dat arată 18% bateria, însă am ajuns cu bine la destinație 45 km autonomie rămasă și 10% nivel baterie. Ca și concluzie, mașina nu agreează viteza mare, gen 120 plus..., în schimb cu 100 110 maxim mai mult ca sigur as fi ajuns.
einstein1984
foarte tare . Inca nu am avut rabdare/nevoie sa fac bucuresti pitesti tur retur fara reincarcare. Dar la 90 daca mergi la aspiratie dupa un tir scade mult consumul.
speedman
Da, ai dreptate, însă în ziua aia nu am prea văzut tiruri pe autostradă... ciudat. În schimb pe a1, zilele trecute am mers în spatele unuia și de la 14 kwh consum, a scăzut la 13.4 kwh. Când am baterie peste 50% merg pe a1, de la km 30 către București și invers cu 130, dar în general nu o alerg, decât rar. Prin octombrie anul trecut am fost la Sinaia pe DN 1, cu o încărcare am mers 245 km, dus întors, viteza medie 60 și la revenire aveam 21% baterie și 110 km.
GeT
Salut. Și eu posesor de ZE50 R135.
Am făcut București - Constanța pe A2 în condiții similare cu @speedman. Încărcat la Kaufland Renovatio în Constanța, la 1,95 lei/kwh CCS.
Am făcut de mai multe ori București - Buzău (un sat al vreo 30 km de Buzău, o rudă la țară) dus-întors fără alimentare pe traseu vara și cu 30 de minute încărcare la MCM Petrol Buzău iarna. La 1 leu/kwh CCS.

Recordul de până acum în materie de autonomie a fost București - Sibiu. Mai mult din greșeală decât voit. Prin octombrie anul trecut. Plecat dimineața la 4, minus 2 grade, încărcat acasă 100%. A1 spre Pitești cu 90 - 95 kmh pe tempomat, și găsit un TIR după care să merg așa. Nu la aspirație, nu vreau pietre în parbriz, la 50m în spatele lui. Tehnica asta ajută mai mult la a nu fi înjurat că merg cu 90 pe autostradă decât la consum. Nu vreau să sacrific siguranța pe altarul autonomiei. Dealul Negru mers normal, cu traficul. Ajuns la Râmnicu Vâlcea cu aproximativ 35% baterie, mă duc la Kaufland, nu pot porni stația din aplicație - nu vrea și pace. Văd pe Plugshare o stație la Rompetrol Gura Văii, o iau într-acolo. Stația lipsă la acea dată, deși era trecută pe Plugshare. Următoarea stație la MOL Veștem, în acel moment estimarea îmi arăta că ajung acolo cu 10 km autonomie rămasă .. cam strâns. Am luat-o ușor pe valea Oltului, noroc cu traficul. Mers cu 60 kmh în medie, dar relativ constant, fără multe opriri-porniri. Am ajuns în ritmul ăsta la MOL Veștem cu 50 km autonomie rămasă. Am încărcat acolo o oră. Din Veștem până unde aveam treabă în Sibiu erau 11 km, deci pot zice că am ajuns la Sibiu cu un plin de baterie, deși cu emoții. Pe Valea Oltului comparam mereu autonomia cu distanța până la Veștem și diferența creștea ușor-ușor. Crescuse temperatura față de dimineață și mergeam cu traficul la viteza optimă. La Veștem am ajuns cu un consum mediu de 12 kwh/100 km, în timp ce la intrare pe Valea Oltului aveam media de pe porțiunea A1 + Dealul Negru la vreo 15 kwh / 100 km.
La MOL se plătește pe sesiune de încărcare, am plătit 29 de lei pentru un plin pe CCS.

Cu ce am încărcat acolo, după ce mi-am terminat treaba în Sibiu, am ajuns seara în București pe aceeași rută, cu 25% baterie. A consumat binișor mai puțin la întoarcere, probabil diferența de altitudine Sibiu - București și temperatura mai crescută în partea a doua a zilei.

Așadar, București - Sibiu și retur cu 29 de lei, fără a socoti curentul de acasă - care ar fi tot cam pe acolo. Și ceva emoții.

Între timp mi-am luat cardul RFID de la Renovatio pentru pornit stațiile. Da, au prețuri nesimțite dar au și cele mai multe stații. Pentru câte drumuri lungi fac nu contează.
Mai ales în perioada asta a fost mai greu cu ieșitul.

Ca o concluzie pentru cei care se uită la electrice, ar avea buget, dar au încă îndoieli cu rămasul în pană de baterie pe drum: nu se întâmplă. Avem suficiente stații și îți poți planifica traseul cu una sau două puncte alternative de încărcare în caz că este o problemă cu unele din ele. Poți oricând să negociezi viteză contra autonomie. Inconvenientul este timpul de încărcare dar și acel timp poate fi folosit cu suficientă premeditare.
Pe măsură ce am căpătat mai multă experiență cu mașina am ajuns să fiu mai precis la estimări. Aplicațiile ajută mult și ele.
Axe
Ma baieti, pe voi o sa va doboare stresul tongue.gif radmasa.gif
Inca nu e de luat electrica la noi, decat pentru mers la piata sau la munca!
speedman
Nu i stres în oraș sau maxim 150 km de București, asta dc nu vrei sa pierzi timpul la încărcat. Am luat o pt oraș 100%, dar accidental mai bag și câte un drum în afara orașului... De fapt la mare as fi luat gt ul, dar era în service... și cum era frumos afară am zis sa ne plimbăm. Chiar râdeau băieții de pe grupul de electrice când le am spus ca vreau sa dau o fuga la mare... M au corectat, nu dai fugă ci te duci sa te plimbi smile.gif
Ba este și de electrica, te poți descurca fără probleme, doar sa fie voința și sa știi sa îți planifici drumul... Ajungi mai greu, asa e, dar tot acolo ajungi... Nu mai spun ca am făcut și vreo 2 depășiri smile.gif
Axe
Asta cu autonomia e frustranta. Am avut o masina pe GPL la care din greseala(ar fi trebuit de 60-80, ca era loc) am montat butelie de 40L la motor 2.0, 16V, 140cp. Aveam autonomie max. 300km, ma enervam rau ca trebuie sa trec des pe la pompa...

Acum am un 1.5dci, am plecat pe autostrada, cu gandul sa merg cu 100, sa scot un consum de 3,5L/100 si am sfarsit mergand cu 140 tot timpul, ba chiar 180, pe unele portiuni. Nu poti avea rabdare sa mergi cu 90-100, ca e electrica si ramai fara baterii la lanterna radmasa.gif
Asa este, inca sunt pentru oras, sau iei una scumpa cu autonomie 800km
Andy_ACS
Un alt lucru bun la masinile electrice este ca mai civilizeaza comportamentul pe sosele, daca nu din bun simt sau din frica de lege, macar din ratiuni de autonomie.
Daca ai casa, ori loc al tau unde poti incarca masina - este excelent cu electrica. In cazul drumurilor mai lungi mai faci o pauza sau inchiriezi o masina cu motor termic.
speedman
Exact, cam asa este. De când am electrica am învățat și m am obișnuit sa merg anticipând traficul, nu mai gonesc pana la următorul semafor... adică sunt mai calm în exploatarea ei. Când am chef de adrenalina, mașina este glonț, cel puțin în oraș, rar exista ceva sa tina pasul, exceptând alte electrice... O încarc acasă, rar la stații gratis pt ca Zoe încarcă cu 22 kwh și acele stații sunt cele mai multe și mai puțin aglomerate, însă sunt persoane care au electrice și stau la bloc. Pt oraș este ideala, chiar și cu bateria de 22 kwh, depinde și de câti km faci pe zi, dc faci mulți, ar tb o baterie mai mare.
speedman
Exista un update la bateria noului Zoe... Se pare ca acum depășește 400 km. [attachmentid=1628128067]
Minitehnicusmirel
O singura data am avut rabdare sa incarc 100% si a afisat o autonomie de 408 km, in aprilie cand erau cam 18-20 de grade, deci, presupun ca poate ajunge la 410 km la o temperatura mai ridicata, adica pe la 22-25 de grade.
Minitehnicusmirel
Autonomie zoe obtinuta la 30 de grade. [attachmentid=1628129545]
r_vlad
Ar fi interesant sa vedem viteza medie folosita la calculul autonomiei / consumului mediu.
Andy_ACS
Consumul e afisat pe bord (12.9kwh/100km).
Presupun ca s-a mers destul de economic ca sa rezulte consumul ala, de aici si autonomia.
Am observat ca se poate obtine o autonomie mai mare decat cea din datele tehnice in conditii “ideale”.
einstein1984
S-au facut peste 500 km in romania cu un zoe.... dar aia nu e viata. Drafting cat cuprinde in spatele camioanelor, anvelope umflate mai tare etc
r_vlad
@Andy_ACS
Pai de la asta am plecat. E afisat dar nu are nicio valoare fara, macar, viteza medie.

Pentru consum si calculul vitezei medii care sa includa timpul de incarcare sunt utile clipurile facute de omul asta: https://www.youtube.com/watch?v=YKq2vvHS6rs

Din ce vad a reusit sa scoata cu Zoe ZE50 R135 la o viteza de croaziera de 130 km/h, cu tot cu incarcare la statie rapida DC, o viteza medie de 72.72 km/h. Consumul mediu in conditiile astea a fost de 20.2 kWh/100 km. Asta inseamna autonomie fara stres de putin peste 200 km.

Pentru perspectiva pun valorile in acelasi format pentru Laguna 3 2.0 dCi, 175 CP, automata: viteza croaziera 140 km/h, o oprire toaleta + snack (15 min), distanta parcursa 500 km, viteza medie ~110 km/h.

Simplificand si mai mult deplasarile pe distante lungi dureaza cu 33 % mai mult cu Zoe decat cu Laguna.

disclaimer: am incercat sa gasesc o metoda de a compara cat mai corect durata deplasarii. Nu am nimic cu masinile electrice ba chiar as cumpara una. Calculul pe care l-am facut nu e 100 % realist sau corect dar cred ca ofera o perspectiva mai palpabila.
Andy_ACS
Calculul e relevant doar pentru mersul in regim de autostrada, cand se stie ca masina electrica e in dezavantaj.
La cum arata infrastructura rutiera de la noi, un calcul mai relevant ar fi la un mers mixt interior-exterior cu o viteza medie pe la 60km/h.
Caz in care autonomia “reala” eu zic ca e un ~350km
Minitehnicusmirel
Am facut poza dupa resetare, deci nu s-a raportat la nici o viteza medie obtinuta de mine, ci, probabil ca a calculat la viteza medie datorita careia reiese un consum de 12,9 kwh. Autonomia afisata este, dupa cum ati observat, la 99%, deci mai pluseaza pana la 100%.
r_vlad
Esti pesimist. Eu de cativa ani circul in concedii preponderent pe autostrada cu plecare din Sibiu. In cativa ani tot mai multi vom putea face acelasi lucru. Sau sunt eu optimist ? Oricum 60 km/h e o medie incompatibila cu concediile in destinatii indepartate cu masina.
Metoda de calcul merge si cu viteze medii mai mici. La sfarsitul clipului de pe youtube a pus omul un tabel cu viteza medie la mers constant cu 90 km/h.
Andy_ACS
Tu calculezi cum doresti, si pentru cazul particular pe care il prezinti ai dreptate. Ce vreau eu sa zic este ca in general o masina o folosesti altfel.
Daca tu doresti sa o iei doar pentru concedii si mers pe autostrada atunci calculul este corect si relevant pentrui tine.
speedman
E o pb cu acel consum mediu afișat de 12.9..
Din ce am înțeles de la alți posesori de Zoe, valoarea este un bug, ai nevoie de o noua actualizare a meniului de consum. Ca vorbeați de viteze medii, eu am scos cel mai bine cu o benzinara dd la Sinaia la București... Arata în jur de 90 km/h. Când am fist la turci cu gt ul am avut media undeva la 70 km/h plus... Deși s a mers. Cu o mașină diesel sau benzină, normal ca vei ajunge mai repede și vei avea medii orare mai ok, dar Zoe nu este de plimbat prin afara localităților deși poate, având în vedere autonomia... Dc n ai alta variantă, merge, cu grija și atenție. Totuși la viteze mari nu este o mașină eficientă, adică va consuma mai mult. În oraș este în elementul ei și este o placere sa o conduci. La drum lung, plăcerea dispare, pt km mulți tb sa mergi chibzuit, dc bagi presiune mare în anvelope, nu mai ai pic de comfort, care oricum lipsește... Scaunele față n au reglaje în înălțime, suspensia este tare... Una e sa mergi 10 20 km prin oraș sau împrejurimi, alta e sa mergi 300 km..
Minitehnicusmirel
A fost actualizat in februarie, dar cred ca va mai fi nevoie de multe actualizari.

6 Jul 2021, 14:05:
QUOTE(GeT @ 30 Apr 2021, 22:41)

Între timp mi-am luat cardul RFID de la Renovatio pentru pornit stațiile.
*


De ce ai luat card, nu poti plati din aplicatie ?
einstein1984
speedman, fac curent cate 250 km pe zi in zoe fara sa ma doara spatele, e mai comoda ca orice logan, inclusiv ala nou. E drept, A1 si drumuri bune.
buc timisoara daca as avea unde incarca nu ar fi o problema dpdv confort.
speedman
Eu am ceva pb cu spatele și mi se pare tare... Depinde de cum simte fiecare.
einstein1984
comparand cu duster sau logan care sunt budinci, prefer zoe. E drpet, nu am prins A1 sa fie prea degradata cand am mers cu el.
GeT
QUOTE(einstein1984 @ 6 Jul 2021, 14:14)
  buc timisoara daca as avea unde incarca nu ar fi o problema dpdv confort.
*



Am facut Bucuresti - Timisoara la sfarsitul saptamani trecute. Ai unde sa incarci berechet.
Incarcat de doua ori pe traseu cate 40'. Aveam autonomie pentru urmatoarea statie dar n-a fost necesar. La ambele opriri de incarcare am ajuns cu 30% si am incarcat pana la 80%. Una din incarcari a fost gratis. La fel in Timisoara, am incarcat gratis.

Al naibii de cald in Timisoara.

einstein1984
merci de info , cat a durat drumul cu totul?
GeT
QUOTE(Minitehnicusmirel @ 6 Jul 2021, 13:56)
De ce ai luat card, nu poti plati din aplicatie ?
*



Am luat cardul dupa ce am avut un episod la Kaufland Rm.Valcea cand nu functiona aplicatia, nu se conecta, nu mergea backend-ul, cloud-ul, whatever. Atunci am sfarsit prin a incarca la iesirea din Valea Oltului, la MOL Vestem, unde am ajuns cu vreo 10% sau 15% baterie ramasa, nu mai retin dar era putin.

E mai simplu si mai safe cu cardul.
Da, stiu, alta grija, inca un card, stres, socoteli, unde am pus cardul, nu e ca la termica tongue.gif

<span class='edit'>12 Jul 2021, 08:04:</span>
QUOTE(einstein1984 @ 12 Jul 2021, 07:47)
cat a durat drumul cu totul?
*



Am plecat la 1:30 dimineata din Bucuresti si am ajuns pe la 10:10 in Timisoara.
Mai racoare, mai putn aglomerat, risc scazut sa gasesc statia ocupata - dar acelasi risc sa o gasesc nefunctionala, desi aici istoricul de checkins pe Plugshare iti spune daca sunt probleme cu statia.
Si ca s-o spun pe aia buna considerabil mai putin bizonism.

Am folosit AC-ul doar de la Sebes la Timisoara, incepuse sa se incalzeasca, in rest ventilatie simpla.
Fara mod Eco. Consum mediu afisat 15,5 KWh/100 Km.
Dar dupa cum stim intre timp consumul mediu afisat la Zoe nu este cel real ..
Pentru drumul asta am ridicat presiunea in anvelope la 2,7 (la rece).
In mod normal in Bucuresti merg cu 2,3 - 2,4.

Mers cu 95 km/h pe A1 pana la Pitesti, pe Valea Oltului mers normal cu traficul, 95 km/h Sibiu-Sebes, de la Sebes i-am dat 105 km/h pana la TM, ajuns in TM cu 30% si 100 km autonomie.
Apropos, segmentul Cosevita - Margina este super ok acum.

As fi putut merge mai repede pe autostrada, in sensul ca aveam unde sa incarc, dar as fi avut nevoie de mai mult de doua opriri sau renuntam la autonomia de rezerva pentru statia alternativa.

M-am limitat la zona safe.
r_vlad
Crezi ca ai fi reusit sa mergi cu 120 km/h pe toate portiunile de autostrada si sa opresti tot de doua ori pentru incarcare reducand din marja de siguranta ?
Minitehnicusmirel
Am facut de cateva ori bucuresti - constanta mergand in majoritate cu 110-120 km/h si am ajuns cu 50 km autonomie, iar drumul dureaza cam doua ore. Aici includ si cateva depasiri cu 130-140 km/h.
einstein1984
AM facut mioveni bucuresti cu AC la 95 la ora si am consumat fix jumtate din baterie (masina cu 2 km). La dus consumul e mai mare si nu cred ca imi iesea, in total 250 km.
GeT
QUOTE(r_vlad @ 12 Jul 2021, 10:37)
Crezi ca ai fi reusit sa mergi cu 120 km/h pe toate portiunile de autostrada si sa opresti tot de doua ori pentru incarcare reducand din marja de siguranta ?
*



Da, absolut.
De la mine din Bucuresti pana la prima statie - Rompetrol Gura Vaii - sunt 194 km.
De acolo pana la Sebes - racordul cu A10 - sunt 151 km.
De acolo pana la destinatia mea din Timisoara sunt 201 km.

La 120 km/h , acum vara, am un consum de cel mult 20 - 23 kwh/100 km. Incluzand urcarea si coborarea de pe Dealul Negru. Deci pot face genul asta de distante, daca as considera ca ma pot baza cu incredere maxima pe statiile de incarcare. Daca.

Asa ca socoteala asta este una teoretica. In practica ai nevoie de acele rezerve.

Astea sunt statiile pe care le-am ales eu, sunt mult mai multe pe traseu.
Pana la urma am ajuns la timp pentru ce aveam eu de facut in Timisoara.
r_vlad
Intreb pentru ca am plecat de la un calcul simplu care imi zice ca daca ai fi mers cu 120 km/h constant pe toate segmentele autostrada ai fi redus durata calatoriei cu ~40 minute. Astfel ar fi aratat un pic mai bine comparatia cu autoturism conventional.

MAI: 6h si 30 min ore (plauzibil in intervalul de timp ales, cu tot cu doua opriri de 10 min)
Zoe: 8h si 40 min (include cele doua opriri de 40 min fiecare pentru incarcare, v. medie autostrada ~95 km/h))
Zoe: 8h (include cele doua opriri de 40 min fiecare pentru incarcare, v. medie autostrada ~120 km/h)

Practic, cu infrastructura existenta (poate intretinutat un pic mai bine ca sa capeti incredere) ai fi putut sa faci traseul cu doar 1h si 30 minute mai lent decat cu o MAI care poate merge cu 140 km/h pe autostrada, relativ constant si cu opriri doar pentru mers la toaleta.
Pe aceeasi infrastructura dar cu o masina cu cu baterie mai mare, 65 -70 kWh ar merge facuta calatoria cu o singura oprire si poate cu v. medie pe segmentele de autostrada putin mai mare. Asta ar duce la doar 30-45 minute in plus fata de o masina cu MAI. Nu-i rau deloc.

Anxietatea asta legata de starea statiilor de incarcare o am si eu. Am patit de cateva ori sa fie defecte sau ocupate + alte probleme care m-au facut sa pierd ceva vreme.
GeT
Ca sa fiu absolut sincer este primul drum de lungimea asta pe care il fac, la un an de cand am masina.
Pe undeva este normal sa fiu mai precaut si sa-mi iau rezerve.
Poate la urmatoarele o sa simt pe unde se mai poate optimiza, o sa fiu mai sprinten un pic.

Pana la urma nici cu termica nu mergi pana ajungi pe rosu la un drum lung, nu ?

Si ca sa fiu si mai sincer clientul din Timisoara la care ma duc o data pe an de obicei imi lua bilet de avion. De data asta m-am agatat de ocazie sa zic stii se asteapta mult la aeroport acum cu toate filtrele Covid, las' ca vin eu cu masina. Am vrut sa fac drumul asta ca sa vad cum e smile.gif
r_vlad
Am vrut sa te intreb daca asta este primul drum lung cu o electrica dar m-am abtinut. Nu am vrut sa fie interpretata gresit intrebarea. Eu nu am in proprietate o electrica insa conduc destul de des diferite modele pe tot felul de drumuri. Cu toate astea uneori mai am anxietati de genul asta. Ultima data, anul trecut, cu un Mini Cooper SE, a trebuit sa calatoresc de la Sibiu la Brasov iar pentru ca am vazut ca pe traseu nu exista nicio solutie viabila de incarcare am avut ceva emotii. SE-ul are autonomie WLTP 200-230 km iar distanta de la Sibiu la Brasov este ~150 km. In mod normal nicio problema dar pentru ca stiu drumul si ca se merge cu viteza mare in general am mers mai incet decat o fac cu alta masina si am ajuns cu 50 km autonomie ramasa. Puteam merge normal si m-as fi incadrat dar era la limita.
GeT
Ei bine, job-ul de la Timișoara a presupus un al doilea drum saptamana trecuta.
De data asta am mers cu tempomatul setat la 110 km/h pe autostrada.
Consum mediu pe tot traselul 17,9 kWh/100 Km (cel afșat de Zoe ...).
Plecat tot la 1:30 dimineața, aceleași opriri de încărcare ca la primul traseu.
Și am scos exact 8h. La dus, că la întors am oprit prin Sebeș vreo patru ore tot pentru job, după care s-au rupt toate socotelile cu timpii. Traficul de sâmbătă de pe VO. Am ajuns în București la 7 seara.
Minitehnicusmirel
Bucuresti rasnov si retur, 160 km x 2 =320 km si mi-a ramas o autonomie de 80 km in conditiile in care am pornit cu 95% baterie. Asta inseamna 400 km si daca tinem cont de cei 5% lipsa, adica 20 km, reiese o autonomie de 420 km. Secretul este viteza.
einstein1984
mai e un secret, relieful. ca ai putut sa recuperezi pe coborari, daca te plimbai prin baragan iesea mai putin. Ce viteza medie a iesit?
Minitehnicusmirel
Am recuperat la coborare dar a consumat mai mult la urcare. Nu cunosc viteza medie.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2021 Invision Power Services, Inc.