Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Verifica injectia - Megane 4
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane IV
dragusinmihaita
salutare,

Am un Renault Megane IV , din 2017 , motor 1.5 DCI , cutie automata (81KW)

A mai deschis cineva un topic cu eroarea : Verifica injectia
Acel topic am vazut ca s-a inchis - fara sa raspunda careva

Ca , atare am redeschis acest topic pentru a afla de la voi daca v-ati intalnit cu astfel de probleme ?
De 3 zile s-a aprins in bord "service-ul" si apare mesajul : Verifica injectia
Am pus masina pe tester si cei de la service mi-au zis ca nu stiu de unde ar putea sa fie aceasta eroare
Si-au dat cu presupul cum ca ar fi din cauza motorinei
Mi-au zis sa alimentez cu motorina aditivata si sa bag doar din MOL sau OMV
Ideea este ca , din momentul in care a aparut acest martor in bord, masina nu prea mai trage cum tragea inainte. Cand ajung la turatii la peste 2000 RPM , parca se :ingenuncheaza asa masina.
Ii dau si treapta inferioara si tot greu trage (tot greu se accelereaza)
90% din km pe care ii fac zilnic - sunt facuti pe autostrada

Am atasat poze cu martorul aprins + ceea ce mi-a dat pe tester

Un prieten mi-a zis ca nu sunt probleme din cauza injectoarelor sau a bujiilor
Cica , ar trebui sa schimb un senzor (bobina , ceva de genul) de la pompa de injectie sau din rezervor...

S a mai întâlnit cineva cu astfel de situații ? Ce ma sfatuiti sa fac ?
brandy_tdi
Senzor presiune diferentiala la filtrul de particule.
dragusinmihaita
OK
Multam de raspuns @brandy_tdi

Inca un mic update :

Am fost la un prieten si mi-a pus tester-ul pe masina si a dat eroare P1453
Am cautat pe internet ce inseamna aceasta eroare si tot ce am gasit zice ca are treaba cu Senzor presiune diferentiala la filtrul de particule , dar am vazut ca pe catalizator mai sunt 2 senzori si anume:
primul senzor cu o mufa si un furtun la inceput de catalizator , al doilea senzor (asemanator cu primul) la iesire din catalizator
Pe tester apareau niste parametrii cum ca la senzorul 2 arata o valoare de 1900 (xx) si pe senzorul de intrare afisa 3000 (xx)
(xx) - nu mai stiu valoarea care era afisata

Din tot ce am citit pe internet - problema data de aceasta eroare (P1453) este de la senzorul de presiune diferentiala

Si o alta intrebare : sa schimb si furntunele ce intra si iasa din senzor ?
Sau le verific pe cele existente ce sunt acum montate pe masina si daca sunt OK sa le pun pe aceleasi ?


Multumesc,
dragusinmihaita
Rezolvat problema cu martorul aprins din bord "verifica injectia" prin inlocuirea furtunului negru de la senzorul de presiune diferentiala de la filtrul de particule

In 80% din cazuri - unul din cele 2 furtune se rupe (in special cel negru)
Cand mi-a aparut eroarea in bord , am pus testerul pe masina si ca si cod de eroare mi-a dat : P1453
Megan22
Salutare tuturor,

Sunt posesor de Renault Megane 4 1,5dci 110CP Euro 6- automata si de cateva luni de zile schimb injectoare intr-o veselie.... (prima data a dat eroare injector cil 3, apoi 2,..apoi 4 si in final cil 1) .

Problema este ca de cand a aparut acesta serie de erori motrorul are o vibratie pe care o simt si in masina intre turatia 1300-1700 rpm si un rontait mai pronuntat in acea plaja de turatii. Am pus testerul pe ea, nu are nicio eroare, nimeni nu stie de la ce ar putea fi.
Valorile injectoareloer sunt:
cil 1=1.14
cil 2=0.79
cil 3=0.91
cil 4=1.14

Ma puteti ajuta cu un sfat, sugestie, parere? Nu stiu ce sa-i mai fac.


Multumesc anticipat
clau166
Ai injectoare noi pe cilindrii 2 si 3 ?
Cat ai consumul extraurban observat la o viteza constanta ? 80-90-100km/h ?
Megan22
Injectoarele sunt cumparate cu o uzura de 10000 km. Verificate pe banc/ piezo.. sunt ok.

Consumul pe care il am extraurban la 80..100 km este de 3,7 - 4,4 L/100km, ce am observat ca mixtul 6,6 L/100km, este chiar mai mare ca pe perioada iernii.

Nilo
Ok , iti zic si eu de problema unui prieten cu duster , 1,5 dci , trepidatii la turatii joase , aleator la el , era o supapa de retur de pe pompa de presiune ( cica ramanea intredeschisa si mergea trepidat motorul , si tragea mai prost ca de obicei) ... poate te ajuta ...
Megan22
Mulțumesc pentru părerile voastre.
Astăzi am curățat valva EGR, avea ceva depunere. Nu se observa vreo schimbare din punct de vedere fluctuații turație, aceleași probleme vibrează la turația de 1300-1700 rpm: atât mers în gol cât și în mers se simte....

Nu știu daca pe tester se poate observa cum lucrează pompa de injecție, asa cum spune Nilo, am sa încerc sa verific și acesta componeta...
Megan22
Am revenit cu ceva informații și....acelaseai probleme 🙈
Pentru ca problema cu vibrația la turații între 1500 și 1800 rpm nu a dispărut iar valoarea pentru injectorul #3 era la 1.26, mecanicul mi-a recomandat să-l schimb. Am schimbat cu un injector SH iar problema cu vibrația a dispărut ca prin minune ( am schimbat pe rând pana acum 6 injectoare și problema a disparut/ a apărut apoi...), totul ok după ultima schimbare valori #1= 1.09; #2=1.04; #3=0.99; #4= 0.86.

In urma cu 2 zile după un drum mai lung 60km, apare o zmucitura pe la 1900..2200rpm șiasina începe sa vibreze din nou.... 🙈 🙈, îmi venea sa-i dau foc.
Merg la mecanic, punem tester nicio eroare valorile injectoarelor #1=1.06; #2=0.9; #3=0.96; #4=1.07, nimic ciudat. Mașina vibrează ( relanti /sau in sarcină și se aude un zgomot țăcănit) în plaja 1200-1800 rpm. Diferența fata de cum făcea prima data eate ca sunt niște șocuri /zmucituri între aceste turații de nu poți sa stai în mașină, întrerupe, se bâlbâie,.. Am observat ca sunt momente când își revine dar pentru puțin timp și apoi revine la prostul obicei...
Aveti vreo părere? Ce sa mai fac cu ea,... ☹️☹️
clau166
Parerea mea e ca ai o problema obisnuita, nimic iesit din comun : injectoarele. Injectoarele Siemens/Continental piezoelectrice se defecteaza si nu mai injecteaza corect motorina. Cat timp nu pui injectoare noi nu va merge bine. Du injectoarele la proba pe banc si vei vedea ca nu injecteaza motorina corect raportat la cerinta calculatorului. Adica unele pot fi bune iar altele nu. Corectia pe injectoare nu spune mare lucru. Te poti juca toata vara cu corectiile alea fara sa-ti spuna nimic. Injectoarele piezoelectrice nu se repara pentru ca nu duzele sunt cele care se uzeaza ci elementul piezo in sine.

Daca vrei de curiozitate sa mai cauti discutii/povesti asemanatoare cauta K9k 636. Cine a inlocuit injectoarele cu unele noi a scapat de problema. Cine le carpeste problema reapare mai devreme sau mai tarziu.
Megan22
Mulțumesc clau166 pentru sfaturi.
Motoarele astea de 1.5dci 110 CP sunt destul de problematice,.. nu par sa fie asa cum se spune, ca sunt fiabile... 🙈☹️.
Am sa încerc totuși o verificare a injectoarelor ( injectoarele actuale au functionat ok pana acum), nu se explica ce le produce aceasta zmucitura, vibrație la turație și în relantiu... Poate este alta cauză, alt ceva produce defectarea injectoarelor... Pompă de injecție, egr, debitmetru,... 🙈???
wud
Nu o fi de la regulatorul de presiune din pompa?
Am impresia ca are chiar o sita fina care se infunda si din cauza asta senzorul nu mai citeste cum trebuie presiunea.
Gil26
Desigur ca se poate si sa ”ai o problema obisnuita, nimic iesit din comun..”, ” si vei vedea ca nu injecteaza motorina corect...”, ” Te poti juca toata vara...” sau ”Nu o fi de la...”, ”Am impresia ca are...” dar cred (doar o parere atat si nimic mai mult) ca problemele semnalate de colegul Megan22prima data a dat eroare injector cil 3, apoi 2,..apoi 4 si in final cil 1” si\sau ” motrorul are o vibratie pe care o simt si in masina intre turatia 1300-1700 rpm si un rontait mai pronuntat in acea plaja de turatii...” pot avea cauze diferite si necesita o analiza ma atenta iar o monitorizare bine si corect facuta ar putea ajuta in rezolvarea problemelor, si chiar daca in injectiile K9K sunt multe interdependente (si conditionari ”daca si numai daca”) pana la urma acestea nu sunt asa ”bau-bau” ori ”gauri negre”. Bineinteles ca se pot si schimba piese dupa piese sau merge ”pe ghicite” (vezi si ”sa mai cauti discutii/povesti asemanatoare cauta K9k 636....”), etc.
QUOTE(Megan22 @ 17 May 2021, 20:58)
Nu știu daca pe tester se poate observa cum lucrează pompa de injecție, asa cum spune Nilo, am sa încerc sa verific și acesta componeta...
*


Da, pompa de injectie poate sa fie o potentiala cauza, iar functionarea acesteia se poate verifica si prin diagnoza, atasez spre exemplificare cateva grafice din monitorizari facute pe masina mea K9K626 care deocamdata este ”in toate mintile ei” si functioneaza corespunzator (se pot observa presiunile dar si ceilati parametri ai injectiei, cu mentiunea ca la mine limitele corectiilor sunt intre -5 si 5 mg\cp iar valorile sunt foarte OK). Atasez si un fisier pdf cu valorile de referinta pentru K9K656 (pentru restul am mai atasat, dar multe sunt comune K9K, se si vede foarte usor pentru care se aplica) poate sunt de folos si altor colegi.

PS1: desigur insa ca fiecare motor se poate comporta diferit iar aceleasi efecte pot sa fie generate si de cauze diferite.
PS2: pe langa presiunea pompei cred (atat si nimic mai mult) ca nu ”strica” sa se urmareasca si debitele plus tensiunile senzorilor, etc. si pana la urma fiecare procedeaza asa cum doreste.
Toate cele bune!
bogdi12001
Mergi la un atelier specializat pe sisteme de injectie sa verifice tot. Daca este defecta pompa de injectie o sa schimbi injectoare o data pe saptamana si tot nu o sa mearga. Atentie cu injectoarele defecte, pot duce la topirea pistoanelor.
georgeleus
Salut,

Adaug si eu prima mea postare aici.
Mi-am achizitionat un Megane IV Estate (fab. 09.2017) saptamana trecuta pentru ca in ultimele 6 luni de cand caut masina mi-am dorit sa iau ceva consacrat, fiabil, adus din afara si cu putini Km.
Am refuzat Octavii si Passat-uri pentru ea (evident, ele la peste 220.000Km la banii aia, Megane-ul meu 117.000) si deocamdata nu-mi pare rau.

Am fost inainte de achizitie la SERUS Chiajna si baietii de acolo, foarte de treaba mi-au zis ca masina "a avut niste erori pe injectie care au fost sterse".
Ba a naibii, in primii 200Km , cu toate modurile, SPORT, Confort, etc , forje peste forje si toate cele nu a manifestat nimic.
A treia zi dupa achizitie, cand s-o pornesc dimineata, hopa cheia galbena cu "Verifica Dejectia".

Am fost nevoit sa merg doua zile cu ea asa, pana am facut rost de o programare la un tester calificat si nu pot spune ca dadea vreo gherla. Masina tragea frumos, indiferent de mod, urca in ture, in viteza, fara zgomote suspecte sau alte alea, deci practic acea cheita galbena ma incomoda strict vizual.

Acuma, ajungand la SERUS Ploiesti de data asta, am nimerit la un nene foarte de treaba care m-a ajutat si mi-a zis in felul urmator:
"VERIFICARE CIRCUIT SUPRAALIMENTARE".
Coroborat cu faptul ca masina inca trage (sau cel putin asa mi se pare mie, trecand la ea dupa un Opel Astra H 2004 80CP), a sters eroarea (care de 3 zile incoace n-a mai reaparut, desi am mai facut un 100Km cu masina lejer - bine, dar nici forja nu i-am mai dat) si mi-a zis ca saptamana viitoare, ca tot sunt programat la distributie, accesorii, pompa apa si cele lumesti pentru 120K Km, sa spun la mecanici sa verifice:
- AX TURBINA;
- COMANDA GEOMETRIE TURBINA;
- ELECTROVALVA.

Mai pe romaneste, dupa ce mi-a aratat in timp real pe tester, am dedus ca turbina mea face cam cu 20-30% mai putina presiune fata de cat se asteapta sistemul.
Nu exista zgomote ciudate sau trepidatii, tot pe ceva "furtun de comanda" da si el vina, tare-s curios saptamana viitoare ce vor gasi baietii veseli de la service prin motor daca tot il vor desface.

In fine, ce sa zic, am RAR-ul pentru inscriere programat Marti (06 Iulie), daca aveti pile pe la service-uri prin Targoviste (ca acolo am prins loc) va rog sa ma abordati in privat, sper din tot sufletul sa nu se reaprinda si nah...
ca tot e prmul mesaj... incerc in continuare sa ma trezesc din reveria asta pe care o traiesc de fiecare data cand ma sui la volan, pentru ca pare o bijuterie de masina.
Fata de Opelul pe care l-am forjat efectiv timp de 11 ani, asta chiar pare ca mi-a facut trecerea de la caruta la avion.

Sunt foarte multumit deocamdata de cum se comporta.

Sper sa nu cobesc.

Ma bucur ca v-am cunoscut.

S-auzim de bine.
Gil26
Bun venit pe forum! cheers.gif
Atasat cateva capturi cu posibilele cauze (fiecare din ele are procedura separata) ale mesajului ”Verifica injectia”, poate sunt de folos si altor colegi.
gerula2006
Ce motor are? Kilometrii sigur sunt reali? Cam devreme sa se ducă turbina.
georgeleus
K9K, 1.5dci Euro 6.... ala fara adblue, 110cp.

Am mai zis parca, da Km sunt 100% reali, verificati si cu CarVertical si la doua reprezentante.

De ce crezi tu ca s-ar duce turbina ?
Tocmai ce spuneam ca omul mi-a recomandat verificarea la elementele auxiliare.
Mi-a povestit ca e o eroare destul de comuna si de regula se rezolva cu bani relativ putini.

Mai citeam de ceva furtune de la senzori, cineva chiar postase si poze cu un mirific furtunas negru rupt si/sau deteriorat.... pe undeva retraiesc povestea cu Opelu si cu furtunele (de racire la ala) consacate.... zici ca fiecare masina are standard asa ceva , furtune deteriorabile ph34r.gif
gerula2006
Mulți au avut probleme cu furtunase sparte. Dacă ți a spus sa verifici ax turbina, sigur a luat în calcul o posibilă defecțiune...
Ps: cât ai dat pe mașină și de unde?
E la fel ca a mea, numai ca eu am 65.000km.
O mașină superba.
georgeleus
Este o masina superba intr-adevar, mai ales ca inauntru m-au atras la nebunie toate dotarile (tableta enorma, lumini ambientale ce numa la BMW am mai vazut, cadrane LCD, keyless go, etc).
Am trecut cu vederea job-ul de tinichigerie (in urma unui atac cu grindina masiva) si aici inca o data multumesc CarVeritcal (pe care il recomand la toata lumea, probabil cei mai bine cheltuiti 100 ron din istoria cheltuielilor mele), pt ca am reusit sa scot aproape 500E sub pretul minim negociat.

Acuma din motive personale n-o sa zic de unde-am luat-o, cert este ca masina provine din Italia de la o firma de leasing.
A fost facuta un pic "la dinti" pe la bumpere ca nah... cu totii stim cum conduc italienii dar cata vreme n-au fost afectate elementele de suspensie nu m-a interesat prea tare exteriorul.

Overall 10.200E consider ca e o suma ok pentru o masina cu asemenea dotari si atatia Km, motorul toarce impecabil si tinuta de drum este una exemplara.
Vorba samsarilor "nu bate, nu troncane" iar la 180Km/h pe volan puteam sprijini un pahar plin ochi ca nu vibra.

Profund impresionat deocamdata.
.....doar ca pare cam fragiluta ea asa de felul ei... toate elementele alea de interior... cu Opelu mi-am permis sa fiu cioban, rabatam banchetele, o umpleam la refuz cand plecam la pescuit, o tineam mai mult murdara, capitonaj zgariat etc...

la asta parca ma simt un pic constrans sa ma reabilitez si sa trec de la cioban la gentleman... pare un ou Faberge fata de vechiul cotet.

As prefera ca daca mai vrei sa continuam discutia despre cat de "misto" sunt aceste masini sa ne mutam intr-o sectiune corespunzatoare, aici e vorba strict de injectie si nu vreau sa-mi iau warn la a treia postare smile.gif

gerula2006
Mulțumesc pt răspuns. Pe Facebook este un tip Diagnoza Renault. Cauta l și citește postările lui Este posibil sa găsești acolo răspunsul. Apelează și la el, am văzut ca lumea este mulțumită. Nu l cunosc personal, dar îmi place pagina lui. Baftă!
Alexu7
Salutare,

Verifica injectia, aleatoriu. blink.gif

Este posibil sa fie furtunul cu pricina rupt pana in 4000 km? mellow.gif
ZEN 1.33 tce 140CP - 03.2021

Putere scazuta, cruise controll off, la repornire dispare mesajul si pare ca nu mai are niciun simptom.

Per total, de la primul mesaj pe la 3500km, parca e mai leneșă. unsure.gif
georgeleus
Ba, treaba e in felu urmator:
(revin dupa o lunga absenta, stau f prost cu timpul)

Am fost la un service autorizat Renault cu scule autorizate originale diagnoze si toate cele.
S-au facut verificari in motor (asta prin Octombrie) si s-a depistat electrovalva care deschide vacuum-ul catre tija de actionare geometrie variabila a turbinei defecta.
Mi s-a montat o electrovalva identica _ ca si constructie (dar cu cod diferit, pt alt model de motor) si masina trage de rupe.
Practic la mine problema de mai sus era la pana in 2.400rpm, masina nu se infigea, nu se actiona geometria.

Mi-a venit electrovalva originala (Pierburg - ~ 300 ron) , masina la o zi a inceput iar cu eroare, iar nu tragea.
Am presupus-o defecta, mi s-a montat iar EV-a "provizorie", din nou masina rupe lantu.

A venit si a doua electrovalva originala (tot Pierburg, tot pe codul specific motorului), a tras masina 3 zile si s-a dus dreaq dupa iar. Tot cu eroare, tot nu mai tragea.... Curatam cu OBDul eroarea, incepea iar sa traga cativa km, dupa care iar moarta pana in 2.400 rpm, iar eroare.

La un momentdat baiatu ala a zis ca e posibil sa am ceva resoftare prin calculator, sa fie acordate altfel lucrurile pe la mine, sa nu cumva sa am alte piese prin galerie, calculator de injectie etc, ca trebe sa deschida CSR la Renault, sa astept jdesaptamani, sa rescrie softu la calculatoru de injectie , etc.

La urma urmei amandoi am concluzionat ca mai bine raman cu electrovalva aia "provizorie" si toata lumea e fericita.
In opinia lui nu are ce sa se strice.

Masina de doua luni incoace merge exemplar, trage fantastic si ma declar foarte multumit.

Ca sa dorm linistit noaptea, ca totusi ma racaie o grija, imi poate careva confirma daca exista sau nu posibilitatea sa se strice ceva avand in vedere ca functioneaza motorul fara sa incrementeze erori pe tester cu o electrovalva care nu are codul specific acestui gen de motor ???

E posibil sa bubuie turbina, sa crape geometria, sa se suprasolicite ceva p-acolo ?
E posibil ca sa ramana geometria mereu activa ? Si sa tina tija actuata in permanenta chiar si la turatii mari cand nu mai e nevoie ?

Pe intreaga plaja 1700 - 3500 rpm mi se pare ca trage exemplar, dar oare are rost sa imi fac griji ?

Eu nu stiu cum functioneaza o electrovalva din asta in mod exact, doar imi imaginez ca e ceva binar, ori deschide un circuit de vacuum ori il inchide.
Faptul ca e alt cod poate varia cum se deschide sau inchide operculul ?

Cod original pe masina:
21T007
149564959R
7.01814.19

Cod electrovalva provizorie, utilizata acum:
15T232
8200790180
7.01814.05

Megane IV 2017, KH2
1.5dCi 110CP fara adblue
K9K, index 657, Fabricatie motor: D063512
cj98czh
nu are ce se se intample .. acelasi acelasi drac ... piesa este Pierburg cu acelasi cod 99.9% difera doar terminatia ... ai avut 7.01814.19 si acum ai 7.01814.05
georgeleus
Si totusi de ce Maica Intunericului cele doua , venite noi noute sigilate, au dat erori si asta pe care mecanicul o are de cand naiba stie cand, continua sa mearga ceas ?

Am fost pana la Constanta in weekend si m-am intors si la fiecare 50 Km imi mai stergeam cate-o lacrima de bucurie de pe fatza de cat de bine tragea masina.
georgeleus
De-asta iarna pana acum mi s-a mai aprins VERIFICA DEJECTIA doar dupa vreo 200Km de mers pe modul ECO.
Simteam ca avea momente in care nu prea tragea, dar mi s-a parut normal avand in vedere de cum o fi calculata harta motorului pe acel mod.

Am dat clear DTC, am revenit pe Neutral si din nou trage OK masina.

Am discutat cu mai multe minti luminate si toti mi-au zis sa nu mai folosesc modul ECO din motivele:

- economie mare nu faci;
- infuzi DPF;
- infunzi turbo;
- te enervezi in depasiri.

...plus alte aspecte legate de mersul subturat.
tuneam
Cum infunzi turbo, care e procesul?
Filtrul GPF e mai fericit in modul eco, cu amestec sarac, nu e ca la diesel(DPF), sa-i dai forja.
Gil26
dar @ georgeleus are 1.5 dCi K9K657 cu DPF....
(si la mine cu K9K626 butonul ECO a prins panza de paianjen, l-am folosit doar la inceput si in unele teste, nu se impaca cu ”talpa”mea, mare ”ecomomie” de carburant nu fac cu el activat, subturarea nu imi place, in urma monitorizarilor nici ce am vazut in injectie\transmisie nu a fost prea OK, etc...desigur insa ca fiecare procedeaza\conduce asa cum doreste...)
cornek
Salut colegi de forum in urma cu o saptamana am achizitionat si eu un Megan 4, motor 1.6 de 130 cp cu codul R9M409 si la 2 zile dupa achizitie mi-a aparut in bord pentru aproximativ 1 ora martorul Verifica sistemul Antipoluare care ulterior s-a sters de la sine si masina a mers ok. Acum de 2-3 zile cand ma dau la ea imi da rateuri si in urma unei verificari pe tester mi-a spus ca am eroare pe injectorul 3 cu codul eroare P0203 ca ar ramane pe deschis. Ieri iar am avut martorul aprins cu Verifica sistemul Antipoluare (pe tester am 14% filtrul de particule) care s-a stins cand am ajuns acasa. Maine ma duc la service multimarca sa comand filtrele si uleiul si le voi spune si de aceasta problema si sa-mi puna un tester de la ei sa vedem ce-mi spun. La ce sa ma uit sau sa verific? @Gil26 as vrea sa vb cu tine ca vad ca esti la obiect cu astfel de probleme daca vrei si poti sa ma ajuti cu un sfat ceva.
Cu toate astea imi place maxim masina si sunt f multumit de ea.
Drumuri bune!
Gil26
Salut,
Eroarea P02023 = Injector 3 - circuit malfunction este generica si citita cu un tester multimarca. Sper ca cei din acel service la care mergi maine sa aibe Launch PRO sau macar alt tester multimarca asemanator, vezi ce iti spun si ce rezolva, daca poti ia macar eroarea (sau erorile) ramase sub forma DFxxx, preferabil este DTCxxxxx (si eventual CLiP) si apoi mai vedem, am informatii destule (cam despre orice pentru masina ta) dar problemele se rezolva fizic pe masina.
Oricum motorul 1.6 dCi R9M409 de pe Megane IV consider ca este unul OK, mai ales daca este si intretinut \exploatat corespunzator.
Drumuri bune si multi km fara probleme! (cu noua ta masina).
cornek
Salut, intre timp am facut si revizia de filtre si ulei la masina si au incercat la service sa se conecteze la ea prin 2 testere dar nu au reusit spunandu-mi ca nu reusesc ca este mai noua(dupa 2018) si le-ar trebui un tester de reprezentanta.
Ideea este ca nu am mai avut probleme cu ea de mai bine de 2 saptamani sa-mi dea in nas sau sa mearga ciudat. Merge fara probleme si am vb cu un electrician din partea service-ului care i-am spus problema mea si mi-a spus ca daca merge rotund motorul fara eroare in bord sau alte simptome sa nu-mi fac griji. Cand imi va aparea eroare sau sa am vreo anomalie la motor ma voi duce la acel electrician sa-mi puna un tester si sa vedem ce ar fi de facut. Va tin la curent daca se schimba ceva. Drumuri bune sa avem cu toti. Stima!
Agrig
P0203 este dat ca circuit open adica circuit electric intrerupt intre IDU si injector, injector defect in sensul ca este intrerupta bobina sau capsula piezoceramica, IDU defect, conectori defecti...o minunatie de eroare...mai ales daca este intermitenta.
andrei5491
Salutare,

Am si eu cele 2 erori in bord "Verifica injectia" si " Verifica Sistem antipoluare". Masina nu mai trage cum trebuie si nu functioneaza cruise control.
Este Megane 4, 1.5 DCI.
Am atasat 2 erori pe care le am pe tester.

Am vazut ca au mai fost colegi care au avut probleme cu senzorul de presiune diferentiala la filtrul de particule. (cu el sau cu cele 2 furtunuri care intra in el)
Imi puteti spune, va rog, unde este pozitionat? Este nevoie sa ridic masina sa ajung la el pentru a verifica sau pot ajunge la el direct de sus?
Gil26
Salut, iti pot detalia unde se afla senzorul de presiune diferentiala FAP si alte informatii despre acesta dar NU cred ca te ajuta cu ceva. Cele doua mesaje pe care le ai in bord pot aparea din destul de multe potentiale cauze, vezi si (dar nu numai) Postul #17

Legat de “2 erori pe care le am pe tester” acestea nu prea au legatura cu senzorul de presiune diferentiala FAP, ex DTC047129 se refera la senzorul de presiune gaze de esapament (sau presiune fata turbina turbo) care este cu totul altceva, dar si celelalte erori cred ca sunt “interesante” ex DTC010122 debitmetru de aer (sensor presiune si temperatura admisie aer), DTC253F29 filtru de particule (dar care se refera la altceva ex procent material carbon, dilutie ulei, filtru aer, conducte aer, debitmetru, repartitor) si DTC018C25 senzor de presiune de alimentare cu carburant, iar toate aceste erori pot sa fie generate de un cumul de alte erori.

Iti atasez totusi doar ca info (poti sa iti faci “o idee” despre ce este vorba) si procedurile de diagnosticare ale acestor erori pentru un Megane IV 1.5 dCi motor K9Kxxx poate sunt de folos si altor colegi de forum, sunt in limba romana si am facut si unele sublinieri.
Dar tinand cont de ceea ce ai scris \atasat sugestia mea este sa apelezi la cineva care are cunostintele \uneltele necesare si stie sa le si foloseasca, NU doar sa “citeasca” erori sad.gif ci si sa diagnosticheze in mod conform injectia sa analizeze rezultatele, sa faca toate verificarile necesare, sa identifice corect cauzele apoi sa rezolve problema (altfel se poate merge doar “la ghici” si\sau schimba componente fara ca neaparat sa se si rezolve problema sau problemele).
Bafta!
andrei5491
Persoana care a facut diagnosticarea mi-a spus ca celelalte erori (care apar in lista, dar nu le-am selectat) ar fi de la schimbul de consumabile care a fost facut acasa. Erorile din bord si simptomele masinii au aparut dupa aproximativ 200 de km, nu stiu daca are vreo relevanta schimbul de consumabile
Gil26
doh.gif sad.gif (si orice alte comentarii cred ca sunt inutile)
andrei5491
Era furtunul de la intercooler crapat. Poate ajuta pe cineva
CZoperator
Renault Megane 4, 1.33 tce, 115 cp.....eroare Verifica injectia si Eroare sistem antipoluare . Am observat ca s-a discutat problema la motoarele dci diesel dar despre aceleasi erori la motorele pe benzina se stie ceva?
Mentionez ca erorile au aparut imediat ce am actionat pedala de ambreiaj pentru a porni motorul la plecarea de la semafor.
ccl
QUOTE(Megan22 @ 21 Jun 2021, 21:31)
Mulțumesc clau166 pentru sfaturi.
Motoarele astea de 1.5dci 110 CP sunt destul de problematice,.. nu par sa fie asa cum se spune, ca sunt fiabile... 🙈☹️.
Am sa încerc totuși o verificare a injectoarelor ( injectoarele actuale au functionat ok pana acum), nu se explica ce le produce aceasta zmucitura, vibrație la turație și în relantiu... Poate este alta cauză, alt ceva produce defectarea injectoarelor... Pompă de injecție, egr, debitmetru,... 🙈???
*


Nu sunt problematice deloc. Probleme am observat la ceste motoare într-un procent mare la cele cu, cutie automata. Pentru că schimbă când vrea ea in turații joase. Mai demarați și cu pedala la podea, pentru că atunci se duce sus in turații.
dorin.btz
Salutare. Am si eu un Megane IV cu 226.000 km, 1.5 dci 110CP achizitionat de curand si mi-au aparut si mie cele doua erori, eroare Verifica injectia si Eroare sistem antipoluare. Imi puteti spune va rog unde este senzorul acela de presiune cu cele doua furtune. As vrea sa incep de acolo, poate este asta problema. Multumesc
cj98czh
invepe prin a mergevla cineva cu un tester dedicat si care stie ce sa faca cu el.

o sa te scuteasca de o gramada de bani .. pe schimbat piese la ghici ..

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.