Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Lag la acceleratie
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane III
Daniel Renault 3
Buna ziua prieteni . Am și eu o problema sau o nelămurire mai exact .nu știu cum să îi spun .deci am un Mégane 3 grandtour 110 cp 6 trepte an de fabricație 2015 limited édition. Eu locuiesc în Franța .îl am cumpărată de aici din reprezentanta avea 78 000 km rulați atunci îl am de 2 ani de zile .am făcut la o lună după ce l-am luat un drum de Romania și la dus mi sa părut că merge bine accelera bine .până acasă am făcut consum de 4.8 la sută .la întoarcere după vreo 5 săptămâni de stat in Romania am venit înapoi în Franța atunci am început să văd că nu prea se mai comporta la fel de exemplu pe Germania unde era fără limită acceleram la maxim și mai mult de 170 la ora nu mergea cu pedala la maxim pe anumite porțiuni de la 170 la ora in loc sa mai urce ea cobora că și cum aș reduce din accelerație 169,167,166 .... Și consumul crescuse de la 4,8 la 5.5 . M-am oprit undeva am ridicat capota și când opream motorul, sub capota se auzea cum o clapeta închide și deschide 2 secunde așa . după mine se auzea pe la vana egr .am ajuns acasă am dus-o la garanție că aveam 7 luni garanție atunci . A ținu.o acolo 2 zile au poso pe tester .mă sunat apoi să mă duc să o iau că nu are nimic mașină merge bine .miau zică că e normal sa se audă vana aceea așa dar când am luat-o nu se auzea așa . De acei rog pe cei ce au Mégane 3 grandtour 110 cp an 2015 să îmi spună dacă e normal sa se audă așa acea vana .și de atunci am mai schimbat schimbat toate filtrele am schimbat uleiul și mai mult de 190 km la ora nu prinde și la fel pe anumite porțiuni de la 190 scade fara sa ridic piciorul de pe accelerație . Și când accelerez de exemplu în treapta a treia o turez ajung cu pedala aproape la jumate apoi incepe sa se tureze și să prindă viteza .se pricepe cineva e normal așa ce ar putea să fie . mulțumesc anticipat și sper că am fost destul de explicit.
clau166
Nu am grandtour 2015 dar am Megane 3 hatchback cu sistem start-stop la semafor. Presupun ca vorbim de sistem de injectie asemanator chiar daca eu am motor k9k 636 iar tu probabil ai k9k 846. Sunt mai multe zgomote normale la masina asta :
- zgomot ca un tiuit permanent care provine de la pompa de motorina din rezervor - NORMAL
- zgomot cu contactul pus la o clapeta de pe esapament - NORMAL
- zgomotul mentionat de tine ca o clapeta care se inchide /deschide nu stiu de unde provine ( ar putea fi clapeta admisie aer, ar putea fi vreo clapeta egr ) dar e NORMAL.

Partea proasta e ca am acelasi comportament cu masina ta in demaraj : cum zici tu daca incep sa iau piciorul de pe acceleratie parca accelereaza mai bine. Nu cred ca e normal asta dar nu am gasit rezolvarea. O singura data cred ca am vrut sa vad cat prinde dar nu m-am aventurat mai mult de 170 pe autostrada. Nu parea sa se duca prea mult.

Debitmetrul ar putea fi una din probleme pentru demaraj slab. E un ghici.
cj98czh
cand o accelerezi in tr 3 ... ce turatie ai?

daca vrei sa simti zvsc, ar trebui sa ai in jur de 2000 rpm .... sub mai greut ..
xmisterx
Eu zic ca la 170/190 km/h la motorul asta cuplul sa c-am dus, in turatia aia de 3500/4000 nu prea mai are zvac cum te astepti tu, cuplul maxim este intre 2000 si 3000, dupa plaja asta incepe sa scada.
costas78
Si eu am Grandtour din 2014 cu start-stop de 110 CP. Zgomotele mentionate de clau166 sunt prezente si la mine, dar eu in treapta 6 am atins si 196 km/h. Nu am lag decat pana in 1750rpm dupa asta intra turbina si atunci de infige cel mai tare. Stii cand nu trage la fel cum o stii tu ca trage? Cand ai depuneri in DPF prin jurul valorii de 22-24 de grame, dar dupa ce isi face regenerarea iar trage cum ar trebuii. Daca dupa regenerare ramai cu mai mult de 6-9 grame depunere, iar ai o mica scadere de putere.
azaghorth
QUOTE(costas78 @ 11 Apr 2021, 22:18)
Nu am lag decat pana in 1750rpm dupa asta intra turbina si atunci de infige cel mai tare.

Turbina nu "intra" si nu "iese", din momentul in care pornesti motorul si pana il opresti ea merge incontinuu pentru ca e antrenata de gazele de esapament.
Pe la 1800rpm cuplul atinge maximul pe curba si de aia simti un zvac.
lupukel
@azaghorth: nu e chiar asa. desi partea calda e invartita de gazele de esapament, prin geometria variabila e reglat in ce masura contribuie partea rece a turbinei la admisia de aer.

deci se poate spune ca "intra" turbina la un moment dat, iar momentul in care se simte vizbil ca "intra" turbina e momentul in care motorul nu mai poate sa isi traga singur necesarul de aer (aka accelerare mai puternica).
cj98czh
daca conduci subturat ... inafara ca pui cruce la turbo .... nu prea o sa simti nici un zvac ... si da turbo "intra" la pornirea motorului si "iese" la oprirea lui ..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.