Bun, revin cu date din lucrare.
Scule necesare:
Cheie fixa de 32 mm
Bit de 8 mm, portbit mic-1/4, cu prelungitor lung tot de 1/4 (necesar pentru a se introduce prin orificiul din sasiului de sub baterie, acolo avem busonul de umplere
Palnie mica si cu un furtun de cca 10 mm diametru.
Diverse scule pentru demontat carenaj
Cheie dinamometrica
Tava scurgere
Nu am avut elevator, am folosit un cric crocodil pentru a ridica foarte mult masina, astfel incat sa demontez scutul de protectie.
Apoi...am masurat in partea dreapta, stabilind drept reper linia de imbinare a pragului cu pardoseala, ajustand similar si pentru partea stanga, astfel incat sa am planeitatea precisa.
Am analizat si temperatura uleiului in CV, mi s-au parut valori cam mari pentru ce ma asteptam si ce era precizat: 40-45 de grade Celsius (foto anexat, dupa un rulaj de cca 15 minute; Multumiri colegului GIL26 pentru suport tehnic
)
Am demontat doar ACM si cutia suport a acestuia, putina grija acolo sunt niste cleme ale cablajului cam strans puse...
Mai trebuie demontata si jumatatea fata a carenajului rotii (sunt 2 sectiuni)
Pentru fiecare buson, zona lui, am suflat cu aer comprimat, pulverizat solutie degresanta (spray frane) si suflat iarasi cu aer.
Dupa golire am desfacut si surubul de umplere, pe unde am suflat iarasi cu aer, pentru a iesi cat mai mult ulei.
Am analizati si cele 4 suruburi, exista doar etansare mecanica a lor pe CV, nu sunt garnituri/o-ringuri.
De aceea este obligatorie strangerea la acel cuplu de 43 NM
Filtrul de ulei se poate demonta doar cu o cheie fixa de 32 mm; este exact deasupra lonjeronului (probabil le-a dat cu virgula proiectantilor si nu l-au putut pozitiona altfel -liber)
Am turnat in carcasa lui ulei, am plasat filtrul in interior, unsa garnitura (o-ring=ul) cu o vaselina siliconica de montaj de la ATE si pus iarasi ulei, pana la limita.
La demontare si remontare trebuie avut grija la clips-ul acestui filtru, pentru a fi indepartat, el se afla inspre motor, mai putin vizibil.
Strangerea a fost la...simt
Turnat uleiul, pana a ajuns la nivelul de scurgere.
Stop, remontat provizoriu ACM, start motor, aerisire CV, cele 20 sec pentru fiecare treapta de viteza.
Completat iarasi cu ulei, poate un 30-40 ml l-am mai lasat sa se scurga, peste...
Am verificat si atunci si dupa alti cativa zeci de km eventuale scurgeri-totul ok
La mine au fost necesari 6.65 L (Am folosit Motul MultiDCTF si filtrul OEM RE)
Masina are aproape 5 ani si 48.8 kkm, operatia am gandit-o preventiv, tinand cont de faptul ca a rulat in conditii de trafic intens ( B ),iar schimbarea treptelor, in mod deosebit I-II, la rece, cu usoara smucitura m-au determinat a-l schimba cat mai repede, astfel incat sa pot face comparatia tot cu temperaturi cat de cat joase.
Le recomand tuturor ca la max 5 ani / 45-50 kkm sa fie realizat acest schimb, mai ales in conditiile de trafic Ro, operatia nu este atat de complicata iar ce se vede in foto-culoarea, cred ca este fara comentarii.