Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Braking System Fault
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane III
VelVal39
Vă salut. De o săptămână sunt proprietarul unui Renault Megane 3 1.5 dci BOSE Edition 2012 . La mine mașina a făcut aprox. 500 km și are un total de 247k km Astăzi după ce am mers cu ea prin oraș 10 minute mi-a apărut în bord pentru o juma de secundă eroarea BREAKING SYSTEM FAULT împreună cu cheia și STOP după care a dispărut. După alte 5 minute aceeași eroare. Am oprit mașina am repornit-o după vreo oră și peste alte 5-10 min apare eroarea iar. Între timp am ajuns acasă oprit mașina am repornit-o după o oră două și am mers vreo juma de ora prin oraș timp în care nu a mai apărut nimic. Am verificat lichidul de frână și e la nivel. Discurile și plăcuțele au carne pe ele. Eroarea dispare foarte repede, abia ai timp să citești ce scrie. După ce apare eroarea, afișajul cel mare de la viteză începe să pâlpâie puțin (aproape insesizabil) până repornesc motorul. Ați mai întâmpinat problema asta până acum? Menționez că volanul sau frânele nu se întăresc nu se întâmplă nimic altceva. Ar avea vreo legătură cu faptul că de vreo 4 zile am trecut la jantele de vară (care sunt pe 17 comparativ cu cele de iarnă pe 16).
nicurata
Ai frana de mana electrica, posibil sa fie de acolo?
Pune tester pe ea și vezi daca ai vreo eroare pe sistemul de frânare.
VelVal39
Frâna de mână e electrică dar nu am probleme cu ea. Mie nu îmi e de eroare cât îmi e de pâlpâitul kilometrajului care începe după ce apare eroarea. Și de ce durează atât de puțin eroarea? Aproximativ o secundă, după care dispare.
nicurata
Suna a problema electrica, poate a mai intalnit cineva. Eroarea poate sa fie de la frana sau chiar de la cluster, pana nu pui tester sa vezi exact ce se întâmplă, cam greu de rezolvat.
VelVal39
Astăzi am făcut un drum de vreo 200 de km. După vreo juma de oră de condus, eram într-o depășire cu 120km/h, a smucit mașina o dată și s-a aprins becul de la ABS după care s-a stins imediat și totul a revenit la normal.

Am mai mers vreo 50 de km, iar s-a aprins becul de la ABS, volumul la muzica a început să fluctueze și navigația s-a stins preț de vreo 10 secunde după care și-a dat restart, și din nou totul a revenit la normal.

Când aproape să ajuns la destinație iar s-a aprins, cam o secundă, eroarea aia cu BREAKING FAULT SYSTEM.
Încă nu am apucat să ajung la un tester cu mașina dar sper să o fac până miercuri.

Partea și mai amuzantă e că nici măcar nu am înmatriculat mașina și încep sa îmi pun semne de întrebare dacă am făcut o alegere bună asupra mărcii sleep.gif.
clau166
Nu strica sa verifici si bateria si sistemul de incarcare. Pare problema electrica.
Gil26
Destul de probabil ca este o problema electrica, bine ar fi (si posibil) pentru coleg sa fie doar bateria, cu sistemul de incarcare pot sa fie ”mai multe” (vezi si ”intrebarile” si problemele de pe topicuri dedicate), iar cu ajutorul unei diagnoze se poate identifica mai usor (dar nu neaparat mai simplu, ex sunt destule) cauza (sau cauzele, tinand cont ca pot sa fie si aleatorii si\sau in diferite calculatoare sau componente ale masinii).

PS: iar "alegerea" buna poate sa fie si relativa, sunt si alte marci cu destul de multe probleme electrice pe unele modele.
VelVal39
Am pus tester ul pe mașină. Apare o eroare intermitentă pe ABS.
Din câte am înțeles, pompa ABS rămâne fără curent preț de câteva sutimi de secundă și de aia apare eroarea.
Cel mai probabil mufa care intra în pompa ABS (mufa se află sub pompa de ABS) a luat apă și se produce un contact imperfect. Trebuie scoasă mufă curățată și pusă înapoi. Din păcate, acces la ea am doar dacă mașina e urcata pe elevator.
Asta ar fi prima și cea mai simplă rezolvare la problema mea.
In plus una din bornele mașinii are cuprul oxidat ,cea dinspre roata stânga (nu mai știu dacă e plus sau minus).
O dată cu distribuția care va fi făcută zilele viitoare o să îi spun mecanicului sa se ocupe și de problema asta.
ProfiBv
QUOTE(VelVal39 @ 20 Mar 2021, 13:27)
Partea și mai amuzantă e că nici măcar nu am înmatriculat mașina și încep sa îmi pun semne de întrebare dacă am făcut o alegere bună asupra mărcii  sleep.gif.
*


Ce are marca cu "norocul" tau ?
Ai verificat , temeinic , masina inainte sa o cumperi ?
Gil26
@ VelVal39 , multumim si noi pentru feed-back, informatiile acestea pot sa fie utile si altor colegi cu problema(e) asemanatoare. Atasez si cateva capturi (poate iti sunt de folos) cu locatia calculatorului ABS si masa sa, schema electrica, mufele (pot sa difere functie de model\dotari dar in mare sunt cam aceleasi). Iar daca tot urci masina pe elevator nu ”strica” sa verifici si celelalte mase tinand cont si de ”varsta” masinii, macar pe cele ”la vedere” sau usor accesibile, atasat cele generale si cateva particulare (informatii si discutii despre asta gasesti si pe forum daca cauti).
Sper sa iti rezolvi usor problema (si din pacate fierataniile astea cu senzori-menzori au destule probleme cu ”matele”, contacte si conexiuni imperfecte, etc., noi sa fim sanatosi).
Numai de bine!
silviumc
Eu tin minte de doua chestii legate de frane, dar imi pare rau ca nu mai stiu exact. Iti spun, totusi, macar mai stii ce sa cauti. Amandoua au fost discutate aici pe forum.

1. E o chestie cu lichidul de frana si grosimea discurilor/placutelor. Apare daca a stat masina parcata in panta mai mult, apoi dispare. Da, e un pic ridicol. Se completeaza cu lichid de frana.
2. Intra apa la blocul ABS si se strica. Asta e mai nasoala, un bloc ABS e vreo 3000+ de lei. Am patit eu, cand tocmai iesise masina din garantie. Dar Renault a fost cu bun simt si macar a suportat o parte din costurile unui bloc ABS nou, de origine. Cum se poate testa: mergi pe un drum liber si pui o frana tare, apasata, fara sa-i dai drumul, sa intre ABS-ul. Daca e stricat nu mai intra nimic, ai frana clasica, cu blocarea rotilor si apare mesajul Braking fault.
Dupa ce mi-au inlocuit blocul au pus niste mastic la marginea de jos a parbrizului, pe toata lungimea, n-am mai avut vreo problema de atunci si nu cred c-o sa mai am. Acum curat tot timpul scurgerile de la stergatoare.
chrest70
As vrea sa descriu o problema similara intalnita la masina mea :check ABS/ESP SISTEM verificare sistem de franare . Am facut diagnoza si imi punea ca pompa abs defecta cu niste coduri de eroare . Solutie : am dat cateva lovituri nu foarte puternice in motorasul pompei ABS si miracol s-a rezolvat problema. Problema este urmatoarea deoarece motorasul pompei abs actioneaza doar la frane puternice adica mai deloc .Aceste motorase Bosch au o problema de proiectare la sistemul periilor electrice si raman blocate . Se loveste usor motorasiul iar pe urma se sterg erorile cu interfata de diagnoza! Daca cumva periile sunt terminate ori se inlocuieste motorul ori se incearca repararea lui(schimbarea periilor si a rulmentului) ....operatie destul de complicata dar nu imposibila!
adi20gl
Salut,de când cu zăpada asta și gerul,cam de 2 săptămâni zic eu,a început să-mi apară în bord erorile :
Check ESP,check parking system,check abs .
De obicei se șterg singure dar câteodată le mai șterg și eu cu tester.
Poate fi ceva grav?Să le ignor? Să fie de la baterie?
Am atașat si poza cu erorile care apar pe tester.
cj98czh
Verifica acumulatorul prima si prima data .. un acumulator descarcat / pe moarte iti da toate aceste erori ..
VelVal39
Dacă ai la mașină Start-Stop și funcționează poți exclude varianta cu bateria.

Din câte știu, când ai bateria pe ducă îți arată că startstopu e unavailable.

Ai putea avea ori bornele de la baterie oxidate ori prea puțin lichid de frână în vas.

Astea două ar fi cele mai ieftine variante.
Gil26
Stop & Start este inhibat de soft (printre multe alte interconditionari) si daca incarcarea bateriei este mai mica de 80%, insa nu ofera si alte date despre starea acesteia (iar daca tin bine minte in 2011 s-au fabricat MeganeIII atat cu gestionarea energiei cat si fara).
adi20gl
Mai devreme am plecat de la servici si au dispărut aceste erori,posibil să fie de la vreme vreun senzor ceva...până să vina zăpada și gerul acum o săptămână nu am avut probleme,ciudat....
kato
sugerez sa completezi cu lichid de frana si apoi sa urmaresti daca mai apare eroarea
Gil26
Este bine ca acum colegului nu ii mai apare eroarea, dar calculatorul ABS\ESP are o viteza de comunicare mai mare decat a celorlalte, este mai ”sensibil”, plus locatia\pozitia sa, iar in el pot aparea mai multe erori, pe langa verificarea bateriei, nivelului de lichid, etc. daca ii mai apare (sau altor colegi) atasat si procedura de diagnosticare a erorii DTC4020xx si celelalte verificari ce se pot face, mai ales ale alimentarii pe BP8 pinul #14 si masa MAH pinii #13 si #26 (detalii, schema electrica, mufa, etc. despre ABS \ESP am oferit si in postul #10, primele trei capturi).
Liviu1972
Salutare .Am citit câteva din problemele cu care va bateti capul.O problema similara la Megane 3 Bose .Apare mesajul Brake sistem fault .Masina nu mai face Start Stop,imi arata sa incerc Start Stop ,dar am înțeles ca din cauza acumulatorilui,pot aparea asemenea probleme .Va rog daca ați trecut prin asemenea probleme ,cum sa rezolvat pana la inlocuirea acumulatorului.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.