Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: motoventilatorul racire motor
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
geoman
Salut. A mai avut cineva problema asta? de vreo cateva zile pe un megane 1.9 dci euro 4 fap 2006, porneste si se metine pornit motoventilatorul din compartimentul motor zgomos la maxim aiurea desi in bord am o temperatura normala pana la 90 grade sau mijlocul acului daca intelege cineva aiureala de bord a megane 2. In vasul de expansiune antigelul e rece tot timpul. Si consumul a crescut de la un 7.7 decent in oras la 8.4 probail in crestere. Caldura am in masina. Am schimbat termostatul cu tot cu senzor noi, pierdere de timp si de bani si nici o schimbare. Nimic relevant nou pe tester la erori. Vreun caz similar cineva? daca s-a lovit.
clau166
Presiunea freonului cum este ? Sa nu creada ca ai presiune prea mare si porneste GMV pentru AC din cauza unui senzor de presiune freon defect.
geoman
Nu i mai merge de mult timp instalația ac.
gabimilo1
Salut, firele dintre senzor temperatura (la mufe mai ales) si ECU sint verificate?

De verificat si rezistenta care face vitezele la ventilator.

Daca sint in regula atunci ECU defect sau UCH defect (poate umezeala).
geoman
gabimilo1 multumesc de raspuns. O sa ma uit si la problema electrica. Azi a cam ploaut toata ziua si nu am putut. Motoventilatorul are 2 trepte de viteza inca ca il aud ca variaza uneori cand ajunge la 90 de grade apa pe indicator. Deci banuiesc ca pe rezistenta ventilatorului nu pot da vina. Cea ce ma nedumireste este insa de ce apa din vasul de expansiune ramane rece. Deci aici cred ca este problema cea mai serioasa. Termostatul cupleaza . Am pus azi mana pe furtunul gros al radiatorului la iesirea din termostat si era cald spre fierbinte. Ori pompa de apa nu mai baga presiune suficienta, de ajuns, vad ca ajunge in caloriferul din masina si am caldura ori e radiatorul sau furtunul de iesire din radiator spre vasul de expansiune infundat undeva. Ca antigel nu da deloc pe retur in vasul de expansiune. Termostatul e modelul cu multe tevi ca nu stiu acum la ce foloseste cea de jos.
geoman
In urma verificării radiatorului și a duriturilor am găsit ca nu e nimic in neregula cu ele. Am verificat azi rezistența de viteza mică a ventilatorului și am găsit o valoare de sub 1 Ohm. Multumesc colegului pt indicații. Se gasesc rezistente din astea ca piese de schimb separat de ventilator ? Cam ce valoare și ce putere ar trebui sa aibă? La un motor 1.5 am găsit o valoare de 24 de Ohm. Insă nu sunt sigur ca și asta e valoarea normala.
gabimilo1
cauta pe la dezmembrari in prmul rind. Eventual mergi cu aparatul de masura dupa tine si vezi ce valoare masori. Daca e ca la tine posibil sa nu fie de acolo.
geoman
Daca te referi la rezistenta de sub 1 ohm nu are cum sa fie corespunzatoare. Practic aia e sarma directa nu mai poate fi numita rezistenta. Nu e nici o diferenta de viteze intre treptele de acum cu rezistenta asta. Trebuie sa fie deci o valoare mai mare. Insa ma intreb si de ce s-a ars. Sa fi fost o cadere de tensiune ceva de o fi determinat un curent mai mare la consum si ca rezistenta sa nu rezistat la acel consum? Stiu ca are o siguranta de 40A in upc ventilatorul nu stiu daca e pe partea de viteza mica. Mai este o siguranta de 60A pentru ventilator dedesubtul upc pentru viteza mare. Oricum ideea de a pune rezistenta in aceeasi componenta cu ventilatorul mi se pare o idiotenie. Initial am zis ca e Valeo dar nu-s ei. Gate sunt producatorii pe original. Nu gasesc pe ebay la dezmembrari decat ventilatorul intreg cu tot cu rama cel mai ieftin am gasit cu vreo 19 lire transport inclus. Am sa ma uit zilele astea la rezistenta aia ca vad ca e la vedere . Arata ca un arc. Sa vad si eu de ce s-a scurtcircuitat.
xmisterx
Lasa rezistenta in pace ca nu e de acolo. Ai lipsa freon in instalatie, asa se manifesta la megane 2. o posibila rezolvare mai gasesti aici.

https://www.reno.ro/Termocupla-GMV-merge-in...re-t193410.html

P.S. Cu laguna din semnatura am patit la fel dupa incarcare totul a revenit la normal.
geoman
Ai putea sa mi zici ce valoare a rezistentei ai tu la Laguna 1.9dci? E situat in dreapta sus a radiatorului cum te uiți la mașina un conector cu 2 fire groase unul ar trebui sa fie maro. Dacă e accesibil. La mine nu se manifesta ca in topicul din linkul tău in sensul ca nu pornește gmv ul imediat după pornirea motorului ci la câteva minute după . La Megane e accesibila rezistența aia fără sa fie nevoie sa dau nimic jos. Eu mai am un Megane de 1.5 dCi de 106 cp cu senzorul de freon defect și nu se comporta la fel. Ii merge ok ventilatorul radiatorului . Nu inteleg de ce a fost programată sa și modifice aiurea regimul motorului in funcție de intalatia ac. Nici nu știu dacă mai este buna instalația ca sa i fac plinul la gaz. O sa încerc sa i deconectez senzorul asta cu riscul apariției erorii pe tester.
Rimio de Vassur
Daca ai freon, e posibil sa ai un simplu un contact prost (oxidat, dezlipit) la mufele calculatorului din spatele bateriei, la mufa inferioara. Sau un fir semi-intrerupt: am vazut manunchiul ala prins sub coltul bateriei la o montare neatenta si fire afectate (a mea asa a venit din turchistania)
Asa se manifesta problema asta: nu raceste in cabina desi AC apare pornit, ventilatorul de la motor sta la turatie maxima. Pe calculator nu apare mare lucru, doar uneori o presiune negativa a freonului (nu permanent).
Daca la miscarea usoara a acelui manunchi de fire scade turatia ventilatorului si incepe sa raceasca in cabina (racirea e cam greu de testat pe vremea asta) ai gasit buba. Nu te duce la reprezentante ca aia stiu una si buna: "noi nu reparam, ca o sa vrei garantie, noi doar inlocuim calculatorul cu unul nou" (si alte piese, gen presostat, daca apuca sa te abureasca).
grig1960
Salut, confirm cele spuse mai sus de @xmisterx, si la Koleos 1 cu aceleasi simtome se rezolva prin verificare si completare freon, stiu cateva cazuri de masini la care s-au inlocuit diverse piese degeaba, rezolvarea a fost incarcarea cu freon.
geoman
Da. Intr adevăr se pare ca după deconectarea senzorului de presiune ac nu mai pornește ventilatorul de la motor. Nici pe viteza mica. Deci sa inteleg ca și ac ul e folosit pt răcirea motorului. Insă tot nu prea recircula antigelul prin radiator. Trimite puțin pe retur in vasul de expansiune. Apropo , piesa aia de care ziceam rezistența de viteza ventilator se poate înlocui și separat de rama ventilatorului. Are 2 Cleme care se pot apasă la nivelul ramei pt a se putea culise de pe rama. Bine. Ca am dat cu degetul pe eticheta ventilatorului și s a șters Imprimarea ca o murdărie. Inclusiv codul ventilatorului. Nu mai vede mașina asta nici service ul de cartier la ce preturi au service-urile in uk. Mi am comandat un set de distribuție sa o schimb cu tot cu pompa de apa când am sa am timp. Din câte am inteles modelul asta f9q804 cu DPF are o pompa de apa electrică ajutătoare după circuitul de răcire a miezului turbinei. Am sa verific și asta când am sa am timp.
Rimio de Vassur
QUOTE(geoman @ 27 Mar 2021, 18:52)
după deconectarea senzorului de presiune ac nu mai pornește ventilatorul de la motor. Nici pe viteza mica. Deci sa inteleg ca și ac ul e folosit pt răcirea motorului.
*



Nu cumva ai trei radiatoare, unul in spatele celuilalt (motor, ac, ulei)? Ventilatorul le deserveste pe toate.
geoman
Nu vad cum sa deservească radiatorul ac. Având in vedere ca ventilatorul motorului este situat in spatele radiatoarelor ventiland aerul din spatele lui pentru motor nu din fata unde sunt situate radiatoarele. Poți spune cel mult ca își trage aerul prin radiatoare. Are 3 radiatoare , unul al motorului, intercoolerul și cel de ac. Cel de ulei e după filtru dar din câte știu nu e radiator. Vad ca și a revenit și consumul la un 7.7 decent in oraș. Are cineva un motor ca al meu care sa mi spună dacă e normal sa fie apa rece in vasul de expansiune chiar și după ce a ajuns acul temperaturii la 90 de grade?
geoman
Sal. N-am mai scris de ceva vreme. Hai sa va zic ce am mai facut. M-am apucat lunea trecuta sa schimb distributia si pompa de apa. Bun. Am cumparat un set skf la pret bunicel, am demontat ce era de demontat, demontat pompa de apa curatat masticul vechi cu smirghel ca n-aveam de asta solvent sau ce se recomanda, pus pompa noua, cea veche avea putin joc dar se invartea fara probleme, pus cureaua de distributie, tensionat? cred ca am pierdut mai bine de o ora cu operatiunea asta aiurea avand in vedere diversele obiceiuri de tensionare, am pus totul la loc, testat pompita ajutatoare de apa electrica, pus restul treburilor la loc. Si sa merg sa vad cum e. Surpriza ca era cald bine antigelul. Insa pompa de apa cam facea zgomot ca era cam stransa cureaua de distributie. Am slabit putin cureaua si am repus lucruile din nou la loc. Acum cand merg noaptea la drum intins cu vreo 2400rpm la medie sa-i curat dpf-ul la intoarcere antigelul rece in vas. Insa azi prin oras numai, cald afara 15 grade celsius l-am gasit cald. Deci... As fi incercat kitul de distributie cu pompa de apa pt megane 3 1.9dci ca pare la fel doar difera intinzatorul si pompa de apa cu un nr dublu de nervuri. Ah. apropo, daca va ganditi sa demontati vreodata suportul de sub motor nu e de strans la 180nm cel ce se leaga de motor ca se duce filetul. o fi cheia mea dinamometrica decalibrata cel mai probabil la valoarea asta. M-am trezit intr-o zi ca mi-a cazut surubul si se agata planetara de suportul din fata a cadrului inferior. Avea un zanganit de ziceam ca mi s-a dus cutia cand am auzit initial bufnitura. Am avut noroc ca am gasit alt suport ieftin cu 15 lire pe ebay compatibil.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.