Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme pornire clio IV 1.5 dci
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio IV
GIKANU
RENAULT clio 1.5 dci 2014
de o perioada ,cam 2 saptamani dimineata invarte mult si nu porneste decat la a 4.-5 cheie sa zic asa
si mi se pare ca nu se mai pun bujiile , se aprinde becul in bord de la bujii .
am schimbat releul de bujii , si 3 bujii ca a patra nu se desfacea si nu am vrut sa o rup in chiuloasa
am pus si testerul si nu da nici o eroare.

a mai patit cineva asa ceva , de la ce ar putea fi ?
z_fdd bacau
salut!
cu bateria cum stai?
GIKANU
foarte bine , invarte cum trebuie
dar se simte ca nu se mai pun bujiile ,
inainte cand se puneau se simtea in bord la becuri ,acum nimic
cj98czh
QUOTE(GIKANU @ 22 Feb 2021, 21:29)
inainte cand se puneau se simtea in bord la becuri ,acum nimic
*



si anume ... cum se "simteau" ? exprimarile tale se inteleg cam greu ...
einstein1984
scadea intensitatea luminoasa in bord de la activarea bujiilor de preincalzire????
GIKANU
exact , dimineata atunci cand se puneau bujiile scadea putin intensitatea luminoasa in bord
acum nu se vede nici o intensitate la luminile din bord
adomnicaiflorin
A trecut ceva timp, dar as fi curios cum ai rezolvat problema pt ca sunt într o situație asemănătoare.
Am curent pana la releul de bujii, însă la apasarea butonului start, când ar trebui sa pornească bujiile, becul din bord se aprinde, dar bujiile rămân reci.
Am făcut un test și cu alt releu ca să l elimin din schema, iar apoi am scos și doua fisa unde am introdus alte bujii luand un minus de pe caroserie. Rezultatul-bujiile nu primesc curent.
Suspectez un fir intrerupt între ECU și releu.
Gil26
Salut, atasat cateva capturi, poate te ajuta (daca te pricepi putin poti sa faci singur verificarile, informatii despre modul cum se fac gasesti si in alte topice de pe acest forum).

PS: la pinii K3, C4, M2 din 120-ECU ai culorile firelor dar pentru pozitia lor sunt necesare mai multe date despre masina, pentru ClioIV 1.5 dCi 2013 poate sa fie un motor K9K612 de 55kW sau 608\609 de 66 kW (iar daca oferi seria VIN poti avea si alte informatii utile)
adomnicaiflorin
Mulțumesc! Mi-au fost de ajutor informațiile date.
Am verificat toate firele.
Am desfăcut instalația și am reușit sa găsesc pinii din ECU,
însă toate firele sunt ok(rezistenta 0).Nu știu ce sa mai caut.
Mai exista vreun senzor care trimite informații la ECU inafara
de cel de pe termostat?
Motorul este un k9k 608 90cp.

<span class='edit'>14 Nov 2021, 16:34:</span>
Totuși am observat ca firul - (minus) la un momendat se desparte
în doua fire mai subțiri, unul se duce în ECU iar altul n am reușit
sa mi dau seama unde... huh.gif
Pe CLIP apare o eroare DTC952014
adomnicaiflorin
Problema rezolvata! smile.gif
În timp ce am dat comanda la releu într o dimineata
am măsurat fiecare bujie în parte și am observat ca ii
venea de la 1,2 pana la 1,9 V pt maxim o secunda....
Concluzia a fost ca un
contact este imperfect asa ca am curățat toate masele
și doar la final când am scos siguranta de 70(care era buna)
Am constatat ca o lamela era îndoită și afumata.
Am curățat siguranta și am montat o invers iar acum
mașina pornește foarte ușor la prima pornire la rece.
În legătură cu releul demaror am înțeles ca este pe UCH, dar
as avea nevoie de o schema căci nu știu care este.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.