Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Nu merg luminile clio 2
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
George 514
Salutare colegi, am și eu o problema cu un Renault clio 2 1.5 dci cod motor k9k din 2002 și anume nu pot porni luminile. Masina am luat-o de curând cu problema asta, intenționez sa o țin ca proiect și am găsit-o la un preț bun. La început m-am gândit ca e o cauza minora, blocul de lumini sau vreo siguranță, dar am schimbat blocul de lumini și siguranțele, am verificat releele, am inspectat mufele la relee și la uch, am schimbat chiar și uch de pe alta mașina cu același cod, știu ca nu citește cheia dar contactul îl puteam pune și sa pornesc luminile de ceata, singurele care funcționează. Am testat instalația de la siguranțe pana la faruri, făcând punde de la o alta siguranță( cea de la clima) pe siguranțele pentru faruri și acestea funcționau. Ma puteți ajuta ce as mai putea verifica? Am fost la electrician, mi-a spus sa schimb blocul de lumini dupa ce a făcut aceasi chestie la siguranțe și mi-a luat și 100 de lei pentru chestia asta, asa ca as vrea sa încerc sa o fac singur dacă se poate. Dacă aveți vreo idee, chiar m-ar ajuta mult, rămân dator wink.gif. Cheers!
wolfin
Sal.

Ai verificat si panou sigurante/relee far?

Amu...aparat de masura si spor la cautat cablaj

Data viitoare foloseste functia cautare

gabimilo1
Salut,

la motor este un tablou mai mic doar cu citeva sigurante, acelea le-ai verificat (neaparat cu lampa sau cu aparat de masura, sa fii sigur ca pleaca plus de la ele)?
George 514
Am verificat și cu lampa și cu multimetru siguranțele și releele atât în compartimentul motor cât și la șofer. Am cautat și pe forum dar nu am găsit răspunsul la problema mea. Am întrebat aici în caz ca poate știe cineva unde as mai putea verifica, pentru ca undeva între blocul de lumini și siguranțe/relee acolo nu primește curent. Dacă m-ar putea ajuta cineva cu o schema electrica?
gabimilo1
am doar asta. Daca ai verificat sigurantele din tabloul mic de la motor mai ramine mufa de la blocul de lumini, am mai citit de probleme in acea zona. Vorbeam de acele doua sigurante di dreapta - F6 si F8.
Bineinteles si mufa de la sigurante. Eventual, de proba, legi un fir intre sigurantele alea doua si blocul de lumini ca sa determini ca ala e traseul cu probleme (vorbesc de firele rosii de pe schema).

Traseul tau este baterie ->tablou mic motor->bloc lumini->tablou habitaclu->lampi
myhay1208
Ia-o de la capat cu aparatul de masura ca e destul de simpla schema la Clio 2.
1. In bord iti arata ca se aprind luminile ?
2. Blocul de lumini a fost masurat ? Ai tensiunile necesare acolo ?
3. Cablajul / punctele de masa sunt curate, fara oxid ?
George 514
Când pornesc luminile din siguranțe îmi apar și în bord martorii respectivi pentru faza lunga/scurta, azi am observat ca la siguranțele pentru lumini am tensiune negativa, adică e ca și cum as avea conectat minusul în loc de plus la cele 4 siguranțe. În mufa de la blocul de lumini am verificat firele roșii de care vorbea gabimilo1 și am tensiune de la baterie, verificat cu lampa de control. Întrebarea mea este : E normal sa am cumva contact la masa la cele 4 siguranțe?
gabimilo1
dupa mine e normal, ai intoarcere prin filamentele becurilor sau prin alte circuite.
George 514
Din blocul de lumini, adică din mufa aia din maneta de la semnalizări, unde trebuie sa ducă firele alea pentru lumini, la siguranțe? Sau duc la altceva?
gabimilo1
dupa schema firele duc la sigurante.

Se pare ca ai sigurante separate stinga si dreapta pentru pozitie, faza lunga si faza scurta, de aceea apar 6 sigurante.


George 514
Sunt separate dar dacă aplic tensiune doar pe o siguranță se aprind ambele becuri de la siguranță respectiva. Adică dacă pun curent pe siguranță de la faza scurta stânga se aprinde și cea din dreapta


18 Feb 2021, 18:39:
Am pus și o diagnoza delphi și am reușit sa pornesc lumina în habitaclu și ștergătoarele din tester dar când dau sa porneasca lumina de întâlnire nu se întâmplă nimic, sa fie oare din uch?
myhay1208
Cum faci masuratorile?
Ai verificat computerul din habitaclu?
De acolo pleaca comanda ?
Pana acum, tot ce stii e ca luminile se aprind daca pui tensiunea potrivita pe siguranta corespunzatoare si ca in blocul de lumini ai tensiuni de intrare.
Vezi computerul din habitaclu / cablajul care ajunge in compartimentul motor.

Eu zic sa folosesti multimetrul pe optiunea de buzzer ca sa verifici continuitatea circuitului. Sa nu ai tensiune pe fire, e de preferat sa deconectezi bateria complet.

Releele sunt bune ? Sunt curate ? Functioneaza corect?
Le gasesti sub bord, pe langa uch sau chiar pe uch. Pune si tu ceva poze. Nu gasesc o schema corecta pentru modelul tau. Pe unele scheme apar mai multe elemente, pe altele mai putine.
George 514
Mulțumesc de sfat, mâine am sa încerc sa iau toate firele la rand sa ad ce și cum. În principal vreau sa găsesc ce fire de la maneta sunt pentru lumini și sa pornesc de la ele.
George 514
Revin cu informații, am verificat toate firele, de la blocul de lumini la mufa din uch, apoi de la mufa către relee, apoi de la relee la siguranțe și de la siguranțe la faruri, nu e nici un for întrerupt toate sunt în stare buna. Am verificat chiar și maneta de la blocul de lumini și lucrează bine, deci nu pot sa îmi dau seama care ar fi situația.... Am un alt uch de la o alta mașina cu aceasi serie, l-am montat doar sa vad dacă funcționează și merge tot înafara de lumini,(și normal nu citește cheia). Nu știu ce sa mai fac... Sa încerc sa remodific firele și sa ocolesc modulul uch?

22 Feb 2021, 17:48:
Pun și câteva poze cu modulele dacă ajuta
myhay1208
Releele actioneaza la comanda din blocul de lumini?
Din UCH, comanda pleaca mai departe ?

Daca ai continuitate de la bloc la UCH, atunci ia-o in sens invers de la faruri pana la relelee / sigurante si comanda lor din UCH. Vezi ca intre habitaclu mai e o mufa mare R102 (parca) dar imi vine greu sa cred ca e problema acolo. In principiu e bine izolata dar nu se stie niciodata.

Pana acum eu inteleg ca ai verificat de la sigurante -> faruri si e totul ok si de la blocul de lumini la UCH. Ramane UCH -> Sigurante de verificat.
George 514
Traseul e uch - > relee - > siguranțe - > faruri și am verificat și traseul de la uch la relee și siguranțe și funcționează, și am încercat uch și pe alt reno clio 2 și funcționează tot inclusiv luminile deci nu pot sa îmi dau seama ce problema ar avea.
myhay1208
Si la siguranta ai 12V pe ambele capete ?

Ceva nu se leaga. Traseul pozitiv (+) are continuitate peste tot dar farurile nu se aprind.
Masa este buna atat la UCH cat si la punctele din compartimentul motor ?
gabimilo1
Din schema pe care o am eu (cea pe care am postat-o mai sus) inteleg ca sint doua rinduri de sigurante, aflate in tablouri diferite, daca ai masurat pina acum continuitate (asta a aratat ca ai trasee bune) acum trebuie sa masori tensiuni - vezi daca ai plus la sigurantele care apar pe schema, pe ambele capete.

Daca aveti scheme mai noi va rog postati ca sa avem pe ce discuta, eu nu am din pacate decit ce am postat..
Gil26
Atasat capturi cu extrase din locatiile, schemele electrice si fisierele pdf cu sigurantele si cele doar din habitaclu pentru Clio2 X65 K9K.
Sper sa fie de folos, toate cele bune!
George 514
Am rezolvat pana la urma. Am anulat trecerea comandarii luminilor prin uch și am făcut comandarea releelor direct din blocul de lumini. E ceva de explicat și din păcate nu am făcut poze pentru ca eram cam obosit și se întuneca și nici chef nu prea aveam smile.gif). Dacă vreți pot încerca să fac o schema cu tot ce am făcut și ce am modificat și sa explic fiecare pas. În mare am lăsat blocul de lumini asa și am urmărit traseul unde întra in uch și de acolo am dezizolat cablul respectiv și l-am legat cu un altul direct la bobina releului( fără a scoate sau tăia cablul respectiv din uch pentru ca e posibil sa se și alimenteze de la el și mai bine l-am lăsat asa, doar m-am legat la el)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.