Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme catalizator
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane III
clau166
Salut.

Deschid un nou topic pentru ca nu am gasit in zona potrivita discutii despre catalizator mai ales pentru motor diesel. Pana acum foloseam o diagnoza cu o baza de date mai veche si cativa utilizatori ( lupukel, Gil26) mi-au atras atentia de valorile indicate aiurea din cauza incompatibilitatii bazei de date cu motorul meu. Am actualizat softul pyren si am citit temperaturile in modul pyren dar si in modul ddt.

Vorbim de 1.5 dci k9k 636 euro5 , start-stop semafor, megane 3.

Temperatura indicata pe catalizator nu pare in regula. Primul lucru care ar trebui stabilit ar fi modul de functionare al acestui senzor pentru ca stiu ca unii senzori nu indica temperatura corect decat dupa o incalzire serioasa a senzorului. Acesta nu stiu cum functioneaza si daca temperatura indicata creste liniar pe masura ce se incalzeste esapamentul nu mai e nimic de discutat si senzorul e defect.

Temperatura inainte de catalizator cu motorul oprit, rece pare sa fie undeva aproape de ambient ( 0-20 grade ). Cu motorul pornit chiar incins dupa vreo 2 ore de mers , antigel la 80grade, ulei la 80 grade temperatura indicata pare blocata la 203 grade. Am incercat sa turez si tot acolo ramane desi celelalte temperaturi se schimbe conform ( turez---> temp creste si toate cresc mai putin asta de pe catalizator ). Daca las la ralanti tot acolo ramane. Ba chiar am surpriza ca lasand motorul oprit vreo 30 minute am tot 203 grade. Problema e ca aceasta temperatura e fixa si nu corespunde cu cea din turbo si nici cu cea din filtru de particule.

Traseul normal este cam asa : turbo, catalizator, filtru particule. Temperaturile sunt asa :
-turbo 158 grade
-catalizator 203 grade
-inainte filtru particule : 112,5 grade
-dupa filtru particule 98,9 grade

alt caz diagnoza in mers ziua x:
-turbo 287 grade
-catalizator 200 grade
-inainte filtru particule : 257 grade
-dupa filtru particule 300 grade

alta diagnoza in mers tot ziua x:
-turbo 438 grade
-catalizator 200 grade
-inainte filtru particule : 302 grade
-dupa filtru particule 265 grade

alta diagnoza in mers tot ziua x:
-turbo 377 grade
-catalizator 200 grade
-inainte filtru particule : 291 grade
-dupa filtru particule 259 grade

alta diagnoza in mers zilele anterioare ( motor abia pornit dar in mers):
-turbo 112 grade
-catalizator 20 grade
-inainte filtru particule : 35 grade
-dupa filtru particule 36 grade

alta diagnoza in mers zilele anterioare ( decelerare ):
-turbo 95 grade
-catalizator 601 grade
-inainte filtru particule : 179 grade
-dupa filtru particule 181 grade

Temperatura indicata de catalizator pare sa ramana constanta desi celelalte variaza.
Temp upstream of catalythic converter PR1047 apare in jurul temperaturii ambientale in modul pyren.

Alte chestii care ar putea avea relevanta :
- mod combustie : particle filter protection apare permanent dupa pornire motor
- longterm /shortterm fuel trim n-am valori
- nu am erori stocate pe ecu

Primul pas ar fi sa caut modelul senzorului acesta apoi un tabel de valori sa vad daca se incadreaza in acele valori. As putea citi rezistenta interna cu un ohmetru. Trebuie identificata intai pozitia pe masina motorul fiind destul de inghesuit si majoritatea sunt in spatele motorului cu acces destul de limitat.
cj98czh
este ditamani topicul pt. FAP, unde se poate discuta f. bine si despre catalizator.

https://www.reno.ro/Regenerarea-filtrului-d...le-t305461.html
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.