Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme motor sau altceva?
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
BAZEMON
Salutare baieti,

De cateva zile Megane-ul meu iubit ma pune pe ganduri in sensul ca are urmatoarea problema. Am constatat ca a inceput sa imi consume cam mult ulei in ultima perioada, adica la modul 500 ml la 500 km.

Masina este Megane 2, 2005, 1.5 dci 60kw, E3, 187.000 km reali, cu revizii intotdeauna conform specificatiilor (schimburi de ulei pana in 10.000 km - doar cu uleiul recomandat ELF 10w40).

Pana acum, intre schimburi, completam cu maxim 300 ml.

Masina nu are niciun simptom, trage foarte bine dar scoate fum negru doar cand accelerez pe loc la peste 4000 rpm, iar pe carosabil se face o pata neagra dupa doar 2/3 pedale.

Initial am crezut ca este vorba despre turbina, am mers la verificare si mi s-a spus ca este vorba despre turbina, apoi am ajuns la un service specializat pe turbine / reconditionari turbine, iar acestia au exclus turbina si mi-au spus ca problema este de la motor.
Am mai solicitat o a 3-a parere...confirmarea problemei la motor.

Voi ce parere aveti despre aceasta situatie?

Motorul se aude foarte bine, merge foarte bine, nu se aude nimic ciudat.

Mi s-a recomandat inlocuirea motorului, ca aceasta ar fi cea mai rentabila optiune.

cj98czh
daca turbina s-a verificat si este ok, ramane intradevar motorul de investigat ..

cei care ti-au zis sa schimbi motorul au facut in primul rand un test de compresie?

gaseste un atelier bun ... poate sa fie o supapa care nu msi inchide cum trebuie mai multe, segmenti uzati, un piston topit ... cu toate ca la km aia nu ar trebui sa fie bube ... esti sigur de km din bord?

eu as incerca sa ii gssesc buba si repar pe asta ... cu alt motor ... nu stii ce nimeresti ..
Catalinmodena
O variantă mai poate fi uleiul, și eu am nimerit unul contrafăcut, din care a păpat.
BAZEMON
Foarte sigur de km din bord.

Mi s-a recomandat sa fac un schimb de ulei / test compresie motor si cam asta ar fi urmatorul pas, intre timp incerc sa aflu cat mai multe pareri/recomandari caci nu vreau a ma arunca cu capul pentru o reparatie pana nu stiu exact care e problema.

S-ar merita o verificare / diagnoza la o reprezentanta Renault?
Costul ar fi de 200 lei, daca e nevoie si de diagnoza.

@Catalin: am rulat 7000 de km cu acest ulei, in ultimii 500/1000 km au inceput probleme. Daca ar fi fost cu probleme, nu ar fi trebuit sa imi creeze probleme din prima?

Eu nu ma pricep la mecanica, doar incerc sa iau lucrurile logic.
cj98czh
logic dupa mine este sa faci un schimb de ulei + filtru si sa mergi la un service ok pt. un test de compresie .... dupa poti sa iei o decizie, pana atunci ... nu
xmisterx
Posibil segmenti de ungere blocati pe piston, este o problema care nu se poate detecta la testul de compresie, semeringuri la supape uzate. Pe diagnoza nu va apare nici un defect la motor, asa cum au zis si colegii prima data trebuie facut un test de compresie.
Catalinmodena
Ideea este că un motor nu mănâncă ulei brusc. Toate au un început. Iar începutul nu este cu 500 ml în 500 km.
cj98czh
de aia am zis de schimb de ulei .... si daca tot merge la service sa il faca ... se face si un test de compresie ...
BAZEMON
Astazi caut sa ma programez pentru un schimb ulei + filtru si test compresie.

Ce ulei imi recomandati sa incerc acum? ELF TurboDiesel 10w40 cum am folosit dintotdeauna sau sa merg pe o alta marca?

Revin cu noutati dupa schimbul de ulei + test compresie.

Va multumesc pentru recomandari!
cj98czh
pune valorile testului de compresie aici, cu schimbul de ulei ... trebuie sa circuli putin ca sa iti faci o idee ..
punisher00
Nu ti mai bate capul cu teste . Supape sau segmentii de ungere. Oricum trebuie desfacut motorul . Parerea mea e sa gasesti un mecanic care stie ce face .
Nu mai schimba uleiuri ca mare diferenta nu este . In functie de uzura care se constata la interior si costurile.
Daca merita pentru tine fa l daca nu nu .


BAZEMON
Acum am lasat-o in service la Serus pentru verificari complete.
In 2 ore primesc un raspuns si in functie de ce zic si ei iau o decizie...

Am fost la un service in Bucuresti cu problema mea si fara prea multa bataie de cap mi-au zis ca problema este la motor si ca nu se baga, nu stiu ce ar putea fi, costurile ar fi prea mari pentru mine si ca nu se merita, dar le-am zis sa-mi spuna estimativ sa stiu si eu la ce sa ma astept si in final au dat-o ca oricum ei nu vor sa se bage ca e prea mult de munca...

In secunda 2 am plecat, bineinteles.
BAZEMON
Testul de compresie si presiunea din turbina sunt in parametri normali.
Pe partea de electrica nu prezinta vreo eroare
Iar la verificarea vizuala nu s-a constatat scurgeri de ulei.

Recomandarea lor este sa inlocuiesc sau sa repar turbina, sa curat instalatia intercooler, iar daca problema persista, problema este la motor.

Intre timp am facut un schimb de ulei, am pus Liqui Moly 10w40 MOs2 si am schimbat si filtrul. Uleiul a fost pus la nivelul maxim pe joja si am sa merg in ritmul meu pana cand se va aprinde avertizare de completare ulei.

Momentan, am facut doar 250 km, nu am verificat joja si am constat ca motorul se aude mult mai bine cu noul ulei.

Imi puteti spune daca la voi, ramane pata neagra pe carosabil dupa ce o accelerati pana la aproape 5000 ture pe loc, dupa 2/3 pedale?
Rimio de Vassur
Nu, nici macar o urma neagra. Asta pentru ca motorul asta nu trebuie sa ajunga vreodata la "aproape 5000 ture". Regimul de lucru ar trebui sa fie intre 2000 si 3000 rotatii pe minut. Doar pe autostrada mai ajungi spre 3500, in vreo depasire, altfel merge la ~3000. E limitat electronic la 4500 (cica), cum ajungi la aproape 5000 nu stiu.
Daca tu il omori la "aproape 5000 de ture" si "accelerezi pe loc la peste 4000 rpm", nu e de mirare ca ai probleme.
In afara de ITP, cind il chinuie aia la 4500 (dar bine incalzit si te avertizeaza ca e pe riscul tau) nu ai ce cauta la turatia aia.
E masina ta, distractia ta.
clau166
Cat timp il turezi dupa ce e incalzit motorul nu vad de ce i-ar dauna. La turare ca la itp 5000 ture (la mine sunt 5000-5010 ture deci trecut de 5000 ) brusc pedala la fund din ralanti observ ca sunt ceva urme pe un ciment alb. Nu se observa usor. Pe asfalt n-am cum sa observ pentru ca nu emite atat de mult cat sa se cunoasca. Daca accelerez progresiv pana la 5000 ture nu mai vad nici urmele alea. Poate are vreo importanta la puful de fum si faptul ca am filtru de particule si poate emite mai putin. Zic si eu.

Nu incurajez mersul zilnic in ture mari pentru ca va aparea uzura dar ocazional nu are nimic.
BAZEMON
Ma refer ca prin 2/3 pedale pana la 5000 ture imi lasa o urma neagra pe carosabil nu ca merg cu 5000 de turatii.

Masina ruleaza intre 2000 / 3000 turatii.
BAZEMON
Am schimbat uleiul si am facut intre timp 1000 km cu ea.

Am pus ulei 10w40 Liqui Moly MoS2 si masina ruleaza mult mai bine.
Uleiul pare sa nu fi scazut sesizabil pe joja dupa 1000 km.

tr_viorel
Imi cer scuze daca nu este topicul potrivit, dar nu am gasit ceva mai apropiat de problema mea. La masina din semnatura, in mers, la 90 km/h, au cazut la 0, acul turometrului, acul temperaturii lichidului de racire si s-a aprins STOP. Am oprit,am stat cca. 5 min. cu motorul oprit, iar cand am pornit motorul, totul a fost normal. S-a mai intamplat cuiva asa ceva? De atunci, cca. 2 zile, totul este normal. Ce poate fi?
BAZEMON
@tr_viorel: iti recomand sa deschizi un alt topic.

Am facut 2500 km cu masina si uleiul este in regula.
In concluzie, lotul respectiv de Elf a fost neconform.

Intre timp am trecut la Fluence, 1.6 16v, foarte incantat de masina.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.