Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Lampa portbagaj
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
megan2
Si as vrea sa stea cat este portbagajul deschis.Cum fac asta?
megan2
La asta inca nu am gasit "leac".

Sta aprinsa doar daca deschid si o usa spate...altfel se stinge dupa cateva secunde.

Stie cineva de ce?
Gil26
Nu am mai multe date despre masina dar atat contactorul cat si lampa de iluminare portbagaj duc in UCH (13E = comanda-iluminare plafoniera > temporizator), atasez cateva capturi spre exemplificare, poti verifica pe masina, s-ar putea sa fie asemanator (si sper sa iti fie de folos).
Numai de bine!
skorpio_bog
Iluminarea interioara ar trebui sa stea aprinsa vreo 10 minute bune pana intervine temporizarea de la UCH si ii taie alimentarea sa nu consume bateria. La fel se intampla si cand lasi una din usi deschisa mai mult timp.

In mod normal iluminarea interioara se activeaza cand deblochezi masina din cartela si se stinge dupa cateva secunde daca nu deschizi nici o usa/portbagajul. In cazul tau UCH nu detecteaza ca ai deschis portbagajul si de aia stinge luminile dupa cateva secunde.

Mai mult ca sigur este o problema cu contactorul din incuietoarea portbagajului care nu mai da semnal de deschis la UCH si masina crede ca e inchis. Verifica sa nu fie vreun fir intrerupt de la incuietoarea portbagajului la UCH cu un multimetru.

Poti face o proba simpla inainte sa te apuci de desfacut ca sa verifici firele. Inchide toate usile si portbagajul dar nu le bloca din cartela. Dupa ce se stinge iluminarea interioara deschide portbagajul. Daca nu se aprinde iluminarea interioara atunci sigur este problema de contact/fir intrerupt.



megan2
Multumesc skorpio_bog. Am facut testul cu portbagajul si ai dreptate.Nu se aprinde cand deschid.

Cred ca am imbaranit si nu mai stiu sa fac chestii logice si simple...sau am fost prea ocupat si stresat.

Zilele astea o sa desfac sa vad ce ar putea fi .Cred ca este destul de complicat de desfacut(ca mai orice la aceasta masina).
Gil26
Daca problema este la contactor portbagaj atunci este simplu si usor de verificat\rezolvat (si sper sa fie asa), daca nu vei avea mai mult de "desfacut" si testat (R2, R372, UCH,....) de aceea am atasat schemele electrice si locatiile.
PS: iar pentru R2 si R372 sunt necesare mai multe date despre masina (unele insa sunt asemanatoare), repet sper sa nu fie cazul, chiar daca contacte imperfecte in R2 au fost la multe modele Renault (tinand cont si de "pozitionarea" ei, "varsta" unor masini, etc.).
megan2
Cred ca de la contactor este buba.Nu am desfacut niciodata acolo si oricum ar cam trebui sa umblu profilactic.Protectia de cauciuc de la buton portbagaj e cam la limita de varsta(crapata) si curand voi avea alte probleme.
Stiti unde as putea gasi acea protectia pe care apas ca sa deschid portbagajul?...si cum se numeste exact?
Gil26
Nu te contrazic, poti crede ce doresti (si repet bine ar fi sa fie asta), tu stii mai bine "pacientul", eu nu am globul de cristal si nici alte date despre masina asa ca nu fac presupuneri fara fond (poate sa fie orice din schema, inclusiv masa MZ), am vazut\citit destule (ne)cazuri in care sigur "aia" era buba iar la final cauza a fost cu totul alta.
Totusi daca doresti poti tine cont si de ceea ce a scris colegul (foarte bine si corect):
QUOTE(skorpio_bog @ 9 Jul 2021, 17:49)
Mai mult ca sigur este o problema cu contactorul din incuietoarea portbagajului care nu mai da semnal de deschis la UCH si masina crede ca e inchis. Verifica sa nu fie vreun fir intrerupt de la incuietoarea portbagajului la UCH cu un multimetru.

PS:si desigur ca poti ignora ceea ce am scris si atasat (am incercat doar sa ajut, atat si nimic mai mult). Iti doresc sa rezolvi cat mai simplu si usor problema aceasta cu iluminarea portbagajului.
Toate cele bune!
megan2
Gil 26, iti multumesc pentru scheme...imi sunt de un real ajutor sa urmaresc circuitele in diagnosticare.

Orice ajutor este binevenit.Incerc insa sa tin cont de experientele altora inaintea mea cu aceasta masina si sa caut direct la sursa.Stiu ca aceasta masina sta foarte prost pe partea electrica si are zone unde cade mai repede .Astfel la usi(tuburile flexibile)se taie firele, la portbagaj la fel.Broastele usilor sunt problematice, dupa un timp macaralele la fel, banda volan airbag...si lista poate continua destul.


Incerc sa fac asta curand cat e cald afara.
skorpio_bog
Schema atasata mai sus nu te ajuta, aia este doar pentru butonul de deschidere portbagaj (componenta 560) care la tine merge din cate am inteles pentru ca portbagajul se deschide. Problema la tine este contactorul din incuietoarea portbagajului (componenta 1322 din pozele 5 si 6). Aceea trimite semnal la UCH ca portbagajul este deschis sau inchis.

Uite mai jos atasat un pdf cu schema completa a inchiderii centralizate cu toate incuietoarele de la usi, portbagaj si rezervor. Ca si coduri ai asa:

138 - incuietoare usa spate dreapta
139 - incuietoare usa spate stanga
140 - incuietoare usa sofer
141- incuietoare usa pasager fata
560 - buton deschidere portbagaj
645 - UCH
844 - incuietoare clapeta rezervor
1322 - incuietoare portbagaj
1391 - intrerupator inchidere centralizata/semnalizare avarii
R2- grup mufe conectare instalatie parte spate cu parte fata (le gasesti sub scaun sofer - trebuie demontat scaunul, carpeta si buretele din podea ca sa ajungi la ele)
R3 - mufa usa-stalp sofer
R4 - mufa usa-stalp pasager fata
R13 - mufa usa-stalp spate stanga
R243 - mufa usa-stalp spate dreapta
MAM, MAQ, MZ - mase caroserie

La tine cel mai probabil e problema la componenta 1322, la firele care vin la pinii 3 si 4. Acel contactor da semnal la UCH cu masa (MZ) ca sa stie cand e deschis sau inchis portbagajul. Daca unul din firele alea 2 e rupt se explica comportamentul. Mai e o posibilitate sa fie contactorul (intrerupatorul) din interiorul incuietorii defect, oxidat sau sa fi intrat apa la el cumva. Poti face niste teste simple cu un multimetru. Pentru inceput poti sa demontezi capitonajul de la portbagaj, sa deconectezi mufa din incuietoarea 1322 si cu un multimetru setat pe continuitate sa testezi asa:

- Continuitate intre pinii 3 si 4 ai incuietorii cu contactorul deschis.
- Iei o surubelnita si o bagi in fanta incuietorii si apesi pe ea pana se inchide tija incuietorii ca sa simulezi inchiderea portbagajului. Testezi continuitatea din nou intre pinii 3 si 4 ai incuietorii.
- Testezi continuitatea intre pinul 4 din mufa cu fire si o masa a masinii. Poti folosi un surub de prin portbagaj care nu e vopsit, la sedan parca erau cateva expuse in partea de sus de pe langa lampa de iluminat. Daca bipaie aparatul inseamna ca firul este bun si are continuitate la masa.

Testele de mai sus se fac usor cu efort minim de demontat. Daca totul este in regula pana acum, va trebui sa demontezi plasticul de sub volan ca sa ai acces la UCH, desfaci surubul care il fixeaza cu o tubulara de 10 parca, demontezi mufa PE1 alba (click pt poza) din cele 3 mufe mari identice si verifici continuitatea intre pinul 8 (din jumatatea maro) si pinul 3 din mufa incuietorii portbagajului. Daca nu este continuitate atunci trebuie sa umbli la mufele R2 de sub scaun sofer sa vezi care din fire este intrerupt, UCH la R2 (fir alb) sau R2 la portbagaj (fir negru).
megan2
De un real ajutor tot ce ai scris...si cum am 2 maini drepte (mai ales cand vine vorba de electrica/electronica dar si mecanica ma declar profund dator.

Pacat ca sunteti doar cativa pe tot acest forum, care chiar stiu despre ce e vorba sub plasticele si tablele autoturismului si care nu sunt schimbatori de module in speranta ca "e d'acolo vere"...

Da, asa se face o diagnosticare...si este cea mai grea parte dintr-o reparatie.Ocupa cel mai mult timp si necesita atentie si studiu prealabil.

Am mai citit pe aici cateva diagnosticari la diverse componente(nu neaparat electrice/electronice ale acestei masini si nu numai si as da o lege sa fie obligati toti "sanki mecanicii" sa studieze si sa dea examene din ce se scrie in forumuri, pentru ca se pare ca nu trebuie sa ai componente de rezerva pentru diferite masini ca sa poti diagnostica ci se pot testa individual sau chiar grup in unele cazuri, cu ustensilele din dotare sau chiar cu diverse artificii home made ieftine.

Tot secretul este sa te intereseze cu adevarat sa repari acea masina si nu sa cauti modalitati sa pacalesti fraierul sa decarteze cat mai mult si sa iti intretina ignoranta .
Gil26
@ skorpio_bog toata stima si tot respectul! cheers.gif worship.gif
Imi face o foarte mare placere cand citesc asemenea posturi si imi pare bine ca avem astfel de colegi altruisiti si mai ales experimentati. Foarte corect, bine detaliat si mai ales ordinea pasilor bine punctata. Multumesc si pentru corectare, asa este, din graba nu am ”mers” mai departe si am omis sa atasez si schema pentru 1322 = inchidere portbagaj. Asa cum bine ai scris cu asta trebuie inceput (si bine ar fi ca aici sa fie ”buba”), apoi verificat UCH-ul si daca este necesar si R2 = Racordare plansa bord spate stanga.

LE: ca sa ma ”revansez” putin atasez capturi cu locatia si conexiunile (am ales o echipare la intamplare neavand alte date despre masina, in cazul acesta este pinul 19) iar racordarea aceasta este cu probleme in timp la unele masini (tinand cont si de pozitia ei).
Numai de bine! (si din nou toata aprecierea pentru coleg)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.