Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema Injectoare
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna III
Sergiu0824
Buna seara! Anul trecut am cumparat un Renault Laguna 2011 la 220k de km. De cand am luat-o am mers cam 20k km. La o luna de cand am cumparat-o mi-a aparut in bord martorul "Check engine" si pe ecran mesajul "Check anti-pollution system". Am mers la un prieten care avea un aparat de diagnoza ieftin si mi-a spus ca trei injectoare au probleme doar ca nu am putut detalia. Apoi am mai fost la un mecanic in TImisoara unde aparatul de diagnoza spunea ca doar injectorul 4 are ceva probleme valoarea fiind de 0.5 (am inteles ca este ideal ca acele valori sa fie cat mai apropiate de 0, nu ma pricep). Ulterior am mers la un mecanic in Targu Jiu pentru reconditionarea injectoarelor. Testerul lui a spus ca am probleme la 3 injectoare, valorile fiind undeva in jurul cifrei 1. Domnul de acolo a spus ca nu se pot repara cu valorile astea. Sunt confuz, nu stiu care dintre cele doua diagnoze este cea veridica. Ca simptome fizice singura chestie e ca masina porneste putin mai greu la prima pornire din zi. Si scoate putin fum negru tot la prima pornire, de asemenea cred ca consumul a crescut usor. In cazul in care trebuie sa schimb injectoarele imi recomandati sa strang bani si sa cumpar noi sau sa risc cu cele second hand. Cele noi sunt inuman de scumpe pentru bugetul meu actual (bucata costand cam 1700 de lei-cele mai ieftine). Va multumesc!
clau166
Imi e greu sa cred ca de la injectoare defecte singurele simptome sunt doar pornirea si consumul. Cu siguranta daca esti mai atent observi si alte probleme : probleme in accelerare, zgomote neobisnuite din partea motorului, raspuns intarziat accelerare, consum marit mai ales la rece.

Apoi pentru sfaturi pertinente ar trebui precizat clar despre ce motor vorbim eventual si codul lui pentru ca are importanta pentru tipul injectiei. Daca vorbim la modul general eu pot presupune ca laguna din 2011 este 1.5 dci 110 cai model euro5 cu injectie Continental si injectoare continental ( piezoelectrice ). Avem cazuri pe forum al colegilor care au reconditionat astfel de injectoare. Eu am preferat sa le inlocui cu altele second hand.

Diagnoza poate fi corecta in ambele cazuri. Depinde de "utilajul" folosit. Pentru renault daca se folosesc diagnoze apropiate de cea de reprezentanta corectiile pe injectoare trebuie sa fie cat mai aproape de 1.
dragantt
Pt motorizarea din semnatura mea, daca motorul merge normal si nu sunt decat mesajele din bord, mergi la turatii mai mari 3000 4000 rpm si baga un plin doua de benzina de 98 100 ( eu merg pe cea de la MOL ). In cateva zile ( o saptamana sau doua) ar trebui sa dispara erorile din bord.
mars
Buna idee! Si il da naibii de motor diesel, sa crape!
dragantt
blink.gif
Gil26
@ Sergiu0824 in primul rand bun venit pe forum. Nu cred ca schimbarea carburantului va ”rezolva” cei doi martori "Check engine" si "Check anti-pollution system" pe care o consider o problema destul de grava ce poate fi generata de foarte multe cauze.
Asa cum s-a scris este bine sa oferi cat mai multe detalii despre masina, si sunt sigur ca vei primi ajutor concret si corect, pe acest forum sunt multi colegi cu mare experienta (si am toata stima pentru altruismul lor, le urmaream posturile inca inainte de a deveni user). Dar nu putem presupune ce motor ai, pentru Laguna3 din 2011 pot sa fie mai multe (vezi atasat) plus ca sunt diferente intre injectii pentru aceleasi coduri de motoare.
In ambele cazuri eu cred ca diagnoza nu a fost corect facuta, avand cei doi martori aprinsi trebuia inceput cu citirea codurilor de eroare (mai mult ca sigur erorile au fost memorate) si desigur conteaza si programul\interfata folosita. In cazul tau cu asta ar trebui inceput: o diagnoza bine facuta si corect interpretata, erorile si problemele injectiei sunt multiple uneori si cumulate (as da ex chiar cazul colegului clau166).
Apoi in ambele cazuri cei doi ”au dat cu presupusul” ca ar fi injectoarele (unul injectorul4, celalalt toate). Discutii interesante si utile despre injectoare poti gasi in diferite sectiuni ale forumului. Iar despre corectiile injectoarelor este o lunga discutie: cand si cum trebuie citite, valorile de referinta\limitele (si nu neaparat valorea este 1, la unele motoare Renault este 0, vezi atasat), masurarea lor, etc... iar comportamentul lor este influentat de mai multe elemente\componente ale injectiei, si fiind destul de scumpe as sugera ca e bine sa se stie care este\sunt cu probleme (masurate, schimbate intre ele, etc.).
PS: Si eu am corectia pe injectorul1 cam mare in anumite conditii (dar in altele se aproprie de valoarea de referinta), asa a venit din fabrica si deocamdata nu imi bat capul, injectia masinii mele functioneaza corespunzator (dar desigur ca o monitorizez si mai am multe de invatat despre ea, de ”dezlegat” multe din ”misterele” Renault pentru a stii ce am de facut in cazul cand voi avea probleme).

Scuze pentru postul mai lung, simple opinii atat si nimic mai mult.

LE: referitor la aceasta variatie a corectiilor mai adaug o captura recenta, imi voi face timp si prelucrez si cateva grafice (din fisiere facute in diferite perioade) cu evolutia lor in timpul functionarii corelata cu alti parametrii ai injectiei pe care i-am considerat mai importanti, din pacate nu prea multi in acelasi timp, de aceea in unele monitorizari am incercat sa reproduc aceleasi conditii. Iar concluzia este ca deocamdata injectia masinii mele este ”in toate mintile ei” si functioneaza corespunzator (dar cred ca ar putea fi interesant si pentru unii colegi).
mars
@Sergiu0824: deci? Ne zici ce motor ai? Colegii au raspuns rapid, politicos. Ne-ai sedus si ne-ai abandonat?
Sergiu0824
Buna seara din nou! Va multumesc pentru promptitudine si imi cer scuze pentru raspunsul tardiv dar am auvt o zi plina. Dupa cum ati mentionat unii dintre voi este vorba despre modelul 1.5 DCI 110 HP. Cred ca uneori se aud niste sunete suspecte la motor, dar nu e ceva care sa imi 'sara in ureche", marturisesc ca nici nu ma pricep la a distinge sunetele. Momentan sunt "izolat" intr-o zona rurala dar peste o luna ma intorc in oras si voi face o diagnoza autorizata la showroom-ul Renault. Dupa ce voi face asta voi mentiona codurile erorilor. Tipul injectoarelor este Siemens VDO, cel putin asa mi-a spus domnul din Targu Jiu. Va multumesc!
luciancezar
Mesajul, Check anti-pollution system, nu e de la injectie, e de la egr sau alte componente ale sistemului antipoluare. Check injection system suna
mai plauzibil pt. injectoare sau alte compunente ale sistemului de injectie motorina sau aer.
Sergiu0824
Revin cu un update tardiv al situatiei. In urma unei diagnoze la un service cu renume din oras s-a ajuns la concluzia ca fostul proprietar sau primul proprietar s-au "jucat" cu soft-ul masinii si ca rezultatele diagnozei nu coincid cu realitatea (de exemplu conform diagnozei valorile valvei EGR sunt ciudate dar in soft nu apare nicio eroare de genul, de asemenea in diagnoza apare eroarea de "prea multe impulsuri" in cazul injectoarelor 1,3 si 4. Dar cei de acolo au mentionat ca daca injectoarele erau atat de avariate precum arata in diagnoza masina nu ar fi pornit deloc. Banuiesc ca fostul proprietar a alterat soft-ul pt a rezolva o problema cu filtrul de particule, e doar ipoteza mea. Acum vreau sa va cer o parere legata de alta situatie. In momentul in care parchez masina pe o bordura inalta (masina este inclinata pe partea stanga), aceasta se opreste imediat dupa pornire, nu mai porneste dupa pret de cateva minute si imi apare in bord mesajul "check injection system". Dupa cateva minute isi revine si porneste/merge normal. Varul meu care se pricepe la masini a venit cu o idee care a functionat. De fiecare data cand parchez in locul cu pricina sa apas pompita de sub capota de cateva ori. Dupa ce fac asta porneste fara probleme. Aveti idee care ar fi cauza? Va multumesc!
Alxseb
Salutare, am și eu o întrebare referitoare la corecțiile injectoarelor. Pe diagnoză îmi arată toate injectoarele cu corecții pe plus și eu știam că ele trebuie să se compenseze în așa fel în cât suma lor să fie apropiată de 0. Știți cumva ce ar provoca valorile astea? Atașez o poză.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.