Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Bec ceata spate, nu se mai aprinde
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane I
DarthVader
Salut. Am un Megane 1, 1.9dti break din 2001. De cateva zile nu se mai aprinde becul de ceata din spate, am observat cand intr-o zi am avut nevoie sa il aprind si nu s-a mai aprins martorul din bord, am verificat apoi si nu se aprindea nici becul. Am verificat becul, nu parea ars, l-am schimbat totusi, am incercat cu 2 becuri noi, nimic. Am verificat siguranta din bord (sper ca am identificat-o corect) si pare buna, am schimbat-o totusi cu alta, nimic. Am aparat de masura dar doar maine voi putea masura daca este tensiune pe bornele stopului. Bornele erau un pic murdare, dar nu mult, le-am curatat totusi dar niciun efect (am avut de ex borne mai murdare/oxidate altadatala un bec de semnalizare, si tot mergea).

Cam ce ar trebui sa verific dupa ce masor tensiunea pe borne? Daca este si si daca nu este tesiune. Restul luminilor functioneaza.

Multumesc
DarthVader
Update: Am masurat tensiunea in bornele din stop, 0, am identificat care sunt bornele din mufa, am masurat si acolo, tot 0.
megan2
Verifica masa, si sau sigurante.
DarthVader
E in regula masa (merg celelalte becuri din stop, si merg bine, adica nu se aprinde si pozitia cand semnalizez de exemplu), iar siguranta am zis in primul post ca am verificat-o si e buna, am si schimbat-o cu una noua si nimic. Nu se aprinde nici martorul in bord, asta ma duce cu gandul ca nu e din stop problema.

Sau mai e si alta siguranta decat cea dedicata pt becul de ceata spate, care poate cauza asta?
megan2
Masa se verifica in felul urmator.Se porneste pozitia din acelasi stop, se scoate becul de pozitie si se pune borna plus a aparatului pe plusul soclului unde intra becul iar cealalta borna se pune pe masa (-) a soclului de la becul de ceata.Daca iti arata 12 V e buna masa.

Continuitate.Setezi aparatul pe buzzer(daca nu are buzzer pe ohms) si pui o borna(nu conteaza care ) pe plusul din soclul unde intra becul de ceata iar cealalta o prelungesti(cu un fir de cupru izolat) pana la siguranta unde atingi pe rand ambele capete.Daca suna e ok, daca iti arata pana in 10 ohmi iar e ok, daca nu suna/nu arata nimic e grav .Inseamna ca ai circuit intrerupt, sau panoul de sigurante cu probleme(fie topit pe spate, sau mufe de conectare incinse cu pini topiti).


Toate aceste teste se pot face si cu o baterie si un bec, sau cu punte pt a folosi tensiunea prezenta.

Tocmai ti-am dat o lectie de electrica auto gratis, pentru care unii pe aici ti-ar fi luat o caciula de bani si ar fi stricat multe alte chestii in drumul lor catre rezolvare.

Repara-ti singur masina , ca altii nu sunt interesati sa o faca .
gabimilo1
salut,

poate e o problema de soft, din cine stie ce motiv s-a dezactivat. Eu as verifica cu un tester.

sau poate probleme la butonul de comanda din bord, la vreo mufa/fir.
DarthVader
Multumesc de sfaturi. Am verificat masa, 12.16 volti intre borna plus a becului de pozitie si masa becului de ceata. Am verificat apoi continuitatea prelungind un tester de la multimetru cu un fir dintr-un cablu de net, si intre borna plus a becului de ceata si unul din contactele sigurantei indica continuitate, suna, si indica 3 ohmi chiar (2 ohmi si ceva au cablurile de la multimetru), ceea ce ma gandesc ca e normal, din moment ce de la unul contactele sigurantei merge firul la bec, si de la celalalt vine firul de la comanda/releu ce-o fi. Cam atat am avut timp pe moment sa verific, totusi am o intrebare. Ce legatura are contactul de pe cutie pt lampa de marsarier cu lampa de ceata din spate? (lampa de marsarier functioneaza, am verificat).
gabimilo1
nu are, probabil colegul nostru s-a exprimat gresit..

imi pare rau ca nu am acces la schema de megane 1, insa la megane 2 alimentarea lampii de ceata vine dintr-un modul (banuiesc ca este UCH) iar acolo comanda este trimisa din butoanele de la volan din cite vad. Nu stiu daca e asa si la megane 1.

verifica daca vine plus la butonul de la bord si de acolo daca pleaca comanda catre acel modul.

Ma gindesc si ca poate a luat UCH asta umezeala, din cite stiu este modulul in care sint infipte sigurantele si releele de la motor.
megan2
Ai dreptate , ceata nu are legatura cu senzorul.Am modificat.

Cauta in cutia aceea de la motor, acolo ai si relee si mufe.Scoate-o si desfa-o.Probabil ai ceva coroziune sau umezeala.Releul corespondent verificat.nu stiu care este, nu am schema.Sigur are cineva pe aici.

Eu de obicei fac lucrurile cu legatura intre ele.Ca sa gasesc releul "sun" circuitul si astfel aflu pinul din mufa care corespunde, apoi urmaresc circuitul pana la releu.

Nu stiu cum este la tine, dar releul poate primi comanda de la maneta de la bord direct sau prin intermediul altui modul electronic .Daca releul primeste comanda direct (ceea ce nu cred) poate fi verificat circuitul direct pe buzzer.

Masinile astea sunt pline de electronica si chiar si cele mai simple functii au intermediari(driveri).Asta este si un avantaj la autodiagnoza.

Insa cam toate circuitele de curenti mari sunt trecute in final prin relee electromecanice care sunt ieftine se pot schimba .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.