Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Megane 3 1.5dci k9k 636
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3
clau166
Salutare.

Deoarece ma confrunt de mai mult timp cu probleme marunte am decis sa nu mai imprastii problemele observate cu masina pe atatea topicuri mai ales ca nu par sa conduca la o problema evidenta si m-am gandit sa deschid un jurnal. As putea tine evidenta reviziilor si a ce fac aici legat de masina.

Masina in cauza este Megane 3 1.5 dci k9k 636 110cai din 2012 hatchback. Am cumparat-o second hand la vreo 168.000km.

Am avut ghinionul sa ma lase in drum de 2 ori cand m-a lasat alternatorul. Daca putem considera prima data ca este relativ de asteptat dupa 7 ani de la fabricatie a doua oara s-a intamplat doar la distanta de vreo 8-9 luni cu exact aceeasi piesa : alternatorul. Alternatorul il luasem din dezmembrari dar nu-l aruncasem direct pe masina ci l-a verificat vizual cineva si carbunii erau ok. La alternatorul masinii au cedat carbunii. Uzura mare. La alternatorul luat din dezmembrari a cedat regulatorul de incarcare. Am luat alt alternator din dezmembrari la care am pus carbuni noi, rulmenti noi, colector nou. Ar trebui sa fie ok acum.

Masina a avut probleme cu mersul motorului la rece. Din cautarile mele pe internet pare a fi combinata o problema de soft + injectoare. Am decis pana la urma sa inlocui injectoarele, intregul set. Am luat din dezmembrari de pe un Duster aparent cu 17.000km. Daca n-o avea atat asta e , cel putin stiu sigur ca dusterul si injectoarele au anul de fabricatie 2017. Dupa inlocuire injectoare am scapat 90% de problemele de mers la rece.

Problema nr 1 : sunet motor
In momentul actual inca ma lupt cu masina pentru ca inca nu merge grozav. Astazi motorul a mers bine la ralanti. De cate ori apasam ferm pe acceleratie sau cresteam turatia peste 2300rpm se auzea bataie de motor. M-am uitat fugitiv pe cativa parametri si parea cazuta in beci presiunea atmosferica : 970-975mbar. Doar asta mi-a atras atentia. N-am stat de ea dar m-am gandit sa-i scot senzorul de supraalimentare si sa-mi vad de drum. Cu senzorul scos mi-a crescut consumul cu aproximativ 1-1,5 litri , masina a devenit parca mai lenesa iar de zgomotul acela cand turez motorul n-am scapat. Presiunea atmosferica cu senzorul scos e 1050 mbar. Inafara de zgomot motorul a parut sa traga normal. Concluzia e ca nu de acolo e zgomotul. Zgomotul a persistat si la rece dar si cu motorul cald ( >40 minute de mers cu masina ). Sunt constient ca zgomotul ar putea proveni tot de la injectoare sau partea de injectie dar pe diagnoza nu vad sa duca cu gandul acolo pentru ca sunt bune corectiile pe injectoare.

Problema nr 2 : zgomot de rulment, fulie
Dupa cateva zile de cand am cumparat masina am inceput sa aud un zgomot cateva secunde la pornrie motor. Disparea dupa 2-3 secunde. Cu timpul disparea din ce in ce mai greu. Se auzeea mai ales iarna. Pe timp de vara nu. De 2-3 luni si 3000-4000km pare ca se aude continuu. Impresia e de rulment care ar fi defect. Masina are istoric cu distributie inlocuita + curea de accesorii cu vreo 30.000km in urma. Am crezut ca e zgomot de la rulmentul de compresor AC dar am inlocuit rulmentul si s-a pastrat zgomotul. Am inlocuit intinzatorul curea accesorii si la fel face. Am inlocuit fara sa vreau rulmentii alternator si tot asa face. Daca zgomotul provine de la partea de accesorii n-a ramas decat fulia vibrochen. Din cate am inteles ar avea un material de cauciuc care ar putea genera zgomotul asta. Aproape concomitent cu zgomotul imi tot apare periodic in bord eroare incarcare.
cj98czh
degeaba s-a inlocuit curea de accesorii daca nu s-au schimbat si rolele ... sa vezi distractie daca se blocheaza vreo rola si iti sare rupe cureaua de accesorii ... care la randul ei o sa o rupa/sara pe f3a de distributie ...

cand ai schimbat injectoarele le-ai rescris codurile noilor injectoare?


cat esti de sigur de km masinii?
clau166
Sunt destul de sigur de kilometrii masinii pentru ca am gasit istoricul masinii dinafara tarii provenita in Romania de pe un site de licitatii. Apare pe acel desfasurator ce s-a inlocuit la masina. Dupa parerea mea a fost cam subtire istoricul cu revizii facute la 30.000km ceea ce inseamna destul de rar. In tara a avut o revizie si vreo cateva interventii marunte in service ( verificare senzori, diagnoza ) semn ca si vechiul proprietar a mirosit ceva in neregula cu masina asta dar daca nu apare nimic pe tester au lasat-o asa. Nici mie nu-mi apare vreo eroare pe niciun tester ( delphi, ddt4all, canclip). E un senzor buclucas pe undeva. Sunt convins de asta. Nu stiu pe care sa mi se puna pata. Mi-a sugerat un coleg sa inlocui un senzor arbore cotit pentru ca am erori de sincronizare pe el. Cum se incalzeste il inlocui. Nu stau grozav cu sanatatea si nu ma ating de masina cat timp e racoare afara. Tot legat de kilometri masinii am gasit acelasi kilometraj inscris si in ABS , si prin servodirectie si prin mai multe componente care retin in vreo memorie kilometrajul masinii. As zice destul de convins de numarul de kilometri.

Reviziile acelea apar complete cu role cu tot. Am facturi de service cu lista componente inlocuite. Eu ce sa zic...mai mult de atat am inlocuit eu personal rola cu intinzator cu tot si nu s-a schimbat nimic in functionare. Am inlocuit-o degeaba. Pentru zgomotul acela ar trebui sa inregistrez sunetul si probabil sa verific acea fulie de vibrochen. O alta varianta posibila ar fi daca cumva ar proveni zgomotul de pe partea de curea distributie ( role, pompa de apa ) . Pana nu verific acea fulie nu am trecut la partea cu distributia. Ma gandesc la fulia aia pentru ca am eroare si pe partea de incarcare baterie, eroarea aparand dupa un timp mai indelungat de functionare motor. Am atasat poze pentru verificare fulie vibrochen.

Am rescris codul injectoarelor. Pot sa zic ca si fara rescriere au mers la fel. Mai zicea cineva pe forum ca n-ar avea nevoie de acel cod rescris la injectoare piezoelectrice. Nu stiu ce sa zic...eu le-am rescris pentru linistea mea.
clau166
Ger astazi : -11 chiar -13 grade pe alocuri. Am ajutat preventiv bateria cu un redresor pus pe ea timp de 15 minute inainte de pornire pentru ca am baterie veche. Am iesit la o tura cu masina un drum de vreo 40km. Carosabilul a fost bun, uscat dar ger peste tot pe unde m-am plimbat. Motorul a mers mai tot timpul rece si abia in 12km a ajuns la 50 grade antigelul. N-a reusit sa ajunga la temperatura de functionare optima nici pana la destinatie.

Remarc sunetul motorului si incercam sa localizez problema mai bine. Eu zic ca nu mai par sa fie injectoarele. Ma indrept un pic spre turbina pentru ca pare ca ce aud eu deranjant e totdeauna in sarcina la 2300-2500 ture. Dar neaparat in sarcina. Daca turez in gol si tin turatia in orice zona nu se aude zgomotul. Pe drum drept sau cruise control nu se simte nimic anormal. In urcare sau in depasire se aude zgomot din partea motorului.
clau166
Nu strica sa adaug si pe jurnalul personal inregistrarea cu sunetul produs din zona curelei de accesorii/distributie. Postarea initiala aici : https://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=256...dpost&p=4955076

Sunetul : https://youtu.be/K-DlgN4HaUU

Daca il ascult mai des parca m-as gandi ca s-ar putea cureaua de accesorii sa provoace sunetul ala.
cj98czh
rola, intinzator la capat de viata ... kitul ala de accesorii se mai sxhimba din cand in cand ..
clau166
Multumesc pentru sugestie dar e inlocuita rola aceea.

De vechiul proprietar sunt inlocutie (sub 2 ani vechime ) : kit accesorii + kit distributie.
Suplimentar eu am inceput sa inlocui piese incercand sa rezolv problema in anul 2020:
- inlocuit intinzator curea accesorii cu rola cu tot , noua - fara rezultat, sunetul este acolo
- inlocuit rulment fulie compresor nou - fara rezultat
- inlocuit alternator din dezmembrari initial, apoi la a doua picare a alternatorului am pus pe alternator toti rulmentii noi. - fara rezultat
- fulia vibrochen are un sistem de amortizare si s-ar putea sa fie de acolo zgomotul. Am notat pozitia pe fulie cu un marker si am pornit motorul. Am observat apoi daca e ceva decalat- fara rezultat , fulia e ok.

Stiu ca problema e complicata. Accept idei traznite pentru ca pe cele mai usoare si evidente le-am incercat. Asta daca nu cumva zgomotul provine de la distributie unde NU am umblat. Pe filmarea postata de mine pe masura ce ascult pare ca e zgomot de curea care vibreaza. Voi incerca sa mai inregistrez zgomotul si zilele urmatoare si poate prind zgomotul cand pare sa se auda a rulment. Eu sunt deranjat mai mult de zgomotul acela de rulment decat de acesta ca de curea. D-asta ma duce cu gandul sa nu provina din zona distributiei zgomotul si sa fie ori rola intinzatoare ori pompa de apa, adica ceva care are rulment si e in miscare.
Atasez si factura cu componentele inlocuite.
rue
De câți ani era deținută de vânzător?
Nu am reținut și nu am recitit textul de data trecuta. Era luată nouă și prim proprietar?
AmunDei
Fulie alternator? Da, poate cel ce il ai acum e reconditionat la interne, dar daca fulia e tot veche...

https://www.youtube.com/watch?v=Nmx_ACu9cV8...=MunteanuBogdan
clau166
Istoricul masinii e urmatorul pe scurt :
- primul proprietar an 2012 firma franceza cu kilometri verificabili , istoric reprezentanta. Aprox 6 ani. Revizii la 30.000 km si cam putine piese inlocuite.
- al doilea proprietar an 2018 din Romania a detinut-o putin peste 1 an . La vanzare a prezentat diverse si multe acte cu reparatii, interventii in service. Din graba n-am vazut clar ce aparea pe acolo dar la o inspectie atenta parea ca are multe intrari pentru diagnoza, schimbat clapeta evacuare , EGR inlocuit si altele ...adica pare ca ceva nu prea mergea corect. Intr-un an de zile sa aibe vreo 6-7 intrari in service pentru reparatii e cam mult.
- al 3-lea proprietar sunt eu care o am de 1 an si un pic. In timpul asta mi-a picat alternatorul de 2 ori , mi-a facut multe probleme la pornire la rece ( vezi probleme injectoare ), am avut si eu probleme cu blocarea clapetei de evacuare , am curatat EGR, am inlocuit toate injectoarele plus alte diverse ( inlocuire bujii incandescente + setul complet bujii incandescente bujii incalzire antigel ) + inlocuire discuri frana ...si mai sunt. Etc.

Usor usor masina intra pe drumul bun. Mai necesita atentie pe partea mecanica+ inlocuire acumulator. Nu cred ca a avut parte de cea mai buna intretinere. Niste chestii discutabile de exemplu :
- antigelul pus in instalatie este G12 in loc de Glaceol RX tip D.
- fostul proprietar din Romania a pus ulei 5w40 dpf in loc de 5w30. Nu cred ca e o tragedie totusi.

Legat de video sunetul de la secunda 40 mi se pare cel mai frecvent la mine. Tot asemanator cu video s-ar putea sa am o usoara trepidatie la oprire motor. Eu am zis ca ar fi de la vreun suport motor sau antibalans. Partea proasta cu fuliile astea e ca au fost verificate in momentul montarii pe alternator si mergeau intr-un sens iar in celalalt sens se blocau deci ok. Naiba stie ...poate patineaza la o anumita sarcina.
ProfiBv
QUOTE(clau166 @ 22 Jan 2021, 21:23)

Sunetul : https://youtu.be/K-DlgN4HaUU

Daca il ascult mai des parca m-as gandi ca s-ar putea cureaua de accesorii sa provoace sunetul ala.
*


Seteaza a/c pe low(pe vremea asta poate doar dezaburirea) si pune apoi pe cineva sa cupleze si sa decupleze aerul conditionat .Ideia e sa faci sa cupleza compresorul de clima.... imi suna a cuplaj de fulie compresor...
rue
Eu eram foarte montat sa imi iau un megane 3 dci combi din acei ani sau mai nou.
Are un coleg luat sh si in afara de revizii nu se plange de nimic.
Un vecin dupa ce si a luat acum 2 ani a inceput cu diagnozele si deja ii pusese anunt. Acum are iar anunt cu pret mic.
Stiu ca nu se compara, dar ma gandesc tot mai mult la ceva noi, poate chiar logan sau duster.
megane de 116 cp ala, cel mai ieftin, nu stiu daca e o alegere foarte buna. Erau promovari la 12 500 eur daca nu gresesc cand era si rabla.
clau166
Per total eu zic ca e o masina decenta. Pare alternativa la Golf si Opel Astra. Mi-a placut Opel Astra J. Nu mi-a placut in schimb la el bordul si interiorul cu multe butoane ce mi s-a parut prea demodat. Cu megane 3 au nimerit bordul pe placul meu. Daca ar fi sa aleg din nou as alege probabil varianta Estate pentru ca este mai practica si mai transport una/alta.

Mersi pentru sugestie @ProfiBv am probat. Din pacate nu se schimba sunetul pentru ca persista chiar si cand merge compresorul si cand e oprit. Intr-adevar putea fi si din zona aceea pentru ca s-ar putea sa am si ambreiajul de la fulia de compresor uzat. Poate cand e uzat atinge . Partea ciudata e ca de la vremea mai rece pare ca nu mai face urat ca inainte ci face exact ca in videoclipul postat de mine. N-am reusit sa inregistrez un sunet mai urat pentru ca n-a mai facut mai urat.

Am descoperit ca am o mica diferenta la cureaua de accesorii : de fabrica trebuia cu lungime 1197mm si se pare conform facturii ca s-a pus 1195mm. Pentru 2mm nu cred ca de acolo e problema. Luasem in calcul posibilitatea ca desfacand cureaua asta de mai multe ori poate s-a slabit ea. Dar pare ca e montata o curea ceva mai scurta. Daca as sti ca aluneca as lua chiar mai scurta : 1185mm Dayco.
Cod original curea accesorii : 117209098R
Cod original intinzator : 117202495R
cj98czh
o curea o data montata si demontata .. se schimba .. valabil atat pt. cea de distributie cat si pt. accesorii ..
clau166
Sunetul de la mine se aseamana mult cu videoclipul asta :
https://www.youtube.com/watch?v=CWfjnBdMtak

Iau in calcul si inlocuirea curelei.
clau166
Luna viitoare voi demonta alternatorul si il voi inlocui cu altul. Voi schimba si cureaua accesorii.

Azi aveam niste timp liber si am zis sa demontez egr-ul. Are 2 suruburi si se desface usor la modelul meu. N-am gasit nimic suspect. Era ceva mizerie mai ales pe teava in care intra egr dar n-am curatat. Probabil se depune inapoi. Mi s-a parut per total ok.

Daca am demontat EGR am avut spatiu sa mai curat mai multi senzori din jurul motorului :
- am demontat senzorul map ( 1 surub il tine ) cel care se afla pe tubulatura de admisie aer de la turbina. Dupa remontare in loc de 970mbari presiune atmosferica obtin acum 1006 mbari. Lucru pozitiv !
- am scos si senzorul pozitie ax cu came ( 1 surub il tine ) l-am curatat si pe acesta. Nimic schimbat.
- am verificat un senzor de la turbina. Cred ca e senzor presiune turbo. Nimic schimbat nici aici dupa remontare. Totusi asta are cam multa funingine pe furtunul care vine la el.

In continuare masina se comporta ca si cum are mai putini cai putere dar nu apare nicio eroare in bord sau pe diagnoza nici la mers normal, nici la omor la 5000 ture. Nu apar erori. Problema ar putea fi ori vreun senzor de pe circuitul de aer ( maf, map ) , ori geometria turbinei ( se misca , e ok dar poate are probleme de reglaj ) , ori are aer fals pe undeva.
- la ralanti par toti parametrii in regula mai ales cand EGR e activ. Cand nu e activ pare debitul de aer inregistrat mai mare cu 30-40% decat cel cerut.
- la 3000rpm se inchide egr si debitul de aer inregistrat apare mai mare 50-60% decat cel cerut. Presiunea in turbina apare 1.7 bari in loc de 1.23 bari cat e cerut.
Logica mea ar zice ca daca ar fi atat de mult aer pe cat inregistreaza senzorii astia ar trebui sa apara eroare pe undeva , detonatii sau mai stiu eu ce fiind amestec sarac dar cel mai probabil un senzor nu inregistreaza corect si imi arunca alte valori.

clau166
Zilele trecute am montat alt alternator pe masina. Cu ocazia asta am gasit problema de la scartait : cureaua de accesorii are infipta in ea mici bucati metalice sau chiar pietricele pareau unele. Am putut observa peste 20 asemenea bucati. Inlocuit, zgomot disparut.

Am gasit si un senzor temperatura inainte de catalizator defect. Inlocuit si acesta.
clau166
Dupa ce am umblat pe la injectoare ( revin cu detalii ) dupa cateva zile m-am trezit cu lipsa presiune turbo din cauza unui furtun pocnit. Am inlocuit furtunul cu unu mai de slaba calitate + coliere .

Vinovatul pentru suprapresiune pare sa fie valva comanda turbo. Am suflat un pic prin ea si parea infundata. Cum nu pare sa se demonteze si parea defecta am zis sa o tai sa vad daca e ceva ce poate fi reparat. In interior pare ca etansarea se face pe un ax uns cu o pelicula fina de ulei. Acesta nu culisa. Am curatat apoi culiseaza bine. Am suflat prin cele 3 stuturi si pare sa fie ok acum. Am lipit cu un adeziv si am remontat pe masina : rezultat zero . Nu am reusit sa schimb nimic si in continuare cu el montat am lipsa presiune turbo ( presiune prea mica ).

Am montat direct turbina la circuitul de vid si am evident suprapresiune mai mereu. Am verificat cel putin ca turbina face presiune si ca senzorul care avea furtunul rupt indica presiune ( maxim 4.5 bari pe el ).
clau166
Astazi am verificat pe masina mea un convertor de presiune turbo bun si nu e de la el problema , cel nou comportandu-se exact ca al meu : fara presiune.

Acum ma gandesc daca nu o fi problema senzorul presiune turbo.
clau166
Am cumparat senorul presiune turbo din poza de mai sus si nu rezolva problema. Cu senzorul nou presiunea turbo vad ca scade uneori chiar si sub 700mbari . Nu stiu daca e normal dar nu de aici e problema.

Odata cu cateva teste de accelerare mai puternica la inlocuirea senzorului de mai sus a aparut clara o problema pe senzorul de presiune de la turbina care indica presiune de 6000mbari accelerare puternica sau 1200-1300mbari la ralanti. Nu pare deloc in regula. Refuz sa cred ca turbina mea poate genera 6 bari smile.gif. Mai mult de atat ...filtrul de particule pare sa nu mai inceapa regenerarea iar senzorul responsabil de asta e acesta . Ma intrebam ce rol are acel mic cauciuc din capatul senzorului pentru ca senzorul meu nu mai are acel cauciuc din capat.
xmisterx
Verfica putin si valva EGR, panarama are legatura directa cu actionarea turbinei. Rolul valvei de comanda turbo este sa scada presiunea creata de turbina, daca valva EGR ramane deschisa complet atunci cand accelerezi tubina nu va creea presiunea ceruta iar TRS-ul(valva de control geometrie turbina) nu va fi actionata in nici un fel.
Eu as face un test simplu, as obtura circuitul de recirculare gaze pt putin timp si as monitoriza din nou presiunea.

L.E. Debitmetru de aer si el poate influenta presiunea turbo.
Gil26
Atasat un grafic cu variatia presiunilor dintr-o monitorizare mai veche, se pot vedea mai ales PR041 si PR009 (iar daca doresti poti sterge\ignora postul acesta).
clau166
M-am mai invartit pe langa problema si am ascultat indicatiile :
- Gil26 : nu e nevoie deloc sa sterg pentru ca astept ajutor in problema asta. In graficul tau pare in regula presiunea ceruta cu presiunea realizata. Nu ai un grafic cu parametrul PR636 ? Sunt curios daca urmareste si el celelalte 2 presiuni. La mine are valori de 4.5 - 6 bari si asta ma baga in ceata. Ma ingrijoreaza daca presiunea asta mare chiar exista sau daca senzorul indica prostii. E de retinut ca in postarile anterioare exact pe senzorul asta am avut un furtun spart. Acel furtun e cu insertie textila deci ar trebui sa reziste la presiuni. Totusi s-a spart.

- EGR deschide si e bun. La fel si debitmetrul. Nu ramane deschis egr-ul cand turez motorul.
Am demontat zilele trecute TRS-ul si am probat altul de la cineva a carui masina merge bine. Uite ca acum nu mai sunt sigur ca trs-ul e in regula. L-am facut iar bucati si pare ca in interior are o supapa care la mine nu prea inchide. Ori am apasat eu mai puternic cu o surubelnita subtire ori era rupta o garnitura pentru ca pare ca prin acea supapa pierde permanent presiune spre atmosfera astfel incat nu exista vid cat sa traga actuatorul turbinei. S-ar explica de ce cu TRS conectat nu merge nimic si nu am boost. Temporar am pus superglue pe supapa aia macar sa stea inchisa. Am remontat pe masina TRS-ul si acum am suprapresiune. Presupun ca e un mare indiciu ca totusi tot TRS-ul nu functioneaza. Acum cred ca e ca si cum am pus pe direct turbina la vacuum din moment ce am lipit o valva din interiorul TRS.

Un alt indiciu ca nu functioneaza TRS-ul ma gandesc eu ca ar fi actionarea acestei valve. Am niste screenshoturi mai vechi si am valori de 60% pentru actionarea acestei valve iar acum 5-12%. Ii da o alta comanda acum cand s-a stricat. Eu asa presupun. In ambele cazuri e la ralanti motorul.
Gil26
Daca te uiti totusi pe captura atasata este si parametrul PR636 (presiune amonte turbina), are graficul de culoare mov, iar injectia masinii mele este ”in toate mintile ei”.
Atasez si un fisier pdf cu valori\procedura ale electovanei turbocompresor pentru K9K636.
Despre restul... nu comentez, cred ca un alt coleg a sintetizat destul de bine acum ceva timp: cu injectia ta ai intrat intr-o ”Black Hole”, insa procedezi asa cum doresti.
clau166
Asa este. Scuze n-am observat ca este inclusiv ce imi trebuia mie. Nu stiu de ce n-am vazut. M-am uitat doar cum urmarea presiunea ceruta si n-am observat. De aici ar rezulta ca sunt probleme si cu TRS-ul si cu senzorul acela de pe evacuare care imi ajunge chiar si la 6000mbari. Pe grafic se vede ceva mai sus senzorul dar nu cu 3 bari in plus.
Gil26
Valorile acelea ridicate pe grafice sunt in regim de autostrada 140-150 km\h (am mai scris cum fac monitorizarile: pornire moror rece-urban-autostrada-DN). La ralanti valoarea presiunii supraalimentare ar trebui sa fie cam 960-970 mbar (vezi si graficul, nu am pus si turatia dar incepand cu 1700-1800 rpm presiunea incepe sa creasca), insa chiar si ”la limitare” nu ajunge la valori asa mari.
Poti verifica tensiunea pe acel senzor (pinul3 sa fie 0-0.2V) si rezistenta pe pinii1 si 2 mai mica de 1 ohm, este o verificare ”grosiera” insa poate ajuta, si clar valorile sunt ”anapoda”. Apoi si in proceduri se precizeaza verificarea etanseitatilor. Dar asa cum bine a scris colegul xmisterx verifica si debitmetrul de aer dar mai ales EGR-ul (esti absolut sigur ca e OK???), tin minte cu ceva timp in urma ai scris pe un alt topic despre probleme si cu acesta. Atasez si doua grafice cu EGR-ul, poate iti sunt de folos pentru comparare valori. Oricum injectia ta prezinta multe ”semne de intrebare”.
Sunt simple sugestii, atat si nimic mai mult (si te rog nu interpreta altfel).
Numai de bine!
xmisterx
Verifica debitmetrul, fa teste cu mufa scoasa, eu am avut multe surprize legate de debitmetre la mai multe masini, pe tester valorile pareau bune insa injectia mergea total anapoda( carburant injectat ca la balamuc si aer insuficient), asa ca idee de la un debitmetru defect EGR-ul deschide-inchide total anapoda, la fel TRS-ul si injectia de carburant). Toate aste functioneaza concomitent.
clau166
Multumesc pentru sfaturi. Le voi proba maine pentru ca astazi am profitat de cineva care mi-a putut imprumuta senzorul acela de pe evacuare turbina. L-am demontat de pe o masina cu cod motor identic tot k9k 636 dar am avut surpriza sa observ ca al meu are culoarea albastra si pinii nu sunt in linie. Am observat ca eu defapt am un alt tip de senzor care are o mufa adaptoare. Asta duce cu gandul la faptul ca a fost inlocuit in trecut la un moment dat.

Am montat senzorul pe masina mea de pe cealalta masina si am vizualizat pe pyren presiunea indicata de acel senzor : 4800-4900mbar la 3000rpm fata de al meu 4700-4900 mbar. Aproape identica presiunea ! Senzorul pare in regula. In timpul asta senzorul de pe admisie turbina indica la 3000rpm in gol 1.7-1.8 bar cum indica in mod obisnuit el. Am gasit asta si pe poze vechi deci problema nu pare deloc aparuta de curand.

Nu am putut vedea parametrii pe masina lui pentru ca n-am reusit sa scot capacul de la mufa obd fara sa fortez cu surubelnita si sa las urme. Am lasat-o balta pentru alta data pentru treaba asta. Era o ocazie sa compar una langa alta masinile cu acelasi tip de injectie. Auditiv cred ca motorul lui e o idee mai silentios la ralanti desi are 40-50.000 km in plus fata de a mea.

Mi-au ramas de eliminat in ordinea asta :
- debitmetrul . Sa observ daca e vreo diferenta de accelerare /mod cum apar erori sau chiar consum. Mi se pare o verificare cu grad de dificultate mic si o pot face maine. Pe diagnoza am 22kg/h la ralanti iar la 3000rpm turata in gol am 200-220kg/h. In sarcina maxima am vazut 330-350kg/h. De aici dedusesem ca ar parea ok. Nu e greu de scos mufa si vazut diferenta cu si fara el.
- TRS . Trebuie sa mai iau inca o data un TRS bun.
- actuatorul turbinei . Eu n-am umblat vreodata la el. Nu stiu ce au facut vechii proprietari. Ma gandesc si la ideea asta pentru ca am presiunea prea mare in gol la 3000rpm si cu cat cresc turatia presiunea creste si mai mult. Nu coboara brusc. Acel furtun spart poate indica si el o problema de presiune nu doar de senzori. L-as pune pe ultimul loc pentru ca cel putin teoretic cu un TRS bun se poate regla presiunea mai jos.

clau166
Am terminat cu verificarile senzorilor.

Am deconectat debitmetrul si nu are niciun efect. Turbina nu intra si trage la fel de prost. Am testat si dupa ce am sters erorile pe injectie si apoi cu debitmetrul scos deci nu e debitmetrul. O verificare usoara si am eliminat debitmetrul.

Inlocuit :
- senzor presiune turbo admisie - nou
- convertor presiune turbo - dezmembrari. Am testat si de pe alta masina . Primeste comanda , are tensiune pe el, vacuumul e ok , calculatorul ii da comanda. Am pe cel din dezmembrari pe masina, cod identic
- senzor presiune evacuare - verificat si al meu dar si altul de pe alta masina si cu ambele am aceleasi valor dar si acelasi mers al turbinei
Consider ca am incheiat verificarile aici.

Imi indrept atentia spre actuatorul geometriei turbinei. Cred ca am turbina Borg Warner. Cu motorul oprit tija actuatorului turbo e ridicata. La pornire motor intelesesem ca ar trebui sa fie trasa in jos dar nu se intampla asta. Nu se misca deloc. Daca introduc direct vacuum din pompa de vid in turbo e trasa in jos imediat la maxim.

Am facut o diagnoza in mers si am urmarit in special comanda turbinei + presiunile. In treapta 3 demaraj obtin :
- primele secunde 2.2 bari ceruti /1 bar realizat
- secundele 4-5 : 2.4 bari ceruti /1.5 bari realizati
- secundele 6-7-8 2.6 bari ceruti /2 bari realizati
- comanda convertor presiune turbo imi arata 5% initial dar pe masura ce tin pedala de acceleratie la fund ajunge pe la 44% unde incepe sa urce presiunea realizata spre 2 bari din 2.6 ceruti.
- daca tin 7-8 secunde continuu apasata acceleratia calculatorul intra in eroare observand diferenta de presiune.
- am uitat sa urmaresc si presiunea senzorului din evacuare. Aici era prea mare presiunea indicata urcand pana la 4.5 sau chiar 6 bari. E zona unde mi-a bubuit furtunul cu insertie in care e infipt senzorul de presiune evacuare.

Concluzia mea e ca mi-ar trebui reglata tija de la actuatorul turbo. Maine poate reusesc sa ma uit daca pot avea acces cumva la actuatorul asta si sa vad eventual in ce directie ar trebui modificata : lungesc actuatorul ( adica desurubez ) sau scurtez actuatorul ( insurubez ). Imi trebuie marita reactia turbinei. Acum pare ca incepe sa faca presiune dar prea lent.
stolniceanulucian

Nu sunt un specialist dar am vazut probleme asemanatoare si la alte masini.

Inainte de a schimba mai multi senzori sau chestii verifica la sange ca toata tubulatura de aer a motorului este etansa.

Am auzit de multe povesti asemanatoare cu comportament ciudat la motoare turbo si care pana la urma au avut ca sursa un furtun crapat sau o garnitura pe unde motorul tragea aer fals.

clau166
Mersi.
Ma tot invartisem si pe langa ideea pierderii presiunii pe undeva si n-am dibuit pe nicaieri. Ma uitam stramb la garniturile de la intercooler dar par si alea relativ ok. Sarind peste TRS intra in suprapresiune.

Azi am reglat actuatorul turbinei. E foarte putin loc de reglaj si nu am chei potrivite pentru piulita de dedesubt. Pentru a o slabi am dat jos protectiile termice din spatele motorului, roata dreapta ca sa pot scoate carenajul si protectia si stergatoarele ca sa-mi fac loc. Era necesara o cheie fixa lunga de maxim 6-7 cm. M-am chinuit cu una de vreo 10 cm . Primele reglaje erau imbucuratoare eu scurtand bratul actuatorului boostul incepe sa creasca. Daca reglez pentru mai putin boost incepe lag din ce in ce mai mare. Am inceput sa am boost pana la nivelul specificat cu ceva probleme.

Cu reglajul actual am :
- in treapta 1 nu prea are boost cat cere si e sub cat cere calculatorul.
- in treapta 2 daca schimbi pentru demaraj nu ajunge niciodata la boost cerut. Daca turez pana la 5000 ture pana la urma se apropie boostul si ramane in urma doar cu 0,2-0,3 bari. Daca merg constant in tr2 pe la 2500rpm cere ( din memorie zic ) 1.5 bari si eu am 1.35bari adica tot mai putin.
- in treapta 3 intra boost mai greoi pana la 2200 rpm. Sub 2200 rpm e mereu sub cat cere indiferent cum dau demarajul cu pedala la podea sau normal. Peste 2200rpm pare ca incepe sa faca boost si e in zona cat cere atata primeste - OK
- in treapta 4 sub 2100-2200rpm intra greu boost ramanand in urma iar dupa 2200-2300rpm face boost pana depaseste cu 50mbari cat cere calculatorul.
- mers normal pe cruise control in treapta 4 la 1800rpm cere boost 1013 mbari si am 1076mbari.
- turat in gol motorul la 5000rpm cere undeva pe la 1050mbari si eu am 1550mbari.

Nota: valorile sunt din memorie. Am observat pe telefon valorile. Posibil sa am ceva intarziere si la comunicatie prin wifi si sa afecteze putin citirea datelor.
xmisterx
Datele de pe tel sunt putin intarziate, boost slab sub 2200 rot este oarecum normal, parerea mea este ca valorile postate sunt aproape bune.
ProfiBv
Cu tubulatura de intrare în intercooler am avut și eu probleme anul trecut . Am schimbat oringurile jos și la cotul de 45 grade, am spălat urmele de ulei din zona alternatorului și acum am iară urme de ulei
Mă deranjează cel mai tare lagul de răspuns al turbinei după o frana de motor prelungită sau după un timp în care nu am accelerat .
Gil26
Despre "verficarea etanseitatilor" am scris si eu in #26, despre "reglajul" actuatorului turbo...nu comentez, ...., sunt "tone" de "material" si "experiente", pana la urma fiecare procedeaza cum stie si mai ales cum doreste.
pistritu
QUOTE(Gil26 @ 15 May 2021, 17:00)
Despre "verficarea etanseitatilor" am scris si eu in #26, despre "reglajul" actuatorului turbo...nu comentez, ...., sunt "tone" de "material" si "experiente", pana la urma fiecare procedeaza cum stie si mai ales cum doreste.
*


da,nu se umbla la piulita de reglaj. Acolo se umbla de firmele care reconditioneaza turbine,cand o regleaza pe bancul de probe.
A mai zis cu ani in urma Cristi Streulea pe celalalt forum logan, ca nu e bine sa se umble la acturator,si el incercase pe loganul lui 1,5dci 65cp si a intampinant probleme gen intrarea in limp mode sau lag mare dupa reglaj. Vezi ca este si pe tutorialelogan un video despre subiectul acesta smile.gif
ontopic: pe youtube coasta de est, la orice reglaje turbo sau cand cand e nevoie sa o reconditioneze, ei o demonteaza de pe masina si o duc la AvdTurbo.
clau166
Eu am ajuns din aproape in aproape invartind pe toate partile mai toate componentele si ocolind turbina de la inceput. Citisem ca n-ar trebui sa stric reglajul de la geometria turbo si am cautat toate posibilitatile sa nu fie din turbina si sa fie din alti senzori. Adevarul e ca e riscant sa modifici parametrii turbinei dar ai mei deja erau afectati. Cred ca ma avantajeaza putin faptul ca am diagnoza. Pe orbeste e mult mai greu de incercat vreun reglaj. Cu toate astea n-am vreo pretentie decat sa fiu in 10-20% marja de functionare turbina pentru ca nu pot avea precizia unui reglaj pe banc.

Am de gand sa las sa se mai aseze parametrii motorului si adaptivii si apoi sa reinterpretez valorile de la turbina. Cel putin azi am fost multumit ca reglajul actuatorului turbinei a dat primele rezultate reale.

@ProfiBV
Din pacate am incercat si eu chestia asta sa iau piciorul de pe acceleratie si apoi sa reapas pedala si lagul e prezent in continuare. Am putut si sa reduc putin presiunea in turbina din actuatorul geometriei variabile sa ma apropii mai mult de valorile ideale dar lagul asta se mareste. Probat azi. Am preferat sa las presiunea un pic mai mare si sa experimentez zilele urmatoare si in trepte mai mari sa vad cat de mult creste presiunea pe demaraje mai lungi si eventual in treptele 5 si 6.

@xmisterx
Mersi pentru feedback-ul actual. Voi reveni cu date mai precise cand voi monitoriza pe laptop prin usb cu o interfata mai rapida de comunicatie si folosind pyren. Atunci voi putea observa mai multi parametri si voi observa mai bine prin ce zona sunt cu reglajele actuatorului.

Intrebarea actuala care ma framanta : Oare 1.55 bari la 5000 rpm (limitare) e bine de la turbo ? Citisem ca turbina ar trebui totusi sa coboare brusc. Observ ca reduce presiunea dar ma asteptam sa am 1 bar.

Datele pe care le am despre turbo de pe modelul asta de motor si pe care am incercat sa le ating :
- ar trebui la 3000rpm turat in gol 1.23bari
- presiunea maxima atinsa ar trebui sa fie 2.7 bari in sarcina (probabil treptele 4-5-6)
pistritu
cei mai buni pentru reglaje si diagnoze turbo pe masina Robnec din Militari.
Dupa aceea ar fi Avd Turbo.
Prin Galati mai e iarasi unii meseriasi, TurboCustom
xmisterx
QUOTE(clau166 @ 15 May 2021, 21:43)
Intrebarea actuala care ma framanta : Oare 1.55 bari la 5000 rpm (limitare) e bine de la turbo ? Citisem ca turbina ar trebui totusi sa coboare brusc. Observ ca reduce presiunea dar ma asteptam sa am 1 bar.
*


Nu are cum sa scada asa mult, trebuie luat in calcul si presiunea atmosferica la care se adauga presiunea creata de turbina.

P.S. Incearca sa eviti pe cat posibil aceste accelerari bruste pana la limitare, sunt sanse mari sa strici motorul.
clau166
Revin cu impresii dupa 2 zile : nu apare nicio eroare in bord sau pe ecu. Motorul accelereaza bine cu evidenta diferenta peste 2200-2300 ture cand lasa impresia ca acolo "intra turbina" in actiune.

- pe accelerare pana in 2300 ture in continuare e sub presiunea ceruta pe orice treapta
- rulare constanta pe tempomat am pe toate treptele de viteza boost mai mare cu 16-60mbari fata de cel cerut, 60mbari fiind in treapta 6 iar 16mbari pe treapta 2. Influenteaza negativ consumul presiunea din turbina mai mare la rulare constanta (tempomat) ?
- un lucru imi atrage atentia : in frana de motor boost scade de la vreo 1000mbari pana la chiar 666 mbari (minim cat am vazut) timp in care orice apasare de acceleratie inseamna smucire. Ridicarea piciorului de pe acceleratie iar inseamna smucire. Nu face asa pe toate decelerarile ci doar pe cele mai lungi :100-200 metri. Ma bate gandul sa pun inapoi senzorul map original al masinii. Nu am observat anterior sa scada vreodata presiunea sub 950mbari cum scade acum.

Am ramas cu 2 erori pe UPC : df81 si df101
xmisterx
Pt a creste boost-ul in turatie mai mica ai putea incerca sa mai slabesti putin surubul care limiteaza cursa geometriei.
clau166
Nu am mai modificat deocamdata presiunea in turbina pentru ca am observat ca am presiunea in filtrul de particule marita. Dupa ce am presiunea normala ar trebui sa vad cat e defapt boostul dat de turbina. A trebuit sa fac mai multe probe sa observ urmatoarele valori :
- ralanti 28mbar ( maxim ar fi pe la 35 mbari , daca dpf e nou si gol 1-5mbari )
- 2000rpm 70mbari
- 3000rpm 320mbari

Am mers mai multe zile mai turat, am alimentat cu motorina mai buna si acum am urmatoarele valori :
- ralanti 15 mbari
- 2000rpm 30 mbari
- 4400 rpm 470mbari

Cred ca inca nu e bine. Voi mai merge turat in continuare ( minim 2500rpm am mers si schimbat treapta 3000-3700 rpm ) si vedem ce zice la urmatoarea regenerare.

Astazi voi inlocui si senzorul acela MAP nou cu cel vechi. Nu-mi place deloc de asta nou pentru ca arata de multe ori sub 700mbari cand sunt in frana de motor. As vrea sa vad daca se schimba ceva cu cel original al masinii daca tot nu e defect nici acela. Poate e vreo eroare de afisare a presiunii. Codul senzorului MAP nou e identic cu cel vechi: Bosch cel nou , Bosch cel vechi.
luci_bce
Salut.
Și eu m-am confruntat cu o problema asemănătoare, cu un motor 1.5 dci k9k 832 de 90 cp.
Cand am luat mașină, fosta proprietară a mers prost cu ea, subturat, mers doar în oraș, mașina a fost înfundată de tot.
Mașină dădea eroare P0234 overboost de fiecare dată când DPF incerca sa dea regenerare.
Am fost la service, i-au făcut o regenerare forțată, și mașina a mers aproape ok, cu mențiunea că la o viteza de peste 120 kmh dădea aceeași eroare.
După vreo 5000 km mersi cu mașina în regimul asta,am observat că mașina nu mai dădea eroare de overboost decât dacă își făcea regenerarea la o viteză de peste 100kmh. După încă 15000 km parcurși, mașina nu mai da eroarea asta, nici dacă își face regenerare la peste 130 kmh.
Se pare că s-au desfundat atât de bine, încât de curând a apărut eroarea P0299 underboost.
Am verificat tubulatura de la turbina și am găsit la furtunul de la intercooler din fata alternatorului ulei.

Am comandat oringul respectiv, între timp curățând și punând puțin silicon pentru temperaturi înalte.
În situația ta as face asta:
- nu as mai umbla la tija de la wastegate.
- as verifica cu un manometru atât presiunea vacuum, cât și cât de rapid se obține.
- verifica pe lângă valva TRS și convertorul de presiune eșapament.
- as merge cu mașina. Faptul că fac naveta pe autostradă zilnic,cate 150 km , a contat enorm pentru mașina mea. Problema overboostului practic a dispărut de la sine ,după mulți kilometri parcurși la turație mare și multe regenerări DPF. Mașina mea e un Megane 3 cu 150k km , și în momentul în care se termina regenerarea mai am doar 1-2 grame de cenușă în filtru, dovedind că filtrul încă e în mințile lui și după atâția kilometri.
- mergi turat cu mașina. Nu de puține ori "uit" să bag in viteza a cincea, mergând cu 120/130 doar cu viteza a patra. În oraș,după părerea mea motorul nu are ce sa caute mai sus de viteza a treia.

O mica diferență există și la mine la presiuni:
- la relanti am 988-995 mbari, ECU cere 1013 mbari
- presiunea maximă a turbinei e undeva la 2600-2700 mbari.
- până la 2000 ture presiunea oferita de turbina e puțin mai scăzută decât cea ceruta de ECU,gen turbina oferă 1600 mbari și motorul cere 1700-1800 mbari.



pistritu
clau166, ceva noutăți?
Dpf-ul se poate trimite prin curier la Odorheiu Secuiesc și il curata ei
https://filtreparticule.ro/contact/

Dacă mai ai nevoie de pagini de documentatii, vorbește cu colegul Gil26.
clau166
Astazi a intrat in regenerare dupa 615 km parcursi in regim mixt. Nu merg pe autostrada. In incercarea de a elimina mai repede funinginea dupa un timp am turat 3000-4000 rpm motorul in cateva demaraje in treapta 2. Se pare ca nu i-a placut si a intrerupt regenerare lasandu-ma cu 11 grame de funingine din vreo 22grame initial. Nu mi-a intrat in regenerare in momentul potrivit pentru ca s-a intamplat exact cand ma invarteam prin Pitesti si in cazul asta nu mai aveam ce viteza sa mentin constanta.

Presupun ca problemele acestea le am dupa ce am mers cu turbina cu probleme mai bine de o saptamana.


@luci_bce
Multumesc pentru completari si comparatii presiuni.
Convertorul presiune esapament nu stiu exact daca influenteaza ceva in cazul meu. Am mers cu el deconectat de cand am luat masina pana acum cateva luni fara sa stiu de existenta lui. Nu aparea vreo eroare nimic. Valva TRS e inlocuita. Nu am erori de niciun fel. Citesc doar pe diagnoza si vad ca nu e chiar in parametri. Poate se curata singur la urmatoarele regenerari. Pentru un utilizator obisnuit masina e in parametri daca nu merge la diagnoza.
Gil26
O regenerare activa se poate face foarte bine si pe la vreo 2500 rpm daca sunt indeplinite toate celelalte conditii, iar valoarea "gramelor" este una interpolata de soft.
busu 12
Bafta multa sa repari mașina, am citit topicul dumneavoastră.
clau166
Multumesc.

Aseara am decis sa ma mai joc un pic cu reglajul actuatorului de la geometria turbinei. Am lungit cursa cu vreo 2mm ( cam 2 curse complete piulita desurubata ). Am testat astazi si lagul anterior prezent permanent a disparut. Pot zice ca raspunde bine la orice acceleratie. Am turat, am demarat, am mers cu treptele 2,3,4 in demaraj prelungit fara eroare in bord.

Am pus diagnoza si observ schimbarile :
- la ralanti presiunea de la turbo este in jurul presiunii atmosferice : 1013 cerut / 1050 realizat
- in mers constant cruise control treptele 2,3,4 2000-2200 rpm : cerut 1030 mbar /1380-1570 mbar realizat
- treptele 5 si 6 mers constant 2000-2200 rpm : cerut 1.24 bari / realizat 1.25 bari.
- pe timpul demarajului presiunea ceruta e obtinuta mult mai rapid decat cu reglajul anterior al actuatorului DAR presiunea maxima turbo mi-a ajuns la 2.95 bari in treapta 4 fata de 2.7 bari maxim ceruti.
- filtrul de particule se infunda de 2-3 ori mai repede chiar si la mers constant
- temperatura filtrului particule e mai scazuta cu 50-60 grade decat de obicei.
- consumul a crescut cu 0,5-0,6 litri/100km

Cum fac sa pot impaca si capra si varza ?
Mi-as dori sa raspunda ca acum la accelerari dar sa am si presiunea maxima la 2.7 bari. N-am gasit decat o piulita si contrapiulita la actuatorul asta. Nu observ alt reglaj. Pe astea le reglez lungind/scurtand actuatorul. Am impresia ca acum daca strang piulita ( scurtez actuatorul ) voi ajunge la situatia initiala cand aveam lag mare ( presiunea turbo era obtinuta greoi fata de cea ceruta ) si totusi presiunea maxima era usor mai mare decat cea ceruta ( 50-100mbari ) deci si la reglajul anterior daca voiam presiune mai scazuta tot trebuia sa mai lungesc actuatorul ceea ce marea si mai mult lagul.
pistritu
Lasa asa. Dacă vrei perfect demontează turbina și mergi cu ea la o firma de reparatii turbine, sa o pună pe stand de echilibrat și reglaje.
clau166
Am mai ajustat la geometria turbo si am domolit-o. Nu mai face suprapresiune dar s-a si blegit. Exista lag consistent acum cu intarziere destul de multa pana face presiune. O las asa o vreme.

A venit caldura si m-a lasat aerul conditionat. Cu ceva timp in urma am remarcat cica eroare ventilator ( probabil se refera la GMV ). Exista eroarea desi din tester gmv-ul porneste. Cand pornesc ac-ul gmv-ul porneste. N-am gasit vreo siguranta sarita. Am trecut peste si am mers asa. Dupa inca cateva saptamani observ ca ac-ul incepe sa faca figuri racind mai putin. Ieri am constatat ca nu mai baga racoare decat pe partea dreapta ( eu avand clima pe 2 zone ). Ciudat. M-am plimbat toata ziua si la un moment dat m-a lasat complet si n-a mai bagat rece deloc nici pe partea dreapta sa ma trezesc dupa vreo 15 minute ca vine racoare de pe partea dreapta. Inexplicabil.

Am pus testerul pe masina si nu vad vreo eroare pe partea de climatizare. Presiunea freonului e 6.8-7 bari la 30 grade temperatura exterioara si vreo 5 bari la 20 grade exterior. Problema e ca nu creste deloc daca cuplez compresorul manual sau decuplez. Nu am conductele reci de la ac. Ma gandeam sa suspend masina si sa observ daca s-a dus ambreiajul de la compresor si nu mai cupleaza dar inainte de asta am zis sa testez la deget daca exista presiune pe instalatia de AC. Neavand cu ce masura am eliberat presiune apasand pe ventil. A iesit un mic puf unsuros apoi iesea aer. Din cate stiu eu freonul in general e rece sau lasa senzatia de rece cand iese. Nu a fost cazul la mine. Concluzionez ca nu mai am freon in instalatie. R134a.

Sper doar sa scap cu completare freon si sa n-am vreo fisura pe undeva. Ma asteptam ca pe diagnoza senzorul presiune freon sa spuna cumva ca e presiunea scazuta. Nu se intampla asta.
ProfiBv
Freonul e consumabil , ca și uleiul de motor.Se recomandă înlocuire la 2 ani.
Ar fi fost importanta cantitate recuperata, fără să fi apasat pe ventil!
Ai ambreiaj cu bobina sau valva pe compresor?!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.