Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Megane 3, 2.0 TCE
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane III
titicheveresan
Saluatare. Sunt nou posesor de Megane 3, motor 2.0 TCE - 180cp.
De cateva zile, (cu temperaturi exterioare sub 5 grade) se intampla ceva ciudat. Turatia la relanti cu motorul cald, nu scade sub 1000. Cand pun dezaburirea geamului spate, turatia creste la 1600,. Se comporta ca si cum masina vrea sa compenseze lipsa de curent.
A mai intalnit cineva aceasta problema?
Poate fi bateria slabita?
Multumesc
silvanu96
la M3 daca bateria e slabita apare mesaj in bord sa pornesti motorul...
ai o problema la vreun senzor , probabil ceva pe admisie , acolo se regleaza turatia...
pe admisie reglajul se face cu debitmetrul de aer si senzorul MAP, acestea se curata periodic cu spray special, nu cu wd40...
ai putea sa faci si o diagnoza, chiar daca nu e nici un bec aprins in bord...
a crescut consumul in ultima perioada cam cu 1,5 litrii ?? (adica probleme cu sondele lambda)
...sunt mai multe cauze ce pot duce la turarea excesiva...
titicheveresan
Ok. O sa incerc sa-l curat cu spray....
Am facut o dignoza, si nu are nici o eroare.
Totusi, ce e ciudat, ca se accelereapa pana la 1600 cand pun dezaburirea spate.

Multumesc
titicheveresan
Curatat senzorii.
Schimbat releul de incarcare, care inainte incarca 13,3v.
Acum incarca cu 14,4.
Verificat/testat acumulator = ok.
Dar, tot se accelereaza la 1600rpm cand pun dezaburirea de pe spate, si tot la 1000rpm sta la relanti cu motorul cald.
Nu mai stiu ce sa verific.
Nu da nici o eroare pe tester
sad.gif
clau166
Ce putere are alternatorul de pe masina ?
Releul de pe alternator a fost inlocuit cu altul original ?
Ai nevoie de un alt posesor de 2.0 TCE . Din ce stiu dieselul are ceva cuplu la turatii joase si poate sustine ok alternatorul chiar si la 1000rpm. La diesel alternatorul are o multiplicare a turatiei mai mare. E posibil ca la benzina asta sa fie functionarea normala cu o baterie descarcata. Pe diagnoza mie imi arata la ralanti cu baterie slaba ca baga in baterie pana la 2400-2500w. In mers se duce si la 2800w. Se opune destul de tare alternatorul pentru a produce acea putere. E de retinut ca randamentul unui alternator obisnuit e pe la 40-50%. Daca presupun 50% eficienta cu 2800w produsi ( 736w=1 cal putere ) ---> alternatorul iti papa singur 8 cai putere din motor. Daca pe diagnoza ti-ar arata ca incarca cu vreo 1800-2000w eu cred ca e functionare absolut normala.

Ar trebui sa masori cel putin tensiunea pe baterie intr-o zi cand stii ca iti face probleme inainte de pornire motor cu toti consumatorii opriti. Vei vedea de exemplu 12,5 Volti. Pornesti pentru cateva secunde faza scurta ca sa poti masura in sarcina bateria. Daca scade sub 12 Volti bateria e obosita iar alternatorul compenseaza incercand sa incarce cat mai rapid. Nu e eroare. Important e sa masori bateria si in sarcina.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.