salut
Ajutati-ma, va rog, cu niste pareri despre ce-ar trebui sa verific in service pentru situatia urmatoare.
Masina: Megane 2 2007, 1.9dci, 131 cai, motor F9Q, 250000 km in bord (greu de crezut ca-s reali, e adusa in 2018 din Germania).
Cronologie evenimente recente:
- aprins martor DPF
- in aceeasi zi, dupa 2-3 porniri, aprins martor cheie galbena + mesaj Check Injection
- in aceeasi zi, ulterior, mesaj Check ESP, care aparea la fiecare pornire, alaturi de martor DPF si Check Injection
- in aceeasi zi, mers pe autostrada, cam 50 de km, 3000 rpm, pentru regenerat DPF - nicio schimbare.
- in tot timpul asta, masina mergea bine, fara simptome. avea zvac, nu dadea fum negru, totul in regula, in afara de martori.
- a 2-a zi, adica dupa circa 100-150 km, curatat DPF, la niste oameni care pareau profi si aveau si niste reviewuri bune pe google (undeva in jilava, pe langa metrotehnica)
- luat masina de la curatat dpf, disparut martor dpf, dar ramas martor cheie galbena si mesaj Check Injection + lipsa putere (nu mai intra turbina)
- motorul se tureaza, trece de 4000 rpm, nu e in limp mode, dar nu mai are putere, 1-a, a 2-a merg bine pana la 2-3000 de ture, daca schimb a 3-a, deja se misca cu incetinitorul. simptom clar de lipsa turbo.
- pus pe tester serios, mesaj de eroare DF226, iar pe OBD-ul meu bluetooth elm 327 - P0638 Throttle Actuator Control Range/Performance B1
- niciun mesaj de eroare pentru Turbo
- testat alimentarea la electrovalva care comanda turbina - are tensiune. schimbat electrovalva- degeaba. daca pun firele de vacuum in prelungire (inchid circuitul de vid), turbina da semnal pe OBD.
- cand e rece, ralanti-ul sta la 900, dupa ce se incalzeste scade la 800, dar tremura destul de tare.
Are cineva vreo idee de ce n-ar mai pleca o turbina dupa curatare DPF + mesaj eroare Check Injection, fara eroare la turbo?
mersi