Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Megane 2 1.9 131cai simptome
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
bamselu
salut

Ajutati-ma, va rog, cu niste pareri despre ce-ar trebui sa verific in service pentru situatia urmatoare.

Masina: Megane 2 2007, 1.9dci, 131 cai, motor F9Q, 250000 km in bord (greu de crezut ca-s reali, e adusa in 2018 din Germania).

Cronologie evenimente recente:
- aprins martor DPF
- in aceeasi zi, dupa 2-3 porniri, aprins martor cheie galbena + mesaj Check Injection
- in aceeasi zi, ulterior, mesaj Check ESP, care aparea la fiecare pornire, alaturi de martor DPF si Check Injection
- in aceeasi zi, mers pe autostrada, cam 50 de km, 3000 rpm, pentru regenerat DPF - nicio schimbare.
- in tot timpul asta, masina mergea bine, fara simptome. avea zvac, nu dadea fum negru, totul in regula, in afara de martori.
- a 2-a zi, adica dupa circa 100-150 km, curatat DPF, la niste oameni care pareau profi si aveau si niste reviewuri bune pe google (undeva in jilava, pe langa metrotehnica)
- luat masina de la curatat dpf, disparut martor dpf, dar ramas martor cheie galbena si mesaj Check Injection + lipsa putere (nu mai intra turbina)
- motorul se tureaza, trece de 4000 rpm, nu e in limp mode, dar nu mai are putere, 1-a, a 2-a merg bine pana la 2-3000 de ture, daca schimb a 3-a, deja se misca cu incetinitorul. simptom clar de lipsa turbo.
- pus pe tester serios, mesaj de eroare DF226, iar pe OBD-ul meu bluetooth elm 327 - P0638 Throttle Actuator Control Range/Performance B1
- niciun mesaj de eroare pentru Turbo
- testat alimentarea la electrovalva care comanda turbina - are tensiune. schimbat electrovalva- degeaba. daca pun firele de vacuum in prelungire (inchid circuitul de vid), turbina da semnal pe OBD.
- cand e rece, ralanti-ul sta la 900, dupa ce se incalzeste scade la 800, dar tremura destul de tare.

Are cineva vreo idee de ce n-ar mai pleca o turbina dupa curatare DPF + mesaj eroare Check Injection, fara eroare la turbo?

mersi
cj98czh
pune un clip utilizat de cineca care se pricepe cu el, fa un test cu el pus la drum ..

motorul asta este mai des intalnit pe laguna 2 .. cauta putin acolo si vezi ce gasesti ..

nu trebuia sa cureti fap-ul .. in acedt fel ai riscat sa ii pui cruce definitiv ... tu ai tratat efectul si nu cauza .. atat timp cat ai erori si nu se intrunesc niste conditii .. fap nu isi va face regenerare ... vezi prima data ce o doare cu o diagnoza cum trebuie
bamselu
mersi

oi vedea maine la service.
cj98czh
sper sa ai parte de unii priceputi . ca sunt rari ..
xmisterx
Conform autodata P0638 este o eroare de senzor la pedala de acceleratie. Aici trebuie investigat.
Gil26
Subscriu celor scrise anterior, era bine daca se rezolvau la inceput cauzele erorilor iar ”curatarea” DPF-ului ulterior (si nu cred ca ajuta prea mult).
Nu am gasit DF226 (nici nu am cautat prea mult). Asa este: eroarea P0638 citita cu clona ELM327 este ”legata” de senzorul de la pedala de acceleratie,atasat cateva capturi (poate ii ajuta initiatorului), nu este exclus sa fie actuatorul clapetei, dar ar fi indicata o diagnoza bine si corect facuta inainte de toate.
bamselu
mersi de sfaturi

problema initiala s-a rezolvat cu stergerea codului de eroare. pe tester nu aparea nimic altceva dubios. am turbo si a disparut martorul check injection din bord.

partea proasta e ca acu am alte simptome. P0487 OBD-II Trouble Code: Exhaust Gas Recirculation Throttle Control Circuit A, fara martori aprinsi in bord.
Masina merge un pic ciudatel, in sensul ca, la 1800-2000 de ture constant, pare ca se gatuie. trage 1-2 secund3, pierde putere o secunda. si tot asa. probabil c-o sa duc egr-ul la curatat.

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.