Va salut!
Am cautat in mai multe topicuri dar nu am gasit o problema asemanatoare cu a mea.
Masina in cauza este un Renault Megane 2.1, caroserie cabrio, an 2005, motor 1.6 16v - cod K4M 760, 130.000 KM achizitionat in iunie 2020.
Tin sa mentionez ca inainte ca toate aceste simptome sa apara, masina avea un "tremurat" la relanti destul de sesizabil in anumite momente.
Relanti-ul ramanea stabil in tot acest timp, doar ca in caroserie se simtea acel tremurat foarte bine si se putea vedea chiar si direct sub capota cum motorul se misca mai mult decat trebuie.
Bujiile aveau depuneri de motor care functioneaza cu amestec bogat (pe ambele seturi de bujii, le-am schimbat de 2 ori).
La rece se simtea un miros sesizabil de benzina in spatele masinii.
Mi se parea ca in spatele masinii toba nu se auzea exact cum trebuie, parca ar fi mers "la galop" motorul.
Nu prea tragea deloc sub 3000RPM.
Au fost schimbate urmatoarele piese vara aceasta (acum 4-5 luni) cu speranta ca voi rezolva toate problemele:
Schimbat kit distributie (HEPU) + fulie defazoare (OE) + pompa apa (HEPU) + antigel HEPU verde.
Schimbat electrovalva debit ulei catre fulia defazoare. (preventiv, sa nu defecteze noua fulie)
Schimbat senzor impulsuri volanta OE Renault. (preventiv)
Schimbat senzor pozitie ax cu came OE Renault. (preventiv)
Schimbat tampoane motor (cel din spatele motorului si cel superior, de langa distributie).
Schimbate bujiile de 2 ori (NGK toate 4 prima data, iar a doua oara Bosch, toate 4).
Schimbat ulei, vascozitate 5W-40.
Schimbate toate filtrele. (cel de benzina este in rezervor, nu este schimbat).
Schimbat alternator (Valeo, nou). - ramasese fulia blocata.
Schimbat baterie (preventiv, sa nu ma lase in frig) - Varta D15, 63Ah 610A.
Dupa toate acestea, motorul parca isi mai recapatase din putere, iar in diminetile reci motorul nu mai murea din cauza fuliei defazoare defecte.
Tremuratul a ramas si dupa toate aceste piese schimbate, impreuna cu mirosul de benzina si cu amestecul bogat.
De aproximativ o saptamana ma confrunt cu urmatoarea (urmatoarele) probleme:
Totul a inceput cu o mica "bataie" ca de tacheti in anumite momente ale motorului, video aici: Click + Click
Apoi, in frana de motor dintr-o turatie mai mare (3000 RPM+), se aude un zgomot destul de ciudat, nu il pot explica in cuvinte. Este un zgomot mai infundat si mi s-ar parea ca se aud niste roti dintate, cred ca din zona cutiei de viteze. Imediat cum apas ambreiajul si este decuplata cutia, zgomotul dispare, video aici: Click - nu prea se distinge acel sunet pe video... intre secundele 4 si 7 se distinge putin.
Antigelul a inceput sa scada in vas iar pe toba a inceput sa apara fum alb... adica antigel ars cel mai probabil. (pana in momentul actual nu a mancat nici macar un gram de antigel)
De cateva zile cand pornesc masina, moare dupa aproximativ 5-6 secunde daca nu o accelerez si simt ca si cum raspunde greu la acceleratie si parca ar merge in 3 pistoane (bobinele sunt verificate si sunt ok). O pot porni si de 20 de ori, tot moare motorul indiferent daca este la 90 de grade sau nu. Daca reusesc sa plec cu ea de pe loc si vreo 5-10 minute o tin mai turata, nu se mai opreste ATAT DE DES, dar tot sunt faze cand se opreste la semafor si daca incerc sa plec mai usor cu ea de pe loc se intampla acelasi lucru. Doar ca dupa acele 10 minute, isi poate tine relanti-ul fara sa se opresca. Doar ca il tine cam jos, aproximez cam pe la ~800RPM. Inainte de aceasta problema il tinea constant la ~900RPM. In timpul sarcinii motorul nu s-a oprit niciodata.
Alta chestie pe care am observat-o este ca la prima pornire rece nu isi mai mentine relanti-ul in jurul a ~1200RPM cum o facea inainte. Incepe sa scada imediat cat mai jos. Video: Click - La a doua apasare de buton, mi s-a parut ca pompa de benzina facea acel zgomot, se auzea din spate, in zona banchetei. La a 3-a apasare de buton motorul a pornit, dar a murit la fel ca prima data.
Pe locul de parcare se observa niste scurgeri, de fiecare data cand plec cu masina apare o noua scurgere. Nu am putut identifica pe unde este scurgerea, totul pare uscat iar masina are scut. Poza: Click
Am verificat si in zona carcasei de la termostat si nu am observat scurgeri, dar voi schimba si acea carcasa cu totul, impreuna cu o noua garnitura, cu toate ca nu cred ca problema este de aici.
Inainte sa apara problema cu muritul motorului, am alimentat cu benzina de 99. Nu stiu daca este doar o coincidenta sau nu, dar stiu ca motorul acesta suporta si 95 dar si 99. Am consumat toata benzina de 99 si am bagat 95, dar tot moare motorul.
Stie cineva cu ce ar trebui sa incep?
Ma gandeam sa schimb garnitura de chiulasa iar mai apoi sa vad cum se comporta... chiar nu stiu ce as mai putea schimba. Nu cred ca o sa reusesc sa o fac vreodata sa functioneze in parametrii. ))))))
Saptamana viitoare o voi pune pe un tester, dar nu cred ca voi afla mare lucru.
Va multumesc pentru atentie si ajutor!