Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Scartait roata fata
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane III
silviumc
Am un scartait la roata stanga fata care imi strica buna dispozitie cand il aud.

Masina n-are nimic, nici o problema, sunt foarte multumit dupa aproape 10 ani de cand o am, doar scartaitul asta imi stirbeste acum sentimentul pozitiv.

Nu pare a fi de la placutele de frana, pentru ca apare numai cand merge masina si nu se mai aude cand franez. Am intrebat la service cand am facut revizia, dar explicatia mi s-a parut o abureala, nici nu aveam mari asteptari.

Mai adaug ca nu e nimic in neregula pe la roata. Dupa cum am zis, a fost verificata in service si la revizie si la o geometrie.

Filmare cu sunet: scartait roata
PetreAir
Eu as verifica mai amanuntit sistemul de franare, vezi daca se mai aude si cu roata suspendata si uitate cum calca placutele pe disc.
Placute in general creeaza aceste probleme ( poate sa fie si de la etrier sa nu mai lucreze corespunzator, sa tina un pic presata o placuta pe disc cat sa scartaie).
Disc ovalizat, dar trebuia sa simti ceva la franare.
lupukel
Verifica daca mai ai arcul de la etrier.

Sa nu ai surpriza sa ti-l fi dat jos daca ai avut vreo interventie in zona aia, si sa nu ti-l fi pus dobitocul de mecanic inapoi, se mai practica. Eu m-am trezit fara ambele arcuri, si pe stanga si pe dreapta.

E pe exterior, arata ca o sarma cu capetele infipte in 2 gauri din etrier. Codul piesei la mine e 410832774R
MyKe89
Dacă vizual e totul în regulă, eu aș schimba rulmentul roții.
cj98czh
QUOTE(silviumc @ 21 Nov 2020, 22:53)

Nu pare a fi de la placutele de frana, pentru ca apare numai cand merge masina si nu se mai aude cand franez.
*




22 Nov 2020, 08:32:
fix la sistemul de franare cred ca este ...
Fan Megane
Exact de acolo, este logic, au uzura discurile sau vreun etrier mai lenes care atinge cat sa faca zgomot, cand actionezi frana, sistemul e strans dispare zgomotul, trebuie verificate discurile sa nu fie cu buza, culisele curatate sa lucreze usor, cilindrul de frana sa nu ramana blocat.
silviumc
Am rezolvat, cu mainile mele. M-am dus la alta revizie si service-ul mi-a zis ca discurile de frana de pe fata au sant la interior si ar trebui sa le schimb, plus placute, care nu-s uzate, dar asa se face. Totul 1500 de lei. Mda, bine, ma mai gandesc. Le-am zis ca mi se pare ca masina merge cam infranata. Mi-au facut stand de frane si au zis ca n-are nimic.

Si m-am uitat pe YouTube la ChrisFix cum sa nu mai scartaie franele

De acolo am inteles cauzele.

Apoi m-am uitat tot pe YouTube cum se schimba discurile pe fata si spate, doar ca sa vad cum se demonteaza si ce am nevoie.
Mai sunt si altele, am vazut vreo 3 cel putin. Din fiecare se mai afla un detaliu nou.

Mi-am luat de pe emag scularia pe care n-o aveam
- cheie dinamometrica 1/2" pentru stans prezoanele. E din cauza ca am rupt unul pe care l-am strans la mana cu cheia de la masina. Poate avea o problema, poate ca am fost eu bivol, ca nu stiam ca trebuie stranse pana nu se mai poate. Dar am invatat bine lectia: 110 Nm. L-am scos la service.
- cheie dinamometrica 3/8" pentru alte suruburi de pe la roti
- bit inbus de 7 mm
- capat tubular de 15
- cheie de 13
- trusa presa etrieri cu surub pe stanga+dreapta, e neaparat nevoie de ea pentru impins pistoanele de pe spate, care se rotesc. Altfel nu intra.
- perie de sarma
- hartie abraziva 100
- vaselina cupru
- vaselina siliconica
- pasta albastra de blocat suruburi (thread locker)

Eu n-am mai demontat si discurile, pana la urma, ca n-am avut nevoie, dar pentru asta mai trebuie si
- torx T60
- tubulara 18
- tubulara 36

Placutele de pe spate erau intepenite complet in acele tablite, era totul plin de murdarie si rugina.

Am smirgheluit discurile pe margine pe cercul exterior si pe cel interior sa se duca toata rugina. Am smirgheluit un pic si placutele, mai ales pe marginile corespunzatoare cercurilor de la discuri. Stiu ca solutia asta n-o sa tina prea multi ani. Dar nici nu am nevoie. Pana la urma o sa schimb discurile oricum, dupa ce ating limita de uzura.

Am scos toate placutele, am curatat cu perie de sarma locul unde culiseaza, tablitele de pe spate. Am dat cu vaselina de cupru acolo, nu multa. Am avut grija sa sterg cu hartie daca a mai ajuns ceva pe discuri. Am dat cu vaselina siliconica si bolturile pe care culiseaza etrierii desi acelea nu erau intepenite.

Rezultat: rulare perfect silentioasa! De asemenea, daca inainte se oprea la stop cu un mic "hâț" cand o lasam pe liber, acum se preliiiinge si se opreste lin. O simt ca nu o mai tine nimic.

Iar cu ce stiu acum si ce scule am imi pot schimba singur placutele si discurile cand o sa am nevoie.

Imi place iar de masina. Ma uitam dupa alta, dar o mai pastrez, ca nu ma mai supara nimic si are abia 70000 km.

Inainte sa apara Arkana ma gandeam la ea. Dar dupa ce a iesit nu are combinatia de motor, putere pe care mi-o doresc. Design foarte frumos, dar variante putine rau la motorizare.
clamba
in mare cam asa am rezolvat si eu: aveam un scartait aproape continuu pe spate, mai putin cand franam. masurat discurile, erau la 7mm. la limita inlocuirii dar nu inca. am scos placutele, curatat si gresat partile in contact cu etrierul, scos tablitele. etrierii erau curati, functionau corect. n-a mai scartait pana la putin sub 7 mm grosime discuri, cand franele au fost inlocuite complet. pe aceleasi discuri inlocuite dupa 69k km placutele inca aveau vreo 5-6 mm de material de frictiune. echipare de fabrica.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.