Am rezolvat, cu mainile mele. M-am dus la alta revizie si service-ul mi-a zis ca discurile de frana de pe fata au sant la interior si ar trebui sa le schimb, plus placute, care nu-s uzate, dar asa se face. Totul 1500 de lei. Mda, bine, ma mai gandesc. Le-am zis ca mi se pare ca masina merge cam infranata. Mi-au facut stand de frane si au zis ca n-are nimic.
Si m-am uitat pe YouTube la ChrisFix
cum sa nu mai scartaie franeleDe acolo am inteles cauzele.
Apoi m-am uitat tot pe YouTube cum se schimba discurile pe
fata si
spate, doar ca sa vad cum se demonteaza si ce am nevoie.
Mai sunt si altele, am vazut vreo 3 cel putin. Din fiecare se mai afla un detaliu nou.
Mi-am luat de pe emag scularia pe care n-o aveam
- cheie dinamometrica 1/2" pentru stans prezoanele. E din cauza ca am rupt unul pe care l-am strans la mana cu cheia de la masina. Poate avea o problema, poate ca am fost eu bivol, ca nu stiam ca trebuie stranse pana nu se mai poate. Dar am invatat bine lectia: 110 Nm. L-am scos la service.
- cheie dinamometrica 3/8" pentru alte suruburi de pe la roti
- bit inbus de 7 mm
- capat tubular de 15
- cheie de 13
- trusa presa etrieri cu surub pe stanga+dreapta, e neaparat nevoie de ea pentru impins pistoanele de pe spate, care se rotesc. Altfel nu intra.
- perie de sarma
- hartie abraziva 100
- vaselina cupru
- vaselina siliconica
- pasta albastra de blocat suruburi (thread locker)
Eu n-am mai demontat si discurile, pana la urma, ca n-am avut nevoie, dar pentru asta mai trebuie si
- torx T60
- tubulara 18
- tubulara 36
Placutele de pe spate erau intepenite complet in acele tablite, era totul plin de murdarie si rugina.
Am smirgheluit discurile pe margine pe cercul exterior si pe cel interior sa se duca toata rugina. Am smirgheluit un pic si placutele, mai ales pe marginile corespunzatoare cercurilor de la discuri. Stiu ca solutia asta n-o sa tina prea multi ani. Dar nici nu am nevoie. Pana la urma o sa schimb discurile oricum, dupa ce ating limita de uzura.
Am scos toate placutele, am curatat cu perie de sarma locul unde culiseaza, tablitele de pe spate. Am dat cu vaselina de cupru acolo, nu multa. Am avut grija sa sterg cu hartie daca a mai ajuns ceva pe discuri. Am dat cu vaselina siliconica si bolturile pe care culiseaza etrierii desi acelea nu erau intepenite.
Rezultat: rulare perfect silentioasa! De asemenea, daca inainte se oprea la stop cu un mic "hâț" cand o lasam pe liber, acum se preliiiinge si se opreste lin. O simt ca nu o mai tine nimic.
Iar cu ce stiu acum si ce scule am imi pot schimba singur placutele si discurile cand o sa am nevoie.
Imi place iar de masina. Ma uitam dupa alta, dar o mai pastrez, ca nu ma mai supara nimic si are abia 70000 km.
Inainte sa apara Arkana ma gandeam la ea. Dar dupa ce a iesit nu are combinatia de motor, putere pe care mi-o doresc. Design foarte frumos, dar variante putine rau la motorizare.