Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: 2007 Honda Civic 5D 1.8 i-VTEC
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3
kossak
2020 pare sa fi fost un an in care multa lume si-a schimbat masina iar eu ma pot numara printre cei norocosi.

Recunosc ca nu am avut in plan sa schimb masina anul asta avand in vedere ce se intampla prin lume dar pana la urma asa a fost sa fie.
Cautarea am inceput-o inca din primavara, oarecum nehotarat in privinta bugetului si a masinii in sine. Am fost oarecum hotarat in privinta unui singur lucru: vreau o masina pe benzina, aspirata, cu putere decenta si care sa se preteze si mersului urban.
Din start am plecat cu un handicap: fara motoare turbo. Asta mi-a restrans foarte mult optiunile avand in vedere ca au ramas putine masini care mai ofera asa ceva ( si nu ma refer la motoare de clindree mica ).

Oarecum resemnat pe final, mi-am zis ca renunt la planul initial si ma uit dupa optiuni mai "mainstream", adica la motorizari diesel.
Dar asta tot nu-mi dadea pace, nu eram impacat cu ideea de a lua o masina diesel pe care s-o forjez prin oras.

Si asa am ajuns la masina din acest topic. Navigand intr-o zi pe olx am dat de un anunt care mi-a atras atentia: masina de la unic proprietar, cumparata de noua din Romania, rulata putin si tinuta in garaj. Sun si ma inteleg cu omul ca ziua urmatoare sa merg s-o vad ( masina era din Baia Mare). M-am mobilizat rapid, luat concediu pt ziua urmatoare, sunat un prieten ca sa-l chem cu mine dupa care a urmat o noapte lunga. Imi doream foarte mult ca masina sa fie ca in anunt.
Ziua urmatoare ne-am urcat in Logan si am mers grabit spre Baia Mare. Am gasit masina parcata intr-o curte, am povestit cu proprietarul, inspectat masina din toate partile, facut drive-test dupa care am batut palma.

Masina a fost cumparata de noua de la reprezentata Honda din Baia Mare in 2007 apoi vanduta in vara anului curent la o cunostinta de familie ( omul de la care am cumparat-o eu )
La momentul achizitiei avea putin sub 60.000 de km, cu toate reviziile trecute in cartea service. Am primit toate hartiile si pliantele, inclusiv factura de achizitie ( un fel de deja-vu, la fel a fost si cand am cumparat loganul).

Masina are dotari de bun simt:
- ABS si ESP
- clima
- volan invelit in piele
- senzor de lumina si de ploaie
- 4 geamuri electrice

[attachmentid=1628122640] [attachmentid=1628122641] [attachmentid=1628122642] [attachmentid=1628122643]

Recunosc ca mi-a placut modelul asta de cand a aparut dar nu am avut niciodata bugetul necesar pentru o asemenea achizitie.
Trebuie sa mai recunosc ca masina am luat-o in special pentru motorizare si chiar nu m-a dezamagit. Din contra, e exact ce mi-am dorit: motorul e foarte silentios sub 4000 rpm, foarte fain pentru mersul calm, dar in acelasi timp prinde viata ( si sunet ) mai sus in ture.
Ce-mi place la masina:
- dimensiuni compacte, practic e la fel de lung ca loganul
- scaunele sunt confortabile
- directia
- cutia de viteze ( etajarea + precizia)
- motorul
- practicabilitatea ( spatiul interior, portbagaj)

Ce nu-mi place:
- suspensia rigida si zgomotoasa
- calitate asamblarii

Fiind totusi o masina SH a venit si cu unele defecte:
- amortizoare fata scurse
- troncanituri de la puntea spate
- frana moale la prima pedela ( probabil aer in instalatia de franare )
- un chitait foarte scurt la pornirea la temepraturi scazute. ( am banuit ca o fi de la cureaua de transmisie invehita )

Am dus masina la service pentru a reparata toate cele mentionate: 4 amortizoare noi, bucse noi puntea spate ( aparent e o problema comuna ), schimbat lichid frana, schimbat cureaua de transmisie. In afara de astea nu s-a gasit nimic in neregula pe partea mecanica.

Estetic se prezinta foarte bine masina, as zice ca e un 8/10. Are cateva zgarieturi superficiale dar la varsta asta e normal.

Urmatorul lucru pe care l-am facut a fost sa schimb player-ul de fabrica. Fiind o masina mai veche nu avea nici aux nici bluetooth.
Am cumparat un player Pioneer cu Android Auto, o rama 2DIN si un adaptor pentru a nu pierde comenzile de pe volan.

[attachmentid=1628122644] [attachmentid=1628122645] [attachmentid=1628122646] [attachmentid=1628122647] [attachmentid=1628122649]

Ultimul lucur a fost montarea unei camere de mers inapoi. Aveam acasa una primita gratis la o comanda mai veche de pe Aliexpress.
Am prins-o cu banda dublu adeziva, nu am vrut sa dau gauri in stop.

[attachmentid=1628122648]

Am mai cumparat 4 covorase de cauciuc, o tavita pentru porbagaj si un kit de reparatie pana, masina nevand rezerva. Momentan are anvelope Michelin CrossClimate cam uzate dar la primavara am de gand sa-i cumpar anvelope de vara noi si un set de jante de tabla pentru anvelopele de iarna.

Cam asta ar fi de zis momentan, ma opresc aici ca deja m-am intins.
marksman
Multi kmp fara probleme! Masina e faina, era pe lista mea la un moment dat.
wolfin
Sa o folosesti sanatos.

Mi s au parut cam scumple...
Cat a fost halatul?
kossak
Mersi pentru urari. Halatul fu 6000 de euro.
dandobre
Cam mult pentru o mașină de 13 ani. Dar e tardiv acum sa mai discutăm despre preț.
Să o folosești sănătos și cu plăcere!!!!!
kossak
Da, pretul intr-adevavar a fost cam mare dar a fost o alegere facuta cu sufletul. Din ceva motiv inca se cer preturi destul de mari pentru modelul asta, desi e vechi deja.

Sincer vad 2 "probleme" cu vechimea masinii: una ca e trebuie s-o duc anual la ITP iar cealalta e normal de poluare, EURO4. Daca la un moment dat se vor introduce taxe in functie de norma de poluare ar putea fi urat.
bgdrenault
Ce motor are, ca parca nu vazui?
wolfin
Daca zice ca se aude ok la 4krot/min zic ca e 1.8i.
bgdrenault
Nu stiu cu ce motorizari vine masina
dandobre
Scrie in titlu... rolleyes.gif
bgdrenault
Ce inseamna sa fii tanar........
einstein1984
multi kmp fara probleme, faina masina.
bucatzel
Faina achizitie, daca are 60k, e shk9... Sa nu-ti fie frica s-o turezi (dupa ce a ajuns la temperatura de regim), ala e atu-ul maxim la motorul asta, n-are cine stie ce cuplu, dar il are pentru multa vreme.
kossak
QUOTE(bgdrenault @ 17 Nov 2020, 18:16)
Ce motor are, ca parca nu vazui?
*



Motorul e 1.8 i-VTEC, 140 cai@6300 rpm, cuplu 174 NM@4300 rpm

[attachmentid=1628122673]

QUOTE(bucatzel @ 18 Nov 2020, 11:59)
Faina achizitie, daca are 60k, e shk9... Sa nu-ti fie frica s-o turezi (dupa ce a ajuns la temperatura de regim), ala e atu-ul maxim la motorul asta, n-are cine stie ce cuplu, dar il are pentru multa vreme.
*



Iti dai seama ca dupa 9 ani de condus 1.4 MPI asta mi se pare o mica racheta. Ce am remarcat la motorul asta e cat de repede se incalzeste, chiar si in comparatie cu 1.4 de pe Logan. Pentru mersul prin oras e aur lucrul asta.

N-am niciun motiv sa nu cred ca astia ar fi km reali, se reflecta in starea generala a masinii.
Avani
Felicitari pentru achizitie si multi kmp. Sa o stapanesti sanatos.
E o masina care dpdv design interior/exterior inca iese din tiparele actuale.
Legat de motorizare, e una cinstita, eu pe 407 la 1.8 aveam 125 cp si era si masina mai grea cu vreo 200 kg.
dizzy
Foarte misto masina, sa o volanesti sanatos!
Ce model e playerul Pioneer?
kossak
Modelul e Pioneer SPH-DA250DAB. L-am cumparat de pe emag cu 2000 de lei. Din ce informatii am reusit sa gasesc online ar fi model lansat in martie anul asta. Oricum, e destul de greu sa gasesti review-uri la playerele astea, doar pe youtube ce mai gasesti.
offspring
Inca o honda! smile.gif

Sa o stapanesti sanatos.
Fu cam piperat dar km sunt foarte putini.

Iti sugerez sa ii faci mentenanta ca la carte iar motorul si transmisia o sa te duca mult si bine.
Ai grija la ulei, Honda recomanda un 0w-20 dar poti merge si pe un 5w-30 daca respecti specificatiile API si ACEA. (Honda, Liqui Moly, Amsoil, Eneos, Repsol)
Uleiul pentru cutie si antigelul neaparat sa fie de la Honda.
In carte este specificat un reglaj de tacheti la 40k km. Dar "am vazut" si masini care nu au avut niciun reglaj in 160k km.

Motorul este foarte interesant, o sa ai consum de 1.6 si putere de 2.0. Pana in 3000-3500rpm, o sa se activeze vtec-ul iar la mers constant o sa ai consum mic, dupa accea turatia se "deschid" si celelalte supape iar motorul e mai vioi.
kossak
Salut offspring. Sa stii ca iti urmaresc jurnalul, am luat informatii de acolo.

Inainte sa iau masina am rupt forumul celor de pe civicinfo, mi-am cam facut o idee despre masina.
Legat de ulei, proprietarul anterior a pus doar 5w30. Si eu stiam ca Honda recomanda 0W20 dar am gasit informatii ca si 5w30 ar fi ok. Inca nu am decis la care dintre cele doua sa raman.

A propos de player, am vazut ca tu ai avut probleme cu el original. Eu am primit un modul bluetooth de la fostul proprietar,modul care ar trebui infipt in portul aux din spatele unitatii. Dupa ce m-am chinuit sa defac partea centrala ca sa ajung la casetofon, sa conectez modulul, am constatat ca nu functioneaza ( nu se auzea nimic in boxe, nici radio, nici CD). Un google rapid m-a lamurit ca modelele pre-2008 nu au aux-ul activat din unitate smile.gif). Puteam sa ma uit inainte sa ma apuc.
dandobre
https://youtu.be/zyejT4VPzlE

Clipul ăsta l-ai văzut?
offspring
QUOTE(kossak @ 19 Nov 2020, 15:13)
Salut offspring. Sa stii ca iti urmaresc jurnalul, am luat informatii de acolo.

Inainte sa iau masina am rupt forumul celor de pe civicinfo, mi-am cam facut o idee despre masina.
Legat de ulei, proprietarul anterior a pus doar 5w30. Si eu stiam ca Honda recomanda 0W20 dar am gasit informatii ca si 5w30 ar fi ok. Inca nu am decis la care dintre cele doua sa raman.

A propos de player, am vazut ca tu ai avut probleme cu el original. Eu am primit un modul bluetooth de la fostul proprietar,modul care ar trebui infipt in portul aux din spatele unitatii. Dupa ce m-am chinuit sa defac partea centrala ca sa ajung la casetofon, sa conectez modulul, am constatat ca nu functioneaza ( nu se auzea nimic in boxe, nici radio, nici CD). Un google rapid m-a lamurit ca modelele pre-2008 nu au aux-ul activat din unitate smile.gif). Puteam sa ma uit inainte sa ma apuc.
*



Civicinfo e o sursa foooaarrte buna. Iti mai suferez grupul de facebook Hondafan, cam prea fanatici oamenii dar sunt discutii civilizate si afli multe lucruri doar cautand acolo dar sa nu intrebi despre ulei smile.gif). Sunt multi pasionati, cunosc personal pe cineva si-a demontat toata masina pentru rezolvarea problemelor de rugina si antifonare, se ocupa de multe reparatii eletronice (acolo mi-am rezolvat casetofonul) etc.

Eu am mecanicul meu si folosesc se imi recomanda el. Din ce am vazut pe grup, toti recomanda ba Honda oil, Amsoil sau Eneos, toate 0w20, sunt si persoane de incredere care iti aduc produse originale sa nu mai stai cu grija uleiului contrafacut. Este o comunitate misto!

Poti folosi urmatorul site pentru a comanda piese din afara, uneori iesi mai ieftin decat Ro (piesa + transport) -> https://www.coxmotorparts.co.uk/
erich manstein
Salutare si sa o stapanesti sanatos!
Ai luat o masina buna si dupa ce vei rezolva micile probleme specifice unui second hand te vei bucura de ea fara probleme majore.
Eu am 2 in acest moment..MK8 facelift automata cu convertizor si MK9 facelift 2016 manuala.
Pe langa sfaturile bune primite in discutiile anterioare, as mai adauga cate ceva:
-amortizoarele originale sunt Sachs...cand vei schimba si flansele te vei lovi de o problema.In toate cataloagele online codurile sunt gresite...singura varianta gasita de mine este Febest.
-pivotii se schimba doar cu bascula completa...partea buna ca sunt foarte rezistenti (eu am 140000 km si nu am umblat acolo)
-fluidele...pentru antigel ai alternativa la Ravenol daca nu ai chef sa mergi la reprezentanta sa cumperi.
Alege ulei cu vascozitate scazuta.Nu ai nevoie de marmelada in motoarele astea.
Toate motoarele Honda dupa 2001 sunt pregatite sa mearga cu 0w20.Este ok si 5W30.
In cutia de viteza merg foarte bine si Amsoil sau Fuchs.
-senzatia de pedala de frana moale in prima parte a cursei se rezolva prin schimb lichid de frana si alte placute (ATE sau Pagid ceramice daca nu vrei mizerie pe jante)
-eu am facut reglaj de supape la 100000 km...totul era ok

Cam astea imi trec acum prin cap....daca ai intrebari raspund cu placere.
Motoarele sunt super fiabile.
Ca idee, cand altii vor schimba 2 distributii deja, tu nu vei avea probleme.
Am avut pana acum 5 masini de performanta:Civic Type R EP3,Golf GTI,Cupra,Mitsu EVO, si acum Megane RS.
Cel mai mult imi este dor de EP3...
Filip
Sa te bucuri de ea! Multi km fara probleme!
dizzy
Ai idee daca a facut careva toata grila fata a masinii luminoasa?
kossak
dizzy, te referi la grilla de plexi dintre faruri?
dizzy
Da, grila de plexi.
kossak
Hmm, eu nu am vazut nicaieri modificarea asta...
Filip
Grila e originala, asa avea si Catalin la Honda lui Civic model 2008

20 Nov 2020, 20:09:
https://youtu.be/D1nCp8yjsyY
kossak
Sa mai sterg putin praful pe aici. Masina are putin sub 66.000 km.

La final de ianuarie, stand in coloana, cel din fata mea a dat cu spatele si m-am lovit.
Daune: farul dreapta putin infundat, prinderile grilei rupte.

[attachmentid=1628126947] [attachmentid=1628126948]

Inlocuit farul si grilla pe RCA-ul individului. Am cerut sa-mi puna o asa zisa grilla "sport", de fapt e modelul care s-a pus pe TypeS ( varianta in 3 usi ).

[attachmentid=1628126949]

Prin martie am inceput sa aud un scartait/parait cand invarteam de volan pe loc, am banuit ca o fi flansele, lucru care de altfel s-a adeverit. Am fost foarte furios deoarece in noiembrie cand am schimbat amortizoarele am cerut sa mi se inlocuiasca si flansele dar mi s-a zis ca nu a fost nevoie.
Asadar am dus masina la service unde s-au inlocuit:
- ambele flanse
- bieletele de directie + capetele de bara ( pe o parte era o bieleta si pe cealalata parte un cap de bara dar am cerut sa schimbe tot)
- bucsele de la brate, la cererea mea deoarece alea vechi aveau cauciucul cam copt

Pe langa astea, masina a primit anvelope de vara GoodYear EfficentGripPerformance2, folii de protectie pe faruri ( inclusiv pe cele de ceata ) si o folie peste rama glossy din jurul turometrului.
Weekendul trecut i-am facut si revizia anuala, tot in regie proprie. Voiam sa schimb si uleiul din cutia de viteze dar m-am dat batut cand am vazut ca nu am access la buson din cauza protectiilor de plastic de sub motor. O sa apelez la un service pt asta.

[attachmentid=1628126950] [attachmentid=1628126951] [attachmentid=1628126952]

Ca impresii despre masina dupa aproape 6 luni: motor + cutie de viteze excelente; directia rapida si foarte precisa. Imi place elascitatea motorului, etajarea cutiei de viteze. Sunt foarte multumut si de consum. Am acelasi still de mers ca si cu Loganul dar scot consumuri mai mici. De exemplu la un drum Cluj-Brasov si retur am avut un consum afisat de 6.0 litri.
Sunt multumit de confort, scaunele sunt foarte comode, pozitia la volan e excelenta ( desi poate putin inalta), ergonomia buna la interior.

Nu-mi place in schimb suspensia. E prea rigida. Cu anvelopele vechi ( Michelin CrossClimate ) pur si simplu nu exista amortizare. La un moment dat chiar ma gandeam ca n-o sa pot trai cu asa ceva. Cand am cumparat anvelopele de vara m-am uitat sa nu cumpar XL-uri ( michelin-urile erau XL) si bine am facut. S-a schimbat mult in mine confortul cu anvelopele noi.
Cred ca la suspensie a facut cel mai mare compromis Honda la modelul asta. Din ce am cititi si pe forumurile din UK problema ar fi suspension travel-ul mic si duritatea arcurilor care fac ca toata masina sa fie foarte crashy. Multi zic ca niste arcuri progresive cum sunt ProKit-urile de la Eibach ajuta putin situatia dar nu mult.

Pe drumuri bune masina e o placere la condus, pe drumuri mai proaste e exact invers.
Una peste alta sunt multumit de ea, nu regret ca am cumparat-o.
dr_mKe
Vaaaai, cât am bălit eu după una d-asta când apăruseră wub.gif
Laurentziu83
Si mie mi se pare cel mai reusit Civic de pana acum DPDV design, la fel ca si Accord-ul 2003-2008.
Cele ulterioare au iesit destul de anoste.
kossak
Intr-adevar e un model care a imbatranit frumos, inca nu-si arata varsta cand vine vorba de design.
Pe de alta parte e genul ala de design pe care ori il iubesti ori il urasti. Cui ii place un Golf sigur nu-i place Civicul smile.gif) ( poate si viceversa biggrin.gif )
dandobre
Eu am avut Golf 6 și îmi place și Civicul... mandru.gif
Laurentziu83
Mie imi place Golf-ul in orice versiune, dar Civic-urile noi mi se par urate cu spume.
IRONICK
Decat Golf 1. Prefer Civic de 10 ori mai mult.
Merced
Nene, am ratat topicul la momentul in care l-ai deschis, asa ca vreau sa-ti urez sa o stapanesti sanatos cati ani vrei tu sa o pastrezi! Cat mai multi kilometri si cat mai putine probleme!

Foarte frumoasa masina. Este modelul meu preferat de Civic, de departe. O masina cu un design care o sa arate bine pe drum si pestr 10 ani, fara doar si poate. wub.gif

Bravo! cool.gif
IRONICK
Apropo, cu farul din stanga ce ai facut? Nu i-ai dat si tu un ciocan sa il spargi si sa-l schimbi tot pe rca?
offspring
Grila aceea este foarte rara si destul de scumpa la sh dar schimba felul in care arata masina, a fost montata standard pe al doilea facelift al acestei generatii, multi posesori cauta sa o schimbe pe cea formata dintr-o bucata.

Ai grija la flanse ca este foarte posibil sa apara din nou zgomote, imi amintesc din diverse discutii ca unele piese after market sunt cam dubioase, din fabrica vine cu NTN/SNR, cod:kb674.03 si cam lumea pe astea le recomanda.

Iti las cateva coduri de piese poate iti vin in ajutor pe viitor (vad ca filtru de aer si ulei au acelasi cod smile.gif ):
[attachmentid=1628126979] [attachmentid=1628126980]


Suspensia este foarte rigida si cum ziceai si tu, are cursa mica, mi se pare rigida si cu anvelopele de iarna pe 16... dar depine si cu ce compari, un golf 5/6, magene 3 are suspensia mult mai moale si transmite altfel feedback-ul.
kossak
Mersi de urari Merced!

Ironick, nici prin gand nu mi-a trecut sa fac asa ceva smile.gif). Baiatul de la service a fost de treaba si mi l-a polishat pe cel din stanga ca sa nu fie diferenta (mare) de nunanta intre ele. Imediat dupa aia am si fugit sa aplic folie pe ambele, lucru pe care oricum il faceam si fara acel accident.
Sincer si pentru grila aia m-am simtit incomod sa le zic, dar m-am gandit ca e mai usor de gasit decat cea de plexi si i-am rugat sa mi-o comande doar daca o gasesc mai ieftin.

offspring, mersi tare mult pt info.
Din pacate nu stiu ce marca sunt flansele pe care mi le-au pus la service dar avand in vedere pretul platit pentru ele ma astept sa fie ceva de calitate. Am inteles ca sunt unele probleme cu piesele listate pt modelul asta deoarece hathback-ul si sedanul ar fi bagate la comun?

O fi si din cauza faptului ca am avut Logan timp de 9 ani dar mi se par destul de scumpe piesele pentru Civic. Sper ca totusi fiabilitatea honda se va adeveri smile.gif)

Ce ma mai deranjeaza in momentul de fata sunt diversii greierasi din masina. Am mai elmininat din ei de cand am masina dar mai sunt cativa. Intr-un fel nu e de mirare avand in vedere cat e de rigida dar pe de alta parte mie nu-mi da impresia de calitate foarte buna a asamblarii. Din contra, sub aspectul asta de OZN mi se pare ca de fapt se afla o tehnica destul de simpla, oldschool. Stiu, e vorba de un model lansat la final de 2005 dar desfacand una alta prin cabina am vazut lucruri care m-au dus cu gandul la vechiul meu Nissan din '86.

/LE.
Am uitat sa mentionez "tuning-ul" pe care l-am mai facut:
[attachmentid=1628126989] [attachmentid=1628126990]

Fata de nuca aia plasticoasa de fabrica, asta e mult mai placuta la atingere.
IRONICK
QUOTE(kossak @ 7 Apr 2021, 19:01)
Ironick, nici prin gand nu mi-a trecut sa fac asa ceva smile.gif). Baiatul de la service a fost de treaba si mi l-a polishat pe cel din stanga ca sa nu fie diferenta (mare) de nunanta intre ele. Imediat dupa aia am si fugit sa aplic folie pe ambele, lucru pe care oricum il faceam si fara acel accident.
Sincer si pentru grila aia m-am simtit incomod sa le zic, dar m-am gandit ca e mai usor de gasit decat cea de plexi si i-am rugat sa mi-o comande doar daca o gasesc mai ieftin.
*


Stiu, eram sigur ca nu o sa faci asa ceva.
Alt om, alt caracter.
kossak
La inceputul saptamanii am parcat cu fata la un perete din sticla si am observat ca niciuna din samnalizarile din oglinzi nu functioneaza dry.gif .
Dat un google rapid, aflat ca sunt legate in serie cu cele din faruri deci nu au sigurante separate. Gasit niste no-name-uri noi la 100 de lei, comandat TYC la 147 de lei bucata.

Capacele de la oglinzi se demonteaza foarte usor cu niste unelte din acelea din plastic. Ambele semnalizatoare erau cele orginale Honda, in 10 minute le-am schimbat.

[attachmentid=1628127002] [attachmentid=1628127003] [attachmentid=1628127004] [attachmentid=1628127005]
offspring
Sincer nu stiu cu piesele ce sa iti zic, pentru ca mereu am mers la cineva sa se ocupe de service, nu m-am mai ocupat eu de cautari.

Vorba asta cu japonezele sunt mai fiabile, cred ca e cu dus si intors. Parerea mea este ca nici nu sunt multe pe strazi ceea ce inseamna ca nici prin service-uri nu o sa vezi multe, daca compari cu golf e clar ca o sa vezi 10 golfuri si 1 honda in service. Pe de alta parte, nefiind o marca asa de cautat si nici samsarita, de obicei lumea care a luat-o a si avut grija de ea. Am vazut si exceptii dar sunt mai rare fata de atatea golfuri/bmw-uri/opel-uri pe strada, automat vor fi mai multe masini cu probleme/persoane care le duc la service tarziu etc.
Am vazut situatii de planetare rupte pe civic, parca ar fi facute din guma, ruginesc in dreptul unei garnituri. Pe forumul din UK stiu ca se plangeau multi ca la pre-facelift ploua in portbagaj.

E plastic dur peste tot, am spus-o si la mine parca, fetele de usi se misca cand actionezi geamurile fata (am vazut la mai multe, feature?!) iar in rest e o masina simpla, punte rigida pe spate si suspensie mcpherson pe fata, motor aspirat etc. Nu cunosc toate detaliile dar cred ca o buna parte din valoarea/costul masinii de noua este data de solutiile/cercetarile pentru motor.


Bine ca mi-ai amintit cu oglinzile, am impresia ca sunt cam chioare becurile.
kossak
De acord cu cele spuse de tine. Fix impresia asta o am si eu, ca fiind totusi masini mai rare, proprietarii sunt oarecum mai atenti cu ele si le ingrijesc mai cu atentie.

Acuma legat de piese, sa stii ca nici eu nu mai fac cautari, o duc la service cand e ceva de reparat dar la unele reparatii mai marunte ma bag fara problemele ( cum am facut si la Logan de altfel), cum ar fi un schimb de ulei/filtre, eventual alte maruntisuri.

Chiar ma gandeam la treaba asta cu fiabilitatea japonezelor ridicata in slavi. Parerea mea e ca majoritatea masinilor sunt fiabile daca sunt intretinute corespunzator. Heck, am avut 9 ani Loganul si am avut doar maruntisuri de facut la el si desi nu l-am cumparat pentru ca l-am dorit, am ajuns sa-l apreciez pentru ceea ce a fost.

Mai am si alte masini in anturaj, un Golf 5 ( deci de aceeasi generatie cu Civic-ul), Focus 3, noul Puma. Comparat cu Golful de exemplu, interiorul de Civic nu mi se pare mai calitativ. Unele imbinari sunt uratele, fata de usa intr-adevar si la mine se misca cand las geamul jos ( in mod ciudat doar la sofer), plasticele argintii se ureaza urat, plasticele de pe haion trancane urat peste grop, greieri din plafon etc smile.gif)

Dar pe de alta parte apreciez simplitatea masinii per ansamblu, puntea in H de pe spate eu n-o vad ca pe un lucru rau ( are 2 bucsi care se uzeaza si aia e), motorul mie mi se pare un mic gem, de fapt asta a fost unul dintre motivele pentru care am luat masina asta, motorul aspirat, simplu, numa' bun pentru frecus prin oras.

LE. Vezi ca semnzalizarile din oglinzi sunt de fapt led-uri, nu ai ce bec sa schimbi smile.gif)
kossak
Masina are putin peste 70k km.
La inceput de iunie am dus-o la ITP. Masina avea folii montate si pe fata si pe spate, probabil inca de primul proprietar. Din pacate nu am primit niciun fel de autorizatie pt ele cand am cumparat masina ( ce-i drept, am uitat si eu sa intreb de ea ). Desi arata bine, am decis sa evit problemele iar inainte de ITP am mers la un atelier ca sa mi le dezlipeasca pe cele de pe geamurile din fata.

[attachmentid=1628130846]

Fiind in continuare deranjat de suspensia foarte zgomotoasa peste gropi, dupa zeci de ore de sapat pe forumul din UK am gasit o solutie propusa de un cetatean grec: am taiat cam 1 cm jumate din tamponul din partea de sus a amortizoarelor.

[attachmentid=1628130848]

Stiam ca amortizoarele au cursa scurta ( cel putin pe fata ), dar nu credeam ca e chiar atata de scurta. Ridicand protectiile, cu masina lasata pe roti, am masurat 3.5 cm. Asta e cursa pe care o face tija amortizorului. Nici nu e de mirare ca la o groapa mai maricica bubuie in halul asta masina. Aia 3 cm se termina foarte repede.

Dupa operatiunea asta, as zice ca e putin mai ok.
In continuare, am observat un zdranganit din zona rotilor din fata, pe piatra cubica. Am dus masina la service si am inlocuit biletele antiruliu si bucsele de la bara stabilizatoare. Erau singurele piese pe care inca nu le-am schimbat.

Era in plan si sa schimb bieleta anticuplu dar din pacate cea originala nu a ajuns la timp iar cea aftermarket ( ASHIKA, la vreo 150 de lei ) evident nu a fost buna. M-am reprogramat peste 2 saptamani, cand va veni si cea originala ( aprox. 585 de lei ).

In rest totul e ok, masina functioneaza in parametri. Consumul mediu pe ultimii 3500 de km e 7.6 la o viteza medie de 36 km/h.

[attachmentid=1628130847] [attachmentid=1628130849]
kossak
Am bifat 73k km cu masina.

In septembrie am rezolvat cu schimbul uleiului din cutia de viteze, ulei Honda MTF-3 cumparat inca in primvara. Cred ca dupa 14 ani a fost o idee buna sa-l schimb, diferenta se simte, intra mult mai frumos in viteze, in special la temperaturi mai joase.
Tot in septembrie am schimbat si bieleta anticuplu, pana la urma a venit si piesa de origine si a costat 550 de lei. Enorm din punctul meu de vedere, dar a fost singura care s-a potrivit pana la urma.

In weekend am trecut si la anvelope de iarna. In urma cu doua saptamani am cumparat de pe OLX un set de jante de origine pe 17", echipate cu niste anvelope de iarna Matador Sibir Snow, dot 2018, cu uzura mica si cu un profil interesant. Rotile au venit la pachet cu o rezerva ingusta.

In rest masina merge bine, nu am avut niciun fel de probleme. De fapt, doar una minora: la un drum pe ploaie m-am trezit cu apa pe covorasul de la pasager, apa care a curs din locasul unde e filtrul de polen. E posibil sa fie infundata scurgerea de la aerul conditionat, inca nu am apucat sa investighez problerma.

[attachmentid=1628133543] [attachmentid=1628133544] [attachmentid=1628133545]
Victorine
Poti te rog sa-mi dai cotele rotii de rezerva? Masina mea a venit cu o astfel de roata pe 15 care nu se potriveste, cred ca fostul proprietar a cumparat-o fara sa stie ce cumpara de fapt, nu e ok distanta intre gauri cu ce am eu. Ideea e ca vreau sa scap de ea ca ocupa spatiu degeaba, dar nu stiu pe ce masini se potriveste. Suspectez totusi Honda. Mi-am facut deja o roata de rezerva oem pe dimensiuni normale. Mersi.
einstein1984
am avut matador de iarna pe un logan de la munca.... numele e bine pus, alea omoara .
bucatzel
QUOTE(Victorine @ 8 Nov 2021, 11:39)
Suspectez totusi Honda.
*


'onda stiu ca are 5x114.3
kossak
Are dreptate bucatzel, honda are 5x114.3

Victorine, am invartit rezerva aia pe toate partile da' nicaieri nu scrie nimic legat de distanta dintre gauri. In schimb pare a fi identica cu a ta: Bridgestone T135/90D15 100M, 15x4T. O cautare pe goagal zice ca asta ar fi rezerva de Honda.

Einstein, acuma legat de calitate anvelopelor...din ce-am citit pe tyrereviews.com nu ar fi cele mai groaznice. Daca tot o venit la pachet cu jantele trag macar un an de ele.
Victorine
Mersi băieți și scuze că poluez aici dar încerc să-i dau de capăt. Toyota mea are 114.3 și nu se potrivește, pare că distanța e mai mare. Nu îmi încape șublerul sa măsor ca să pot calcula cu niciuna din metodele de pe net distanța aia... nu ai stantat pe interior ceva cum are a mea in poze? Tu ai probat-o pe masina? smile.gif Că asa am fost si eu pana in Grecia si inapoi stiind ca am roata de rezerva...
La o adica o donez cuiva care are nevoie, dar sa stiu la ce naiba de dimensiuni fac reclama.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.