Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Renault Kangoo - 1.2.16V nu porneste
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Renault Kangoo & Renault Vehicule Utilitare
ognean
Salut,

Am un Renault Kangoo 1.2.16V (2004). Nu vrea sa porneasca nicicum. Problema sta cam asa:
1. Cand pun contactul martorii din bord se aprind, dar martorii pentru baterie si STOP "tremura"
2. Toate releele de sub capota (cele 2 de 25 A, cel de 50A si celalte doua ) se inchid si deschid ritmic. In acelasi ritm se aude si pompa de benzina cum porneste, pentru foarte scur timp, dupa care se opreste.
3. Cand mut cheia pe pozitia de start toti martorii din bord se sting, mai putin cel al imobilizatorului. Solenoidul nu cupleaza, nici electromotorul nu porneste.



Pana acum am verificat urmatoarele:
- electromotorul si soleneoidul - Nu sunt defecte. Functionaeza corect daca sunt cuplate direct la baterie.
- cablurile - In ideea ca ar putea fi undeva un scurt-circuit. Nu am gasit nimic in neregula.
- am curatat toate contactele posibile, inclusiv pe cele ale ECU-ului motorului
- masina nu porneste nici impinsa.

Are cineva idee ce se intampla ?

Eu am cam ramas in pana de idei.
espacern
Posibil sa fie un contact uzat prin Neiman.
xmisterx

QUOTE(ognean @ 11 Nov 2020, 18:51)
3. Cand mut cheia pe pozitia de start toti  martorii din bord se sting, mai putin cel al imobilizatorului. Solenoidul nu cupleaza, nici electromotorul nu porneste.
*



Posibil sa fie dusa partea electrica a contactului/butucului.
ognean
Tocmai am inlocuit contactul cu altul nou. Din pacate nu s-a ntamplat nimic. Masina face la fel.
Mai aveti alte idei ?
espacern
QUOTE(ognean @ 11 Nov 2020, 18:51)
toti  martorii din bord se sting, mai putin cel al imobilizatorului.

Verifica daca cipul din cheie este prezent...precum si bobina/restul componentelor din sistemul de imobilizare.
Martorul trebuie sa se stinga ca sa porneasca motorul.
ognean
Cred că sunt pe cale să-i dau de capăt.
Am legat bateria doar la borna "-" și am tras un cablu de la + direct la borna solenoidului. Solenoidul nu a cuplat, in schimb a pornit pompa de benzină. Căderea de tensiune pe solenoid era 6V în loc de 12V. Dacă leg bateria direct la solenoid, acesta cuplează. Deci ,cel mai probabil, din cauza unui scurtcircuit pompa de benzină e legată în serie cu solenoidul/electromotorul.
Pasul următor ar fi să deconectez pompa de benzină și să văd dacă electromotorul învârte motorul la cheie. Știe cineva cum se face asta?
gabimilo1
Salut, uite mai jos schema de la ECU motorului masinii tale.

vad ca apare si o dioda pe circuitul pompei de combustibil (cea notata cu v30), poate ar fi bine sa o verifici si pe aceea.

daca vrei iti postez si chema de la pornire dar aceea e simpla, din contactul cu cheie de pe piciorul 50 este trimis un plus pe comanda electromotorului (pe bobina).

Nu inteleg cum de ai doar 6 v pe bobina, mie imi pare contact imperfect undeva (la firul de legatura de la minus baterie pina la masa (caroserie) poate.

sa nu fie oxidat la sertizare sau la surubul de la caroserie.

daca nu se stinge martorul de la immobiliser parerea mea e ca e o problema acolo, poate de aceea nu iti merge nici bobina de la electromotor.
ognean
QUOTE(gabimilo1 @ 24 Nov 2020, 13:40)
Salut, uite mai jos schema de la  ECU motorului masinii tale.

vad ca apare si o dioda pe circuitul pompei de combustibil (cea notata cu v30), poate ar fi bine sa o verifici si pe aceea.

daca vrei iti postez si chema de la pornire dar aceea e simpla, din contactul cu cheie de pe piciorul 50 este trimis un plus pe comanda electromotorului (pe bobina).

Nu inteleg cum de ai doar 6 v pe bobina, mie imi pare contact imperfect undeva (la firul de legatura de la minus baterie pina la masa (caroserie) poate.

sa nu fie oxidat la sertizare sau la surubul de la caroserie.

daca nu se stinge martorul de la immobiliser parerea mea e ca e o problema acolo, poate de aceea nu iti merge nici bobina de la electromotor.
*


Multzam' fain pentru schema!
Am reusit sa deconectez pompa de combustibil si am facut din nou testul cu bateria legata doar la borna - ,iar borna solenoid-ului direct la + (n. ablul masinii pentru + decuplat). Din pacate se intampla acelasi lucru, mai putin pornirea pompei de combustibil. Pe langa asta se mai aude ticaitul unui releu ,undeva dupa gura de aer din habitaclu de pe partea postului de conducere, iar bordul porneste scurt.

Cred ca undeva in masina e un scurt circuit.
gabimilo1
leaga minusul bateriei cu alt cablu gros la un surub de pe motor si apoi da-i plus la bobina electromotorului pe comanda si vezi daca asa merge.

plusul il legi la borna bateriei (cum am zis, vezi poate e legatura de la minus baterie imperfecta).

daca nu ai cablu gros poti sa faci dintr-un fir subtie pe care il pui in patru, trebuie doar sa vezi daca bobina electromotorului tacane sanatos sau nu.
ognean
QUOTE(gabimilo1 @ 24 Nov 2020, 16:09)
leaga minusul bateriei cu alt cablu gros la un surub de pe motor si apoi da-i plus la bobina electromotorului pe comanda si vezi daca asa merge.

plusul il legi la borna bateriei (cum am zis, vezi poate e legatura de la minus baterie imperfecta).

daca nu ai cablu gros poti sa faci dintr-un fir subtie pe care il pui in patru, trebuie doar sa vezi daca bobina electromotorului tacane sanatos sau nu.
*



Am incercat. La cheie electromotorul învârte motorul.

Între timp am făcut și o diagnoză. Am reușit să o fac doar cu releele scoase din compartimentul motorului. Apar câteva DTC-uri:

Motor: Benzina (D4F)

108F61 -Cod de defect necunoscut
DF039 - Servodirectie presostat; incoerenta semnal - Permanent
DF006 - Senzor detonatii: circuit întrerupt
- intermitent
DF236 - + după releu alimentare;scurtcircuit la masä - Permanent
DF008 - Comanda releu pompa combustibil circuit intrerupt - intermitent
101A10 - Cod de defect nocunoscut
DF118 - Senzor presiune refrigerant scurtcircuit la 12V - intermitent

ognean
Între timp am reușit să decuplez alimentarea la întreaga parte din spate ba mașinii: pompă de combustibil, Lampi semnalizare, iluminare portbagaj și habitaclu etc. Am încercat din nou, dar nu e nicio schimbare.
Am cuplat la loc toate cablurile. Apoi am făcut un film cu ce se întâmplă în momentul în care pun contactul. Poate cineva observă ceva ce mie mi-a scăpat:

https://youtu.be/elGpG-eFjmg

Am pozat și releele din compartimentul motorului. Știe cineva care e releul pompei de de benzină?
gabimilo1
uite pe asta il arata programul
xmisterx
Conform indicatiilor colegului gabimilo1 asta e releul cel indicat cu sageata. releul ala pare defect.
ognean
QUOTE(xmisterx @ 27 Nov 2020, 16:59)
Conform indicatiilor colegului gabimilo1 asta e releul cel indicat cu sageata. releul ala pare defect.
*


Releul nu e defect. Cu el scos, daca unesc plusul bateriei cu contactul solenoidului, porneste pompa de combustibil.

Cred ca problema e un scurt circuit in cablajul motorului. Vreau sa urmaresc firul de alimentare al pompei de benzina, pornind de la releu, in speranta ca voi gasi scurtcircuitul.
gabimilo1
daca era scurtcircuit pe traseul ala scotea fum cind ai alimentat din baterie .
xmisterx
La care solenoid te referi? La cel de pe electromotor?
ognean
QUOTE(gabimilo1 @ 27 Nov 2020, 20:56)
daca era scurtcircuit pe traseul ala scotea fum cind ai alimentat din baterie .
*


In prima zi, cand a aparut problema , a scos si fum.

28 Nov 2020, 10:28:
QUOTE(xmisterx @ 27 Nov 2020, 21:37)
La care solenoid te referi? La cel de pe electromotor?
*


Da. La cel de pe electromotor.
Am legat doar borna minus de la baterie ( n. borna plus am lasat-o deconectata). Am tras un cablu de la plusul bateriei pana la borna solenoidului. In acest caz porneste pompa de benzina.
xmisterx
Este un scurt undeva, cu releul scos pompa de benzina nu are cum sa porneasca. Ai verificat dioda aia?
ognean
QUOTE(xmisterx @ 28 Nov 2020, 12:35)
... Ai verificat dioda aia?
*


Nu am gasit dioda. E cumva montata in cablaj ?
gabimilo1
pe schema dioda este legata de firul verde de la bobina de inductie -firul ala verde intra la un moment dat intr-o mufa probabil si de acolo isi schimba culoarea in roz, care vad ca ajunge la releul pompei, la pompa si la dioda.

din cite vad dioda aia v30 este denumita dioda pompa de combustibil.

asta este ca sa o cauti babeste ca nu am gasit locatia ei prin ceea ce am.
ognean
Oare care e? 1 sau 2 din imagine ?

P.S.: Firul roz, care iese din 2 și intră în tubul flexibil negru, merge la întrerupatorul inerțial. Din întrerupător iese un fir alb care, cel mai probabil, merge la pompa de combustibil.
Firul gros roz, care intră în 2 vine de la releul pompei de benzină.
Firul negru, care intra in 1 vine dintr-un mănunchi de fire care e legat direct (n. masă) la motor.
gabimilo1
pe schema se vede ca dioda are un fir negru (sw = negru) si unul roz, dupa mine 1 este dioda. Firul negru e legat la masa si pe schema.

cred ca o poti masura cu aparatul de masura, intr-o parte trebuie sa dea rezistenta infinit si invers in jur de 5-6 sute de ohmi. Daca nu o decuplezi din circuit posibil sa dea intoarcere prin fire si sa ai diferenta la masurare.

cu electronica mai greu la mine.

p.s - nu ai zis nimic despre cum a aparut defectul. Bateria ta e incarcata bine?
xmisterx
Pozitia unu este sigur dioda, in pozitia 2 pare a fi o legatura. Daca dioda aia este strapunsa, va trece curentul in ambele sensuri si acolo se creeaza un scurtcircuit.
ognean
QUOTE(gabimilo1 @ 28 Nov 2020, 17:57)

p.s - nu ai zis nimic despre cum a aparut defectul. Bateria ta e incarcata bine?
*



Mașina a mers foarte bine. Nu a dat niciun semn de funcționare defectuoasă. Pur și simplu, când am urcat în ea nu a mai pornit și a început să se manifeste așa. In acea zi am fost în oraș cu ea, unde am făcut 2-3 opriri. Că norocul că m-am lăsat în fața casei. Măcar nu a mai trebuit să dau bani pe remorcare. smile.gif

Bateria e bine încărcată. Am pus-o și la redresor ca să fiu sigur. Mai mult, are doar 3 luni vechime. Pe langa asta, învârte motorul foarte bine dacă o leg minusul bateriei direct de motor.
xmisterx
Ai verificat si legatura la masa"-" de pe motor?
ognean
QUOTE(xmisterx @ 28 Nov 2020, 21:26)
Ai verificat si legatura la masa"-" de pe motor?
*



Am verificat-o. E in regula. Am si curatat-o si am uns-o.

Intre timp am verificat si dioda. E in regula. Nu e strapunsa. Am gasit si pe unde vine curentul "nedorit" la pompa de benzina. Le-am marcat in imaginile atasate.

P.S.: Dupa ce am sectionar cablul, pompa de combustibil nu mai porneste in scenariul descris in acest topic.
ognean
Fraților, am reuși să pornesc motorul! Am legat, cu un cablu, minusul bateriei direct de motor. A pornit la cheie, după ce am insistat o țârucă. smile.gif
Se pare că motorul nu face masă bine pe caroserie. Asta ar fi cauza problemei mele. Nu știu însă cum e legat motorul de caroserie la mașina asta. Cred că trebuie să fie un cablu gros pe undeva, care sa le lege între ele. Știe cineva pe unde e?

P.S.: Deși poate repet informația din titlul , e vorba de un Kangoo din anul 2003, motor D4F(1.2 16V).
xmisterx




QUOTE(ognean @ 29 Nov 2020, 13:26)
Am verificat-o. E in regula. Am si curatat-o si am uns-o.
*



Eu te-am intrebat intr-un post anterior daca ai verificat legatura la masa a motorului, ai raspuns ca da. Cum ai verificat-o?
ognean
QUOTE(xmisterx @ 12 Dec 2020, 17:44)
Eu te-am intrebat intr-un post anterior  daca ai verificat legatura la masa a motorului, ai raspuns ca da. Cum ai verificat-o?
*


Le-am verificat pe toate cele pe care le-am găsit. Asta nu stiu unde e.
gabimilo1
Ai grija la cablul acela pe care l-ai pus! TREBUIE SA FIE GROS!!! (de aceeasi sectiune cu cablul de plus de la baterie la electromotor).

ognean
QUOTE(gabimilo1 @ 12 Dec 2020, 21:11)
Ai grija la cablul acela pe care l-ai pus! TREBUIE SA FIE GROS!!! (de aceeasi sectiune cu cablul de plus de la baterie la electromotor).
*


Nu umblu încă cu mașina. Am făcut artificiul ăsta doar că să verific dacă pornește motorul.
Acum caut locul.unde motorul e legat, din punct de vedere electric, la caroserie. Ce pot să spun că nu e la vedere. Mă gândeam că s-ar putea ca cineva de pe forum să-mi de-a niște indicii.
einstein1984
Cred ca e ca la clio, de la cutie la lonjeron https://images.app.goo.gl/5KRsS1WLwEDrAEAV7
ognean
QUOTE(einstein1984 @ 14 Dec 2020, 15:55)
Cred ca e ca la clio, de la cutie la lonjeron https://images.app.goo.gl/5KRsS1WLwEDrAEAV7
*



Evrika!

Asta era! Cred că s-a oxidat în timp, până ce rupt. Oricum, locul în care e pus nu e vizibil din compartimetul motorului și nici de sub mașină. Trebuie demontat spoilerul din față și apărătoarea de noroi din dreapta față ca să poți ajunge acolo.

Merg la magazin să-mi cumpăr altul.

P.S.: Mulțumesc tutror pentru ajutor. smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.