Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Oil pressure fault
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Scenic, Scenic RX4, Scenic II, Grand Scenic, Koleos
myhay1208
Salut!
Asta seara m-am trezit ca s-a aprins, in mers, OIL PRESSURE FAULT. Inainte sa se aprinda am nimerit o groapa destul de mica. Am mai mers 100m, am tras pe dreapta, am oprit motorul, repornit si a disparut.
Am plecat de pe loc, dupa 2000 si ceva de ture s-a aprins iar. Opresc din nou, verific sub masina nici urma de ulei. La motor nimic ciudat.

Pornesc motorul si o iau spre casa. Merg usor pana in 2000 de ture, totul ok. Cum sare, se aprinde. Pe drum iau niste denivelari, gropi, etc se stinge. Se aprinde iar, se stinge. In final ramane aprins.

Am pus un delphi diag pe el si nu pot citi presiunea la ulei sau macar eroarea memorata (sau nu).

Din schemele electrice, nu pare a fi un sensor de presiune de ulei. Dar daca n-are, nu avea cum sa stie ca e presiune prea mare sau mica. Deci unde e senzorul ?
E la fel ca la megane 2 ?

Am verificat in dreapta motorului langa cutie si pare infipt bine. Jos, sub joja pare a fi infipt bine senzorul. Nu stiu unde sa mai verific dupa el.

Posibil sa fie vreo mufa sau chiar pompa de ulei. Dar pana ajung la pompa, macar sa stiu unde e senzorul de presiune a uleiului. Ulei are, am 3 O de cand i-am facut schimbul. Uleiul este 5w40, schimbat acum 5000km...

Ma puteti ajuta cu info despre senzori?
Pompa de ulei e ... in motor banuiesc.
Multumesc!

<span class='edit'>7 Nov 2020, 10:10:</span>
M-am lamurit cu pozitia senzorului de presiune. Sper sa fie ca la Megane 2 si sa ajung la el usor.
Sa vad daca il pot schimba singur. Curge ulei pe acolo cand il desfac?
xmisterx
Pare problema de cablaj acolo, verifica mufa si firele.
myhay1208
Senzrii din poza sunt singurii din zona filtrului de ulei.
Conform documentatiei electrice de Scenic, ar trebui sa fie un alt senzor in dreapta motorului, aproape de imbinarea cu cutia de viteze. Dar nu reusesc sa ajung pana acolo si nici nu vad fir(e) mergand in zona.

Cred ca senzorul este cel cu firul alb. Este ferm fixat la fel ca cel de deasupra lui.

Ignorati firul intrerupt. E de la alternator biggrin.gif.

I-am dat o cheie mai devreme, a mers motorul vreo 30 de secunde si l-am turat de vreo 4-5 ori peste 2500. Nu s-a aprins nimic :|.
myhay1208
Azi am mers cu masina. Cateodata se aprinde cand merg usor pana in 2000 de ture. Alteori se aprinde pe loc. Se aprinde, se stinge in mers. Daca turez motorul in jur de 3000 sau peste se stinge. Cum o scot pe liber si pica la relanti se aprinde iar. De aici banuiesc senzorul. Am cerut cod pt el si o sa in schimb. Aveti idee daca e mai facit accesul pe sub masina ?
BiGBearRO
Cuplezi testerul și stai pregătit, o "meșterești" pana apare eroarea în bord si atunci ii dai sa citească erorile din tester ... sau folosești funcția de înregistrare din tester
din descriere "miroase" a contact imperfect sau cablu cu probleme
R19/16v
QUOTE(myhay1208 @ 8 Nov 2020, 19:48)
Daca turez motorul in jur de 3000 sau peste se stinge. Cum o scot pe liber si pica la relanti se aprinde iar. De aici banuiesc senzorul.
*



Asta e fix comportament de lipsa de presiune, nu de senzor prost.

9 Nov 2020, 12:34:
Pune manometru in loc de senzor si vezi ce zice.
myhay1208
QUOTE
Cuplezi testerul și stai pregătit, o "meșterești" pana apare eroarea în bord si atunci ii dai sa citească erorile din tester ... sau folosești funcția de înregistrare din tester
din descriere "miroase" a contact imperfect sau cablu cu probleme


Am incercat sa citesc in timp ce eroarea era prezenta. Nici unul din module (ECU Injectie, Panoul instrumente, UPC) nu a raportat eroarea.


QUOTE
Asta e fix comportament de lipsa de presiune, nu de senzor prost.


Pune manometru in loc de senzor si vezi ce zice.


Trebuie sa ajung la un service pe langa mine sa vad daca au manometru cu adaptorul necesar. Din ce am vazut in documentatie am aprox 1Bar la relanti si 3Bar la 3000 rpm.

Am facut rost si de codul de senzor dar nu sunt inca lamurit unde e. Din documentatie, trebuie sa fie in partea dreapta, jos, pe motor (baia de ulei) langa cutia de viteze.

Zilele ce urmeaza sunt plecat dar incerc sa fac testul de presiune joi-vineri. Ce ma face totusi sa cred ca e vorba de un contact prost (mufa senzor sau mufa UPC) e ca atunci cand ajung pe drum prost se stinge/aprinde in plaja 800-3000RPM.

Oricum, multumesc pentru indicatii. Revin dupa ce fac ce mi-ati sugerat.
R19/16v
Ti-am stricat postul din greseala... sorry, am vrut sa raspund si l-am editat aiurea...

QUOTE(myhay1208 @ 9 Nov 2020, 13:10)
Zilele ce urmeaza sunt plecat dar incerc sa fac testul de presiune joi-vineri. Ce ma face totusi sa cred ca e vorba de un contact prost (mufa senzor sau mufa UPC) e ca atunci cand ajung pe drum prost se stinge/aprinde in plaja 800-3000RPM.
*



Asta suna a ulei putin.
myhay1208
L-a ulei m-am gandit si eu initial dar... pe bord apare 3O (OOO---) adica jumatate. Sau mai rar (depinde de inclinare) 1O (O-----). Am ceva ulei ramas de la ultimul schimb si mai completez.

Revin cu rezultatul.
R19/16v
Nu, ar trebui sa fie putin rau de tot ca sa ajungi in situatia in care sa nu mai aiba cu ce face presiune...
Pune intai CLIPul pe el, vezi daca poti obtine o citire clara a presiunii indicata de senzor si ce anume problema semnaleaza el - presiune mica/mare, circuit deschis etc
Daca nu poti obtine o valoare de presiune, eu as pune un manometru in locul lui macar pentru ca sa merg linistit la urmatorul drum.
myhay1208
Varianta cu adaugare de ulei nu a ajutat. A fost cea mai la indemana. Am pus 200ml de ulei, suficient cat sa urce un nivel. Acum, in pozitia uzuala am 4 O (OOOO--).

Ai vreo sugestie de manometru?

Am gasti asa ceva:Link Yato Manometru

Pare ok la pret dar nu am gasit adaptorul pentru Renault (M14x1.5). O sa ii sun maine sa verific daca are asa ceva.

myhay1208
Am verificat manometrul cu cei care il vand si nu are adaptor m14x1.5.
Ma gandeam sa gasesc pe cineva sa-mi fileteze un adaptor de genul asta dar n-am nici cea mai mica idee de unde sa incep.

Intre timp, am luat si un senzor de presiune ulei nou.

Azi dimineata in drum spre munca, mai bine de jumatate din drum, n-a mai dat nici o eroare la ulei. S-a aprins totusi in momentul in care apa a ajuns la 3 linii. De aici se aprinde si se stinge in functie de turatia motorului.
I-am identificat si pozitia. Ajung cu mana la el, sa vad daca pot pune si cheia, de sus. Daca nu, dau scutul jos si incerc pe acolo.
myhay1208
Ziceam in postul anterior ca am gasit senzorul si pozitia pe blocul motor. Azi am incercat sa-l schimb si am constatat ca cel incercuit anterior era gresit.

N-am idee de la ce e senzorul respectiv dar nu e ce credeam. Senzorul corect (sper sa nu gresesc de data asta) e pozitionat sub cel maro.

Am 2 probleme:

1. Este murdar de ulei. Cel mai probabil s-a defectat si pierde uleiul pe acolo ca e murdar. N-am reusit sa-i scot mufa ca aluneca mana si uleiul e proaspat. In plus, pe sus n-am loc suficient. Trebuie sa dau jos scutul.

2. Daca il desfac, pierd ulei pe acolo? Nu vreau sa ma trezesc cu ulei pe mine smile.gif. Varianta de service pica pentru ca n-am timp sa merg unde fac de obicei tot ce trebuie si prin Bucuresti n-am pe nimeni de incredere.

Intre timp, eroarea apare indiferent de turatia motorului. Apare la 2000 si se stinge la 3000. Dupa ceva timp, se aprinde la 3000 si se stinge pe la 4000. Dupa ce o tin la 4000, se stinge cand ajunge pe la 2000 si ceva. Incepe sa fie complet aleatoare alarma.

In plus, daca era defecta pompa de ulei, cred ca pana acum motorul era gripat. De cand s-a aprins si pana acum am facut vreo 120km...
Gil26
Atasat poti gasi (poate sunt de ajutor) procedura oficiala de demontare\montare a senzorului presiune ulei pentru Scenic2 K4M766.
Starea si valoarea presiunii se pot vedea si in DDT (ddt4all) in ecu TdB sau injectie (la mine se poate vedea si turatia minima de la care putea apare avertizarea =2000rpm, acum am modificat-o la 900rpm).
Inainte de a se schimba piese ar fi bine daca s-ar putea face o diagnoza.
myhay1208
Multumesc pentru ajutor!

Azi am incercat sa schimb senzorul si nu iese. Cheia de 21 nu intra neam. Nici tubulara nici inelara cu cot, nimic.

Pozitia e grea si de jos si de sus. Cred ca trebuie data jos admisia ?

Sau merg la service biggrin.gif pana la urma. Deja pierderea de ulei e vizibila pe scut.
myhay1208
Rezolvat! Senzorul era defect si se pierdea ulei prin el. Noul senzor e ok, nu mai pierde nimic. Maine recuperez masina si vechiul senzor (sper ca nu l-a aruncat).
myhay1208
Senzorul vechi arunca uleiul fix pe langa singurul pin conectabil.

smile.gif
R19/16v
Daca are un pin e un switch de presiune minima.
myhay1208
Asa arata senzorul. Un singur pin. si prin zona respectiva arunca uleiul.
R19/16v
Dap, probabil un presostat pt 0.6 bar
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.