Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Le Captur v2.0
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16
MyKe89
De mult îmi încolțise ideea achiziționării unei mașini cu gardă la sol generoasă și roți mari. Singurul luat în considerare, în categoria de preț agreată (14-15k EUR): Duster - mașină nouă, autohtonă, cu garanție și costuri predictibile. Idee la care am renunțat rapid după o vizită în showroom.

Mi s-a propus noul Captur, pe care am ezitat să-l iau în considerare crezând că nu e cu mult diferit de modelul anterior. După o analiză atentă mi-am dat seama că greșeam. Modelul nou e diferit, seamănă mai mult cu Duster, având roți cu aceleași dimensiuni și o gardă la sol apreciabilă. În schimb, siguranța e la cote înalte (atât cea pasivă, cât și cea activă), are faruri cu LED, banchetă culisantă, uși care acoperă pragurile, portbagaj cu podea variabilă, un interior puțin mai ergonomic și mai confortabil. La un preț cu cca. 10% în plus față de un Duster echipat similar (după aplicarea reducerilor).

Au urmat lungi discuții cu diverși agenți (mulți nu știu ce vând, dar asta e altă discuție), dorind anumite opționale și o reducere cât mai mare, așa că am ales un model expus într-un showroom din PTM, un Zen TCe 100, "albastru de fier", cu opționale:
- pack Confort (acces de tip hands-free, oglinzi rabatabile electric și semnalizare LED integrată, aer condiționat automat, ștergătoare cu senzori de ploaie);
- frână de parcare electronică (fără autohold);
- senzori de parcare spate;
- scaune față încălzite;
- jante structurale 17".

Nu avea chiar tot ce mi-am dorit, dar am trecut peste. Nu voiam să aștept 3 luni pentru o comandă, între timp s-a dovedit abordarea corectă, plecase și Golful.

[attachmentid=1628121566]

Am fost puțin dezamăgit de experiența cu dealerul după achitarea mașinii. Aceasta avea 10 km și o mică julitură pe bord pentru care s-au revanșat cu o alarmă pe care nu o voiam neapărat (sperând să amân o intervenție pe partea electrică). Am descoperit ulterior că a fost deja montată - văzând ledul din plafon la livrarea mașinii, apoi lovind cu piciorul un cablu care atârna pe sub bord.

[attachmentid=1628121552]

Destul de murdară la interior, în anumite zone, deși m-au asigurat că se va livra curată și dezinfectată.

[attachmentid=1628121554]

Imediat după livrare au intrat 47.7 litri (48 declarați) și m-am oprit la montaj de folii. Poate scăpa dacă ar fi fost configurată cu geamuri fumurii pe spate, dar așa... n-am ezitat. Am ales Air80BL pe față și CTX35 pe spate.
Apoi i-am redus presiunea din pneuri, avea în jur de 3 bari, am lăsat-o cu 2.3 față-spate (deși cere 2.1 pe spate).
După 480 km am mai adăugat aproape 34 de litri. Astfel, consumul după al doilea plin e de cca. 7 L/100 Km. Decent, având în vedere că am mers cam 400 km extraurban și 80 în frecușul din București, cu SS preponderent oprit.

I-am luat roți de iarnă de la Ploiești, am găsit cel mai bun preț la jantele de tablă Alcar și am profitat de ocazie să scap mai repede de rodaj. smile.gif
Jantele sunt Alcar 7312 (5x114.3, 6.5Jx16, CB66, ET32), anvelopele Continental WinterContact TS850P 215/65 R16, DOT2020. Total 3300 lei.
Le voi monta mai spre noiembrie.
Mașina a venit echipată cu anvelope Continental EcoContact6 215/60 R17.

Asigurarea a fost neașteptat de ieftină, undeva la 2200 lei RCA+CASCO pe 1 an, tot la Allianz, la o valoare asigurată de 17340 EUR (preț pre-Rabla). La Golf plăteam cam 1200 lei pe RCA și 2800 lei pe CASCO, cu o sumă asigurată la jumătate (pe la 8700 EUR), dar poate contează și că am împlinit 31 de ani între timp - am ieșit din zona de risc. smile.gif

Mașina a fost produsă în martie a.c. și credeam că a stat numai prin showroom, însă m-am înșelat - lucru demonstrat de iscusința unui detailer în mânuirea argilei pe caroserie.

[attachmentid=1628121553]

Bine-nțeles că n-am fost ocolit de probleme, la scurt timp după livrare rămânând cu semnalizările aprinse (doar în bord), cu semnalizările funcționând aleator (nu la fiecare acționare și nu constant) și cu bordul înghețat la luarea contactului, ca și cum încă ar fi pornită mașina.

https://youtu.be/YKH3G439BRw

[attachmentid=1628121555] [attachmentid=1628121556]

Am dat un mail la VC și nu s-au sinchisit să-mi răspundă. M-am oprit la Meridian într-o seară și au stat un minut sub bord, eu fiind cu ochii pe mașină. Aparent, "uitaseră să scoată o siguranță de protecție la livrare". Nu prea am înțeles, dar s-a rezolvat. Semnalizările nu mai stau aprinse și bordul nu mai rămâne înțepenit după luarea contactului. În acea seară semnalizările încă funcționau aleator, însă mai rar, apoi a dispărut și acest "efect" a doua zi.

CarPlay mai face figuri, dar nimic netratabil (cu deconectat și reconectat telefon). Update-uri cică nu sunt disponibile pentru Easy Link.

În rest, merge schnurr. Îmi place poziția înaltă de condus și comportamentul pe drumuri mai puțin bune. Nu-mi place că e o idee zgomotoasă la vânt, în zona stâlpilor A, la nivelul capului.

N-am făcut nazuri la motor, deși am trecut de la 230 la 100 CP, nu mă plâng. Am știut ce vreau, motorul nu era definitoriu (cât timp era în 4 timpi și avea turbo). smile.gif Nici cu Golful nu mergeam foarte tare, doar depășirile ce mă încântau și preferam să le fac rapid, însă acum mi-am ajustat stilul de condus în consecință. Mă ajută și rodajul (nu a fost menționat în mod special la livrare, dar am ales să am grijă de motor în primii 1000 km, să nu depășesc 4000 rpm).

Cam atât, acum aștept să mă cheme să ridic CIV și tăvița de portbagaj. Am programare la finalul lunii pentru înmatriculare.
marksman
Urata faza cu dealerul. Multi kmp fara probleme. Detailingul l-ai facut la Ovidiu, care e si pe forumul Mazda?
YRX
Dupa pavele da, e Ovidiu. Buna alegere.
Sa o stapanesti sanatos nenea Mike.
IulianSVA
Sa o conduci cu placere! A fost un model care l-am avut in viziune dar eram cu hybrid in cap si E-Tech a venit mai tarziu. In rest masina mi s-a parut un salt considerabil fata de prima generatie. In parcare au aparut deja 3 in ultima perioada.
MyKe89
Vă mulțumesc!
Da, la Ovidiu. La el am mers anul trecut și cu Golful.

axabrt
Da o poza de la spate nu pui și tu. Eventual cu țeava d eșapament...
Cum se așează la drum cu denivelări ? E mai puțin stabila decât golful cred.
Filip
Felicitari! Foarte frumoasa! Cum au spus si colegii, neplacuta faza cu dealerul dar nu lasa asta sa iti strice experienta! O masina noua e o masina noua! Cati mai multi kilometri facuti cu placere iti urez! Imi place culoarea!!
ursul_bipolar
Multi km fara probleme! Sa le fie rusine ca au zgariat masina in interior.
dandobre
Având în vedere că vorbim de AMG, eu zic că ai noroc că ai plecat cu mașina întreagă de acolo... radmasa.gif
Să o stăpâniți sănătoși!!!!
cj98czh
multi km fara pribleme! .. totusi ai dat golful ca era mic si ai luat un Clio cocotat .. un break sau un sedan mai mare?
jelly
Frumoasa masinuta, sa o stapanesti sanatos!
MyKe89
Mulțumesc!

@axa, ce Dumnezeu să vezi la o țeavă nouă? laugh.gif Nu vrei o poză peste 5-10.000 km? Și-așa are injecție indirectă, deci n-ai să vezi depuneri ca la un GDI.

@cj, Clio V e super înghesuit, stătea soția în spate cu scaunul șoferului în brațe. Aici n-a fost cazul să mut scaunul pasagerului mai în față ca să acomodez scaunul lui bebe, cum făceam la Golf. Deci e mai spațios.
aphophis
felicitari pentru masina, o fost frumos primul captur, dar asta il depaseste. si nici nu mai are interiorul ala super economy.
cat a fost halatul?
stolniceanulucian
Si mie mi s-a parut bun spatiul la genunchi in Captur mai ales cu bancheta data la maxim in spate.
Sa o conduci cu placere cat mai multi kilometri !
Raduchu
Multi kmp fara probleme!
Avani
Să o stăpânești sănătos și mulți kmp fără probleme.
Și din punctul meu de vedere merită diferența de preț față de un duster.
MyKe89
Mulțumesc tuturor!

@aphophis, prețul de listă a fost 18390 EUR.

@lucian, Duster câștiga puncte la volumul portbagajului. Deși fix, avea o formă regulată și era mai voluminos. Pierdea în schimb puncte la spațiul interior, știu că am stat cu ruleta pe ambele la momentul respectiv. De variabilitate nu mai zic, 0 barat.

P.S. Am rezervă îngustă, o bilă albă. Mă așteptam la kit de pană.
mars
Merveilleuse wub.gif!
dr_mKe
De ce ai renunțat la Duster ?
bgdrenault
QUOTE(MyKe89 @ 16 Oct 2020, 18:53)
@axa, ce Dumnezeu să vezi la o țeavă nouă?


Hmm, confunda oare cu alta gaura, de isi doreste cu atata ardoarre sa o vada?

S- o stapanesti sanatos.

Va fi cam greu cu adaptarea de la germani la francezi, , dar vei trece peste.
MyKe89
Mulțam! Bineînțeles că găsesc multe diferențe, dar nu sunt ipocrit să mă plâng de ele, aia a costat 30 de mii nouă, asta 15 mii. smile.gif

Doctore, am inșirat câteva avantaje ale Capturului, printre care siguranța sporită, farurile cu led, roțile* mari, garda* la sol, variabilitea spațiului (portbagaj și banchetă), ușile cu protecție a pragurilor etc. Cele fără asterisc lipsesc la Duster.
eurocristi
Foarte fain Capturul!
Mult mai frumos decat modelul precedent.
Multi kmp fara batai de cap!
andreig1982
Are si duster jante pe 17 dar depinde de nivelul de echipare, daca la asta te refereai.
Iar garda la sol e cu vreo 3 cm mai mare la duster.

MyKe89
Și eu ce am zis? Că cele cu asterisc sunt și la Duster. Prin roți mă refer la diametrul total, nu doar la jante. Aici sunt identice. Iar garda la sol e puțin mai mică la Captur, dar suficient de mare.

@eurocristi, mulțam!
andreig1982
Mea culpa, cred ca am citit in diagonala de am inteles ca lipsesc la duster smile.gif
Sa-l volanesti cu placere.
Bwwlan
Foarte reusit exemplar, sa-l folositi sanatosi cu placere.
Din punctul meu de vedere are un singur minus: cutia manuala. In rest, ndb. smile.gif
GBX
QUOTE(cj98czh @ 16 Oct 2020, 18:00)
ai luat un Clio cocotat ..
*


Asta a fost și impresia mea, până m-am suit în showroom în ea. E mai degrabă comparabilă cu Megane, doar că mai înaltă.
În rest, față de Duster cred că este evident mai sus în top. Mie așa mi s-a părut. Pentru persoane îmalte, Dusterul nu oferă o poziție prea fericită la volan, partea superioară a parbrizului e prea joasă. Mă rog, scaunul e prea înalt.
Tudor B
2 imagini cu dimensiunile celor 2 mașini (Captur II si Duster), locurile din spate sunt mai mici in Captur II decat Duster, dar contracareaza modularitatea banchetei. Felicitări pentru achiziție.
#Dino
Felicitari pentru achizitie si multi kmp fara probleme.
MyKe89
Mulțumesc la toți!

QUOTE(ursul_bipolar @ 16 Oct 2020, 18:47)
[...] Sa le fie rusine ca au zgariat masina in interior.
*


Nu cred că au zgâriat-o ei, ci vizitatorii. Povestea consilierul că vin oamenii cu copiii după ei, îi lasă nesupravegheați etc. Și că nici nu are cum să încuie mașinile. Ține de bun simț.

QUOTE(Bwwlan @ 18 Oct 2020, 12:34)
Foarte reusit exemplar, sa-l folositi sanatosi cu placere.
Din punctul meu de vedere are un singur minus: cutia manuala. In rest, ndb. smile.gif
*


Unde mai pui că e și în 5 trepte. tongue.gif Dar e etajată acceptabil. Ultima treaptă e destul de lungă, ajută la viteze mari, trebuie doar să mă dezobișnuiesc eu de mersul constant în V cu 60-70 kph, e sub 2000 rpm și n-are vlagă mai deloc.

<span class='edit'>19 Oct 2020, 10:59:</span>
QUOTE(Tudor B @ 18 Oct 2020, 16:35)
2 imagini cu dimensiunile celor 2 mașini (Captur II si Duster), locurile din spate sunt mai mici in Captur II decat Duster, dar contracareaza modularitatea banchetei. Felicitări pentru achiziție.
*


Da, am omis să spun că în spate e mai lat Dusterul și mai înalt, dar noi nu suntem chiar așa mari și nu ne-a deranjat. Ce ne-a interesat a fost distanța de la spătarul banchetei până la scaunul din față, și e mai mare decât la Duster (când bancheta e la maxim în spate). La plusuri punem și cotiera full-size și gura de ventilație a acesteia (pe Intens ar fi avut și 2 sloturi USB, acum are doar o priză de brichetă).

Am constatat că becul din portbagaj e ars.
Semnalizările încă fac figuri uneori, la impuls rămân blocate la ultimul click sau merg sacadat când acționez până la capăt maneta. La un alt drum, când eram pregătit să filmez și treaba asta, n-a mai făcut.
wolfin
apropo..cand eram in cautari .. niste Homo neanderthalensis..familie completa ..au inceput toti sa apese claxoanele la 2 masini sa traga de scaune tranteasca capota etc

spatiu inchis si de tipul open space. consiliera printre dinti ...e a 4 oara cand vin ££%$£ de prosti

on topic.

sa o folositi sanatosi. foarte frumos captur 2
YRX
QUOTE(MyKe89 @ 19 Oct 2020, 10:52)
Am constatat că becul din portbagaj e ars.
Semnalizările încă fac figuri uneori, la impuls rămân blocate la ultimul click sau merg sacadat când acționez până la capăt maneta. La un alt drum, când eram pregătit să filmez și treaba asta, n-a mai făcut.


Pai ce, credeai ca te plictisesti daca ti-ai luat masina noua? biggrin.gif
Cand aveai masina veche schimbai injectoare, bucse etc. Acum te ocupi de accesorii (presuri, tavite, prize, diverse kktele), detailing si te bucuri cand mai schimbi un bec. A, cea mai complexa operatie e pusul de lichid de parbriz.
Dupa cativa ani de anchilozare, cand vine vremea sa schimbi ceva mai serios, constati ca nu mai poti trosni un surub de bascula ca in tinerete... radmasa.gif
miki
Ii dai cu flacara si se desface dup-aia
rue
Are diferente majore la interior fata de modelul de baza (parca life se numeste)?
Ai bordul din material soft?
Alte elemente mai speciale?
Am observat ca sunt 500 eur in plus pt versiunea GPL. Cum de nu ai zis GPL?
MyKe89
Bordul e soft la toate. Pentru restul, aici broșura:
https://cdn.group.renault.com/ren/ro/brochu...rosura-2020.pdf

Nu merg atât de mult încât să merite GPL. Da, efortul inițial nu e mare, l-aș fi luat de pamplezir, însă erau doar versiuni chele (Captur Life) sau semi-chele (Duster Confort) pe stoc.

@wolfin, mulțumim!
@YRX, să știi că n-am vândut trusa de scule și nici interfața de diagnoză (chiar azi am făcut o diagnoză unul G7). Și mi-am rezervat dreptul privilegiul de a schimba eu roțile, să nu uit cum e. biggrin.gif
bgdrenault
Era frumos daca mai spargeai pusculita si luai un 1,33 cu 6 trepte.

Dupa ce te inveti cu 6, cutia in 5 e moartea pasiunii. Desi pe Romania cam mesteci 5 cu 6 in afara, dar simti ca motorul mesteca altfel
MyKe89
Un Zen TCe 130 echipat similar are preț de listă 20k și ar fi venit doar la comandă. Prețul după rabla și reducerea comercială era de 18300 EUR.
La banii ăștia deja luam Kamiq. Sau Kadjar. Sau Octavia.

Nu vreau să deschidem o discuție interminabilă. Ce rost avea să sparg 20-30k pe o mașină care mai multă stă în fața blocului?

Destul că am pornit de la Duster Comfort pe care am zis că-l accesorisez și am ajuns la SL BlueLine. Pe urmă dubii, că mi se părea prea scump pentru ce oferă. dry.gif

<span class='edit'>20 Oct 2020, 09:55:</span>
În altă ordine de idei, ieri s-a montat folia pe faruri.
marksman
Mi-am pus și eu aceleași întrebări când am luat Mazda. Am dat 20k+ pentru o mașină pe care o doream pentru motorul aspirat și cutia automată, dar care acum mai mult stă.

Important e să fii tu mulțumit.
rue
Da, intre Duster si Captur poate fi o dilema de calitate a produsului, de niste dotari si design de siguranta deja incluse in Captur, putin mai scump, putin mai scurt parca (10 cm) ca un Duster, putin mai jos cu garda la sol.
Dar design mai actual (cateva optiuni, siguranta), sper ca e mai insonorizat, cu mai mare atentie la asamblare. Poate la Captur nu vezi vopseaua aia antifon sub aripa de la roata din spate asa cum se vede la Duster, poate are acolo aparatori de noroi etc.
MyKe89
Mă crezi că nici nu m-au interesat diferențele astea? Chiar nu mi-ar păsat că s-ar vedea vopseaua pe dedesubt sau că are tamburi.
Vorbeam ieri cu cei de la VC și le spuneam că vreau să se învârtă roata că de-aia am luat mașină nouă, nu să stau cu ea prin service (semnalizările încă merg aleator și presimt că au nevoie de mașină pentru teste suplimentare).
Iar bordul îmi cere mereu să inițializez presiunea în pneuri. Fac asta și la următoarea pornire îmi cere din nou.

https://youtu.be/03kp71KWYFM

M-au asigurat că dacă au nevoie de ea mai mult timp, primesc o alta la schimb.
#Dino
QUOTE(MyKe89 @ 20 Oct 2020, 12:24)
Iar bordul îmi cere mereu să inițializez presiunea în pneuri. Fac asta și la următoarea pornire îmi cere din nou.



Probabil din cauza ca tot scade temperatura afara
MyKe89
Păi credeam că e senzor de presiune, nu de temperatură. tongue.gif
MyKe89
Cei de la AMG continuă să mă uimească. La livrare mi-au zis că în cca. o săptămână mă cheamă să ridic cartea mașinii.
Le-am scris după o săptămână, mi-au zis că mă anunță.
După încă o săptămână le-am scris iar, cică pot veni să o iau.
Mă duc ieri, cartea emisă în 20.03 a putut fi ridicată abia pe 22.10.

Mă întreabă cum e mașina, le zic că bordul are bube, se uită vreo 4 inși la ea:
- Dom’le, lipsește o siguranță!
- Dacă e aia care trebuia scoasă la livrare de dvs, au scos-o cei de la Meridian Sud.
- Aaa, păi nu trebuia scoasă, mergeți la ei să o pună la loc!
Wtf!

M-am dus direct la Meridian, nu mai erau electricienii la 16:50, cu greu am obținut o programare pentru astăzi de dimineață.

Ajung azi, roiesc câțiva electricieni pe lângă ea și mă cheamă:
- Uitați siguranța la locul ei, credem că e din alarmă, am dezactivat-o, nu mai face.
Nefiind convins, urc, dau semnal de 2-3 ori și a început să se blocheze iar. După ce filmează și ei bordul:
- Gata, scriem la Renault. Vă schimbăm și ornamentul zgâriat din bord.

Măcar atât. Acum aștept vești.
marksman
Măcar la tine se ocupă. La Opel au zis că "așa face toate".
St
Bine ca nu-ti explica cum de fapt asta e un feature, nu bug smile.gif)

ornamentul il zgariasera tot ei?
MyKe89
Așa am ridicat mașina, cu el zgâriat. Alarma venea ca și "compensație" pentru asta, fiindcă l-am văzut la inspecția dinaintea plății avansului. Ei se făceau că plouă.
dandobre
Nu mai merge la AMG. Cei de acolo sunt foarte neseriosi.
Cand cautam masina, l-am intrebat pe consilierul de vanzari daca pot da masina veche la buy back si raspunsul lui a fost ceva de genul - cunosc eu un baiat, il sun si o rezolvam... blink.gif
Cand am vrut sa fac DT, mi s-a spus ca e patronul zgarcit si nu aduce masini pentru DT.
Nu stiam cum sa plec mai repede de acolo...
Bicicleta galbena
QUOTE(MyKe89 @ 23 Oct 2020, 11:06)
- Dom’le, lipsește o siguranță!
- Dacă e aia care trebuia scoasă la livrare de dvs, au scos-o cei de la Meridian Sud.
- Aaa, păi nu trebuia scoasă, mergeți la ei să o pună la loc!
*


wacko.gif

O fi siguranta Schrodinger, trebuie sa functioneze in timp ce e scoasa...

Zilele trecute am vazut o platforma cu un Logan nou, clipoceau avariile intr-o veselie, in mers. M-am intrebat daca mai are bateria intreaga dupa un mers Pitesti-Bucuresti.

Masinuta arata foarte bine, diferenta mare (cel putin din spate) fata de cartoful anterior. Multi km fara (alte) probleme! biggrin.gif


MyKe89
Mulțam! Alte probleme n-am văzut. Făcând abstracție de la treaba asta cu bordul, mașina e super OK, îmi place.

@dan, interacțiunea inițială a fost OK, vara trecută am luat un Zoe de la ei, pentru 2 zile (bineînțeles, campanie Reno, nu AMG). Apoi în martie mi-au dat și un Captur d'ăsta nou la drive test, când eram eu indecis. Și mi-au răspuns la toate întrebările pe parcurs. De aceea am și spus că după plată au început să apară nemulțumirile.

23 Oct 2020, 14:11:
Aaa, iar becul din portbagaj nu e ars. Am dezactivat luminile de întâmpinare din Easy Link și aparent e și portbagajul inclus. Cine naiba s-ar fi așteptat? laugh.gif
jelly
QUOTE(dandobre @ 23 Oct 2020, 12:22)
Nu mai merge la AMG. Cei de acolo sunt foarte neseriosi.
Cand cautam masina, l-am intrebat pe consilierul de vanzari daca pot da masina veche la buy back si raspunsul lui a fost ceva de genul - cunosc eu un baiat, il sun si o rezolvam... blink.gif
Cand am vrut sa fac DT, mi s-a spus ca e patronul zgarcit si nu aduce masini pentru DT.
Nu stiam cum sa plec mai repede de acolo...
*



Ca o mica paranteza, cam toti sunt neseriosi, atat la AMG, Meridian, Cobalcescu si Simpotrans. Cu astia am lucrat atat eu cat si prieteni de ai mei si sunt lasa-ma sa te las. Iar legat de buy back, din cate stiu eu, este un singur baiat acolo care se ocupa cu asa ceva, asta daca s-a referit la el si nu la altcineva.
Tatal meu si-a luat masina un Logan Stepway de la AMG, nu a fost in totalitate multumit de agentul de vanzari, plus ca nici nu stia sa explice multe lucruri, dar una peste alta s-a ales cu o alarma instalata moca. Alti dealeri, de ex. Meridian nu ar face asa ceva. Scuze pentru off!

@MyKe89 sa te bucuri de masina si sa te plimbe sanatos.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.