Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Arkana
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Captur
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
meg2s
Ajunge in Europa de dincoace de Urali si Renault Arkana initial dezvoltat pentru Rusia & Asia:

https://www.renault.ro/autoturisme/noul-renault-arkana.html

https://www.youtube.com/watch?v=vmlr_xYRZU0

Versiuni si motorizari (fara preturi deocamdata):
https://www.automarket.ro/stiri/renault-ark...une-100303.html

p.s. rog un admin sa mute eventual topicul in Forum dedicat "Arkana" daca se considera necesar. L-am deschis in forumul Captur date fiind asemanarile multiple vizibile la interior intre noul Arkana si noul Captur.
einstein1984
https://www.superspeed.tv/oficial-renault-samsung-xm3/ vezi ca mai degraba e asta, nu ala rusesc
meg2s
Exact, nu am mai comentat, dar se specifica limpede in articolul de pe automarket (link 3) si e vizibil in primele doua link-uri.
Versiunea europeana ce va fi fabricata in Coreea de Sud, va prezenta diferente notabile fata de versiunea pentru Rusia (si fostul bloc sovietic):
- dimensiuni exterioare mai mari si garda la sol putin mai mica pentru versiunea europeana;
- interior similar cu cel de Captur (instrumentar de bord, multimedia, consola flotanta schimbator etc.) pentru Europa, versus interior similar celui de la noul Duster pentru Rusia.
La nivel de preturi, in Republica Moldova (unde se va comercializa versiunea pt Rusia) primele articole indica un pret de pornire in jur de 15.000 Euro, pana la 20.000+ pentru top.
Pentru versiunea europeana, in Romania ma astept ca pretul de baza sa fie undeva intre 16.000 si 19.000 (care sunt minimele pentru Captur si Kadjar in prezent) si sa sara de 30.000 pentru Intens Hibrid - avand in vedere ca un Captur Intens Hibrid "cu de toate" depaseste 30.500 Euro.
einstein1984
Diferenta principala intre ala de rusia si cel koreean e platforma, una e B0+ ca dusterul, aia koreeana e CMFB ca loganul 3 si clio. .
s_j_teo
Un Duster mai finisat . Climatizare monozona spate de bmw x4
meg2s
QUOTE
Un Duster mai finisat
- presupun ca te referi la versiunea de Rusia, nu la cea de Europa cu interior de Captur.
QUOTE
Climatizare monozona
- ma inteleg mult mai rau cu cea dual-zone de pe GT, fata de cea monozona de la M2, asa ca nu vad care ar fi problema.
meg2s
3 bucati disponibile online pentru pre-comanda (2 hibride si un mild-hibrid):
https://vanzari.renault.ro/exploreaza-gama....ice=25540-28890

einstein1984
in 2021 ne-am convins ca masina in cauza e facuta in korea pe platforma de captur si nu cea de duster, da?
wud
QUOTE(wud @ 25 Jul 2019, 16:58)
1.33 TCe cu EDC si AWD naughty.gif .
*




QUOTE(einstein1984 @ 26 Jul 2019, 09:00)
este cvt nu edc, dar are trepte predefinite. confirm ca se conduce f fain si e bine insonorizata. Lipsa frana motor insa, motor de cilindree mica....
  farurile full led si volanul incalzit cu butoane iluminate le-a vazut cineva?
*




Ce ziceai?
einstein1984
Of doamne, eu vorbeam de aia ruseasca pe care am condus-o dealtfel, nu de asta europeana In 2019 nu se anuntase macar varianta europeana, aia a fost anuntata la eways in octombrie 2020. Si nu e AWD aia cu edc, nici o arkana europeana nu e AWD.
cj98czh
asta este un fel de copie chinezeasca a lui X6? dar mai mic ca atat a fost bugetul ...
mircea_aq
Nu cred ca se supara nimeni daca avea badge de Great Wall sau Lifan.
Arkana are 4.6m lungime, cam cat un megane break, dar e pe platforma de clasa mica. Misto, nu?
La capitolul motorizari, nu stiu ce spera unii colegi, dar le reamintesc ca odata cu trecerea la euro 6 full, cel mai potent motor reno pe benzina a ramas cel de 1.3Tce. 1.8-ul de pe Espace si Talisman nu a mai fost actualizat la normele de depoluare, nu pentru ca nu se putea (ca pe RS si Alpine s-a putut), ci pentru ca Greta. Oricum 1.8-ul era doar pentru CMF-C/D, adica vehicule de clasa compacta si medie, ori Arkana e pe platforma de clasa mica. Asta n-o sa-l opreasca sa canibalizeze vanzarile Capturului. La urma urmei, nu gasesti x4 la juma de pret pe toate drumurile.
meganus_bicorpus
Din poze pare o masina frumusica, dar la inaltime e sub duster..Pentru cei care vor..de toate si nu au bani destui, cam acolo e publicul target!
einstein1984
De la 11 mai incep comenzile in Romania, de la 24100 la 30 500 euro (mai ieftin ca in franta). Primele 20 de precomenzi adjudecate deja.
@meganus bicorpus, are 200mm garda la sol, duster are 210 parca, dar un RAV 4 are sub 180, gen cat un stepway.
mircea_aq
surprinzator de bine:

https://www.youtube.com/watch?v=TQ_9nIdP5hs

einstein1984
mai bine decat captur!
einstein1984
https://fr.motor1.com/news/511458/renault-a...id=gXQPxWqXaRVZ versiunea de 160 Cp si 280 Nm, benzina.
miki
fara 4x4 tot degeaba
einstein1984
Acrii strugurii?
https://www.largus.fr/actualite-automobile/...s-10639401.html 10 000de comenzi in europa din martie pana in mai.
miki
Doar o parere
Asa cum si duster 4x2 tot degeaba precum si alte "suv" 4x2
einstein1984
Da, asa este. 70% din vanzarile duster sunt 4X2.
meg2s
QUOTE
fara 4x4 tot degeaba

Poate ne explici si noua, celor mai habarnisti, cam ce procent (dintre clientii de 4x4) crezi tu ca au avut macar o singura data efectiv nevoie de tractiunea integrala...
Cine vrea off-road pe bune nu-si va lua Arkana, nici allroad, nici X, lista poate continua. Exista jucarii dedicate pentru asta.
einstein1984
Sigur, exista duster smile.gif
Agrig
Este suficient sa mai dea o iarna sanatoasa si incepi sa plingi ca ai luat un 4x2 daca puteai lua un 4x4.
Oricum o masina cu garda inalta se descurca in zapada mai bine decit una joasa.
dil
Poti sa plangi iarna si cu 4x4.
Agrig
Bineinteles, se poate si cu tancul sa ramii impotmolit dar nu atit de des ca un 4x4 iar 4x4 nu atit de des cit un 4x2.
Chiar isi au rolul 4x4 in multe situatii, adevarat, la noi, vorbesc de Timisoara cam citeva zile pe an probabil din 8-10 ani o data daca ne referim la zapada insa 4x4 deschide si alte perspective...
einstein1984
Agrig, pentru 4X4 exista ineos grenadier
la Rakana niste detalii https://www.lesnumeriques.com/voiture/prise...pe-n164737.html
aia de 1,85 pot sta lejer in spate, Cx de 0,3 si Scx de 0,72 m² (bine fata de concurentii din clasa, mai rau fata de un break de care ii place lui mucix)
meg2s
QUOTE(einstein1984 @ 10 Jun 2021, 11:03)
versiunea de 160 Cp si 280 Nm, benzina.
*


Am avut drum pe la MV si i-am intrebat daca exista zvonuri pentru acest motor in Ro - nu se stie nimic. Timpii de asteptare la comanda pentru Arkana sunt de circa 3,5 luni. Ceea ce e ceva mai bine decat la Megane pentru care se asteapta minim 3 luni in echipare standard din care lipsesc pachetul "Drive Safely" si tableta mare (pe care Arkana le are in echiparile Intens si RS-line). La Megane daca se adauga optionalele astea (pe Intens sau RS-line) termenul de livrare nu se poate preciza.
einstein1984
cica sunt 11000 de comenzi deja, mai bine decat se astepta renault.
GBX
11000 per total, nu doar în RO...
einstein1984
da, desigur. Nici dacia nu a vandut 11000 de masini in ro din martie pana acum smile.gif
GBX
Mai era o postare inaintea răspunsului meu, unde se presupunea că e vorba doar de RO...
einstein1984
Daca in toata europa masina se vinde bine, deci e timp mare de asteptare, ma astept ca sin in RO sa fie la fel, mai ales pentru o masina din koreea.
AMDO
Ma intereseaza daca a achizitionat cineva modelul cu motor de 1,33 si 140cp, ce consum are in oras?
meg2s
Anticipez ca nu ai sanse prea mari sa fie cineva cu Arkana 1.3 140cp EDC care sa si fie prezent pe forum, asa ca am urmatoarea sugestie:
- avand in vedere ca Arkana are cam aceeasi greutate cu a unui Megane 4, vezi ce consumuri sunt anuntate pe topicul dedicat de pe forumul Megane 4 (de catre cei cu 140cp EDC).
Fiind vorba de consumul urban (deci viteze urbane), acesta nu va fi serios afectat de forma caroseriei care dezavantajeaza putin Arkana-ul din punct de vedere aerodinamic. As zice ca extra-urban Arkana va consuma peste M4 in aceleasi conditii de exploatare.

https://www.reno.ro/Consumuri-megane-IV-t299333.html
SandelBS
Sanse spre 0 sa fie cineva, abia daca s-au facut livrari.

Ma uit la motorizarile de la Arkana si poate nu inteleg cum trebuie:
- 1,3 tce EDC e micro hbrid cu reincarcare in mers, dar motorul e termic, bateria ajuta doar pt sistemul sart&stop, ori aici nu inteleg, ce e hibrid la el?
- 1,6 e -tech e de fapt un 1,6 aspirat, 94 cp, care mai are 1-2 motoare electrice ce ajuta la pornire/mai mult oras, insa in afara performantele par slabe, sub 1.6 aspirat pe ate modele (M4 cu 115 cp sau chiar generatiile mai vechi cu 110 cp). Motorul termic + electric pot functiona in acelasi timp?

Lasand la o parte viteza maxima care nu e relevanta pt mine, care ar fi de fapt avantajul sa iei acea versiune e-tech, fara a fi plug-in? Doar ca pleci pe motor electric de pe loc?

Voi ajunge si la drive test si sa compar cu celalalt model de crossover, pt spatiu si izolare fonica, in rest au optiuni si preturi asemanatoare
einstein1984
Care era avantajul la primele priusuri, care nu erau plug in? Compara si consumurile la etech cu meganeurile alea non hybrid atunci? la fel ca si clio hybird, poate merge 80% din timp full electric in oras.
SandelBS
asta cu 80% am citit in brosura, insa zice "pana la", deci nu e neaprat s-ajunga acolo. Deci tu zici doar de criteriu de consum.

Tot in brosura zice ca as economisi pana la 40% din consum, ori asta ar fi aprox calculul urmator:

- distanta in oras parcursa pe luna - 600 km (zilnic la munca, 15 km dus + 15 intors - asta asa la limite maxime)
- consum motor termic - 10% - 60 l

cost lunar = 350 lei (sa zicem asa maxim)

Astia zic ca ajungi la 40% din acel cost, adica 140 lei economisire/luna. Diferenta dintre versiuni e de vreo 2000 EUR, deci s-ar recupera costul in vreo 6-7 ani, asta in conditii de consum mare motor termic si eficienta maxima de la cel electric. Poate or mai fi ceva stimulente de la stat, nu m-am uitat exact cu eco tichetele alea daca se incadreaza.

Personal nu ma pasioneaza aceasta economie de carburant ca doar nu e un cost mare/luna si nu vb de masini cu consum 15-20%.

Eu ma gandesc la masina de afara orasului, urcand pe un deal/munte (ce-o fi el, rosu, verde, negru) cu 1,5t si avand la dispozitie 1.6 94 CP...
einstein1984
eu am sentimentul ca de fapt nu ai nevoie de masina noua dar vrei sa cauti nod in papura fara sa fii facut vreun drivetest in masina. Ia skoda diesel atunci, daca urcatul dealului e important si suta in 10,8 secunde nu ajunge la consum e 5,5 in conditii reale.
P.S. in tari civilizate, diferenta de consum si deci de CO2 te scuteste si de un malus dureros la cumparare, care ajuta la amortizare mai mult decat costurile variabile. Apoi reduceri la taxe de intrat in centru, locuri de parcare etc.

Nu e arkana masina gandita pentru romania, ai logan pentru asta.
SandelBS
N-ai sentimentu bun smile.gif Probabil ai impresia ca orice se posteaza de ceva nou tre sa fii gica contra sau doar de dragu de a discuta. Eu intreb doar de motoru asta, nu de modelul in sine, ca inca n-am apucat sa merg la dealer pt drive test.

Asteptam modelul asta in RO, d asta tot ma mai gandeam la kadjar dar acolo nu e nimic electric, captur e mic pt ce am nevoie.

Vorbim totusi de RO, in tarile civilizate e o treaba, la noi inca nu, si Renault Arkana, nu vad care e faza cu skoda.

Urcatul dealului negru e doar un mod de a spune cum se descurca masina aia, la general, (am si mentionat ca nu ma itnereseaza viteza maxima, probabil trebuia sa scriu si de 0-100).

einstein1984
motorul in sine degeaba il judeci separat de masina si de motorul electric atasat
https://arkana.renault.ro/?CAMPAIGN=ro-ro-r...wE&gclsrc=aw.ds daca vrei sa vezi masina la dealer acum e momentul
MihaiF3
https://www.youtube.com/watch?v=ss3JQtaBPCw

Renault Arkana - totul despre "SUV-ul coupe" de buget [Zen și R.S. Line]

„Walkaround pentru cea mai nouă creație Renault în segmentul SUV-urilor... cu tracțiune față: noul Arkana, aici în versiune standard PLUS accesoriile pe care le poți comanda pe mașină și un R.S. Line echipat complet. Testul: în sezonul de toamnă/ iarnă al emisiunii noastre.”
einstein1984
eu sunt mai oldschool, citesc, nu ma uit la video
https://www.caradisiac.com/essai-renault-ar...cher-190346.htm
mannick
QUOTE(SandelBS @ 6 Jul 2021, 11:12)
Eu ma gandesc la masina de afara orasului, urcand pe un deal/munte (ce-o fi el, rosu, verde, negru) cu 1,5t si avand la dispozitie 1.6 94 CP...
*



Si eu m-am gandit la acest unic scenariu, conform caruia epuizezi complet bateria daca urci constant pe un munte, in asa fel incat poti pierde asistenta motorului electric. M-am linistit repede, pentru ca:
1. Urc foarte rar pante foarte foarte lungi cu masina.
2. Fiind foarte atent la modul in care am condus la ultimul drum de la Craiova la Brasov, am observat ca oricum nu urci constant, esti obligat de multe ori sa incetinesti, in acel moment exista energie recuperata, care va fi folosita ulterior la accelerari. In pus, motorul termic va redirectiona o parte mica de putere si pentru reincarcarea bateriei.
3. In acest scenariu, cei ~90 de cai vor fi oricum suficienti, pentru ca, pe astfel de drumuri, mergi relativ incet, nu va fi un traseu de curse pe acolo, iar pentru asta s-au inventat cutiile de viteze.

In plus:
Economia in oras este uriasa, consumi ~50% din ce consumi cu un benzinar
Pe drumurile noastre nationale aglomerate, iarasi, esti undeva la 75% din consumul mediu al benzinarului.
Motorul de 1.6 este unul simplu, respira usor, dovedit fiabil, il prefer unui monstrulet supraalimentat de sub 1.5 litri si 1xx cai cu multiple posibile parti slabe.
Vei economisi si la intretinere, placute de frana schimbate mai rar, fara kit de accesorii, cutia de viteze automata cu mentenanta redusa.
Una peste alta, intr-acolo se misca lucrurile, cel putin pana la existenta unei retele eficiente nationale / europene de statii de incarcare a EV-urilor
einstein1984
Singurul mod in care ai epuiza complet bateria ar fi sa urci mult timp la sarcina totala.... ori drumurile de munte nu sunt asa drepte, mai au curbe unde mai incetinesti. SI la incetinire, incarca bateria. Si cu 90 de cai la 1,8 tone la total urca la ranca , cum pot atesta destule mCVuri de 1,4 sau 1,2 ajunse acolo.
Godrick
O săptămână și 600 km.
einstein1984
multi kmp fara probleme, frumoasa culoare.
meg2s
QUOTE(Godrick @ 7 Jul 2021, 11:43)
O săptămână  și 600 km.
*



aplauze.gif aplauze.gif aplauze.gif
Sa-l volanesti sanatos! (si tu si el...)
Sa pui si un motor in semnatura daca vrei, apoi sa arunci cu niscavai prime impresii catre noi.
SandelBS
QUOTE(Godrick @ 7 Jul 2021, 11:43)
O săptămână  și 600 km.
*



Felicitari, arata foarte bine smile.gif

Ai avut de ales dintre altele ca sa ajungi la modelul si motorul respectiv sau era clar de cand a aparut modelul la noi?
einstein1984
https://fb.watch/v/1T4BSiSny/ 20 000 de comenzi din martie pana acum in europa.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.