Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: GT-ul de Familie
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
Sage
Draga Jurnalule,

Îți deschid pagina virtuală ca să-ți spun despre noua mea mașină: Megane GT Estate.
Nouă e impropriu spus... Nu e nouă că e second. Nu e nouă că o am de șase luni și încă nu mi-am făcut curaj să scriu despre ea.

De ce mă, nu-ți place?

Ba da, dar e complicată rău. Dacă aș fi psihologul ei aș băga-o la azil o vreme sau măcar aș trece-o pe pastile până se hotărăște și ea ce este...
Revin mai târziu, acum e nevoie de un pic de context.

Context. Ca să știi cine e proprietarul și de ce părerea lui e așa cum este...

În istoria mea de șofer de peste 20 de ani am trecut de la Oltcit la SuperNova la Logan la Laguna și acum la Megane GT. Nimic spectaculos, doar ca între timp am cochetat cu jurnalismul auto și am mai condus cateva zeci de mașini pentru perioade scurte de o zi pana la 3 luni.
Am renunțat la asta de niște ani buni și nu am avut pana acum mașini care să-și modifice comportamentul la o apăsare de buton.

Meganul ăsta e prima mea mașină break și prima care sparge bariera de 200 CP. Este și prima mașină automată pe care o conduc pentru mai mult de 3 luni și a cărei cutie e de generație nouă (adică mai eficientă ca manuala). Și, nu în ultimul rând, e prima mea mașină luată la mâna a doua. (chiar dacă tot de la reprezentanță)

Cum te-ai gândit tu să-ți iei break!?

Am început să vânez o mașină prin decembrie și rapid am ajuns la Megane GT. Este o combinație bună între o mașină cu pretenții sportive și una de zi cu zi. Mă bătea gândul să iau un RS (Megane III), dar prețul era mare pentru mașină îngrijită și nu prea se pretează la drumuri zilnice. Nu mai vorbesc de drumuri mai proaste unde suspensia tare te rupe la rinichi.
Încă mai visez la una, mai ales ca acum știu că 205 CP nu sunt suficienți, dar mai am timp. biggrin.gif
Am restrâns oferta la vreo patru mașini și apoi la două. A câștigat break-ul din două considerente: sursa (AMG Pantelimon de unde mai luasem 2 mașini noi) și spațiul (am măsurat la hatch spațiul din portbagaj și până la scaunele din față și am constatat că e mai scurt decât schiurile mele pe care le țin așa când plec la munte).
Am verificat mașina care mirosea a nou (daune minore specifice unor zgarieturi reparate înainte de vanzare), am negociat un pic prețul ( de la 18900 la 18300) și am luat-o in plin început de pandemie...
Nu știu dacă hatch-ul era mai bun, știu sigur că are un spate mai frumos, dar nu regret alegerea pentru că forță este și spațiu de asemenea! wub.gif

Full fără piele?

Cam așa ceva, pentru că e alcantara... Altfel, are tot ceea ce putea pune Renault pe varianta GT. Atasez un pdf cu lista de doua pagini. (trapa, navigatia mare, Bose, toate sistemele de siguranță, cameră, parcare asistată, 4 control etc.)
Ajunge să spun că prețul de listă era 31,330 Euro. Eu am luat-o pe la 20 000 km.

Bla, bla, bla, cum e mașina!?

De asta nu i-am făcut pagină de la început că mi-a fost foarte greu să emit o opinie convinsă până nu am condus-o mai mult și nu m-am obișnuit cu ea. Și nicio altă mașină nu a prezentat pentru mine o curbă mai lungă de învățare.
Mașina e mișto. Clar. Nu pot spune altceva, dar nu e perfectă și nu e ca o singură mașină. E ca mai multe.
Știu, sunt mașini la care printr-o apăsare de buton schimbi mult mai mulți parametri decât motorul și cutia, sunetul și climatizarea. La unele se modifică și suspensia. Și eu am zis, ce mare lucru, se schimbă și îți faci treaba și apoi apeși iar butonul și îți faci treaba și gata. Dar nu e așa când e a ta și ești ca mine care mi-am cunoscut mașinile la perfecțiune după sunet și după senzație. Asta își modifică sunetul și personalitatea când apeși butonul și dintr-o dată e altfel și nu o mai simți la fel. De aici și paralela cu psihologul. Clar suferă de personalitate multiplă și eu trebuie să-i cunosc toate personalitățile... wacko.gif

În plus are direcția asistată electric și senzațiile din volan nu mai vin la fel de natural ca la cea asistată hidraulic (cum era Laguna). Cel mai tare te frapează asta când o lași să parcheze asistat (tu apeși accelerația și frâna). Ea singură învârte de volan și e foarte tare. E ceva de arătat la rude și la prieteni (ca după atâta șofat în București nu mă face ea pe mine la parcări radmasa.gif ). Dar e și dovada că între tine și roți este un volan ca ală de la consolă minus force-feedback-ul... ph34r.gif

Dar o să mai vorbesc despre asta și în postarile viitoare și la fel o să vorbesc și despre sistemele de asistență.
Azi își mai spun drăgă jurnalule despre:

MODUL RS!!!

În modul ăsta mașina se trezește. Își leapădă costumul de familistă și se ia la înjurături cu băieții din cartier. biggrin.gif
Nu doar că schimbă mai târziu, dar înlocuiește furtunul de admisie al benzinei cu o conductă și trage ca o nemâncată oferind cai și cuplu, plus un sunet bestial (știu că e din boxe) care te lipesc în scaunele superbe și de te fac să te crezi pe circuit (chiar vreau să mă duc cu ea la o tură). Este atât de tare că duce clar la dependență și comiterea de ilegalități. Suspensia e dură și roțile cu jante de 18 și cauciucuri 225/40 se agață de asfalt atât de tare că orice canal cu o diferență de 1 cm este dureros la accelerare. Orice curbă e o bucurie, serpentine sunt circuit de curse și doar experiența și simțul rațiunii te opresc și te mai domolesc. Asta și pasagerii cărora inevitabil li se face rău... radmasa.gif
După câteva minute te liniștești, te aduni și continui în ritm normal uimit de faptul că tocmai ți-ai crescut consumul mediu făcut în 150 km cu 2 litri la sută. ohmy.gif

O sa continui in postările următoare legat de alte moduri de condus (inclusiv manual) și toată gama de senzații oferită de o mașină foarte complexă. Plus problemele apărute, ghinioanele, reparațiile și durerile (la propriu).
alex462
Felicitări și cât mai puține incidente!
Ce motor are bolidul?
wolfin
Renault

On topic

Frumos foc gt ul.
speedman
Frumoasă mașina! Mulți km fără probleme!
stolniceanulucian
QUOTE
Felicitări și cât mai puține incidente!
Ce motor are bolidul?


1.6 turbo benzina, 205 cp, cutie dublu ambreiaj cu 7 trepte
sinaxis
Like
stolniceanulucian

Nu e masina mea, dar puteti vedea specificatiile complete aici:
https://www.ultimatespecs.com/car-specs/Ren...205-EDC-GT.html
axabrt
Felicitări și mă bucur că ai zis și tu că 200 cp nu sunt de ajuns.
Cu inca vreo 80 de cai, situația ar fi fost alta. Din păcate nu se poate.

Sper sa fie bună cutia automata. Am auzit niste povesti pe forumul vecin și prieten cu acesta.

Cam multe metafore in jurnal, dar mă rog nu i jurnalul meu.
Cu ce presiune mergi in anvelope de simți capacele de canal de 1 cm.
Eu am 2.5bar și singura dată când am fost panicat a fost când am luat o groapă de vreo 8 cm. Alea de 1 cm nu este panică.
clr
Frumoasa, sa te bucuri de ea si traditionalul multi kmp fara probleme biggrin.gif
Laguna ai dat-o? Am vazut ca aveai anunt pe la Bursa, dar n-ai mai zis daca s-a finalizat.
speedman
De unde ai auzit de direcție asistata electric? Știam ca pe gt este hidraulica...
MyKe89
Cum altfel ar putea avea asistent la parcare?

@Sage, să o stăpâniți (la propriu și la figurat tongue.gif) sănătoși! Jurnalele tale au avut mereu ceva special. M-am abonat. smile.gif
speedman
Este o combinație gen pompa hidraulica asistata de un motoraș electric, nu este ca pe un megane normal... Cel puțin asa știu eu.
silvanu96
trebuie sa se vada undeva capacul rezervorului de lichid...
IRONICK
Nu se vede ca este in spoiler ...
Sage
@axabrt - Cu ce presiune mergi in anvelope de simți capacele de canal de 1 cm.

Spuneam si mai sus "orice canal cu o diferență de 1 cm este dureros la accelerare"

@clr - Da, Laguna a plecat. My bad cu bursa, trebuia sa precizez, cred ca am spus insa in jurnal.

@speedman - clar are o componenta electrica pentru ca, așa cum spune si MyKe89, altfel nu misca singura volanul. In plus, te rog sa ma crezi, se simte ca un volan de consola la viteze mici... Da, probabil ca e o combinatie. Ar fi absurd sa raman fara direcție dacă moare bateria sau se oprește motorul, Dar probabil ca așa este la toate masinile cu "directie electrica".

@MyKe89 - multumesc blush.gif
mircea_aq
QUOTE(axabrt @ 2 Sep 2020, 17:32)
Felicitări și mă bucur că ai zis și tu că 200 cp nu sunt de ajuns.
Cu inca vreo 80 de cai, situația ar fi fost alta.  Din păcate nu se poate.
...
*



Eu cred ca sunt doua lucruri distince:

1. Ti-ai dori mai mult cuplu, ceea ce si eu as vrea

2. Multisense-ul nu te lasa sa setezi diferit modul cutiei de viteza de cel al motorului, astfel ca ajungi sa conduci in majoritatea timpului in neutral, acolo unde maparea motorului e mai degraba eco decat neutra. Nici pedala de acceleratie nu e configurabila individual si nici asta nu ajuta. Sport e prea agresiv pentru utilizarea de zi cu zi, iar neutral te-ar putea convinge ca 300 de cai sunt prea putini.

psychoo
Oticati cai ai avea e tot prea putin ca te obisnuiesti repede cu binele.
De aia exista masini cu 1000 cai din fabrica, chiar si peste.
mars
Tare masina! Si imi place evacuarea, n-au pastrat-o pe cea de la hatchback wink.gif.
tatimeu
pe punte fata 300 de ponei tineri sunt mult mai mult decat suficienti
Lord Hades
Si peste 200 CP e prea mult pe o singură punte.

Frumoasă prezentare, daca se continuă in acelasi stil o sa urmăresc cu placere topicul.
Multe plimbări plăcute.

PS: stiu ce zici cu dublă personalitate, este absolut spectaculos. 😎
Sage
Draga Jurnalule,

Ti-am spus ca mai am multe de povestit si ca subiectul acestei masini e controversat si complex.
Dupa prima postare am gasit chiar un mesaj mai vechi, din februarie, prin care eram avertizat sa nu-mi iau masina asta pentru ca e cea mai proasta facuta in ultimii ani de Renault. Userul care mi-a scris a avut un sir intreg de probleme si defectiuni care l-au facut sa fie foarte suparat pe Megane GT. Il inteleg, daca as fi patit la fel, as fi avut aceeasi parere...

Cu Divinitatea, inainte!

Ce sa spun, de cand am luat-o am avut doua daune pe Casco (o zgârietura in parcare si un parbriz spart) si o interventie in service pentru bieletele anti ruliu. No big deal, dar asta nu a fost problema cea mai mare...

Masina mi-a facut rau, intentionat!

Exagerez la partea cu intentionat, dar serios, nu am mai avut niciodata trei saptamani cu dureri de spate constante. Au corespuns cu doua drumuri mai lungi si inevitabil le-am legat de mașină.


O explicatie non stiintifica si vise

Se pare ca scaunele sport genereaza dureri de spate pentru aia dintre noi care ne-am luat astfel de masini nu cand visam la ele ci cand ni le-am permis... Daca nu v-ati prins e felul meu de a spune ca nu mai am chiar 20 de ani...
Treaba asta se produce in ciuda pozitiei super-ergonomice din cauza presiunii pe partea inferioara a coloanei.
Va dati seama ca in orice relatie barbat-masina asta e un deal-breaker. Dar ceea ce a fost mai nasol a fost ca m-a facut sa ma gandesc ca nu o sa am niciodata un Porsche 911 Turbo sau macar un Nissan GTR plange.gif

Săracule, nu ai tu bani de alea!

Normal ca nu am ca daca aveam, le aveam, dar cine stie, as putea sa am peste 5-10 ani...
Dar, sa stiu ca
1. Nu mai pot conduce un "amarat" de Megane GT
si
2. N-o sa-mi iau niciodata masina visurilor
nu mi-a dat o stare prea buna

Soluția miraculoasa


Un pix si o foaie de hartie, toata lumea!!!
Solutia e un prosop! icon_mrgreen.gif
Preferabil albastru sa mearga cu interiorul. Merge si negru, dar eu nu am gasit. biggrin.gif

Te-ai prostit?
Nu, am cautat tot netul si am schimbat pozitia inaltand scaunul pana mai aveam putin sa ies cu capul prin trapa. Ma simteam ca dracu. Imi place pozitia joasa, sport. De aia nu mi-am luat SUV. Imi place sa-i privesc pe ceilalti cu superioritate de jos nu de sus ca orice fraier cool.gif radmasa.gif
Si apoi, cineva a sugerat un prosop facut sul si pus la imbinarea dintre spatar si sezut. Asa ca sa ma impinga in fata 10 cm si sa nu mai pun aceeasi presiune pe noada. Miracol! Jur! Ar trebui sa vina cu masina cand o cumpara astia la a doua tinerețe blush.gif

Asta a fost, Jurnalule, cea mai mare problema a mea cu masina si una care putea sa ne faca sa ne despartim...Dar dragostea a invins si nimic, aproape nimic, nu mai sta in calea mea spre un Porsche wub.gif

O sa-ti mai scriu si in zilele urmatoare despre cum e masina de condus in oras si la drum lung. Cat consuma si cum trage cand tragi tu de ea. Pa!
einstein1984
vezi ca prospul ala nu e ok in caz de crash .... risti sa dai cu genunchii (mai rau ) de plansa de bord. Mai ales daca esti inalt.
Sage
Stai liniștit nu ma impinge atat de mult in fata.
mircea_aq
Prosopul e Placebo smile.gif

Si eu m-am plans de dureri de spate, prima data cand am fost cu ea pana la Arad, vreo 550km cu o singura pauza la iesire de pe valea Oltului. Scaunul insa a ramas in aceeasi pozitie.

Dupa vreo 3 saptamani am plecat in Grecia, n-am mai simtit nicio durere.
La vreo luna dupa Grecia, am dat o fuga in Praga (n-am gasit bilete de avion cum imi doream, asa ca am luat masina). Vineri seara la 21 am luat-o inapoi spre casa, sambata la 10 parcam in fata blocului. 2 opriri pentru benzina si una in vama. Zero dureri de spate.

Din ce imi dau seama e vorba de obisnuinta, scaunele sunt tari, dar daca mergi mult cu ele, cui pe cui se scoate. Evident, asta nu face din Megane vreun cruiser si nici scaunele de GT confortabile.

@mars iti promit poze cu evacuarea, n-am mai spalat masina de 3 saptamani, e afumata de parca e diesel.
speedman
D aia am luat eu talisman... tongue.gif
AR-18-MOS
Durerile de spate, la drum lung, pot surevni doar din două motive:
1. Probleme medicale grave;
2. Poziție incorectă la volan.

wolfin
Eu cu suport lombar am rezolvat problema.

S a cam lasat. O sa trec pe perna cu memorie.
mars
QUOTE(mircea_aq @ 9 Sep 2020, 20:10)
@mars iti promit poze cu evacuarea, n-am mai spalat masina de 3 saptamani, e afumata de parca e diesel.
*


Multumesc, dar sunt poze mai sus. Poate cu evacuarea din partea dreapta de la hatchback pune careva smile.gif. Am avut 2.0 dCi (Euro 5) si, la 175.000 km, tobele erau curate, nici urma de funingine.
tatimeu
QUOTE(AR-18-MOS @ 9 Sep 2020, 19:43)
Durerile de spate, la drum lung, pot surevni doar din două motive:
1. Probleme medicale grave;
2. Poziție incorectă la volan.
*




mai mult ca sigur asta e cauza.
am venit peste 2200km cu RS-ul cu pauze doar de alimentare si nu am avut nici o problema
einstein1984
spatarul la sofer e ideal la 22-25 de grade fata de evrticala.
AR-18-MOS
Da, dacă vrei să te doară spatele.
cj98czh
Spatarul, sezutul, zona lombara ... este bine sa fie la fiecare cum se simte comod ..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.