Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: SISTEMUL BUY-BACK INCEPE SA PRINDA TEREN SI IN ROM
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Stiri
cattaniut
In acceptiunea larga a termenului, buy-back cuprinde operatiunea de cumparare a unui automobil rulat de catre o firma specializata in vanzarea de masini. Contravaloarea vehiculului poate constitui apoi avansul pentru o masina noua. In sensul initial, buy-back era, practic, rascumpararea pe care se obliga sa o faca dealerul inca din clipa in care iti vindea o masina noua.

Mai mult in acest : ARTICOL
cj01pel
o chestie buna dar sa ti se evalueze corect masina.
kum
Asta este o solutie buna pentru cei comozi sau pentru cei "timizi" .
De ce spun asta ? Pai eu am avut o berlina 2001 oct 30.000 Km la bord superintretinuta ! Daca ar fi fost functional sistemul buy-back la firma Dacia cat credeti voi ca mi-ar fi oferit pe ea ? Eu cred ca mai mult de 90 mil lei (drept avans) nu as fi putut obtine . Eu am vandut-o cu 108 milioane lei . E drept ca am umblat vreo 2 zile prin targ (sambata si duminica) dar am luat cat voiam . De fapt voiam 110 milioane negociabil doar la service , dar mi s-a fisurat radiatorul chiar miercuri sau joi inainte de a merge in targ si am lasat eu 2 milioane la pret .
Pai ganditi-va si voi : valoarea de drept a unei masini sh ar fi (pur teoretic) 150 milioane de lei (masina straina) . Dar banii astia trebuie sa-i ia firma/dealerul care se ocupa cu buy-back cand vinde acea masina , si nu tu ca posesor al masinii. Tu vei lua doar 130 milioane max. Dar scapi de umblatura si de stres . Acum depinde de fiecare .
bomicabomic
QUOTE(kum @ 17 Jan 2006, 12:06)
Pai eu am avut o berlina 2001 oct 30.000 Km la bord superintretinuta ! Daca ar fi fost functional sistemul buy-back la firma Dacia cat credeti voi ca mi-ar fi oferit pe ea ? Eu cred ca mai mult de 90 mil lei (drept avans) nu as fi putut obtine .
*



Buy-back-ul la Dacia functioneaza de ceva vreme. 90 mil? Fii serios. Daca iti dadea pe ea 1500 de euro, era bine.
Smudo
Normal daca iti iei masina noua, si vrei pe cea veche sa o dai prin buy-back inapoi la firma de la care o iei pe cea noua, atunci firma aia trebuie sa iti ofere pe masina ta cea veche un pret mai bun decit cel de pe piata, ca sa te "prosteasca" sa le cumperi masina. De multe ori, (mai ales in ultimii doi ani) au inceput deja sa plateasca o anumita suma peste valoarea de catalog a masinii vechi care se da la buy-back. Cam asa e aici.
bomicabomic
Bre Smudo, adica Dacia, ar fi trebuit sa-mi dea mie pe SLZ de 2 ani si 25.000 km, 5200-5300 de euro? Cind eu pe ea de noua am dat 5100? Si pe piata era cam pe aici 5000-5100.
St
Practic/Teoretic nu. Pentru ca pe piata Solenza e mult mai scumpa decat valoarea ei reala(numai la noi se poate intampla ca o masina sa se vanda dupa 2 ani cu pret apropiat de cel valabil cand masina a fot noua)

O problema la buy-back ar fi faptul ca te obliga sa cumperi o masina al aceluiasi producator.
Smudo
QUOTE(bomicabomic @ 17 Jan 2006, 21:04)
Bre Smudo, adica Dacia, ar fi trebuit sa-mi dea mie pe SLZ de 2 ani si 25.000 km, 5200-5300 de euro? Cind eu pe ea de noua am dat 5100? Si pe piata era cam pe aici 5000-5100.
*


@bomica, ce zisai eu mai devreme se intimpla pe o piata normala auto. Adica pe o piata la care o masina noua sufera o depreciere de vreo 35% din pretul initial, in primul an. Ok, procentul ala difera de la marca la marca, asta e clar.

Chestia cu SLZ in Romania e o anomalie a pietei, daca i-ai povesti unuia de aici chestia asta nu ar putea sa te creada. Dar ce cred eu e faptul ca odata cu intrarea in EU se va mari oferta de masini (in primul rind SH), lucru care o sa duca o scadere mai rapida a preturilor de la masini, oricare ar fi ele, dacia sau straine, noi sau SH. Eh, si atunci cred eu ca o sa fie valabil si in Romania ce spusai eu mai devreme despre Germania.
kum
QUOTE(hebron @ 17 Jan 2006, 12:14)
Pai e buna piatza la voi acolo...3000 de euro e ceva... blink.gif
*


Nu as fi luat atat pe ea . Au vazut-o multi , unii chiar interesati (adica nu samsari) , au fost de acord ca masina este pastrata si intretinuta exemplar dar mi-au zis ca mai mult de 100 mil. nu iau pe ea ca asa este piata . Si aveau dreptate . Dar socrul fratelui meu stia si el masina si imi oferea 105 mil. pe ea . Asa ca nu avea motive sa las din pret : daca imi dadea unul mai mult o dadeam , daca nu , o dadeam unui "neam" . Oricum cel care a cumparat-o nu avea nici carnet (abia facea scoala) si mi-a zis (dupa ce am incheiat tranzactia) ca a preferat sa o ia de la mine pt. ca a vazut ca nu las deloc la pret (fata de samsari care lasau si 10 mil. ) . Pai sa fim seriosi , cate poti face cu 10 mil. la o Dacie berlina ? Si s-a gandit (bine de altfel) ca daca nu las deloc la pret inseamna ca masina este buna . Am recunoscut in fata la toti ca am vandut-o extraordinar de bine . Dar am si pastrat-o/intretinut-o exemplar ! Pai credeti ca omul ala (socrul fratelui meu) imi dadea 105 mil. fara sa clipeasca pe ea daca nu stia ce masina este ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.