Salutare,
Daca tot n-am ce face la momentul de fata, m-am decis sa deschid un jurnal de bord pentru cele doua masini de prin ograda - VW Passat B6 (da, sunt TDI amandoua), pentru a avea un "istoric scris" al masinilor.
Incepem cu primul Passat, cel gri, luat anul trecut in martie. O sa dau copy-paste la ce am scris despre el, de pe jurnalul batranului Renault 25, pensionat de aproape un an.
"Deci, Passat B6 Variant Highline, 2008, 2.0 TDI PD 140 HP/cod motor BMP (cu DPF), ~268k km la achizitie, in prezent ~277k km. Ca dotari mentionabile: interior din piele + alcantara de culoare neagra, senzori ploaie/lumini, senzori parcare fata + spate, scaune fata incalzite, cruise control. Mi-ar fi placut sa aiba si bixenon, comenzi pe volan si o navigatie cu aux, bluetooth ceva, dar cea din urma se poate rezolva cu ceva aftermarket.
De cand l-am luat si pana in prezent ce am facut la el:
- distributie Continental + pompa de apa Valeo + ulei VAG, din pacate norma 5W40 505.01 in loc de 5W30 507.00, care imi trebuia mie din cauza DPF-ului, dar un schimb de ulei am zis ca nu are ce sa pateasca + toate filtrele (ulei VW, aer MAN, motorina Mahle, polen PurFlux) + antigel + lichid de frana
- schimbat pompa de ulei cu una de 1.9 TDI pe lant (vesnica problema cu axul hexagonal, se rotunjeste si nu mai este antrenata pompa de ulei dupa care urmeaza stiti voi ce..)
- am luat o rezerva pe 16" si un cric, deoarece masina a venit cu kit de pana
- schimbat garniturile de la pompa de vacuum, deoarece se vedeau urme de ulei pe acolo, acum totul e ok
- schimbat un senzor de parcare pe spate (facea figuri pe umezeala) si broasca la usa pasagerului din dreapta fata (nu se mai deschidea din exterior), de asemenea, problema cunoscuta a modelului.
-schimbat pe la ~275k volanta si ambreiajul deoarece incepuse sa bata foarte, foarte putin volanta la rece si desi mai puteam sa merg cu ea asa, pentru ca la cald se comporta normal, am zis sa o schimb preventiv. Pe masina era kit-ul original cu volanta si kit-ul de ambreiaj SACHS si rulmentul de presiune LuK. Am pus kit volanta + ambreiaj + rulment de presiune SACHS.
- s-a stricat un motoras al franei de mana, dupa ce l-am dat jos am vazut ca era fisurata carcasa de plastic si a intrat umezeala/apa pe acolo si probabil de-aia si-a dat duhul. Am luat alt motoras care asteapta sa fie montat in zilele care urmeaza.
- ca maruntisuri: i-am luat un set de presuri de cauciuc de tip tavita, ca tot vin ploile si am dus-o la cineva sa-i curete plafonul."
Ce s-a mai intamplat de atunci? I-am facut inca o revizie (ulei+filtre) si i-am luat un set de cauciucuri Goodyear Vector 4Season Gen-2, i-am schimbat discurile + placutele pe fata (ATE) si bieletele antiruliu (Lemforder). Am schimbat radio-ul original cu unul OEM VW (RCN 210), care suporta bluetooth, usb, aux, microSD.
A, si am vopsit bara spate ca am atins-o intr-o parcare.
Ca si km, masina are acum undeva la ~289k km. Rugina este "minima", doar pe haion are un pic pe langa plasticele care acopera becurile placutei de inmatriculare si langa un stop, tot de pe haion, e umflata foarte putin vopseaua. Nu este ceva vizibil, asa am luat-o, asa s-a pastrat, cand s-o face mai rau il vopsim si aia e. In rest, toate bune.
Sa trecem la al doilea Passat. Asta e mai nou, e din 2010, ultimul an de productie al acestui model. Interiorul este cel nou, de B7 (volan, ceasuri, comenzi clima). Practic, Passat-ul B7 e un B6 re-stilizat. Initial m-am orientat dupa un B7, dar am ajuns la concluzia ca nu merita.
Dotari mentionabile: pachet R-Line (alte bari, praguri, jante pe 17" specifice pachetului, suspensie mai rigida, o culoare neagra care la lumina tinde spre mov, ca la o vanata), interior complet din piele, bixenon adaptiv + cornering, parbriz incalzit, scaune incalzite, senzori parcare fata-spate, navigatie cu touchscreen (aftermarket, ce-i drept, dar merge super ok si seamana mult cu RNS-ul 510; are navigatie, bluetooth, usb, aux). In rest, nimicuri gen clima pe doua zone, autohold, senzori presiune pneuri, chestii care se gasesc pe majoritatea masinilor din prezent.
Motorul este cel de 2 litri, dar de 170 HP/CBB, CR, euro 5 cu DPF, desigur. Km la achizitie ~216800 km, iar dupa incarcatura DPF-ului, eu zic ca sunt reali. Ce mai conteaza acum, cand deja am luat masina si am aranjat-o?
Masina am luat-o acum o luna si jumatate, i-am facut toate schimburile obligatorii (kit distributie + kit accesorii Contitech, ulei VAG 5W30, filtre MANN, antigel, pompa de apa etc) plus un set de placute ATE pe spate, o sonda lambda BOSCH.
Deoarece masina era incaltata cu doua cauciucuri pe spate Kleber Quadraxer 2 XL 235/45/R17 DOT 2019, iar pe fata avea Michelin Crossclimate XL 235/45/R17 DOT 2017, i-am mai luat doua cauciucuri pe fata de la Kleber, ca sa fie toate la fel si cum era si normal, dupa treaba asta, a urmat o geometrie si o echilibrare de roti.
Rugina nu exista decat sub forma unui punct de la o piatra, pe capota.
Impresii dupa 2000 km, fata de cea gri?
E mult mai rigida, pare mai "conserva", probabil datorita faptului ca pe drum mai denivelat se simte orice imperfectiune a drumului, din cauza suspensiei. Dar, sta altfel pe curbe, nu iti da nici o emotie, motorul trage o idee mai bine, CR-ul e mult mai silentios decat PD-ul.
De consum nu are rost sa vorbim, ca o sa ziceti ca sunt argon. Daca este cineva curios, o sa raspund fara nici o problema. Diferenta de consum intre cele doua este infima.
Pun si niste poze cu ele, "sa fie". Tocmai mi-am dat seama ca nu am poze cu interioarele lor.
Daca am ratat ceva si o sa-mi aduc aminte, o sa mai completez pe viitor.