Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Manzu
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2
Ov
dupa 2 ani jumate de munca (in afara de vopsitorie am facut totul singur), Manzul e (aproape, am pe drum vaporizatorul de la AC) gata:
YRX
In sfarsit!!! Ptiu, sa nu-l deochi ca tare e frumos.
Ti-a iesit nene, nu gluma.
miki
wunderschönen
tatabobu
Wow! Chiar asta e nivelul, WOW!!!

Felicitari!
dizzy
Foarte frumoasa!
Sa o stăpânești sănătos și să te bucuri de manz!
2,5l? L6 !
mars
Tot respectul! Asa ceva... mai rar wub.gif!
bucatzel
Si n-ati vazut ce poze imi trimitea asta acum un an jumate...
einstein1984
Foarte misto!
Ov
QUOTE(dizzy @ 2 Aug 2020, 20:46)
2,5l? L6 !
*


2.8 L6, are emblema 250C pt ca e adusa din state unde ca sa respecte normele de poluare (si sa mearga cu benzina mai naspa) e nitel decomprimata si are 130 de cai fata de 160 cat avea 2.8-ul de europa. Motorul oricum e facut nou, nitel mai mare la cota 2 de reparatie, el saracu' n-avea uzura, dar am avut 2 pistoane cu buza dintre segmenti rupta de la stat si am gasit original doar set de cota a 2-a, in plus am facut si chiuloasa si l-am mai comprimat putin. Trage suficient si cu caii astia, abia astept sa adun niste mii de km sa termin rodajul si sa pot sa-i dau nitel blush.gif
dizzy
Multumesc de informatii;
Imi place combinatia dintre farurile specifice w115 si proiectoarele galbene
Imi aduc aminte cand am mers cu un W123 280E - stiu ca nu e acelasi motor dar era senzatie majora
pt mine W114 si W115 sunt "bot de cal", nu am apucat sa merg cu asa ceva.

YRX
Ar trebui sa pui si niste poze before, sa nu creada lumea ca l-ai gasit asa la un mos in garaj.
Conductele alea de cupru le lasi asa? Nu se coclesc?
Ov
280E are motorul cu 2 axe, e alta poveste, 185 de cai wub.gif , ma batea gandul sa fac un transplant, dar am preferat sa las motorul original si sa-l refac.
Proiectoarele separate erau pe modelele de state care aveau alte faruri (care se schimbau cu totul nu doar becul). Eu am pus faruri de europa, mult mai frumoase care au si proiector integrat (in partea de jos).

Nu vad o problema in a lasa conductele de frana/combustibil asa, cel mult o sa isi schimbe nitel culoarea

P.S. diferenta intre w114 si w115 e data de motorizare, cele cu motoare in 6 sunt w114, cele in 4 sunt w115

Asa arata masina cand am luat-o:
dandobre
Felicitări pentru efortul depus, dar mai ales pentru rezultat. .
MyKe89
Jos pălăria!
Bicicleta galbena
Oaaaau, ai avut ficat, nu gluma, felicitari pentru staruinta! wub.gif
As baga-o la o sedinta foto cu aparatul cu film, ca tot l-am scos de la naftalina...


Victorine
Bună treabă!
janos
Jos cu palaria.
jelly
Frumos, felicitari!
Alex1300BV
E frumos si deosebit.
Nu stiam ca ai si alte masini de colectie decât Dacia.
Ov
boala grea smile.gif
pe langa cele 4 dacii mai am si 2 ARO si un Renault 16
Alex1300BV
Si Renault 20 a lui Leana?
Ov
n-am reno-ul lui leana ci dacia lui ceausescu
Alex1300BV
ma rog... erau casatoriti... acum imi amintesc, ea avea R18
maho
QUOTE(YRX @ 3 Aug 2020, 09:45)
Conductele alea de cupru le lasi asa? Nu se coclesc?
*


N-are nici pe dracu' cocleala (doar estetic eventual), efectul nu e acelasi ca rugina pe fier. Dupa ce se inverzeste, stratul ala poti spune ca-i chiar protector.
Ov, ma mir ca in general, din ce se vede in pozele cu starea initiala, caroseria parea mai afectata decat partea de dedesubt.
Misto ca ai gasit piese si ai posibilitate pt. elevator. La cat a ajuns investitia totala?
YRX
Sunt perfect constient ca nu se inteapa conductele. Eu mi-am pus problema asta in contextul restaurarii deosebite a masinii. Adica, e de nivel concurs, unde detalii de genul conteaza.
Ov
QUOTE(maho @ 5 Aug 2020, 16:39)
caroseria parea mai afectata decat partea de dedesubt.
Misto ca ai gasit piese si ai posibilitate pt. elevator. La cat a ajuns investitia totala?
*



Masina e adusa din California, la aia e mult soare/praf si pe unde se strange praful cand mai da o ploicica (rar) ramane umezeala. Pe dedesubt e ok ca n-au iarna cu sare pe drumuri. A ruginit unde s-a strans mizeria, adica in praguri (perforate din interior spre exterior - pe afara pareau sanatoase, dar cand am taiat capul de prag si m-am uitat cu lanterna am vazut puncte de rugina care corespundeau cu exteriorul si atunci am luat decizia ca decat sa le carpesc sau sa le las asa mai bine le schimb), dublurile de la aripile spate, zona dintre aripa fata si prag. Din fericire se gasesc elemente de reparatie pt tabla si in general cam orice alta piesa de mecanica. La masina e totul nou, am schimbat tot ce inseamna suspensie, articulatii, rulmenti, frane (am gasit chiar etrieri noi fata/spate), semeringuri de toate felurile (diferential, cutie, motor, roti), am facut motorul (alezat/set/cuzineti/chiuloasa), am desfacut cutia sa vad ce-i inauntru si am schimbat semeringuri/garnituri, caseta de directie, etc. In general n-a ramas nimic neumblat.
Din pacate elevator n-am, am doar un crocodil destul de sanatos care ridica mult si cateva seturi de capre pe care am putut sa suspend masina cam 60-70cm si cand am lucrat la tabla pe dedesubt am rasturnat-o pe-o parte "old school", in rest m-am tarat ca un sarpe pe sub masina. Pozele le-am facut cand am fost sa reglez geometria smile.gif
Nu mi-am notat cat m-a costat cu totul, dar estimativ am sarit usor 15k fara manopera (cu tot cu masina). Nu stiu cat mi-ar fi luat un atelier sa faca tot ce-am facut eu si nici nu ma intereseaza, ca sunt convins ca nu faceau nici 50% din ce-am facut eu cu mana mea smile.gif
maho
Esti meserias.
15k e un pret decent (banuiesc ca piesele - multe - nu-s ieftine, bine macar ca se gasesc si probabil sunt de calitate), nu intentionez sa evaluez valoarea manoperei tale si nici macar nu indraznesc sa te intreb daca te mai suporta doamna cu miros de fiare si garaj. biggrin.gif
Daca vii vreodata cu Manzu pe aici, sper sa ma plimbi nitel sa vad / aud cum "necheaza". rolleyes.gif
einstein1984
QUOTE(YRX @ 5 Aug 2020, 18:29)
Sunt perfect constient ca nu se inteapa conductele. Eu mi-am pus problema asta in contextul restaurarii deosebite a masinii. Adica, e de nivel concurs, unde detalii de genul conteaza.
*


Patina de pe cupru se curata f bine cu sos de rosii.... Nu ma intreba de unde stiu. Dar in cazul de fata se face la loc.
tatabobu
Ca-i usor acid, de-aia. Oxid metalic+ acid ->apa si sare.
Agrig
trophy.gif
Alte comentarii sint de prisos.
Sa va bucurati de ea ca mindra a iesit.
Inca o data felicitari!
Ov
QUOTE(maho @ 6 Aug 2020, 13:07)

15k e un pret decent (banuiesc ca piesele - multe - nu-s ieftine, bine macar ca se gasesc si probabil sunt de calitate), nu intentionez sa evaluez valoarea manoperei tale si nici macar nu indraznesc sa te intreb daca te mai suporta doamna cu miros de fiare si garaj. biggrin.gif

*



A durat mult ca am stat sa gasesc piesele la pret cat de cat decent. Daca o duceam undeva ala cumpara ce-i pica la mana la preturile "pietei", eu am buchisit netul zi de zi pana am gasit ce aveam nevoie.
Doamna e si ea muscata de microbul asta, ba chiar tocmai ce a fost aleasa presedintele retromobil smile.gif
Partea buna e ca am reusit sa-mi cumpar si garajul in care am lucrat la masina asa ca acum am spatiu sa ma desfasor si baie sa fac dus dupa ce termin, asa ca acasa ajung cu un miros de benzina+sapun biggrin.gif
maho
Aha, deci ai "pile"! radmasa.gif
Bun asa.
dizzy
QUOTE(Ov @ 7 Aug 2020, 10:16)

Doamna e si ea muscata de microbul asta, ba chiar tocmai ce a fost aleasa presedintele retromobil smile.gif
Partea buna e ca am reusit sa-mi cumpar si garajul in care am lucrat la masina asa ca acum am spatiu sa ma desfasor si baie sa fac dus dupa ce termin, asa ca acasa ajung cu un miros de benzina+sapun biggrin.gif
*




biggrin.gif Ai parte de invidia noastra sincera si dezinteresata smile.gif
Ov
acum 2 saptamani am bagat o tura pana in Lefkada, ceva peste 2500km in total, consum 15 la suta icon_mrgreen.gif , zero probleme
[attachmentid=1628132576] [attachmentid=1628132577] [attachmentid=1628132578]

inainte de plecare am rezolvat si ultima piesa din puzzle, A/C-ul: [attachmentid=1628132579]
MuciX
Cat de bine arata BBS Mahle alea fata de ale mele. Le-ai polishat singur?
Ov
nu, sunt facute diamond cut la topwheels
sorin1983
nu stiu ce sa zic. e intr-adevar ceva deosebit. bravo ai stil smile.gif
einstein1984
foarte misto! E convertit la vreun freon mai modern ACul?
Ov
Da, am inlocuit conductele, compresorul (si evident trecut pe ulei sintetic) si filtrul uscator. Condensatorul si evaporatorul au ramas ale masinii.
MuciX
Compresor ai mai gasit OEM, sau ai adaptat ceva mai modern?

Intreb pentru ca la mine mi-au zis deja 2 meseriasi din Bucuresti ca e compresorul dus si ca nu se baga, iar OEM nou nu se mai livreaza.

Teoretic compresorul R12 poate fi folosit cu R134a, spre exemplu, dar trebuie ajutate fitting-urile si puse alte oring-uri, plus ventile de umplere. Eu, pe vremea cand credeam ca inca mai am compresorul zdravan, am facut deja conversia.

Sincer m-am ajuns, lipsa A/C e cam primul motiv pentru care nu fac kmp cu masina aia, e prea mare chinul. Prefer R53 in loc. Chiar si Mazda aia insipida, numai sa nu mor de cald.
Ov
Compresor am pus ceva modern universal ca nu mai aveam suportul de la cel OEM si mi-a fost mai usor sa fac prinderea noua in alta parte. La dacia 2000 am compresorul original pe care l-am trecut pe R134a (curatat instalatia, schimbat ventilele si trecut pe ulei sintetic) si merge f bine. La instalatiile vechi de regula etansarea nu e pe oringuri ci pe bercluri. La mercedes am pus oringuri doar la mufele de la compresor, fiind model nou. E adevarat ca la instalatiile vechi completarea cu freon era o operatiune de mentenanta curenta smile.gif
dizzy
Rogu-te sa imi explici un pic mai pe larg cum e inlocuirea unui compresor cu un altul universal;
Ma intereseaza sa dotez o fiara car nu a avut, cu asa ceva.
MuciX
Principiul de functionare e cam acelasi, pot diferi presiunile si turatiile la care functioneaza de la un model la altul. Aici pare ca a fost doar o chestiune de a identifica un compresor care sa se pupe la presiuni cu restul sistemului existent si adaptarea unui suport pentru montaj. Eventual fulii care sa se potriveasca la tipul de curea necesar.

Fiara despre care vorbesti a avut a/c ca optional, macar? Intreb pentru ca va trebui si o alta aeroterma, una care sa aiba loc pentru evaporator si e destul de greu de adaptat una care nu a fost facuta sa incapa la tine in bord.
dizzy
Da, au existat modele cu AC.
Deci trebuie aeroterma cu evaporator (asta e caloriferul ala rece, nu?), evaporatorul, compresor care sa se potriveasca fizic si sa aibe aceleasi presiuni cu celelalte componente?

Sa'naaa!
MuciX
Asa as spune. Ideal ar fi un sistem intreg de pe o masina donatoare, in felul asta ai si toate conductele de Al cu forma corecta, cu sertizarile corecte, devine totul plug&play.

Spre exemplu la ursulet panoul de comanda si butoanele specifice de A/C vin conectate direct la aeroterma aia.

Uite munca dracului numai sa repari una. Deci as cam spune respec Ov, ca ai avut atata rabdare sa iei a/c-ul la mana. smile.gif

Ov
Sistemul de ac e un sistem relativ simplu: ai un compresor (motor) care face presiune freonului, acesta trece printr-un filtru/uscator (o piesa cilindrica undeva in compartimentul motor cam cat o sticla de cola de 0.5), apoi ajunge in valva de expansiune care transforma freonul din lichid in gaz (prin transformarea asta se produce racirea freonului), valva este in masina chiar la intrarea in evaporator. Evaporatorul este practic un radiator prin care trece freonul rece si-ti face tie frig in masina (cu o aeroterma in spate care sufla aer prin el). Apoi din evaporator (unde deja ai presiune joasa) ai o conducta care merge pana in condensator (radiatorul din fata masinii) si apoi de acolo inapoi in compresor. Dupa gust, unele instalatii au si diversi senzori, in general un senzor de presiune care protejeaza compresorul in cazul in care ramai fara freon sau un senzor de temperatura care comanda electroventilatorul cand freonul ajunge la o anumita temperatura. La 2000 n-am niciun senzor, ev-ul porneste o data cu compresorul, la mercedes n-am senzor de presiune ci unul de temperatura (aflat pe filtrul uscator) care imi porneste EV-ul cand freonul depaseste 52 de grade.

Ca sa montezi AC pe o masina care nu are, trebuie sa rezolvi mai intai problema prinderii compresorului pe motor, prindere care trebuie sa-ti permita si tensionarea curelei - unele se tensioneaza direct din compresor, asemanator intinderii curelei de alternator, altele folosesc role suplimentare de intindere. Evident iti trebuie si o fulie pe arborele cotit care sa aiba loc si pt cureaua care va actiona compresorul sau daca ai loc poti incerca sa legi compresorul de alte accesorii printr-o curea mai lunga. La jeep de exemplu am o singura curea (2.5m lungime) care actioneaza tot - compresor, alternator, pompa de servo. Apoi trebuie rezolvata problema evaporatorului. Daca a existat AC de fabrica pt masina ta iti trebuie tot ansamblul interior (si aici deranjul e destul de mare ca se lasa cu demontat bordul si inlocuit in general tot ansamblul aerotermei care mai contine si diverse clapete/cabluri/tuburi), daca nu a existat atunci iti trebuie un evaporator universal care se prinde direct sub bord si contine si aeroterma. Mai departe e doar o problema de pozat conductele si pus condensatorul in fata radiatorului.

La mine a fost simplu ca practic imi lipsea doar compresorul si suportul.

Exista si kituri universale formate din compresor, evaporator, filtru, supapa expansiune, senzori, condensator si furtune. La kiturile alea iti mai trebuie practic sa rezolvi problema prinderii compresorului pe motor si sertizarea mufelor (o face orice atelier de sertizat, sau daca n-ai ce face cu banii iti poti cumpara singur un cleste special). O chinezarie luata de pe ebay/amazon/aliexpress costa undeva la 300 de euro plus ~100 transport/vama.

@MuciX, eu am avut oricum masina desfacuta bucati bucatele si am luat toate componentele la mana. Suportul mi-a fost mai usor sa-l fac ca am lucrat la el cand am avut motorul scos de pe masina si am avut loc sa ma invart. Oricum la mine a fost simplu ca masina a avut AC din fabrica si tot ansambul evaporatorului era la locul lui cu tot ce trebuie.
MuciX
Si eu am avut masina bucati, din pacate facuta de mana altora.

Masina nu a avut A/C, dar fostul proprietar facuse retrofit cu instalatia OEM de pe o alta masina. Avea un suport improvizat, dar am reusit sa il cumpar nou OEM. Din pacate nu si compresorul.
maho
Boierie (si masina).
Pe Dacia mea n-as pune AC nici sa ma platesti, mohicanii se imputineaza exponential. laugh.gif
MuciX
Sunt rau tare de caldura, iar prima mea sotie nu sufera geamul sau trapa deschise.
Geox16v
@Ov Quote: Apoi din evaporator (unde deja ai presiune joasa) ai o conducta care merge pana in condensator (radiatorul din fata masinii) si apoi de acolo inapoi in compresor.

De ce ar merge refrigerantul dupa ce s-a racit prin destindere (valva de la intrare in evaporator) ? Eu zic ca din compresor merge in condensor si apoi prin conducta de inalta presiune in valva de destindere
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.