Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: relantiu instabil Renault clio benzina
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio IV
anilorac
Bună,
De patru luni am achiziționat un Renault Clio 4 Life Evo Tce 75, benzină, anul fabricației 2020. De ceva timp întâmpin o problemă la pornirea mașinii, numai la prima pornire într-un interval de 24 ore (cu motor rece). În momentul în care pornesc mașina relantiul este instabil, motorul se tremură și dă senzația că o să se oprească, apoi începe să se tureze, până la 2000 de turații, apoi revine la normal, merge și se comportă bine. Asta nu durează mai mult de 20 de secunde. Benzina folosită este standard 95, mașina are 1200 de km parcurși, este în garanție și o folosesc mai ales la distanțe scurte. Am fost la service, dar din păcate nu a fost pusă la tester, fiindcă la momentul respectiv nu producea simptomele. Mi s-a spus că problema provine din cauza folosirii mașinii la deplasări scurte și că trebuie mers cu ea turată mai mult. Puteți să-mi dați sfaturi, oare asta poate să fie cauza problemei?
Berzweker
Motorul se supratureaza "la rece" si la clio-ul meu 2019 (10k km). Cel mai probabil din soft, pentru a asigura arderea benzinei si ungerea corecta pana atinge temperatura optima. Dimineata cand o pornesc urca undeva la 1300 rpm in special daca ai AC-ul pornit. Am facut obisnuinta sa astept undeva la 2 minute ca lichidele sa isi faca treaba si relantiul sa coboare sub 1000rpm. Pana in 1500rpm nu prea ai avea motive de ingrijorare. 2000rpm relantiul mi se pare cam mult. Cat despre ce spun cei de la service... probabil fac referire la depuneri la mers subturat, ceea ce nu prea ai cum sa faci decat daca esti putin sadic. Sub 2000rpm o simti lesinata si ai si rezonanta in motor. Daca periodic ii dai un 2 km la 4000rpm, (3000-3500 in cazul tau fiind in rodaj), ar trebui sa nu ai probleme de depuneri.
vvede
Clapeta de acceleratie. Aceeasi problema o am si eu la 0.9TCe 90cp - 2014. Resoftare ECU/reinitializare clapeta acceleratie. Se rezolva temporar - 1 luna - 2 - apoi revine. Cel mai rau face cand e frig afara.
"Rezolvarea" mea e sa pornesc masina cand e frig cu 2-3-5 min inainte de a pleca.
xmisterx
Interesant, a mea n-are astfel de simptome. La pornire cand e rece urca pe la 1300 de rot/min, sta acolo vre-o 2 min dupa care scade pe la 1000.
dean35
Si masina sotiei la fel facea,1.2 mpi din 2018 la pornirea la rece tremurat la relanti ba chat uneori se oprea motorul. Pe tester nimica la service,curatat clapeta de acceleratie si mi-a recomandat sa alimentez de la alta benzinarie(calitate proasta a benzinei)
Plecat concediu la mare,alimentat benzina OMV100 si mers foarte sportiv.
Deocamdata au disparut simptomele.
bazate
QUOTE(anilorac @ 30 Jul 2020, 10:49)
In momentul în care pornesc  mașina relantiul este instabil, motorul se tremură și dă senzația  că o să se oprească, apoi începe să se tureze, până la 2000 de turații, apoi revine la normal, merge și se comportă bine. Asta nu durează mai mult de 20 de secunde.
*


Pare de la o benzina foarte proasta. Initial masina porneste in niste parametri prestabiliti de aer si benzina iar dupa circa 10-15 secunde se activeaza sonda Lambda, csre citeste valorile reale si atunci Ecu intervine si face corectiile de amestec si turatie necesare....intre timp poate da impresia ca e ceva in neregula. Oricum acest motor e cunoscut pt acest tremurat la rece....ca si cum ar avea un amestec sarac. Poate nu esti nici obisnuit cu acest comportament. O benzina mai buna ar trebui sa dea detonatii mai mici si un mers mai lin la pornire...in scurt timp se va adapta si motorul dar ezitarea asta va ramane.
nicuval
Si la mine se intampla la fel la masina din semnatura. De ani de zile, din cauza softului motorului, la prima pornire turometrul urca, in functie de temperatura, pana la 1500 - 2000 de turatii, dupa care, tot in functie de temperatura, dupa cateva zeci de secunde, coboara usor pana la turatia de ralanti. In aceasta perioada mai ales motorul trepideaza dupa care se mai linisteste odata cu cresterea temperaturii. Asa functioneaza acest motor. Si indiferent de parerea unora sau altora, am observat ca benzina buna amelioreaza aceste simptome iar cea de calitate mai slaba le amplifica. Acelasi lucru l-am observat si la consum, indiferent ca este urban sau extraurban.
tuneam
Ce inseamna "benzina buna" din topicul de mai sus? Cifra octanica research mai mare? Anumite statii de alimentare?
SeSeBe
QUOTE(tuneam @ 9 Sep 2020, 13:47)
Ce inseamna "benzina buna" din topicul de mai sus? Cifra octanica research mai mare? Anumite statii de alimentare?
*



Benzina mai buna este oricare alta inafara celei folosite in mod curent si este scoasa in fata de mecanicii care nu gasesc defectul.
Nici macar in 5% din cazuri nu-i de la benzina.
cj98czh
la mine la pornire .. urca la 1500 rpm . dar in cateva sec. (3-5) scade in jur de 1000 rpm ... iar dupa alte cateva sec. mai multe de data asta scade sub 1000 ...

eu am avut o resoftare in reprezentanta pt ca aveam niste smucituri la mers constant ... nerezolvate de resoftare .... dar rezolvate cu un schimb de bujii ...
bazate
QUOTE(tuneam @ 9 Sep 2020, 14:47)
Ce inseamna "benzina buna" din topicul de mai sus? Cifra octanica research mai mare? Anumite statii de alimentare?
*


Alta statie, alta marca sau alta cifra octanica....prin testare.
Cum am spus si cum vad ca confirma si altii, acest comportament e specific acestui motor la rece iar carburantul mai bun doar reduce amploarea. Chiar si cu motorul cald exista mici fluctuatii de turatie....ca sa nu mai spun ca dupa 100k pot apare mici jocuri la tacheti, deci fluctuatii mai mari.
Asa va fi mereu caci e un motor resuscitat si fortat sa fie euro 6...nu va mai ingrijorati daca nu se opreste si nu aprinde becuri in bord.
anilorac
Asa se pare ca benzina 99 de la Petrom mi-ar fi remediat problema de pornire. La reprezentanta mi s-a spus ca un update soft ar fi solutia ideala, insa pentru Renault Clio 4 inca nu au un soft mai nou. Cateodata reapare problema cu relantiul, cand folosesc masina la deplasari foarte scurte. In rest merge ok.
nicuval
Sa incerci ca macar de doua-trei ori pe luna sa faci drumuri mai lungi si mai ales in sezonul rece sa faci acest lucru.Iti va pastra masina intr-o forma buna. Cu cat sta mai mult nemearsa masina cu atat mai mult iti va face probleme, indiferent ca sunt la ansamblul motor-cutie ori la sistemul de franare-suspensie. Drumuri bune sa ai! Si nu te jena, incearca benzina de mai multe feluri si opreste-te la cea care ti se pare ca da cel mai bun randament.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.