Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: M3 1.4 TCe NU PORNESTE
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane III
Lucian365
Salut!
Am observat ca nu prea sunt detinatori de 1.4 TCe.(sau nu prea scriu ca nu au probleme)
Eu am un M3 GT line, 1.4 TCe, 2010 cu 68500 km, cumparata din germania din reprezentanta la 52800km. Am achizitionat-o acum 2 ani jumatate, timp in care am facut 16000 km fara nici o probelema major(s-a mai intamplat o macara de geam, un stop aburit si ceva apa in trapele de depozitare din podea). In data de 19.06.2020 merg la service pentru revizie(ulei, filtre, bujii, curea de accesorii si 2 bielete.) Pana in acel moment nu am avut nici cea mai mica problema cu acest motor, absolut nici una, nici macar o intrerupere in mers. Dupa ce se intampla toate schimburile, nu imi arata nivelul la ulei pe CB plin, doar 3 cerculete din 6. il rog sa mai completeze cu 100 ml.dupa mai multe incercari de completare si pus pana la 500 ml, imi zice sa o mai las ca isi revine ca nu stiu ce fel e motorul si curge mai greu.problema era ca acum avea 500 ml de ulei in plus asa ca mecanicul scoate 500 ml. O da jos de pe elevator, si merg sa imi fac factura. Ma cheam mecanicul la masina ca incuietorile au incept sa actioneze de nebune, palpaiau luminile ambientale, cele din bord nu stiu ca nu am apucat sa le vad si surpriza : NU MAI PORNESTE. Apesi pe buton si face clantz.... si cam atat. O conecteaza la curent sin aceeasi poveste: clantz. Schimba bateria, incearca sa o porneasca si incepe sa invarta dar nu porneste. invarte de vreo 3 ori si se opreste. adica e o pornire normala, invarte putin si in momentul cand ar fi trebuit sa porneasca se opreste.
am pus bujiile vechi inapoi, am verificat toate sigurantele posibile, pe tester apare o eroare de senzor de volanta (cu motorul oprit arata 200 rpm, cu senzor nou da aceeasi erroare), si un voltaj de 17V pe calculator.
nu are nici o siguranta arsa, functioneaza toate echipamentele, doar ca nu porneste.
am incercat tot felul de resetari, am schimbat bujiile, am inlocuit bateria, am schimbat cheile, nu am gasit nici o siguranta arsa,


Mecanicul zice ca bateria a intrat in scurt(bateria are tot 2ani si ceva) si in acel moment a trimis un curent foarte puternic si acel curent a stricat ceva, doar ca nu nisi da seama ce.pe luni a ramas sa scoata ECU si sa il duca la verificat.

Frustrarea mea este ca merg la service sa schimb uleiul si cand sa plec nu mai porneste si nu isi asuma nimeni.
chiar e posibil sa moara asa subit? chiar nu am avut nici o problema pana acum si imi vine greu sa cred ca nu s-a gresit ceva,(cu toate ca un ulei, 3 filtre, 4 bujii si o curea nu prea avea cum sa duc la aceasta problema).

Daca are cineva o idee mi-ar fi de mare ajutor



daca are cineva o idee chiar mi-ar fi de mare ajutor.
Logan80
Trebuie pusa masina pe tester si iti zice coduri de eroare.
Revii aici cu acele numere.
xmisterx
Mda, e ciudat rau ce sa intamplat cu masina, posibil sa fie din ecu sau poate vre-o legatura la masa, poate vre-un scurt pe la cablaj pe undeva. Dupa eroarea afisata pe tester e logic ca motorul sa nu porneasca, senzorul de la volanta are legatura directa cu gestionarea aprinderii si injectiei la motor.
Lucian365
Revin cu codurile de eroare:
056016
056017
cel putin astea mi le-a dat de la service.
m3st_tce2
Asa se intampla cand ajungi la mecanici. Uneori si operatiunile simple lasa urmari: ba un ornament rupt, ba montaje aiurea (pe care le-am refacut cu manuta mea) etc.
In cazul tau, probabil cauza este procedura de schimbare a bujiilor.
Deasupra motorului ai furtunele de aer (vacuum) si o serie de cabluri electrice. Cand iti schimba bujiile, unele trebuiesc putin mutate sau chiar desfacute. De verificat daca nu e vreo mufa neconectata.
Daca ar fi vreun scurt, inseamna ca mecanicul a umblat ca **** (autocenzurat) - iata de ce se recomanda ca atunci cand te "atingi" de electrica (cazul bujiilor), sa deconectezi bateria.
Ideal ar fi sa incerci la un alt service (reprezentanta?), nu stiu daca se poate avand in vedere ca masina pare a fi imobilizata.
Lucian365
REZOLVARE!
ECU a stat la verificat de luni pana jo(cel putin joi seara nu aveam nici un raspuns). am rugat mecanicul sa il aduca inapoi, sa imi ansambleze masina cum era(toate cutiile de la sigurante si ce plastice mai erau scoase) ca vineri dimineata vin cu o platforma si o iau sa o duc la renault.
Vineri suripriza...ECU tot nu l-a adus inapoi si mecanicul nu era venit.
plec de la service si peste o ora ma suna cineva de la renault ca masina mea e acolo si a adus-o mecanicul cu platforma(fara ca eu sa stiu).ma enervez putin, ma calmez si astept sa sune mecanicul. nu trec 10 minute si ma suna tot cunostinta mea de la renault ca a pornit masin, apoi primesc mesaj de la mecanic cum ca ca a resoftat ECU si masina apornit. Explicatia pe larg a fost ca din cauza bateriei care a intrat in scurt(e prima data cand aud asa ceva, dar sa zicem...aveam o baterie mai no name "xt baterry premium de 63 Ah") s-a blocat ECU, si ca am avut mare noroc ca nu s-a ars. acum daca m-a mintit va mint si eu pe voi, nu am fost acolo! A zis ca a trebuit resoft online si au trebuit resoftate si toate UCH-urile masinii.
Toata operatiune a costat 600 RON(fara factura), adica platforma 100 RON sin resoftarea 500 RON plus o baterie nou BOSCH S5 63Ah, care a costat si aia 400 RON.
Si uite asa am programat o revizie de 950 RON si m-a costat pana la urma aaproximativ 2000 RON.

Ca si problema ramasa nerezolvata, nu functioneaza limitatorul de viteza, acel butonas cu 2 faze.
can apas pe cruise control functioneaza, se aprinde in bord, cand apas pe limitator nu se intampla nimic. a ramas sa mai verifice cand merg sa imi faca garantia la baterie.

sper sa va ajute intamplarea mea.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.