Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Functionare clima
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna III
cretu22
Salut stimati colegi,

deranjez si eu cu o problema, pe care pana la caldurile mari din ultimele zile nu pre am bagat-o in seama:

in conditii de 30 de grade afara, cu AC dat la maxim ca viteza si minim ca temperatura (LO) abia dupa aprox 30 de minute de mers incepe aerul care iese din AC sa fie rece, pana atunci e un aer la o temperatura neutra sa zic.

e normal sa functioneze asa?

daca nu, ce ar trebui verificat/inlocuit?

multumiri anticipate
St
trebuie sa completezi cu freon
Axel7
In completarea lui St, iti recomand sa mergi la un service care se ocupa de incarcarea a/c-ului la masini, sa iti verifice instalatia si sa ii faca plinul cu freon.
cretu22
multumesc pentru raspunsuri

17 Jun 2020, 11:29:
am fost la un service specializat pe AC, au scos tot freonul (165 g), au curatat, incarcat cu 500 g freon si ulei, acum totul este ok
multumesc
mugur_mugurel
Eu din cate stiu freon intra 650 gr si ulei cam 150 ml.
ProfiBv
150 de ulei doar daca ai schimbat compresorul. La o reincarcare cu inlocuirea totala a freonului 20 ml de ulei ajung.
cretu22
Minunea a durat doar 1 zi

Astăzi am făcut un drum de vreo 30 de minute pe DN și nici de-al naibii aerul conditionat nu a vrut să fie rece, indiferent de setări.

Ce ar mai putea fi?
tzavalau
QUOTE(cretu22 @ 20 Jun 2020, 16:22)
Minunea a durat doar 1 zi

Astăzi am făcut un drum de vreo 30 de minute pe DN și nici de-al naibii aerul conditionat nu a vrut să fie rece, indiferent de setări.

Ce ar mai putea fi?
*


In primul rind trebuie verificata etanseitatea intregului sistem!!!!Pentru asta trebuie sa gasesti meseriasul care vrea si se pricepe la asta (trebuie substanta de contrast, timp pierdut pe linga masina cu ochelari"speciali"pentru a gasi porul sau ne-etanseitatea).daca ai "fericirea" sa fie vreun por pe undeva prin bord..trebuie demontat si ...dureaza....sa nu mai spun de costuri
Succes...ca fapt divers la mine au gasit o conducta "neetansa", de inalta???? sau ceva de genul..... si eu sunt in "teste", a trecut o saptamina deja de la remediere si merge "in draci"(sper sa ramina asa)
grig1960
Ca o completare la ce a spus colegul mai sus, etanseitatea se verifica cu vacuum dupa golirea instalatiei, cu substanta de contrast si lampa cu ultraviolete se pot verifica numai zonele usor vizibile.
meganus_bicorpus
daca a pierdu freonul asa de repede nu mai e vb de un por, cu siguranta e ceva mai mult.Probabil trebuie data bara jos, solutie de contrast si meticulozitate din partea tehnicianului...
ProfiBv
1. Recuperare, unde mai este cazul .
2. Test de presiune cu Azot , atentie nu aer comprimat si fara motor pornit , 12 bari uzual dar cel ma sfant 16 bari si asta 20 minute .Dupa incarcarea cu azot in primele minute, presiunea va oscila pana la egalizarea termica a gazului cu instalatia . O pierdere maricica se descopera auditiv in timpul asteptarii .
Doar daca nu apare pierderea la testul cu azot folosim solutie de contrast UV , dar nu circulam prea multe zile cu uv in instalatie. Se pare ca solutiile de contrast , in timp ,nu se inpaca cu orice ulei si dauneaza filtrelor uscator.
3. Daca totul e bine , vacumam 10 minute minim , cu cat mai mult cu atat mai bine.
4. Asteptam alte 10 minute ~ , sa vedem daca tine vacumul .Nu fiti zgarciti si nu va bucurati ca tehnicialul a terminat repede!
5. Incarcam cu ulei si apoi freon dupa cantitatea data de producator.
6. Deabia acum pornim motorul si a/c pentru proba si verificam in primul rand presiunile de pe manometre nu daca baga sau nu rece . Acum tehnicianul mai poate completa cu freon , daca nu-i plac presiunile . Nu putine au fost cazurile cand auto avea alt radiator, compresor sau furtune de alte capacitati fata de ce zicea producatorul .
7. Nu uitati sa platiti , ca poate mai aveti nevoie de service-ul ala.
Incercati , pe cat posibil , sa nu mergeti din mecanic in mecanic cu aceeasi problema . Cel din urma nestiind ce a facut altul , o va lua de la capat .
Apelati la garantia de lucrare , in primele luni , fara scandal . Orice service care se respecta va tine cont de o cheltuiala aparuta ulterior incarcarii precedente .
Bafta si friguri bune !

20 Jun 2020, 21:09:
Da, buna asta ! "meticulozitate din partea tehnicianului...". Bravo meganus_bicorpus
cretu22
Mulțumesc pentru răspunsuri.
Am sa incerc sa detaliez puțin: când am fost in service, au conectat un aparat special la conductele de AC și acela a făcut toată treabă, cu indicații pe panoul LED: recuperare freon existent- 160 g, curățare, verificare etanșeitate și a dat ok, și abia apoi a umplut cu freon și ulei.
Teoretic au fost respectate toate etapele descrise mai sus, mai puțin partea cu verificare pe manometru de la final
meganus_bicorpus
testul de vacuum se face la -1 bar si daca e vreun por in 5 minute nu creste presiunea in sistem.Mai clar este testul de presiune, instalatia e impinsa la valori mari de presiune , intre 15-20 de bari, si orice fisura este fortata sa cedeze.
Daca porul sau fisura este ascunsa sub vreo brida sau in spatele vreunui alt element, va fi mai greu de depistat dar din nou vb de priceperea meseriasului care face verificarea
cretu22
buna dimineata

am fost din nou la service si dupa verificare mai amanuntita concluzia a fost ca este fisurata/sparta teava de AC dintre partea superiora a radiatorului si compresor.

stiti cumva ce cod ar avea o astfel de piesa si ce pret?

multumesc

<span class='edit'>22 Jun 2020, 11:52:</span>
noutati:

la un service multimarca, dupa verificari detaliate si conducta si radiatorul sunt fisurate si trebuie inlocuite

sad.gif(((
ProfiBv
QUOTE(cretu22 @ 22 Jun 2020, 09:36)
...este fisurata/sparta teava de AC dintre partea superiora a radiatorului si compresor.
*


https://partsouq.com/en/catalog/genuine/uni...77&uid=27871&q=
teava nr 1. cod reno 924900030R , daca am selectat bine masina . Oricum tine minte site-ul , pentru viitor .
cretu22
Multumesc
cretu22
Am înlocuit acea țeavă și radiatorul
Momentan pare ok
Mulțumesc pentru sugestii
Cr3etzu84
Salutare tuturor,
de curând intamin o problema cu clima la Laguna 3 din 2011
Initial in primăvara când au mai fost si câteva grade peste 15 a apărut o problema cu oscilații la motor ( doar când era cald motorul)
ulterior problema sa remediat prin curățarea senzor regulator presiune combustibil dar ceva mi sa părut ciudat si am crezut ca are legătură cu climatronicul
ulterior a apărut problema la clima, nu functiona compresorul era blocat, Am fost la service unde am scos agentul de racire(mai avea in ea) si apoi am găsit unul second hand si a fost montat (de mine)
apoi verificat sistemul si umplut cu agent de racire. am sesizat ca nu vrea sa porneasca de fel
la o diagnoza da eroare cod UPC :DF030
stie cineva ce ar putea fi sau ce sa caut mai exact? am verif ventilatoarelr si pornesc
Va mulțumesc!
ProfiBv
QUOTE(Cr3etzu84 @ 17 Jul 2023, 11:56)
eroare cod UPC :DF030
stie cineva ce ar putea fi sau ce sa caut mai exact? am verif ventilatoarelr si pornesc
Va mulțumesc!
*


Ar trebui sa fie cablajul la acea supapa /valva ca si aici
https://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=325...dpost&p=5089392
cretu22
buna ziua dragi colegi


din nou probleme cu Laguna, pe partea de AC:

La inceputul verii, am constatat ca aerul conditionat vine rece in habitaclu in mod intrerupt: adica vreo 2-3 minute vine rece, apoi vine ca ventilare, si tot asa.

1. Mers la service si constatat ca avea doar vreo 200 grame freon din 650. Umplut.
2. In decurs de cateva zile problema a reaparut, din ce in ce mai semnificativa.
3. Mers din nou la service, pierduse 150 grame in 2 saptamani. Verdictul:compresor defect.
4. Mers la un service specializat pe clima: compresor defect.
5. Mers in service pentru inlocuit compresor. In timpul lucrarii s-a concluzionat ca ar trebui demontat tot, pentru a fi siguri ca nu exista si alte probleme. Bine am facut, doarece existau pierderi si pe la radiator, oringuri si o teava era uzata. Schimbat tot, umplut freon
6. In decurs de 5 zile a aparut din nou problema.
7. Mers azi in service, pierduse 115 grame. Umplut cu freon si depistata pierdere la una din valvele unde se leaga aparatul de incarcare freon.

Concluzia de azi: exista o problema cu acea valva si trebuie inlocuita, dar, aceasta nu explica functionarea cu intreruperi a livrarii de aer rece.
Ar putea fi o problema cu panoul de comanda CLIMA din habitaclu, care sa "comande" aiurea.

Orice opinie este binevenita.

Cu stima
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.