larkinsen
15 Jun 2020, 10:48
Salut.Azi am observat o balta mica de apa sub masina.Este doar apa care se scurge in picaturi de pe partea din mijloc a masinii dinspre sofer.suspectez ca ar fi instalatia de AC.Pentru ca nu e benzina,nu e antigel,nu e lichid de parbriz.Este doar apa limpede.Atasez si un filmulet.In bord nu mi-au parut niciun martor ,probabil chestia fiind recenta.
Mentionez ca nu am folosit nici AC ,doar ventilatorul.i.Eu am facut deja programare la service,ca masina e in garantie.m-am gandit ca ar fi apa de ploaie...dar sa fim serios..cum fras sa ajunga tocmai acolo sub masina pe mijloc si sa curga in continuu.
Pareri?
Revin cu o completare.Am observat acum ca se oprise scurgerea ,motorul fiind oprit.Am pornit motorul,si a inceput din nou sa curga...Cand m-am uitat la comutatoarele de pornire a ventilatiei,era pornita ventilatia pe prima treapta....Deci nu AC-ul ci ventilatia.Si intr-adevar acolo este o gaura si banuiesc ca acea gaura este pentru scurgerea condensului de la AC.Dar e normal sa curga si cand e pornita si ventilatia???Daca da,va rog sa-mi spuneti ca sa stiu sa anulez programarea in service.
tuneam
15 Jun 2020, 10:55
Cred ca AC megre si cand nu ii dai tu drumul, daca de exemplu directiomezi aerul spre parbriz
larkinsen
15 Jun 2020, 11:35
Da.Deci,eu am AC manual.Primul comutator era pus pe ventilaie,prima treapta si al doilea,cel de directionare a aerului era pus pe dezaburire.Si cand am pornit motorul acum,a inceput sa curga.Ok.Am oprit motorul,s-a ooprit dupa cateva minute si scurgerea prin acea gaura de evacuare.Am pornit din nou motorul si am lasat ventilatia pe prima treapta,iar al doilea comutator l-am mutat de pe dezaburire,pe o alta pozitie.Tot curge si sea ude un zgomot cand pornesc ventilatia ,de cuplare.Deci,am dedus ca AC-ul se porneste CHIAR daca nu e pusa ventilatia pe dezaburire.mi se pare ciudat,avand in vedere ca eu am AC manual nu automat.
Deci,e hiba ,sa merg cu ea in service?Sau asa e gandit sistemul ventialtie-AC?
ProfiBv
15 Jun 2020, 12:41
QUOTE(larkinsen @ 15 Jun 2020, 12:35)
Deci,e hiba ,sa merg cu ea in service?Sau asa e gandit sistemul ventialtie-AC?
Bine ca se scurge condensul. Deci nu e hiba.
Poti anula programarea.
Pe viitor,odata cu dezaburirea , foloseste si recirculare + a/c pornit (inclusiv iarna !!! )
larkinsen
15 Jun 2020, 13:14
Eu nu inteleg de ce totusi picura apa de condens prin gaura de scurgere,chiar daca nu e pornit aerul conditionat ci doar ventilatia?Si da,in cartea tehnica scrie ca daca sunt puse comutatoarele pe dezaburire se activeaza AC-ul.Dar la mine chiar daca pornesc ventilatia si comutatoarele nu sunt puse pe dezaburire,fara AC ,tot incepe sa curga condens,de parca s-ar utiliza freon.In carte se mentioneaza aparitia apei sub masina in cazul utilizarii prelungite a AC nu si a ventilatiei simple.La mine apare fara sa utilizez AC-ul,ci doar ventilatia.AC-ul meu e manual.
Anuleaza programarea!
Compresorul de AC porneste intermintent daca ai ventilatorul pornit si directia aerului spre PARBRIZ sau PARBRIZ+PICIOARE chiar daca butonul de AC nu e apasat. Este un comportament normal, nu doar la Clio.
Motivul fiind oarecum simplu - daca directionezi aerul spre parbriz/parbriz+picioare se presupune ca ai geamurile aburite si e nevoie de compresor pt a scadea umiditatea in masina.
Stim ca AC-ul nu doar face frig ci si dezumidifica.
larkinsen
15 Jun 2020, 13:44
Pai eu asta incerc sa explic.La mine comutatoarele NU SUNT pe Dezaburire parbriz sau pe dezaburire si picioare.Sunt in alte pozitii iar AC e OPRIT.Cu toate astea,curge lichid de condens pe gaura de evacuare.Si asta nu inteleg eu de ce.
einstein1984
15 Jun 2020, 14:30
Sudoarea cailor putere. ai spalat parbrizul? ca se scurge apa de sub stergatoare
larkinsen
15 Jun 2020, 14:37
) Da de unde.Apa se scurge direct din orificiul de evacuare a condensului AC care e sub masina in mijloc.Si doar cand e pornit motorul si ventilatia.Mai testez maine sa vad cum se comporta.
ProfiBv
15 Jun 2020, 14:44
Nu stiu cum aveti grila la Clio4 , sper sa nu fie magaria de la Megane si Scenic 3 , unde intra apa pe la grila ...in urma infundarii unor orificii.
Preventiv scoate filtru de polen si vezi ce "crocodili" sunt pe acolo.
larkinsen
16 Jun 2020, 09:41
Nu e filtru infundat.Am rezolvat pb cred.Se pare ca atunci cand e comutatorul pus pe incalzire,apare scurgerea de lichid cand pun pe ventilatie.Azi,am mutat comutatorul pe pozitia rece ,am pornit venitlatia simpla si nu a mai curs nimic.Oricum e ciudat gandita chestia.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.