Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Reims
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Calatorii si Intalniri
gibonu
Hai noroc la toata lumea.

Dupa tura din Normandia, am mai avut 3 zile de stat la Paris, iar dintre astea una am folosit-o pentru a merge la Reims, cu retur in aceiasi zi.

Joi, 20.06.2019

Gara de Est din Paris

[attachmentid=1628115631]

de unde am luat TGV-ul pana la Reims [prima statie].

[attachmentid=1628115632]

Distanta dintre Paris si Reims [aproximativ 150 km pe autostrada] este parcursa de TGV in 47 de minute, cu bucati pe care trenul circula cu 312 [trei sute doispe] km/h.

[attachmentid=1628115633]

Calatoria cu TGV-ul am detaliat-o aici [postul nr. 397]:
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=4848366

Reims a fost unul dintre orasele gazda ale Cupei Mondiale de Fotbal feminin, castigata de echipa Statelor Unite.

[attachmentid=1628115634]

Groupama FDJ.

[attachmentid=1628115635]

Platforma acordeon.

[attachmentid=1628115636]

Pana acum n-am mai vazut cablu de atentionare [daca asa se numeste] intre roata spate si cricul lateral.

[attachmentid=1628115637]

Probabil, proprietarul scuterului s-a saturat sa plece cu antifurtul pus pe roata spate.
einstein1984
de obicei se pune si la disc lock pana la ghidon la levierul de frana, merge si asa ca sa nu porneasca motorul cu Ulockul pus. Pregatesc popcornul, Reims e frumos.
cj98czh
Dupa TGV lansat prin anii '90, francezii au dezvoltat si dat in folosinta acum cativa ani liniile de RGV ... Distanta Paris-Angouleme de exemplu se face in aprox 2 ore (500+ km) trenul are portiuni unde merge si peste 400 km/h .... noi ne bucuram de 100 km/h pe distante f scurte ...
Rimio de Vassur
Sint locuri frumoase prin Franta si posibilitati de transport, dar am doua curiozitati:
- ce aplicatie e in poza, cea cu viteza de 312km/h? Arata interesant.
- poti sa te plimbi prin Franta asa liber in perioada asta? Aveam impresia ca si ei au restrictii de circulatie.

Si daca tot am inceput,

@cj98czh: ca principiu ai dreptate, mai curge multa apa pe Dunare pina cind o sa avem transport civilizat pe calea ferata, deh avem ce am ales. Le-am dat cu flit chinezilor cind au vrut sa ne refaca sistemul feroviar, ca sint comunisti. Totusi, hai sa nu exageram cu vitezele trenurilor din Franta (sau din alte parti). Viteza comerciala e diferita de viteza maxima obtinuta in teste. SNCF-ul spune ca pe ruta aia (si cred ca pe toate celelalte) se merge cu maxim 320 km/h (din motive de securitate), chiar daca in poligoanele de testare s-au depasit 574 km/h: https://en.oui.sncf/en/tgv/route/paris/angouleme

Francezii au inceput cu TGV-ul putin mai devreme, in aprilie 1992 deja se circula si in Spania cu asa ceva (primul sector; ei ii spun AVE - Alta Velocidad Espanola). In Franta au demarat programul in 1966 si in 1981 a circulat primul tren.

Daca tot visam, eu vreau MagLev chinezesc. Cum ar fi sa ajungi de la Bucuresti la Suceava intr-o ora?

Da, stiu, ma bag in seama. Mi s-a acrit de conferinte online.
MuciX
QUOTE(Rimio de Vassur @ 1 Apr 2020, 13:38)
- poti sa te plimbi prin Franta asa liber in perioada asta? Aveam impresia ca si ei au restrictii de circulatie.
*


QUOTE(gibonu @ 31 Mar 2020, 23:18)
Joi, 20.06.2019

Gara de Est din Paris
*



cj98czh
QUOTE(Rimio de Vassur @ 1 Apr 2020, 14:38)
Viteza comerciala e diferita de viteza maxima obtinuta in teste.
*



Eu iti spun ca am calatorit pe ruta Paris-Bordeaux pe anumite portiuni cu 390-410 km/h ... si eram pasager nu parte a echipe de teste biggrin.gif
tatabobu
QUOTE(cj98czh @ 1 Apr 2020, 08:06)
.... noi ne bucuram de 100 km/h pe distante f scurte ...
*



Vezi, daca nu mergi mai mult cu trenul pe la noi, ce sa-ti fac? Merge si cu 140 - 160.
MuciX
Pe cate rute? Eu stiu doar de B - CT. Oare cat faci de la TM la B cu trenul? nedumerire.gif
cj98czh
QUOTE(MuciX @ 1 Apr 2020, 20:04)
Oare cat faci de la TM la B cu trenul? nedumerire.gif
*



mai multe decat faceai in 1980 ... cu cateva ore mai mult chiar ... CJ-Buc. cu trenul acum face cu aprox 4 ore mai mult .. 11 ore vs 7 cat facea tata in 1980 .. probabil trenurile sunt tot alea smile.gif

Rimio de Vassur
cj98czh: atunci inseamna ca asa e. o fi uitat sncf-ul sa actualizeze situl. nu m-ar mira.

aplicatia nu mai conteaza, am gasit-o si am citit comentariile utilizatorilor.
gibonu
@Rimio de Vassur
Ca sa nu ramana intrebarea fara raspuns, aplicatia se numeste Speedometer GPS.
Cat despre perioada plimbarii, ti-a raspuns deja @MuciX.

@cj98czh, @Rimio de Vassur, @tatabobu & @MuciX
Domnilor, rugaminte mare: despre trenuri vorbim alaturi, in topicul dedicat discutiilor feroviare. Ma ocup eu sa adaptez cumva situatia, astfel incat sa putem continua discutia acolo
Din acest motiv, aici am pus link-ul despre calatoria cu TGV-ul de la Paris la Reims.
Multumesc frumos.

---------------------------------------------------------------

Joi, 20.06.2019 - Partea a II-a

Unul pentru motivele pentru care am venit la Reims a fost Muzeul Capitularii.

[attachmentid=1628115680]

Deasupra intratii in muzeu.

[attachmentid=1628115681]

Traducerea: "Aici, la 07.05.1945 a fost semnat actul care a pus capat celui de-la doilea razboi mondial in Europa".
Mai exact, la Reims s-a semnat prima capitulare a Germaniei naziste iar a doua capitulare si cea finala a fost semnata pe 08.05.1945 la Berlin. Detalii mai tarziu.

O copie a Actului capitularii, semnat la Reims pe 07.05.1945, ora 02:41.

[attachmentid=1628115682] [attachmentid=1628115683]

Pana acum n-am stiut nimic despre francezii din Grupul Normandia, care au luptat pe Frontul de Est alaturi de aviatia sovietica, pe avioane YAK 1b.

[attachmentid=1628115684] [attachmentid=1628115685]

Casca sovietica, model 1939.

[attachmentid=1628115686] [attachmentid=1628115687]

Mesajul prin care Aliatii ii informau pe soldatii germani ca trebuie sa se predea.

[attachmentid=1628115688] [attachmentid=1628115689]
einstein1984
cand ai zis de muzeul capitularii, ma gandeam ca e muzeul francez de steaguri albe, dar ala ar fi trebuit sa fie la compiegne
cj98czh
Apropo de capitulare ... am citit mai demult glumele astea ...

De cati francezi este nevoie sa apere Parisul?
NU se stie pt. ca nu au incercat niciodata?


Cate viteze aveau tancurile frantuzesti?
1 in fata, 4 in spate .


De ce aveau tancurile frantuzesti oglinzi retrovizoare?
Ca sa vada linia frontului ...
einstein1984
eh, e plin internetul de glume, bazate pe istoria din secolul 20 a francezilor, desi per total sunt printre cele mai de succes natii de pe glob in materie de razboaie.
cj98czh
Corect ... exceptie WW2 smile.gif si asta o spun si ei ... a fost un fiasco pornit de la o mare gresala tactica .... ei au vrut sa nu se lupte in WW2 pe teritoriul lor ...
Rimio de Vassur
Mea culpa si pentru perioada si pentru tren. Am crezut ca e topic nou si nici nu m-am uitat la data. Eram asa de orb ca nu intelegeam ce vrea Mucix cu gara de est.
Am vazut recent un documentar despre campania Armatei Alpilor in ww2. Au tinut piept in zona aia cu succes si italienilor dinspre est si nemtilor dinspre nord, pina la semnarea armistitiului. Au fost de capul lor, fara interventii luminate de la Paris.
bion
Gibonu. Escsdrila Normandie Niemen. Au facut si film.
Incepand cu 1870 marea armata franceza a infrant peste tot. 😁
gibonu
@einstein1984
In mai 1945, Franta era tara gazda de aproape 5 ani, asa cu nu avea ce capitulare sa semneze.

@cj98czh
Tari bancurile, nu le stiam. Mersi.

@Rimio de Vassur
Nicio problema.
Se intampla sa ai vreun link despre filmul cu armata Alpilor.

@bion
Multumesc frumos. Parca am auzit ceva despre Normandie Niemen.
Cat despre armata franceza, este putin discutabila concluzia ta. Franta este una dintre marile puteri militare ale Lumii, un mare producator de armamet, si, daca nu ma insel, singura putere nucleara din UE [dupa Brexit].

-------------------------------------------------------------------------------

Joi, 20.06.2019 - Partea a III-a

Generalul sovietic Ivan Susloparov [cel cu par pe cap], semantarul din partea Uniunii Sovietice a capitularii de la Reims.

[attachmentid=1628115847] [attachmentid=1628115848]

Divizia [americana] aeropurtata 101 defiland prin Reims pe 09.05.1945

[attachmentid=1628115849]

si cateva vorbe despre participarea acestei divizii la Batalia din Ardeni.

[attachmentid=1628115850]

Comandantul diviziei la Bastogne

[attachmentid=1628115851]

plus tunica si chipiul acesuia.

[attachmentid=1628115852] [attachmentid=1628115853]

---------------------------------------------------------------------------------------------------

<span class='edit'>8 Apr 2020, 23:06:</span>
Joi, 20.06.2019 - Partea a IV-a

Sala in care s-a semnat capitularea.

[attachmentid=1628115879]

Masa la care au stat semnatarii.

[attachmentid=1628115880]

Fiecare scaun este marcat cu numele ocupantului.

[attachmentid=1628115881]

Poze de grup.

[attachmentid=1628115882]

Lunetist german.

[attachmentid=1628115883] [attachmentid=1628115884] [attachmentid=1628115885]

Domnisoara auxiliara din Luftwaffe.

[attachmentid=1628115886] [attachmentid=1628115887]

Tanchist din Waffen SS.

[attachmentid=1628115888] [attachmentid=1628115889]

Infirmiera americanca.

[attachmentid=1628115890] [attachmentid=1628115891]

Sergent din divizia 82 aeropurtata [americana].

[attachmentid=1628115892] [attachmentid=1628115893]

Bocancii americanului, vazuti mai de aproape.

[attachmentid=1628115894]
gibonu
@Rimio de Vassur
Foarte tare. Multumesc frumos pentru link-uri, sper sa vizionez filmele cat mai curand.

------------------------------------------------------------------------------------------------

Joi, 20.06.2019 - Partea a V-a

Maresalul Jukov

[attachmentid=1628115944]

si palmaresul acestuia.

[attachmentid=1628115945]

Cunoscut si ca "artizanul victoriei din Est".

[attachmentid=1628115946]

Despre a doua capitulare, semnata la Berlin.

[attachmentid=1628115947]

Si mai multe detalii despre locul in care s-a semnat a doua capitulare, azi muzeul ruso-german din Berlin [mai 2016]. Postul nr. 22.

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=4539130

Parbrizul blindat al unui Messerschmitt Bf 109.

[attachmentid=1628115948]

Permis bilingv de libera trecere, valabil doar 11 zile.

[attachmentid=1628115949]

Ghidul Michelin din 1929.

[attachmentid=1628115950]

Azi, Muzeul Capitularii din Reims este in aceiasi caldire cu liceul F. Roosevelt.

[attachmentid=1628115951]

Se observa sigla regiunii Grand Est, compusa azi din fostele regiuni Alsacia, Champagne-Ardenne si Lorena.
gibonu
Joi, 20.06.2019 - Partea a VI-a

Am trecut prin fata unei cofetarii si ar fi fost pacat sa nu intram.

[attachmentid=1628116095]

Daca am inteles bine, acesta este un Bilodrom, adica locul in care se joaca petanque.

[attachmentid=1628116096] [attachmentid=1628116097]

Bilele pentru petanque, 50 de Euro pretul initial.

[attachmentid=1628116098] [attachmentid=1628116099]

Mai multe detalii despre petanque, un joc foarte popular in Franta:
https://en.wikipedia.org/wiki/P%C3%A9tanque

Cateva exemple de civilizatie de pe o strada din Reims.
Recipient pentru compost.

[attachmentid=1628116100] [attachmentid=1628116101]

Traducerea ultimei poze, din franceza mea de balta "Compost partajat. Gestionat de locuitorii din cartier. Multumim ca respectati acest loc". Rog corectura daca este cazul.

O gradina improvizata intr-o lada de lemn.

[attachmentid=1628116102]

Si mesajul de pe "peretele" gradinii.

[attachmentid=1628116103]

Traducerea: "Este inutil sa furati plantele. Asteptati ca legumele sa se coaca. Vi le oferim. Dar lasati pentru toata lumea". Rog corectura daca este cazul.

Intr-un parc, un gard de nuiele

[attachmentid=1628116104]

si bambus.

[attachmentid=1628116105]

Spre Metz, Nancy si Strasbourg. Sau idei pentru turele viitoare.

[attachmentid=1628116106]
gibonu
Joi, 20.06.2019 - Partea a VII-a

O sectie de politie.

[attachmentid=1628116190]

Poarta fara gard.

[attachmentid=1628116191]

Nu puteam rata o vizita la FNAC.

[attachmentid=1628116192]

Reeditarea ilustrata a cartii "Ziua cea mai lunga" a lui Cornelius Ryan am vazut-o prima data in vitrina unei librarii inchise din Caen.

[attachmentid=1628116193]

Acum, la FNAC am avut ocazia sa rasfoiesc carte si sa vad in ce consta ilustrarea, adica diverse documente si fotografii.

[attachmentid=1628116194]

Cred ca lectura cartii este mult mai interesanta in formatul asta ilustrat. Pacat ca era doar varinata in franceza.

Prin zona centrala.

[attachmentid=1628116195] [attachmentid=1628116196] [attachmentid=1628116197] [attachmentid=1628116198]

Blocuri anti-camion.

[attachmentid=1628116199]

Adica, la nevoie, aceste blocuri de dispun in jurul zonelor aglomerate [concerte, piete de Craciun, etc] in scopul de a-l impiedica pe vreun baiat vesel sa intre cu camionul in multime, asa cum s-a intamplat anii trecuti la Berlin sau Nisa.

Tramvaiul fara fir, alimentat printr-un sistem aflat la nivelul solului.

[attachmentid=1628116200]

Mai multe detalii despre acest sistem de alimentare, gandit pentru a nu strica peisajul urban cu stalpi si fire [postul nr. 406]:

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=4848634

Numele unei foste echipe de ciclism.

[attachmentid=1628116201]

Traseele cosurile de fum.

[attachmentid=1628116202]

Cosuri de gunoi, la fel ca la Paris. Simplu si eficient.

[attachmentid=1628116203]
gibonu
Joi, 20.06.2019 - Partea a VIII-a

Alte blocuri anti-camion.

[attachmentid=1628116296]

Sistem pentru incarcat gratis telefonul, la centrul de informare turistica.

[attachmentid=1628116297]

Al doilea motiv pentru care am venit la Reims a fost Caterdala Notre Dame [daca nu ma insel, in romana se traduce cu Maica Domnului].

[attachmentid=1628116298] [attachmentid=1628116299] [attachmentid=1628116300]

Cateva detalii ale fatadei.

[attachmentid=1628116301] [attachmentid=1628116302] [attachmentid=1628116303] [attachmentid=1628116304]

Si ingerul zambitor, unul dintre simbolurile acestei catedrale.

[attachmentid=1628116305] [attachmentid=1628116306]
gibonu
Joi, 20.06.2019 - Partea a IX-a

Vizitarea catedralei este gratuita.

[attachmentid=1628116330]

Interiorul.

[attachmentid=1628116331]

Tavanul.

[attachmentid=1628116332]

Pe lateral.

[attachmentid=1628116333]

Una dintre orgi.

[attachmentid=1628116334]

Cateva vitralii.

[attachmentid=1628116335] [attachmentid=1628116336] [attachmentid=1628116337]

Alta laterala.

[attachmentid=1628116338]

Un maistru' foto in actiune.

[attachmentid=1628116339]

Partea centrala vazuta dinspre altar.

[attachmentid=1628116340]

Lista regilor Frantei incoronati in catedrala din Reims.

[attachmentid=1628116341]

Intrarea in catedrala

[attachmentid=1628116342]

decorata cu staui in zid.

[attachmentid=1628116343]
gibonu
Joi, 20.06.2019 - Partea a X-a

Catedrala, vazuta din lateral.

[attachmentid=1628116443] [attachmentid=1628116444]

Langa catedrala se afla Palatul Tau sau fostul palat episcopal, azi transfomat in spatiu expozitional.

Expozitia temporara pe care am avut norocul sa o prind deschisa.

[attachmentid=1628116445]

Traducerea, desi nu este nevoie: "Maria a Romaniei, regina si artista".

Vizitarea expozitiei si a acoperisului catedralei [detalii mai tarziu] costa 11 Euro.

[attachmentid=1628116446]

Prin palat, pana la expozitie,

[attachmentid=1628116447] [attachmentid=1628116448] [attachmentid=1628116449]

si un semineu care odata a fost folosit intens.

[attachmentid=1628116450]
gibonu
Joi, 20.06.2019 - Partea a XI-a

Incepe expozitia dedicata Reginei Maria.

[attachmentid=1628116511] [attachmentid=1628116512]

Despre vizita Reginei la Reims in aprilie 1919.

[attachmentid=1628116513]

Putina geo-politica.

[attachmentid=1628116514]

Tanara englezoaica si "prostul gust germanic".

[attachmentid=1628116515]

Despre bijuteriile Reginei, probabil vandute de Lenin in timpul razboiului civil.

[attachmentid=1628116516]

Coroana, purtata la incoronarea de la Alba Iulia, pe 15.10.1922.

[attachmentid=1628116517] [attachmentid=1628116518] [attachmentid=1628116519]

Meniul de la dineul incoronarii,

[attachmentid=1628116520]

unde printe altele, s-a servit sturion de Dunare si s-a baut vin de Dragasani si Dealu Mare.

Semnatura de pe meniu apartine generalul Henri Berthelot.

[attachmentid=1628116521]
gibonu
Joi, 20.06.2019 - Partea a XII-a

Ordinul Coroana Romaniei.

[attachmentid=1628116564] [attachmentid=1628116565]

Cutia si relicvariul in care a fost pusa inima reginei, conform dorintei sale postume.

[attachmentid=1628116566] [attachmentid=1628116567] [attachmentid=1628116568]

Capela superioara

[attachmentid=1628116569]

si mantia purtata de Regina la incoronarea de la Alba Iulia din 15.10.1922.

[attachmentid=1628116570]
gibonu
Joi, 20.06.2019 - Partea a XIII-a

Despre distrugerea partiala a catedralei de catre germani in 1914.

[attachmentid=1628116687]

Atunci propaganda din ambele parti s-a activat, in sensul ca francezii i-au acuzat pe germani de barbarism pentru distrugerea unui simbol cultural al Frantei iar germanii i-au acuzat pe francezi ca ar fi folosit turnurile catedralei ca posturi de observatie pentru coordonarea tirului de artilerie asupra pozitiilor germane de langa oras.

Dupa razboi, catedrala a fost reconstruita [detalii mai tarziu].

Azi, catedrala din Reims este unul dintre simbolurile reconcilierii franco-germane de dupa anul 1945.
Momentul este marcat prin doua placi amplasate pe caldaram, in fata catedralei, care marcheaza momentul vizitei comune a catedralei de catre de Gaulle si Adenauer, din 08.07.1962.

[attachmentid=1628116688] [attachmentid=1628116689]

Traducerea, din franceza:

"Monseniorului Marty, arhiepiscop al Reimsului.
Excelenta, cancelarul Adenauer si eu insumi, am venit in catedrala dvs. pentru a parafa reconcilierea intre Franta si Germania.
Charles de Gaulle, duminica, 8 iulie 1962, ora 11:02
"
gibonu
Joi, 20.06.2019 - Partea a XIV-a

Urmeaza vizita pe acoperisul catedralei, bineinteles in prezenta unui ghid. Plus urcarea, aproape interminabila, pe o scara ingusta in spirala.

Parte din structura interioara.

[attachmentid=1628116712]

Desi grinzile par a fi construite din lemn, acestea sunt de fapt construite din beton.

[attachmentid=1628116713] [attachmentid=1628116714] [attachmentid=1628116715] [attachmentid=1628116716]

Aceste grinzi au fost construite din beton in perioada interbelica, in cadrul procesului de reconstructie a catedralei grav avariate in Primul Razboi Mondial.

Motivele pentru care francezii au ales betonul in locul lemnului:
Primul: dupa razboi betonul era o resursa mult mai accesibila comparativ cu lemnul.
Al doilea: betonul nu arde. Adica francezii s-au pregatit atunci pentru o alta posibila bombardare germana, care, din fericire nu a mai avut loc.

Sau, cel putin aceste sunt cele doua motive pe care ni le-a expus ghidul [mai putin partea cu o alta posibila bombardare germana].
einstein1984
notre dame Paris a luat foc si fara bombradare germana... In anii 50 nu cred ca aveau oricum acces la substantele ignifugante disponibile astazi.
gibonu
@einstein1984
La Notre Dame din Paris incendiul a fost pus de Macron. In seara respectiva trebuia sa se adreseze natiunii referitor la vestele galbene si nu avea ce sa spuna. Asa ca a incendiat catedrala, apoi a inceput sa planga la tv ca "arde inima Frantei".
Conteaza mai putin ca Macron s-a adresa natiunii la o saptamana dupa incendiu.

Lasand gluma la o parte, ce am scris mai sus este un exemplu ca adeptii teoriei conspiratiei exista peste tot.

Revenind la catedrala din Reims, cred ca te-ai referi la anii '30. Se vede intr-o poza de ai sus ca lucrarile de reconstructie s-au finalizat pe 18.10.1937, data cand a fost re-sfintita catedrala.

Repet, explicatia beton in locul lemnului vine de la ghid.
einstein1984
Indiferent de motive, eu zic ca e o idee buna sa o faca mai rezistenta la foc smile.gif
gibonu
@einstein1984
Presupun ca ii duce capu' pe francezi sa se concnteze si pe ignigurare daca tot s-au apucat de treba la Notre Dame din Paris.

--------------------------------------------------------------------

Joi, 20.06.2019 - Partea a XV-a

Orasul vazut de pe acoperisul catedralei [parca 80 m inaltime].

[attachmentid=1628116734] [attachmentid=1628116735] [attachmentid=1628116736]

Acoperisul, daca nu ma insel, din plumb.

[attachmentid=1628116737]

Asta pare un fel de capac de protectie a prinderii acoprisului. A se observa protectia la apa de ploaie din semicercul superior.

[attachmentid=1628116738]

Una dintre turle.

[attachmentid=1628116739] [attachmentid=1628116740]

Diverse statui.

[attachmentid=1628116741] [attachmentid=1628116742]

Sprijin pentru zidurile principale [sigur nu-i asta denumirea corecta].

[attachmentid=1628116743]

Gramada de cosuri a unui bloc vechi.

[attachmentid=1628116744] [attachmentid=1628116745]
tatabobu
Contrafort.
einstein1984
si stauile sunt gargui
tatabobu
Doar alea din poza cu contraforturile. Pasarile de mai sus par doar de decor.
PS: probabil ca pe cealalta parte a zidului din dreapta e alt gargui.
gibonu
@tatabobu & @einstein1984

Multumesc pentru completari.

--------------------------------------------------------------------------------------

Joi, 20.06.2019 - Partea a XVI-a

Cablu pentru iedera sau alte plante agatatoare.

[attachmentid=1628116777] [attachmentid=1628116778]

O sa Brooks, sau mai bine spus ce a mai ramas din ea.

[attachmentid=1628116779] [attachmentid=1628116780]

Primaria orasului.

[attachmentid=1628116781] [attachmentid=1628116782]

Arta stradala.

[attachmentid=1628116783]

Generalul [Maurice] Sarrail are o strada in Reims.

[attachmentid=1628116784]

Pentru francezi o fi un erou, insa pentru sirieni este cel care a ordonat bombardarea Damascului in timpul Revoltei Siriene din 1925 [Franta fiind atunci puterea coloniala din Siria si Liban].

Gara.

[attachmentid=1628116785]

Cam asta a fost vizita de o zi la Reims. Daca are cineva vreo intrebare, cu cea mai mare placere.
einstein1984
ala avea desfacator de bere (cheia de 0, 33)la saua brooks sau mi se pare mie?
gibonu
@einstein1984

Cred ca te referi la urechea din spatele seii (in varful sagetii rosii din poza de mai jos).

[attachmentid=1628116794]

Nu este desfacator de bere, ci sunt doua urechi cu care saua vine din fabrica. Rolul lor sunt de agatatoare pentru trusa de scule (trece o curea prin interiorul urechii).
Se vede mai bine in poza de mai jos, facuta de sus.

[attachmentid=1628116795]
einstein1984
Aia, exact. Nu merge sa desfaci si berea cu ea? Ca logoul Dacia?
gibonu
@einstein1984

Nu stiu, n-am incercat.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.