Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Sistem climatizare Talisman
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Talisman
Maxrott
Salutare
Am un Talisman 1,6 dci ,pe care l-am cumparat in ianuarie,săptămâna trecută am constatat ca la 19 grade nu merge Ac-ul
Am fost la un service si am verificat instalatia de ac si am pus freon .Acum la 10-12 grade nu aud compresorul sa cupleze,iar in manual scrie ca in mod automat sistemul controleaza aerul conditionat in functie de temperatura exterioara
De la ce temperatura exteriiara porneste compresorul?
Mentionez ca la service l-am auzit mergind cu ventilatorul de la radiator mergund,dar erau 19 grade acolo
victor80
în sistemul de climatizare sunt senzori de temperatură vaporizator ,calitate aer, ionizator , umiditate aer. În funcție de temperatura exterioara se solicită pornirea compresorului . Dacă temperaturile sunt coborâte nu se va autoriza o pornire a compresorului oentru a preveni înghetarea vaporuzatorului ,mergând pe premiza că la nivelul vaporizatorului se afla condens si apa . Totusi daca se solicita functia de dezaburire maximă se va autoriza pornirea compresorului pentru un timp limitat .. Mai la obiect si concret de atât nu pot sa vă explic funtionarea sistemului de climatizare
Maxrott
Salutare
Revin cu noutati, am avut conducta de prasiune inalta fisurata si pierdea freonul pe acolo ,si nici radiatorul de ac nu arata deloc bine.Prin urmare ,a fost scimbata mufa de la conducta,care intra inradiator [attachmentid=1628114739] si am inlocuit si radiatorul
proxy123
Va salut,

Se pare ca al meu Talisman s-a gandit sa-mi faca probleme, mai exact compresorul pentru AC nu "cupleaza". Oricat as fi incercat, indiferent de temperatura exterioara (24 grade astazi).


Ce sfaturi? Aveti vreo idee care sa fie cauza si care ar fi costurile?

Motor: 1.5 DCi, 110cp
mars
Nivel freon scazut.
Maxrott
Am scris in topicul cu Probleme climatizare,ce am descoperit eu la masina mea,
Problema la conducta de inalta presiune(a fost fisurata) , ca si costuri ,nu stiu ce
sa zic,cam 100 -150 de lei 100 de grame de freon si instalatia are 480 de grame
noul freon ecologic g 1234yf
proxy123
Revin cu un update: Nu a avut freon. Mi-a intrat 400g in instalatie si nu are pierderi. Nu stiu ce s-a intamplat.
mars
Daca nu ai completat deloc in cinci ani, nu e de mirare ca a scazut nivelul, e posibil sa piarda in timp (citisem pe undeva ca 10% pe an nu e ceva iesit din comun).
ProfiBv
QUOTE(proxy123 @ 18 Apr 2020, 14:19)
Revin cu un update: Nu a avut freon. Mi-a intrat 400g in instalatie si nu are pierderi. Nu stiu ce s-a intamplat.
*


Test de presiune ( verificare etanseitate cu Azot ) au facut ?
Iarna il lasi pornit / auto , folosesti dezaburirea ? Daca nu , exista varianta ca unele oringuri sa se usuce si de la vibratii sa piarda gazul.
Da-i cox acum .
proxy123
Revin din nou.
Am fost in reprezentanta sa ii fac o revizie, sa ii schimb distributia + pompa de apa si, mi-au gasit si placutele spate cam uzate. Pretul pentru toate jucariile au fost de 4000ron (cu reducerea de 5%)
Imediat cum am plecat de la service am pornit ac-ul. Cum pornesc ac se aude un fasait si nu mai baga rece. Compresorul este de data aceasta cupleaza, teava aceea se raceste dar in habitaclu nu baga nimic.

De data aceasta o aduc la reprezentanta sa verifice instalatia, cu siguranta undeva este o pierdere. Se aude acel fasait cumva de la tevele care intra spre habitaclu.
OVIDIUS
Nu stiu de unde treaba asta cu "la un an doi trebuie completat cu freon" insa aveti cuvantul meu ca la masina din semnatura, Laguna, din 2007 si pana in prezent NU s-a umblat la instalatia de climatizare. Clima sta mereu pe automat, baga rece fara probleme, nu dau mai putin de 20 de grade ca imi ingheata picioarele, mai ales cand sunt in pantaloni scurti sau sandale. Singura problema a fost anul trecut la un motoras de mixaj, baga rece iarna pe o parte (mama ce senzatii) si l-am resetat prin scoaterea bornei 5 minute. De atunci merge. Parerea mea este ca, daca instalatia pierde freon, chiar si putin, are o problema pe undeva.
meganus_bicorpus
Și uleiul la compresor nu se schimbă și el? Tot o viață trebuie sa țină?.....
Cristi3012
Salut! Dupa 2 generatii de Laguna in posesie (L2 1,9dci 2001 si L3 GT 2.0 dci 2011)ar fi urmat a treia (a patra daca e vorba de generatie). Dar pentru că nu este L4, am devenit posesorul unui Talisman Intens 1,6 dci 130hp EDC din 2017. Masina superba. Întoarce capete pe strada, mai ales ca prin zona exista numai negre, gri si bej. A mea e bleu cosmos. Problema a fost ca nu mergea clima. Am rezolvat problema... Dupa cautari intensive am reusit sa gasesc in oras trei aparate care functioneaza cu freonul R1234yf. Nu va mai spun ca reprezentanta m-ar fi programat peste 3 saptamani (bine ca nu la iarna), la al doilea service posesor de aparat acesta era asa de nou încat nu stiau ce/cum e cu el si m-au programat în altă parte, la service-ul unde am rezolvat problema. Am fost al doilea client la aparatul ala, primul fiind un nissan (contabila lor) desi il au de 2 ani! La mine pierderea de freon a fost explicata de mecanic astfel: „Dom'le, freonul asta e asa de fin ca iese si prin porii furtunelor! Masina matale a stat mult si a scapat freonul pe la oringuri”. Umplerea a durat cam 30-40 de minute, timp in care toti s-au uitat la masina peste tot... 480 g de freon, ulei si substanta de contrast + manopera au costat 600 de lei. Acu merge superb clima si sper sa tina (substanta de contrast au adăugat-o la cererea mea, pentru orice eventualitate). Va multumesc pentru informatiile impartasite aici, altfel n-as fi stiut cat freon îi trebuie (nu stiau nici ei la service!).
janos
Daca selecteaza corect masina apare cat trebuie bagat. Mai corect stie aparatul cat trebuie sa bage.
Se introduce automat atat uleiul cat si vopseaua de contrast.
cj98czh
explicatia mesterului este demna de un om handicapat .... tu ai o poerderea pe care ei in prostia lor nu stiu sa o investigheze/remedieze ..
Cristi3012
Clar smile.gif))) am mentionat explicatiile doar ca sa arat cat de nepriceputi sunt mecanicii din RO. Eu am încercat, înca de la Laguna 2 sa-mi fac reparatiile singur, si ca idee, la 350k km L2 inca mușca asfaltul smile.gif). La talisman, clar exista o pierdere, de aia le-am zis cam ce sa faca (ei clar habar nu aveau); dacă nu e pierdere, cu atât mai bine pentru mine smile.gif. Dealtfel aici pe forum am gasit zeci de explicatii aberante ale mecanicilor, chiar de reprezentanta. Nu spun ca toti ar fi la fel, dar ... majoritatea sunt la furat.
dantes
Si aia la 600 de lei, in afara de freon bagat, au mai intervenit la ceva? Ce problema avea pana la urma?
Nu de alta dar 600 doar ptr freon e enorm!
AdR!@N
La o scurta cautare pe net dupa freonul pacii....majoritatea anunturilor gasite sunt cu 100lei pentru 100g de R1234yf...
renaultscenic2006
QUOTE(cj98czh @ 5 Jul 2020, 13:34)
explicatia mesterului este demna de un om handicapat .... tu ai o poerderea pe care ei in prostia lor nu stiu sa o investigheze/remedieze ..
*



Explicația meseriașului are indirect un gram de adevăr. Furtunele sunt un mare compromis la instalațiile de climatizare.Ele sunt afectate în timp îndelungat (ani) de microfisuri ,mulți producători recomandă schimbarea lor după un anumit număr de ani.Bine....la colegul nostru nu este cazul.

Observ ca pe forum sunt foarte mulți adepți ai "substanței de contrast".Normal ea nu are ce căuta într-o instalație de climatizare. Nici un producător nu bagă sau acceptă sa se bage substanță de contrast.Daca era sănătoasă pentru instalație producatorul era primul care o băga. Introducerea substantei de contrast duce la pierderea garantiei.Nu există nici un producător de instalații de climatizare care să accepte substanța de contrast.
sppflorys
Buna seara.
Astazi am sosit din concediu si am observat ca mi s a micsoray fluxul de aer conditionat aproape spre zero(fluxul de aer era prea mic ot a face fata temperaturii de afara).

Am tras pe dreapta masina si am observat faptul ca, conducta de freon era inghetata(avea sigur sub 0 grade ).

Amintesc faptul ca problema legata de fluxul de aer conditionat micsorat apare atunci cand afara bate soarele ai se formeaza acel efect de sera si dupa cam 100-200 km de condus...

Care ar fi problema?

grig1960
Micsorarea fluxului de aer este consecinta faptului ca si evaporatorul ingheata (nu ai cum sa vezi pentru ca este amplasat in bord) si fiind obturat, fluxul de aer care trece are presiune mai mica. Cauza inghetarii componentelor cred ca este o strangulare a traseului pe undeva cu impuritati, componente defecte. Mergi la cineva care se pricepe la AC sa masoare parametrii la freon.
sppflorys
Multumesc. M am programat. Astazi cand s a incalzit tare afara, iar am patit o.
sppflorys
QUOTE(grig1960 @ 12 Jul 2020, 13:40)
Micsorarea fluxului de aer este consecinta faptului ca si evaporatorul ingheata (nu ai cum sa vezi pentru ca este amplasat in bord) si fiind obturat, fluxul de aer care trece are presiune mai mica. Cauza inghetarii componentelor cred ca este o strangulare a traseului pe undeva cu impuritati, componente defecte. Mergi la cineva care se pricepe la AC sa masoare parametrii la freon.
*



Buna ziua.

Am fost la service si din prima constatare mi s a spus faptul ca Valva de Expansiune este cea care practic cauzeaza problema,dar doar atunci cand e foarte cald afara(cand creste presiunra pe instalatie)

Multumesc.
grig1960
Si valva de expansiune nu poate fi schimbata?
sppflorys
QUOTE(grig1960 @ 15 Jul 2020, 13:15)
Si valva de expansiune nu poate fi schimbata?
*



Se schimba.

Maine o schimba. Costa 175 lei supapa originala fara manopera , a fost afusa din Polonia dau Germania(parca) .

Ea se afla inaintea la vaporizor, practic e cea care controleaza mecanic fluxul "freonului" de intrare in vaporizor.
sppflorys
Dupa ce mi s-a schimbat valva de expansiune, lucrurile s-au mai rezolvat, insa dupa un drum foarte lung, atunci cand temperatura era peste 30 de grade, tindea sa inghete iar vaporizatorul. Am revenit in service si dupa un test ce a durat aproximatov 40 de minute, a rezultat faptupl ca temperatura senzorului de pe vaporizator e fluctuanta(arata uneori temperaturi de -40 si 60 de grade in cateva secunde....) ceea ce era total eronat. Am facut comanda de un senzor de temperatura de pe vaporizator si l am schimbat, insa, dupa o diagnoza de 40 de minute, testerul indica din nou temperaturi fluctuante(-40 sau 60 de grade), cu toat3 ca senzorul era schimbat.Care e problema pana la urma? Service ul e dat peste cap si normal ca ceva nu se leaga... Am apelat si la un service Renault si ei mi-au spue ca trebuie recalibrat senzorul(eu unul cred ca problema e electrica). Problema de fluctuatie instantanee a temperaturii senzorului ce masoara temperatura de pe vaporizator apare doar atunci cand se mareste fluxul aerotermei, asta am constatat. Inca o data , rog ajutor, care e problema? Cum se poatebrezolva aceastabproblema? Oare sunt unicul ghinionist?
Aruja
Salutare,

sppflorys - am si eu probleme cu aerul conditionat la Talismanul meu din 2017.

Cum s-a rezolvat pana la urma la tine?

Multumesc,
Andrei
sppflorys
QUOTE(Aruja @ 25 Jun 2021, 06:14)
Salutare,

sppflorys - am si eu probleme cu aerul conditionat la Talismanul meu din 2017.

Cum s-a rezolvat pana la urma la tine?

Multumesc,
Andrei
*



Salut Andrei.

Am auzit ca problema ar fi de la filtrul uscator, care nu mai retine particulele de apa.
Problema la.mine aparea cand era foarte cald(arata in bord 49 de grade), adica exact cand era canicula. Ca si solutie, cand pornesti masina, mareste turatia la maximum si mareste temperatura la 23 se grade. Dupa ce simti ca s a mai racorit, dupa 5 minute, micsoreaza ventilatia la 4 din 8 si micsoreaza usor temperatura, de la 23 de grade pana la 22, cel mult 21 de grade si nu vei mai avea probleme. Nu lasa niciodata pe Auto si nu activa recircularea aerului. Practic, in acest fel nu mai fortam compresorul. Vara, nu e bine sa dai sub 21 de grade , atunci cand afar sunt peste 30 de gradr. Incearca sa racesti masina si pe urma, poti sa lasi la minimum 21-21.5 grade, dar asta numai dupa ce ai racit habitaclul(adica ventilatie maxima si 23 de grade , atunci cand a stat in soare masina)
vvede
blink.gif Si climatizarea automata mai exista pentru ca... ?

Ce inseamna filtru uscator?

Asta? https://www.autodoc24.ro/piese-de-schimb/va...663-1-6-tce-190
sppflorys
https://www.google.ro/search?q=receiver/dri...=T7djBdZflL9vUM


La Renault Talisman, ca si.la alte masini, filtrul dezumificator sau uscator vine lipit de radiatorul de clima(cel din fata radiatorului motor).

Rolul filtrului e de a retine particulele de apa din instalatia de clima. Daca asta e defect, la presiuni ridicate, cauzate de temperatura de afara, fiind foarte cald, se cam blocheaza sa spunem instalatia A/C si devine ca un dop in instalatie. Asa mi a zis si mie un frigottehnist!

Intrebarea mea e alta: Si voi ati patit sa va inghete vaporizatorul de clima(cel din intwriorul bordului). Eu de ex, mi - am dat seama ca ingheata , din cauza ca pe conducta pe unde circula fluidul de racire a A/C ului, era gheata(cand am deschis capota). Consecinta formarii de gheata e cauza fluxului fosrte slab de aer care intra in habitaclu, in plus, aerul era asa de rece, de iti imghteta mana.

I.Neagu
La megane 3 si cred ca e valabil la orice masina, cand îngheța vaporizatorul insemna ca nu mai am cantitatea de freon suficienta
sppflorys
QUOTE(I.Neagu @ 3 Aug 2021, 15:54)
La megane 3 si cred ca e valabil la orice masina, cand îngheța vaporizatorul insemna ca nu mai am cantitatea de freon suficienta
*




Salut,

Crede-ma ca la modelele astea noi, problema nu e de la freon. Am fost la 5 service-uri specializate pe partea de clima si am freon smile.gif

Problema din ce am intelese, pana la urma de la 3 service-uri renualt , ar fi un "feature" sa spunem, astfel incat, vara sa nu ai diferenta prea mare de temperatura smile.gif)

In concluzie, daca setezi la 22 de grade, cel mult 21 in habitaclu, nu o sa mai avem problema asta pe megane 4/talisman etc.

Si am testat asta toata vara si nu am mai avut aceasta problema, in masina, fiind destul de rece, suficient cat sa faca fata caldurii de afara.

In concluzie, asa sunt construite cam toate. Renault stie de asa zisa "problema", care se pare ca nu ar fi o problema smile.gif

Multumesc.

bycabro_fi
Salutare colegii!

Am si eu o problemă la un Talisman 2016.
Orice setări fac din butoanele de temperatură HVAC-ul baga cald.
Chiar si pe Low temperatira resimțită pe gurile de ventilație este destul de mare.
Intre Hi - Low se simte totuși diferență de temperatură dar pe Lo tot se încălzește in mașină.
De asemenea, am impresia ca nici aerul condiționat nu funcționează, pentru că conducă de lângă pedala de accelerație se încinge atat de tare încât m-am opărit când am atins-o.
Pe lângă problema asta, dar legat tot de clima (ma gandesc) nu imi funcționează nici incalzirea sau ventilația in scaune. Cand apas butoanele, nu se aprind.

Știe cineva care ar putea fi problema și ce pași ar trebui sa irmez pentru a remedia problema?
Sau recomandați vrun service specializat pe HVAC?
Aruja
QUOTE(sppflorys @ 2 Aug 2021, 21:09)
Salut Andrei.

Am auzit ca problema ar fi de la filtrul uscator, care nu mai retine particulele de apa.
Problema la.mine aparea cand era foarte cald(arata in bord 49 de grade), adica exact cand era canicula. Ca si solutie, cand pornesti masina, mareste turatia la maximum si mareste temperatura la 23 se grade. Dupa ce simti ca s a mai racorit, dupa 5 minute, micsoreaza ventilatia la 4 din 8 si micsoreaza usor temperatura, de la 23 de grade pana la 22, cel mult 21 de grade si nu vei mai avea probleme. Nu lasa niciodata pe Auto si nu activa recircularea aerului. Practic, in acest fel nu mai fortam compresorul. Vara, nu e bine sa dai sub 21 de grade , atunci cand afar sunt peste 30 de gradr. Incearca sa racesti masina si pe urma, poti sa lasi la minimum 21-21.5 grade, dar asta numai  dupa ce ai racit habitaclul(adica ventilatie maxima si 23 de grade , atunci cand a stat in soare masina)
*



Iti multumesc mult pentri raspuns.
Abia acum l am vazut si din 2021 tot am problema asta.
Voi tine cont de recomandarile tale.

Multumesc mult de tot,
Andrei
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.