Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Tip ulei motor
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Safrane,Velsatis,Avantime si Espace
mark``
Salut!
Am cautat pe topic-ul de Espace despre motorul asta dar ori nu-l are lumea ori nu s-a scris nimic inca.
Am luat de curand un Grand Espace din 2012 cu motor M9R815 2.0DCi 150CP, EURO 5 si DPF.
Bun, acum habar n-am:

- ce tip de ulei trebuie sa pun in motorul asta.
- norma de ulei.
- cantitatea de ulei.

Presupun ca: Elf 5W30 cu norma RN 00720 si 8,2L cantitate?
Bine zic?
Mersi!
pishky
da, RN 00720, ia 8 lit, pui 7 si te apropii incet incet pe joja.
nu am fix 815, dar 2.0 dci are baia de ulei mare si trebe ulei mult.
si da cel de 150 se softeaza undeva pe la 180, iar dupa 2011 / 2012 , cu sudoare si lacrimi si sange si ambreiaje il duci spre 200 si putin (citeste parerea lu fuzzy de laguna 3).
e un motor relativ zdravan, nu neaparat economic, dar trage destul de ok pt cat consuma.
vezi ca la targu mures mai e cel putin un coleg foruist cu laguna 2 cu 2.0 dci, cu caii in crestere.
daniellu
ELF FULLTEC FE 5W-30, sau altul norma RN0720.
mark``
Ma gandesc sa ma duc pe un RAVENOL HDS 5W-30 care vad ca are norma Renault 07200 si din ce am inteles nu e contrafacut si e ft bun calitativ.
Planuiesc sa il tin 15.000km, sper ca e ok, ca in bord imi zice service la 30.000km, ceea ce nu cred ca e ok niciodata.

Vizavi de putere, motorul de fabrica are 150CP si tanarul de la care am luat masina i-a urcat-o la 183CP cu tuning. Sper sa nu dauneze lucrul asta ca altfel merg sa pun harta stock inapoi...
pishky
la mine intre 134.000 si 334.000 a mers, si inca merge cu mobil 1 esp formula, fara RN0720.
Pe la 240.000 a picat dpf-ul si am facut si soft.
acum, scuipa ulei pe unde mi-a spart un domn " gigi injector" chiuloasa. (am reconditionat turbina pe la 310.000).
cam 1 litru la 5.000 km, chiar azi am completat, ezact cum se face la pasat.
KataCris
@cosmin&b Uleiurile pt DPF sunt diferite prin faptul ca nu contin sulf si fosfor sau cenusi sulfatate, uleiuri low SAPS. Mai cauti pe net, daca vrei sa te risti poti pune si ulei non DPF, cat afecteaza nu stiu.....prefer sa nu aflu pe pielea mea 😀.
mark``
Deocamdată defilez cu Elf 5W30 cu norma Renault 0720.
Sunt curios daca tine 15.000km.
O sa-l monitorizez cu diagnoza.
Fan Megane
Daca tine in Vest 30k. la 15k. e parfum.
Adi R5
eu de 3 ani ,...deci 3 schimburi...am pus Liquid Moli TopTec 4100 , 5W-40. Si fostul proprietar tot asa ceva a folosit. Schimb la 15.000...16.000 maxim...oricum, pe la 12.000 il cumpar, pina ma programez se fac 15.000 km.

....si da,8,2L...prima data am zis ca e gluma blush.gif
mark``
Depinde daca ai DPF sau nu. Eu am, tu nu ai. Norme de ulei diferite.
Adi R5
Bine ar fii sa fie adevarat ce spui...o grija in minus...dar din pacate il are ... inca,DPF-ul.
mark``
Apropo de ulei, cred..., nu am avut curiozitatea sa scot niciodată joja de ulei pana azi cu motorul pornit. Am vazut ca ies gaze, cred ca de carter.
Acuma din ce știți voi, la un diesel cu motorul rece, e normal sa iasă gaze carter pe la joja?
xmisterx
E normal sa iasa o camtitate mica de gaze, ele sunt vizibile datorita vaporilor de ulei.
mark``
Ok, ms, ma speriasem smile.gif
einstein1984
Mai ales la X sute de mii de km si cu motorul rece deci jocuri mari scapa gaze pe langa segmenti.... se duc si ele unde apuca amai usor.
mark``
Fac un mic update apropo de uleiuri. Inițial, fix acum 1 an, am pus ELF 5W30 cu norma 0720 pt DPF. Toate bune și frumoase doar ca dimineata cand era rece cam suna rau motorul vreo 2 min pana urca uleiul. Plus de asta m-a ținut cam 8000km, după asta a început sa fie motorul tot mai zgomotos. La sf verii trecute l-am dat jos și am pus Liqui Moly 5W30 4400 ce are aceeași norma cu ELF. E diferenta ce mai. Motorul e mai silențios si dimineata nu-l mai aud sa se plângă. Ce sa-i faci si prețul e dublu. Acuma vreau sa vad dacă ma tine 15.000km. La diesel e ușor sa-ti dai seama dacă e dus uleiul (dupa ce cunosti motorul si te obișnuiești cu sunetele lui). Își schimba tonalitatea ft evident pe masura ce se diluează uleiul. Deocamdată recomand Liqui Moly si pt următorul schimb am deja pregătit 10L smile.gif
Apropo de lichide, am luat 3L de Glaceol si am înțeles ca se face jumi juma cu apa distilata pt -37 grade. Aveti idee dacă ajung 6L?
daniellu
mark, cu tot respectul , daca 2 minute dureaza sa urce uleiul si sa infiltreze peste tot, motorul tau e cu probleme.
Am avut K9k 1.5 dci cu schimburi la 30k si uneori peste, are masina acum undeva la
430.000 km, noul utilizator nu se plange. Am folosit si se foloseste ELF FULL TECH 5W-30. Semisintetic sau cum o fi, am fost multumit de oloi, l-am recomandat si altora.
Pe Fiat 2017 (1.3 mjt 90), uleiul Selenia, dupa 15.000 de km nu ma impresiona, aveam senzatia - oarecum surd cum sunt- ca auzeam undeva in depasiri la blana (4000rpm) un oarecare sunet metalic. Am pus Mobil ESP 5w-30 si a disparut acel sound.
Bine, pe Renault ar trebui Mobil Formula R.
mark``
Se intampla asta cu ELF. Nu stiu de ce. Calitate proasta ulei, sau se degrada rapid, contrafacut, naiba stie. De cand am Liqui Moly la cateva secunde de la pornire nu mai auzi nimic la motor. Deci e ok. Depinde mult de ulei.
Oricum, al meu nu mai prinde ELF veci.
mark``
Trec pe Ravenol toamna asta. Ii trag un engine flush inainte si vedem ce iese. Revin cu impresii.
madhorsefuzzy
Da, sunt curios si eu de impresii.

Asta dupa ce am testat pe am meu 2.0 dci 150 cp M9R 814 EURO 5 DPF: Elf, Ravenol, Wolf, Yacco, Motul si Valvoline in intervale cuprinse intre 15 si 23.000 Km.
Dupa ce neamtul meu a facut schimburi la 6 luni si 30.000Km pana la 120.000Km.

Acum am un alt motor in masina si fac schimburi la 7-10.000Km . =)))))))))))
mark``
Pai daca il schimbi asa des nu mai merita sa iei de calitate si scump. Oricum il schimbi pana in 10.000km. Chiar atat si ELF tine care e cel mai slab.
madhorsefuzzy
Cu Wolf care a fost cel mai ieftin nu am rezistat decat 9.000Km si vreo 5 luni.
L-am dat jos: asa nasol era.

Ideea e ca acum nu mai fac Km ca pe vremuri.
Acum Buc-Valcea e la 1 luna si nu saptamanal si nu se mai face exclusiv cu Laguna ci intra si Honda la carausie.

Deci mai putini Km si impartiti pe masini mai egal.

Honda era masina de 5-7.000Km pe an. A facut in 3 ani 35.000Km. Laguna a facut in 3 ani sub 20.000Km.
mark``
QUOTE(mark`` @ 12 Sep 2022, 11:36)
Trec pe Ravenol toamna asta. Ii trag un engine flush inainte si vedem ce iese. Revin cu impresii.
*


Am trecut pe dracu ca am ramas la Elf, al mai prost. Banii si timpul scurt. Asta e. Cand oi face upgrade mai revin cu info.
gabize
Un motor exploatat în condiții firești nu tușește cu Elf. N-o fi el destinat utilizării în condiții extreme, dar nu se poate spune că e prost, cu atât mai puțin "cel mai slab". E decent și-și face bine treaba.
einstein1984
imho ulei ieftin dar la specificatiile constructorului si schimbat mai des bate uleiu scump si tinut mult,
madhorsefuzzy
Cand specifica producatorul ca se schimba distributia la motorul asta?
einstein1984
La M9R doar daca e o problema, nu preventiv ca la curele.
gabize
Cel puțin pentru LII cu M9R nu e dat niciun interval de schimbare.
madhorsefuzzy
Exact: la mine s-au uzat patinele pana a sarit 1-2-3 dinti lantul, fara nici un simptom/zgomot inainte.

Sa o pun la ghinioane?
einstein1984
la proasta intretinere
mark``
QUOTE(madhorsefuzzy @ 8 Dec 2022, 15:23)
Cand specifica producatorul ca se schimba distributia la motorul asta?
*


In carte zice ca niciodata. Dar nu din auzite, probat in reprezentanta. Daca ceri expres sa faci distributia ti-o face, nici o problema. Dar cam 1000 euro te ia. Asa din scurt.
Oricum sunt curios daca ma tine de data asta 15.000 km ELF-ul pana incepe sa faca zgomot motorul. Da nu cred ca duce atat.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.