Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme accelerație / ambreiaj? Symbol 1.5 2008-
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
done8989
Renault Symbol 1.5 diesel, 85hp - an de fabricație 2008

Mi s-a întâmplat să observ prima dată problema când urcam o pantă cu 4 oameni în mașină. Eram a 3-a și părea că apăs degeaba pe accelerație. Mașina nu era subturată, am experiență de 185 de mii de km de condus (11 ani) știu că atunci când ai mașina mai grea trebuie să accelerezi mai mult.
Problema a continuat și după ce am urcat panta, până am schimbat viteza.

Mi s-a întâmplat iar când eram 2 persoane în mașină drum întins, plat, viteza a 4-a mergeam constant și când am vrut să fac o depășire iarăși am observat aceeași problemă, apăsam degeaba. Menționez că nu apăs niciodată brusc, de fiecare dată cresc ușor viteza și în ambele cazuri mi-a fost frică să o forțez.

Trebuia să plec din oraș în ziua aia și la scurt timp după ce am plecat a apărut iar prolema. De data asta am accelerat mai mult să văd ce se îmtâmplă (am zis că dacă stric ceva măcar sunt aproape de casă): când am accelerat acul de la turometru s-a ridicat un pic (nu foarte mult) și s-a auzit un cârâit.
Am deschis capota, m-am uitat pe la cureaua de la alternator și la ce mai poți vedea așa din avion, nu am observat nimic ciudat. La relanti mașina s-a comporatat ok, nici un miros de ars, nimic suspect.

Mi-am văzut de drum. De la Craiova la Timișoara nu am avut nici o problemă, dar am shimbat la turații mai mari ca de obicei și am evitat depășirile (better safe then sorry). Odată ajuns în Timișoara când să plec de la un semafor, a părut că se înneacă. Peste două semafoare la fel.

Eu mi-am comandat un kit de ambreiaj. Oi fi făcut bine, nu știu, dar nu prea am timp și nici unde să fac investigații.

Să mă pregătesc pentru ceva mai rău? Ce ziceți?

Alte simptome pe care le prozintă mașina și pe care le-am neglijat din lipsă de timp și service-uri:
- Uneori (cred că atunci când e rece că se îmtâmplă rar) când dau cu spatele și virez se aude un cârâit / scârțâit destul de puternic
- Uneori pare că vrea să moară motorul la relanti - aici nu am găsit nici o corelație cu vremea / motorina, morotul cald sau rece, mi se pare că se întâmplă total aleatoriu
- De vreo două luni la peste 90 km la oră se aude un vrrrrrâit pe stânga spate (deși nu sunt foarte sigur de poziție, dacă stau în dreapta nu îl aud)
- De vreo lună mi se pare că trebuie să accelerez mai mult ca înainte atunci când plec de pe loc sau ies dintr-o groapă ceva

O parte din simptomele de mai sus le pun tot pe seama ambreiajului
RazvanF
Verifica/curata EGR ul, gasesti pe forum cum se face operatiunea, asta ar fi prima, doi, filtrul de motorina, purjeaza apa din el sau schimba-l cu totul, trei, test la injectoare si presiunea in rampa.
De verificat si fulia de la alternator, ar trebui sa fie cu ambreiaj, in timp se poate bloca.
ccoto
Simptomele sunt mai degraba de lipsa de putere decat de ambreiaj uzat. Ori ai pierderi de aer pe refularea suflantei, ori pompa de inalta nu mai face suficienta presiune (inclusiv daorita unor injectoare cu pierderi mari pe retur). In afara de astea, ar fi posibil ca electrovana pilot sa nu lucreze tot timpul. Cand se manifesta lipsa de putere, turatia se limiteaza pe undeva in zona 2800-3000, indiferent de cat accelerezi?
done8989
Când am auzit acel cârâit nu am mai accelerat. Turatia era maxim pe la 2800-3000, da.
done8989
S-ar putea ca problema să fi fost de la simplu fapt că preșul de la șofer îmi tot alunecă sub pedala de ambreiaj și uneori nu îl apăsam complet.
Adi R5
...si cu acceleratia cum ai rezolvat?
done8989
Revin după mult timp cu cauza adevărată a problemei: Mufa de la debitbetru avea un fir întrerup și trimitea probabil informații eronate către calculaor.

Pe diagnoză nu a apărut absolut nimic, nici pe loc nici în mers.
Mi-a zis un prieten că s-ar putea să fie o problemă legată de cât aer primește motorul și mi-am adus amitne că văzusem mai demult că firele par secționate lângă una dintre mufele de lângă filtrul de aer. Am aflat că este chiar mufa de debitmetru și pot să verific dacă aia e problema cu un test simplu: mergând cu ea scoasă.
După ce am scos mufa, mi-a crescut consumul de la 5 la 7.5, dar nu am mai avut nici o problemă la accelerație (începuse să facă tot mai des și tot mai urât, ba chiar scoteam fum dens, de mi-a fost rușine să merg cu mașina până la service)

Am găsit la un parc auto mufă, am înlocuit-o cu grijă la ordinea firelor și merg fără nici o problemă de 3 luni. Consumul și-a revenit la normal.

Mă scuzați pentru pistele false de până acum și, recunosc, aia cu preșul, chiar a fost o prostie.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.