Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ulei epurator
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna III
satto
Salut,
M-am pus sa schimb filtrul de polen si de aer.
Toate bune pana am deschis capota sa il schimb pe cel de aer. Spre suprinderea mea pe tubul (nu stiu cum se numeste) care pleaca din cutia filtrului pare a fi ceva mai mult ulei.
Acum 3 zile am pus lichid de parbriz si nu era nimic acolo.
Atasez pozele.
O sa ajung si la service saptamana asta dar am zis sa postez si aici ca ultima data forumul asta m-a scapat de la o cheltuiala de 3000 lei. smile.gif
Am aflat. pana la urma ca ala se numeste epurator.
Partea ciudata ca de vro luna se simte din ce in ce mai greoaie la acceleratie.
andru1973
asta e epuratorul spălat cu benzina ,dar nu știu ce efect va avea,poate o perioada nu o sa dea ulei ,dar după sigur
busu 12
Masina consuma ulei?
Oricum, este de la segmenti, nu mai etanseaza cum trebuie.
Poti sa circuli asa mult timp, nu e grav. Doar ca trebuie sa cureti mai des epuratorul de ulei
Sa schimbi filtrul de aer de la motor biggrin.gif

<span class='edit'>18 Nov 2019, 19:28:</span>
QUOTE(satto @ 17 Nov 2019, 19:50)
Salut,
M-am pus sa schimb filtrul de polen si de aer.
Toate bune pana am deschis capota sa il schimb pe cel de aer. Spre suprinderea mea pe tubul (nu stiu cum se numeste) care pleaca din cutia filtrului pare a fi ceva mai mult ulei.
Acum 3 zile am pus lichid de parbriz si nu era nimic acolo.
Atasez pozele.
O sa ajung si la service saptamana asta dar am zis sa postez si aici ca ultima data forumul asta m-a scapat de la o cheltuiala de 3000 lei. smile.gif
Am aflat. pana la urma ca ala se numeste epurator.
Partea ciudata ca de vro luna se simte din ce in ce mai greoaie la acceleratie.
*

cozma1993
Salut,

Aceeasi problema o am si eu.
Similar am avut si la un Logan de nou (dupa 10-15 mii km a aparut ulei acolo).
Cureti locul si problema dispare o perioada. Nu se mai etanseaza corect acolo.
Eu personal am cautat furtunul dar la ce pret are mi-a trecut problema.
Verifica uleiul sa nu dispara dar la ce cantitate e acolo cred ca este insesizabil (cel putin la mine asa este)
satto
QUOTE(andru1973 @ 18 Nov 2019, 11:59)
asta e epuratorul spălat cu benzina ,dar nu știu ce efect va avea,poate o perioada nu o sa dea ulei ,dar după sigur

Salut, la mine cel mai mult ulei e mai in dreapta si vine spre stanga.Am inconjurat pe poza ta.
[attachmentid=1628111552]

QUOTE(busu 12 @ 18 Nov 2019, 19:28)
Masina consuma ulei?
Oricum, este de la segmenti, nu mai etanseaza cum trebuie.
Poti sa circuli asa mult timp, nu e grav. Doar ca trebuie sa cureti mai des epuratorul de ulei
Sa schimbi filtrul de aer de la motor  biggrin.gif

Nu consuma ulei din cate observ in bord dar o sa verific si joja.
Doar ca e mult mai lenesa la acceleratie si la ITP mi-au zis ca atinge turatia optima cu 0,3 sec mai mult decat in mod normal.

QUOTE(cozma1993 @ 18 Nov 2019, 23:19)
Salut,

Aceeasi problema o am si eu.
Similar am avut si la un Logan de nou (dupa 10-15 mii km a aparut ulei acolo).
Cureti locul si problema dispare o perioada. Nu se mai etanseaza corect acolo.
Eu personal am cautat furtunul dar la ce pret are mi-a trecut problema.
Verifica uleiul sa nu dispara dar la ce cantitate e acolo cred ca este insesizabil (cel putin la mine asa este)

Uleiul pare a fi ok in computerul de bord, dar o sa verific si joja.
Doar ca e lenesa la acceleratii buternice (mai mult decat un mod obisnuit).
andru1973
[quote=satto,19 Nov 2019, 05:49]
Salut, la mine cel mai mult ulei e mai in dreapta si vine spre stânga. Am înconjurat pe poza ta.
pai da de la epurator vine acel ulei unde ai înconjurat pe poza,epuratorul e plin


19 Nov 2019, 09:41:
Cum funcționează epuratorul de gaze?
Motoarele cu ardere interna ( fie ca vorbim despre cel cu aprindere interna, fie ca vorbim despre cel cu aprindere prin compresie) funcționează, după cum știm deja, pe baza arderii unui amestec de aer si combustibil, proces numit combustie.

In timpul producerii procesului de combustie, cea mai mare parte a gazelor de evacuare compactate sunt împinse în atmosfera prin sistemul de evacuare al mașinii. Insa, o parte din aceste gaze rămân în motor și formează gazele de carter. Un epurator de gaze montat in sistemul de aerisire al carterului va capta in mod eficient vaporii de ulei. Aerul recirculat in motor va fi unul cât se poate de pur pentru ca acesta sa poată continua alimentarea mașinii în condiții optime.Cea mai bună varianta a captatorului de ulei este cea cu un filtru interior, de tip plasă Brillo sau o plasă metalică fină. Acest filtru creează o zonă mai mare pentru condensarea vaporilor de ulei. Excesul de ulei care se acumulează de-a lungul timpului in rezervorul epuratorului se poate îndepărta printr-un proces foarte simplu ( deschiderea dopului de golire) si golirea propriu zisa a rezervorului.Dar cum la noi nu este acel dop de golire se schimba

19 Nov 2019, 09:41:
e un copy/paste nu eu am scris
ionutmgn
Satto cand rezolvi problema sa spui ce ai facut ...asa am si eu dar nu am dat inportanta smile.gif
satto
Am fost in service sa fac revizia si le-am zis si de epurator (aparent nu au observat pana ai de ulei).
Si cica e normal la diesel dupa o anumita varsta...sa nu imi fac griji.
E cazul sa imi caut alt mecanic?smile.gif)
xmisterx
Da nu-ti face griji, odata cu varsta incep sa apara pe ici pe colo mici probleme, ai putea incerca o curatire a epuratorului.
satto
QUOTE(xmisterx @ 14 Dec 2019, 07:57)
Da nu-ti face griji, odata cu varsta incep sa apara pe ici pe colo mici probleme, ai putea incerca o curatire a epuratorului.
*


Am vazut ca mai sus spuneau colegii sa il curat cu benzina dar abilitatile mele de mecanic sunt practic inexistente.
O sa caut pe net cum se face si o sa ii dau o curatare dupa sarbatori.
Deeblue
Stiu ca mesajul meu e tardiv dar va recomand sa nu curatati epuratorul cu benzina in interior.Membrana din interior nu rezista la anumite substante printre care si benzina.Este din cauciuc cu continut de silicon iar benzina duce la rigidizare(imbatranire prematura)iar in final aceasta va crapa urmand sa apara acele pete de ulei deoarece la turatii marii ale motorului supapa nu va inchide(membrana nu va etansa) iar vaporii de ulei nu vor fi recuperati.
Scaneru
Asta este membrana de la epurator care in timp isi schimba forma si nu mai functioneaza corespunzator. Se desface cu grija capacul epuratorului sa nu-l crapi si acolo e membrana.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.