Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Bateria sau Alternatorul
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna III
strungariupaul
Salutare tururor,

Detin o Laguna 3, 1.5, iar problema mea este urmatoarea si va rog daca puteti sa-mi dati cateva sfaturi.

In seara asta mi-a aparut o eroare in bord “Battery Charging fault” dupa cateva secunde dupa ce am pornit masina. Nu mi s-a mai intamplat si nu stiu de la ce poate fi. Ori bateria ori alternatorul.

O alta problema mai veche o aveam cu AC-ul, niste fire nu erau conectate la compresor, dar s-a rezolvat prin schimbarea mufelor sau cum se numesc. De vreo saptamana AC ul a picat din nou, iar cartela(cheia) imi apare ca are bateria descarcata.

Masina inca merge, dar cu eroarea rosie in bord. Dar ce am mai sesizat este ca se aude un sunet aiurea cand plec de pe loc si mi se pare ca trage si mai greu masina.

Ma puteti ajuta cu niste informatii, sfaturi?
Din pacate eu sunt la Braila, iar luni trebuie sa fiu la Bucuresti, dar banuiesc ca nu o pot rezolva atat de repede mai ales ca e duminica.

Multumesc
criss53
Salut. Te-ai uitat sa vezi daca cureaua de accesorii este in regula?
Mașina trage mai greu doar la plecare de pe loc sau tot timpul?
strungariupaul
Ai avut dreptate. Cureaua era lesinata. Am schimbat o recent.
Cum poate sa se rupa asa dintr o data? Care ar fi cauza, nu cred ca era de vina cureaua.
BigDaddyAdy
Am avut o problema similara pe Megane 1 cu cureaua de la alternator. Trebuia sa o schimb in fiecare an. Dupa ce am avut niste probleme la motor si am dat motorul jos, am constatat ca problema venea de la fulia de pe motor. Avea santurile foarte tocite si uzau cureaua mai repede decat trebuia.
strungariupaul
Problema a fost rezolvata.
Compresorul, marea problema. Nu mai avea suruburile care il tineau nemiscat, statea intr-un surub si de aceea nu a mai stat cureaua de accesorii la locul ei. Nu stiu cum este posibil asa ceva, dar s-a rezolvat cu 2 suruburi.

Din pacate, compresorul trebuie schimbat, deoarece mi-a ars toate mufele si degeaba le inlocuiesc ca la fel va face.

Daca imi poate recomanda cineva un compresor SH as fi recunoscator.
iulian_18
Salutare tuturor,

Vin catre voi cu o intrebare vis a vis de urmatoarea problema :

Acum o sapt. alternatorul a incetat sa mai incarce bateria ( asta se intampla in mers ) si mi-a aparut mesajul in bord cu " battery charge fault "... Am masurat cu multimetrul bateria si alternatorul si initial bateria statea la 12.3-12.5 V cu motorul oprit iar cu motorul pornit incepea sa scada --> clar era alternatorul.
Am schimbat periile alternatorului si fulia si l-am testat la un electrician iar acum alternatorul incarca perfect. Am facut si un drum de vreo 70km ca sa se incarce bateria

Problema este urmatoarea :

Bateria s-a descarcat destul de mult, mai ales ca a fost si frig afara, iar dupa ce am montat alternatorul a trebuit sa iau curent de la un prieten ca sa pot porni masina. Masina a pornit iar alternatorul a inceput sa bage initial 15.1.V blink.gif dupa care treptat a scazut la 14.2 V si a ramas constant 14.2 - 14.4 V indiferent de nr. de consumatori porniti. Masina a mers bine, n-am mai avut probleme.

Acum o zi, masina a pornit destul de greu... Am mers cu ea si cand am ajuns in parcare la birou, am observat ca au inceput sa palpaie lumina de la faruri . Tensiunea pe care alternatorul o debita era intre 14.4 - 14.6 V. Am oprit-o si m-am dus la birou.
Dupa 8 ore de stat masina iar a pornit foarte greu ( electromotorul invartea greu ) iar dupa ce a pornit, alternatorul a inceput sa bage 14.9 V huh.gif dupa care a ajuns dupa 15-20 min la 14.4V... Cand am pornit farurile, nu mai palpaiau. In bord, nu am primit nici un mesaj de eroare sau baterie descarcata...
Astazi, aceeasi problema, electromotorul invarte foarte greu desi nu a fost chiar atat de frig afara.

Tin sa precizez ca tensiune in cureaua accesorii este mai mica decat era initial cand am dat-o jos ( intinzatorul apasa mai putin pe curea ).

Aveti idee cam ce ar putea cauza aceasta problema, sa fie cureaua accesorii, bateria ... ?

Motor M4R benzina 2008

Multumesc !
clau166
Parerea mea e ca bateria e pe duca. Nu stiu insa daca poate fi resuscitata cu un proces de desulfatare. Cea mai usoara proba sa stii ca e bateria dusa e sa tii multimetrul pe bornele bateriei la prima pornire din zi si sa observi pana la ce valoare scade tensiunea in momentul rotirii electromotorului. Daca e sub 10,5 volti bateria e dusa. Asta nu inseamna ca nu ar putea sa porneasca motorul si cu 9 volti dar tot dusa e bateria sau pe duca.

Faptul ca alternatorul incarca initial mai mult nu e ceva ingrijorator pentru ca incearca sa stocheze cat mai multa energie in baterie in timp cat mai scurt. Inca un indiciu ca bateria e dusa e faptul ca alternatorul gaseste bateria descarcata zi de zi si baga tensiune mare. Si la mine se comporta asemanator cu exceptia faptului ca la mine cand s-a incarcat bateria nu se opreste la 14,1 volti ci scade pana la 13,6 volti si acolo mentine. Am megane 3 dar sunt convins ca pe Laguna 3 e acelasi sistem de incarcare.
Fan Megane
Bateria nu mai are capacitate de stocare ok, e uzata, poti sa faci un test la un centru de baterii sa vezi ca e sub limita, de aici iti solicita alternatorul care la randul sau daca nu schimbi bateria e posibil sa te lase releul incorporat de atata solicitare. Nu mai vorbesc de consum care e cu 10-20% mai mare, alternatorul munceste mult, consum mare, stii ca ia pana 6cp din puterea motorului, deci alta noua.
andri1940
iulian_18 ori incarci bateria pe redresor, ori alta noua.

Daca se desccarca de 2-3 ori intr-atat incat nu mai porneste masina, poti sa o arunci. Mai ales daca, pe frigul asta, nu o pui pe redresor imediat.

Alternatorul oricarei masini nu e capabil sa incarce o baterie descarcata (adica sub 75%, cu voltaj in gol de aproximativ 12,4V, in functie de temperatura) la 100%, nu ofera un voltaj suficient de mare (bateria e partial sulfatata dupã o descarcare profunda).
iulian_18
Salutare !

Multumesc mult pentru raspuns!

Se pare ca intradevar bateria se descarca destul de repede. Azi de dimineata, cand am pus contactul aveam 9.9 V ( dupa 2 zile de stat ) dar totusi a pornit iar dupa aprox. 20 min de mers in oras, la oprire aveam 12.5 V stabilizat.

Cel mai probabil urmeaza sa iau o baterie noua... white_flag.gif

O intrebare, pentru Laguna 3, daca dau bateria jos, risc sa resetez ceva ( ECU, parametraj injectie, etc ...) si sa dau de alte probleme ?

Pentru navigatie am codul dar am auzit din diferite directii ca daca lasi masina fara baterie, risti sa ajungi cu ea in service pentru "reconfigurare"... este adevarat ?

Tin sa precizez ca am si instalatie GPL montata pe masina ... ph34r.gif
einstein1984
un montatpr de baterii are o jucarie la 12V de se baga la bircheta ca sa nu resteze navigatia.
andru1973
Chiar dacã nu ai acea jucãrie,poți face schimbul de baterie(sa ai alta lîngã tine )cu 2 cabluri pt care dai curent sã porneascã le pui la bateria de lîngã tine și pe bornele de la cabluri de la mașinã nu pe borne de la bateria mașinii și scoți bateria ,iar mașinã va avea tot timpul curent sau poți face schimbul de baterie cu o altã mașinã lîngã a ta cã și cum ai da curent sã porneascã
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.