Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Garantie piese originale
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Legislatie
hspinache
In timpul operatiilor de reparatie , fie ca se fac in timpul de garantie masina sau extra garantie masina , daca facem reparatia in o unitate agreata si autorizata de fabricant , cu piesele provenind de la acea unitate , adica piese originale , care este garantia acordata ? Exista separat pentru manopera si piese sau exista la un loc pentru amindoua ? Este diferenta pentru reparatii care se fac in termenul de garantie al masinii si extra garantie masina ?
cosmin&b
Piesele ai 18 luni garantie, daca sunt montate cu acte in service-uri autorizate.
Manopera nu o s-o poti niciodata proba ca fiind defectuoasa. Intotdeauna vina va fi aruncata pe cel care a cumparat piesa, pe piesa in sine, sau (cel mai des) pe alte piese vechi care, cumulat, au dus la defectarea piesei noi montate.
in cazul in care vrei sa fii riguros, inainte de reparatie cere o diagnoza, o lista cu defectele gasite/constatate, o lista cu toate piesele constatate ca fiind defecte. Toate astea in scris.
Apoi poti sa te apuci de reparatie.
Ai dreptul sa iti cumperi piesele de unde vrei, ce marca vrei, service-ul ofera manopera si garantia lucrariiindiferent de piesele montate.
Piesele au garantia separat.
Manopera este garantata ca fiind conforma dupa normele tehnice de montare/demontare urmate.
De-asta zic ca e greu sa dovedesti o manopera defectuoasa... nu prea poti proba cum s-a facut acea manopera, sau daca nu cumva ti s-a montat alta piesa (SH) in loc de cea noua cumparata de tine.
Spun astea pentru ca sunt patit. Am ajuns si in instanta... dar martorii mincinosi au facut ca service-ul sa castige
Dau si numele service-ului, pentru ca seful ala e un nemernic... ADI SERVICE din Sibiu
hspinache
Ce sa fac , daca s-a executat reparatia si reparatia nu a reusit ? Adica tema data pe ordinul de reparatie , dupa reparatie , la citeva luni , se constata ca nu este indeplinita ?
Manopera de ce are numai 3 luni garantie ?
einstein1984
sa te duci iar la service.
Piesle la dacia stiam ca au 12 luni, nu 18 garantie.
pistritu
QUOTE(einstein1984 @ 19 Sep 2019, 10:19)
sa te duci iar la service.
Piesle la dacia stiam ca au 12 luni, nu 18 garantie.
*


12 luni garantie la piesa cu 3 luni garantie la manopera in service-ul reprezentanta Dacia Renault. Asa a fost tot timpul, daca se cumpara piesa din service reprezentanta si se monta acolo la ei.
hspinache
Cred ca nu pot sa ma duc pentru ca operatia s-a facut in timpul perioadei de garantie .
pistritu
Pai daca e pe garantie si nu ai dat bani,las-o asa.Nu te mai duce la servis
einstein1984
garantie ai la ce platesti tu.
pistritu
QUOTE(hspinache @ 18 Sep 2019, 21:06)
Ce sa fac , daca  s-a executat reparatia si reparatia nu a reusit ? Adica tema data pe ordinul de reparatie , dupa reparatie , la citeva luni , se constata ca nu este indeplinita ?
Manopera de ce are numai 3 luni garantie ?
*


In cazu asta mergi la service cu masina
cosmin&b
QUOTE(hspinache @ 19 Sep 2019, 13:22)
Cred ca nu pot sa ma duc pentru ca operatia s-a facut in timpul perioadei de garantie .
*



Garantiile se aplica indiferent de ce suma scrie pe factura.

Articolul 8
(1) Orice lipsă a conformității rezultată dintr-o instalare incorectă a produselor va fi considerată echivalentă cu o lipsă a conformității produselor, dacă instalarea face parte din contractul de vânzare a produselor și produsele au fost instalate de vânzător sau pe răspunderea sa.
Articolul 9
Vânzătorul este răspunzător față de consumator pentru orice lipsă a conformității existentă la momentul când au fost livrate produsele
Articolul 10
În cazul lipsei conformității, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului să i se aducă produsul la conformitate, fără plată, prin reparare sau înlocuire, conform art. 11, sau să beneficieze de reducerea corespunzătoare a prețului ori de rezoluțiunea contractului privind acest produs, în condițiile art. 13 și 14.
Articolul 11
(1) În cazul lipsei conformității, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului în primul rând repararea produsului sau are dreptul de a solicita înlocuirea produsului, în fiecare caz fără plată, cu excepția situației în care măsura este imposibilă sau disproporționată.
Articolul 13
Consumatorul poate solicita o reducere corespunzătoare a prețului sau rezoluțiunea contractului în oricare dintre următoarele cazuri:a) dacă nu beneficiază nici de repararea, nici de înlocuirea produsului;b) dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie într-o perioadă de timp rezonabilă;c) dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie, conform art. 11 alin. (4), fără inconveniente semnificative pentru consumator.
Articolul 14
Consumatorul nu este îndreptățit să solicite rezoluțiunea contractului, dacă lipsa conformității este minoră.
Articolul 16
Răspunderea vânzătorului privind garanția legală de conformitate, potrivit prevederilor art. 9-14, este angajată dacă lipsa de conformitate apare într-un termen de 2 ani, calculat de la livrarea produsului.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.